Så mærkede jeg strejken... {{forumTopicSubject}}
Frustreret og lidt irriteret gik kæresten og jeg i dag fra hospitalet efter min gennemscanning.
Heldigvis var alt som det skulle være med den lille indeni.
Hjertet, nyrene og alt så rigtig fint ud.
Hænder og fødder bevægede sig og den så rigtig dejlig ud.
Men vi ved ikke om det bliver en dreng eller en pige, det måtte vi nemlig ikke få af vide af jordemoderen.
Pga. strejken måtte vi ikke få kønnet af vide, og vi måtte heller ikke få billeder med hjem af den lille.
Jeg har glædet mig i over 4 måneder til at få af vide om det ville blive en lille fodboldspiller eller en lille prinsesse.
Derfor blev jeg lidt ked af det og sur over strejken, da vi gik derfra i dag.
Selvfølgelig er jeg ovenud lykkelig over at alt er som det skal være, men jeg havde sådan håbet på at få kønnet af vide.
Øv hvor tarveligt... Det var jo lige der på skærmen! Havde hun bare sagt ham eller hende ville det være nok
Nu skal jeg finde en privat klink der kan finde ud af det i stedet.
Regeringen må få fingeren ud og give dem de 15% ekstra i løn og lade være med at være så egoistiske.
Kan de ikke se hvordan det påvirker alle andre, som er uskyldige i denne konflikt.
Har nogle af i andre oplevet lignende herunder strejken?
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 31 Svar: 404
apr 2008
Ja der er sikkert mange mødre som bliver nødt til at tage fri eller få barnet passe andre steder.
Det er ikke i orden, ikke i så lang tid.
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
der får du også billeder :O)
bare så ikke det bliver for dyrt for dig at de strejker..
jeg har heldigvis intet mærket..
jeg troede mit vand var gået i mandags, (var det heldigvis ikke, er kun 28 uger henne nemlig) og da jeg kom ud på fødegangen gav de sig god tid til attage sig af mig, og vise mig på en scanning at der var masser a vand og sådan..
så jeg kan ikke klage endnu..
apr 2008
Nå det var godt at høre at de tog sig pænt af dig og du ikke kan mærke strejken Jeg har god læst at man kan få en kønsbestemmelse i Babysam, men det tætteste på hvor jeg bor er vidst nætved, og det er lidt langt at køre... Jeg bor i Herlev, så det ville nok tage omkring en times tid at komme derned.
mar 2008
jeg ved der er en scannings klinik i hvidovre der skulle være ok billig..
hvis det da skulle ha interesse..
http://skanningsklinik.dk/
der er hjemmesiden, så kan du kigge lidt.. :O)
ja.. det var rigtig rart de tog sig pænt af mig.. var godt nok også skramt for hvid og sans.. er jo ikke langt nok henne til han er fuldboren.. der går lige nogen uger igen..
er kun 28+2 idag..
mar 2008
older - holder..
apr 2008
Gitte S: Ja præcis, hun kunne jo bare have givet os et lille 'hint', det er så ærgeligt når man regner med at disse ting fungerer.
det samme med sundhedsplejersken.
Det ville da være super ærgeligt, hvis det pludselig er en helt anden som ikke "kender" jer, som kommer på besøg.
apr 2008
mar 2008
tænkte bare det kunne hjælpe dig lidt..
apr 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 1 Emner: 62 Svar: 402
Jeg har termin her den 6 maj så de har bare at stoppe inden da, jeg skal ikke risikere at blive sendt hjem efter 4 timer som første gangs fødende.
Det er rigtig irriterende for den her tid hvor vi bare skulle glæde os, går vi faktisk bare og håber på at det ikke bliver nu..
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 332
Kan godt forstå det er træls ikke at kunne få kønnet afvide eller bare få et billede. kan huske hvor meget det betød da jeg ventede min datter...
For os som strejker er det også hårdt at overholde de forskellige regler for hvad vi må og ikke må, men gør vi det ikke, ødelægger vi det for os selv.. Send en mail til dem i folketinget og klag, for de skal da bare bombaderes med mail, så de kan se hvad dete betyder for befolkningen..
Håber du får billeder på en anden måde, samt kønnet
apr 2008
apr 2008
apr 2008
apr 2008
der ud over er det så sådan at f.eks min løn ligger på 110 i timen og jeg stiger først når jeg har været uddannet i 6 år. kan da godt se der sikkert er andre der også gerne vil have mere i løn men problemet er jo så bare sådan at det også ligger frem i årene...
