{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.549 visninger | Oprettet:

Pludselig panisk når han skal sove {{forumTopicSubject}}

Hej mødre

Jeg står med et problem min søn på 8 mdr er begyndt at panikke fuldstændig når han skal sove og det er ikke lidt han ryster og går så ellers i panik og skriger og skriger smiley vi tager ham så op og trøster ham og visser ham til han falder til ro men efter sådan en omgang går der som regel 30 min - 1 time inden han falder til ro og vil sove smiley

Hvorfor er han pludselig blevet sådan?

Vi har prøvet alt, ligger du ham deri om dagen er der intet (vi har mørkelægningsgardin så der er mørkt på hans værelse.

Men øvøvøvøv det er noget der er kommet de sidste 3 dage smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pludselig panisk når han skal sove
  • #1   26. dec 2008 hvad med at lade ham falde i søvn hos jer ?

    ellers vil jeg anbefale bogen "sov igennem uden gråd"


  • #2   26. dec 2008 Ditte - Han er ikke et barn der kan finde ro andre steder end i sin egen seng desværre, ligger vi ham ind i vores seng tror han vi skal lege og ligger du ham så ind til sig selv snork bobler han....



  • #3   26. dec 2008 bliv hos ham til han falder i søvn eller sid med ham.
    sådan en periode have kristoffer også det er fordi de er bange for at være alene.
    sover han med en lille lampe tændt.


  • #4   26. dec 2008 mor til magnus
    tja jeg har hele tre børn der sover helt ganske udemærket

    rikke t
    så sid evt. og hold i hånden, eller prøv : sov igennem uden gråd 8har ikke prøvet den selv men ved at mange er rigtig glade for den)


  • #5   26. dec 2008 mine børn har heller ikke haft problemer med at sove i sin egen seng selv om de godt må sove hos mig en gang imellem.
    den mindste sover hos mig når han er syg eller drømmer.
    han har været meget syg plus han sov i min seng de første 4 mdr af hans liv.
    de kloge siger at babyer har bedst ved at sove hos deres forældre de får man mest trykke børn af om det passer ved jeg ikke smiley


  • #6   26. dec 2008 familien sørensen
    det er jo timer med ekstra nærkontakt også selv om barnet sover er de godt klar over at mor/far er lige i nærheden, vi har ALDRIG haft sove problemer med nogle af vores børn og de er nu 7, knapt 5 og 2½ (lige med undtagelse af når de har været syge)


  • #7   26. dec 2008 Jeg tænker lidt, om han har ondt? Måske ørene? Når han pludselig ændrer sådan adfærd, ville jeg nok få ham checket ved lægen. det er da vildt synd for ham, at han ryster og alt muligt.. smiley I kan da også spørge sp om hun kan være behjælpelig. Håber i finder ud af hvad der er galt.
    Af en eller anden grund, har han jo nok brug for ekstra tryghed og nærver fra jer og det ville jeg uden ikke være bange for at give ham!


  • #8   26. dec 2008 jeg tror det er en god idé at sidde og holde ham i hånden, men pas på han ikke snyder dig. det kan godt være det ikke virker sådan, men hva de små børn ikke gør...
    du ka nogså give ham et varmt bad lige inden han skal i seng, og en lille hyggefalske bagefter.
    jeg sys du skal tage ham med til en ørelæge, og indtil da så smid et par telefonbøger under de forreste ben på sengen så han har hovedet højere op.
    jeg har en datter på otte måneeder der lige har haft mellemørebetændelse, fy for en dræber. Har virkelig haft ondt af hende.
    held og lykke.


  • #9   26. dec 2008 stine l
    en baby på 8 mdr. snyder ikke nogen


  • #10   26. dec 2008 Ditte - 100% enig!!

  • #11   27. dec 2008 ditte -jeg er ret sikker pådet efter min sp siger det.

  • #12   27. dec 2008 jeg giver nul og nix for de fleste SP'ere desværre de er også ret ivrige efter at få en til at give grød osv før de 6 mdr og de fleste sværger til godnat og sov godt.
    børn på 8 mdr. kan ikke være udspekulerede da de endnu ikke har dannet et stof i deres hjerne der gør at de kan tænke sammenhængende nok til det. de kan slet ikke tænke i handling og konsekvens.
    de græder fordi de vil have man skal være hos dem ja, men det er faktisk et reelt behov når man er 8 mdr.


  • #13   27. dec 2008 jeg siger ikke et barn er udspekuleret når det kan snyde.. der er en reel forskel.
    jeg snakker og tror fuldt og fast på min sp. hun er realist og har været i faget altid.


  • #14   27. dec 2008 stine
    hvis man ikke er udspekuleret når man snyder hvad er man så.
    et barn kan ikke tænke så sammenhængene.
    et barn på 8 mdr. græder fordi det har nogle behov.

    og netop det med SP'ere der har været det i 100 år er tit problemet, jeg siger ikke at der ikke er nogle gode for det er der, der er desværre også bare mange der tror de ved bedre for "sådan har man altid gjort" heldigvis bliver man jo hele tiden klogere på mange punkter når det handler om små børn.

    jeg havde fx en sp til min yngste som sagde da han var 5 mdr at det virkelig var ved at være for sent med mad at jeg ikke var kommet i gang med grød og man skulle gøre det når vinduet var der og de var interesserede.
    jeg protesterede og sagde at han jo trivedes fint kun med amning og sundhedsstryrrelsen jo anbefalede fuldamning i 6 mdr.
    hvortil hun siger at ja hun havde jo været SP længe før de anbefalinger og vidste at tog man ikke muligheden når de var mellem 4 og 6 mdr. var de slet ikke til at få anden mad i.
    nå det var vidst noget af et sidespor ;o)


  • #15   27. dec 2008 tja.. så er vi heldigvis så forskellige smiley
    der er delte meniger.


Kommentér på:
Pludselig panisk når han skal sove

Annonce