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 9 Svar: 76
apr 2008
apr 2008
apr 2008
mar 2008
der er ældre mennesker der ikke får vasket hår og børstet tænder, for der kommer ingen og hjælper dem.. det synes jeg satme er svineri for 1,1 procent..
tænk dog på at havde det ikke været for dem havde vi ikke dem tilværelse vi har den dag i dag..
jeg er godt træt af strejken, og skal da gerne sige jeg på trods af jeg er i et af fagene ikke billiger at de bliver ved..
mar 2008
som sagt arbejder jeg selv inde for faget, eller er hjemmegående lige pt grundet min svære graviditet, men at man tænker SÅ meget på sig selv frem for de ældre der er død uhygiejniske..
undskyld jeg siger det, men gudskelov for det ikke er mig der skal ud og bade de ældre mennesker der ikke har været i bad i jeg ved ikk hvor lang tid..
ikke at jeg har noget som helst i mod de ældre, men når de er blevet forsømt så meget i strejken, så må jeg indrømme jeg er glad for det ikke er mig..
mar 2008
der hvor jeg arbejder kommer alle ud af sengen, får børstet tænder..
ja de kommer endda i bad, hvis det er fordi det tager samme tid som at blive vasket forneden og foroven..
Det de siger i medierne er sku en gang ævl....
Ja vi kunne sku også sige ja til 13,9, men problemet er jo at så ville det kun være hver 5 der ville få en lønstigning og hvor fedt er det lige for de 4 andre der intet får.. FOA har sagt alle eller ingen og syntes sku det er sejt at vi kæmper på den måde...
Skulle bare lige af med det, for er træt af at folk mener de ældre lider meget under dette.. Ja de får ikke gjort rent, redt seng, vasket op osv, men de ting der er livsvigtige får de.. Vi lader dem ikke bare ligge og sygne hen
mar 2008
jeg synes det er fint i kæmper, men da der blev sagt 13,9% ikke var nok, der stod jeg af..
jeg synes absolut det går ud over de gamel, sådan noget som en redt seng eller rengøring er helt ok det bliver skippet, men personlig hygiejne er bare ikke iorden at hoppe over..
desuden, så dem der kræver lang tid i bad, skal de så "bare" nøjes med en kvik vask af øvre og nedre toilette?
hvad med dem der har skelrose (staves) eller muskelsvind, og kræver mere hjælp end andre, skal de så bare undvære hårvask fordi i skal have jeres 1,1% mere..??
undskyld mit sure opstød, men uanset hvordan du vender og drejer det, så går det i den grad ud over de ældre..
er bare så glad for min farmor kan klare sig selv, og "kun" får hjælp tl rengøring, for ellers skulle jeg nok bade hende, ikke tale om om hun skulle lide under strejken..
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 9 Svar: 76
Hvad er der galt i at alle bare får 13,9 % mere i løn?
mar 2008
jeg har SÅ ondt af de ældre der skal lide under den her strejke..
apr 2008
mar 2008
mar 2008
Gitte - var faktisk ment som jeg var enig med dig :O) og at de tinge jeg understrejede var forrygt..
men kan godt se nu det kunne misforståes :O)
Jannie, der hvor jeg arbejdede, der aftalte man så bare en anden dag de kunne komme i bad da hygiejnen var SÅ vigtig for os..
mar 2008
apr 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 57
Hvis det var tilfældet ville plejehjems lederen nu nok sige til TV at ALLE hendes ældre selv havde vaklgt ikke at komme i bad i en hel uge, i stedet for at sige at de ældre netop ikke var kommet i bad fordi det var strejkeramt område, men at det nu, var blevet uansvarligt ikke at tage dem i bad, så det startede de op på igen.
Man kan ikke side at sige at alle (læs lige det ord en gang til) kommer i bad og får gjort rent og og og, når det tydligvis ikke passer, ej heller påstå at det er selv valgt, ligegyldigt om så nogle af ældre sys strejken er ok eller ej (for det er helt sikkert ikke alle der sys det er okay, akyurat som resten af befolkningen er delt i en okay og en ikke okay gruppe, faktisk har der også været ældre fremme som siger ikke ok)
Nogle stedder får de åbenbart ordtnet det meste, mens de andre stedder må nøjes med at ligge i sengen dagen lang og se skidt og snavs hobe sig op omkring dem... men så vit jeg har forstået er det også den enktle leder der bestemmer hvad nødberedskabet skal og ikke skal varetage under strejken, og så er det jo ligesom klart at der er forskelle fra sted til sted. Min nabo gør garenteret heller ikke rent på samme måde som jeg gør, lige som genboen garenteret har en anden holdning end jeg på hvor ofte det er nødvendigt at vaske tøj.
Under alle omstendighedder sys jeg nu også det er super eguistisk, men det undrer mig ikke, for sådan er samfundet helt genereslt skruet sammen i dag, vi er opdragede til at tænke på mig mig og mine.
Så mærkede jeg strejken...