{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
959 visninger | Oprettet:

Lille Baby og hunde? {{forumTopicSubject}}

Nogen af jer som har hunde? gerne mere end en. VI har tog meget livlige drenge på 2½ og 1½ år. Ruhåret hønsehund og Belgisk hyrdehund. Så de er halv store hunde.

hvordan ville i lade dem møde barnet for første gang? det mindste barn de har mødt var 4 mdr gammel og der tog de det meget pænt, hønsehunde er ikke særlig interesseret i børn generelt. Men de har ikke mødt et så lille et barn på samme tid, altså hvor de begge har været der. Og de kan nemt køre hinanden lidt op (af ren glæde).

Så havde overvejet at sætte barnet i den autostol han kommer hjem i ned i kravlegården. så kan hundene se og snuse til ham, uden at en hurtig bevægelse kan komme til at skade barnet eller at vi må skælde på hundene.
Har dog tænkt mig at gå ind og sige hej til hundene først, så den værste glæde er fladet lidt ned.

Men kæresten synes vi skal sætte barnet på gulvet og så lukke den ene hund væk og lade dem møde ham en af gangen, men er bange for om det kun vil virke negativt på dem, ved at de bliver lukket væk ligeså snart det nye medlem i familie kommer ind.

Har i nogen erfaringer? eller hvad synes i ville være bedste?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lille Baby og hunde?
  • #1   27. jan 2009 ja, det er altid svært...
    Nu har vi kun 1 hund (engelsk springe spaniel) og da vi kom hjem med Lærke, satte min kæreste sig på gulet, med Lærke på armen og så fik hunden lov til go å over og snuse til hende... men han er en hund der er meget bange for nye ting.!

• #2   27. jan 2009 min mor og far gjorde det ved min lille søster at de lage hende på gulvet i liften og så kunne de snuse til hende.. det gik meget godt, i hvert fald i deres tilfælde...

• #3   27. jan 2009 Vi har hund.. Naja på 2½.. en blanding af en amstaff og labrador så hun er en rimelig stor hund.. labrador størrelse med noget bredde på *G*
    Vi gjore det da jeg var indlagt med lillepigen at kæresten tog en stofble med hjem hver dag som den lille havde lagt med hele dagen og den fik hun og snuse til.. da vi så kom hjem satte vi simpelthen liften ned på gulvet og lod hende snuse og det er bare gået over alt forventning..

• #4   27. jan 2009 det er jo bare svært at vide om de fatter den er lille og de skal være rolige eller de bliover vildt glade. Den belgiske hyrdehund er også meget forsigtig, men bliver nemt kørt op hvis den anden bliver overglad, og så synes jeg det med kravle gården ville være bedst, så vi ikke skal skælde over de er glade og så kan de se ham ordenligt når det hele er faldet til ro og de er kommet over savnet af mig (skal på amme hotel eller hvad det nu hedder smiley )

• #5   27. jan 2009 Vi har Bella ambull på 6½ år og vi gjorde det at Bella lugtede til Marie da vi kom hjem, Marie sad hos mig i sofaen og Bella snudsede lidt og det var det.

• #6   27. jan 2009 er også ret sikker på vores hunde vil gøre det samme, specielt hvis de kun mødte ham en af gangen smiley men vi har jo to smiley

• #7   27. jan 2009 Jeg har to newfoundlændere. Vi gjorde det at kæresten tog en sutteklud med hjem da han var hjemme for at lufte dem. Da vi kom hjem, gik jeg hen til hundene først og de fik meget opmærksomhed, så stilte vi liften på gulvet og begge var henne og snuse. Siden den dag, har de fulgt barnevognen, og er meget glade for ham.

• #8   27. jan 2009 Altså da vi fik Noah, der havde vi en hund (en chihuahua) som overhovedet ikk er særlig børne mindet... vi lagde Noah i sofaen, og Deedee knurrede en gang, hvor hun i en hård tne fik besked på at dette var ikke acceptabelt, og nu er der faktisk ikk noget, hun tror faktisk at Noah er hendes baby, og har en gang knurret af min kæreste da hun lå i barnevognen med Noah, g Noah græd, så for os gik det godt med første møde..

Vi har så efterfølgende fået en hund mere, dette var slet ikk planlagt, men dem som havde den før os ville aflive ham, og da det er en hvalp af mine forældres hunde, så kunne jeg simpelthen ikk nænne det, så han kom her hjem og bo..
    De fik et lille barn, og da han havde vist aggressiv adfærd over for dem ville de ikke løbe chancen med deres lille nye..
    Men her hos os er der ikk den mindste snert af aggressiv adfærd, Noah har en gang fået fat i ham, og han gjorde ingen ting, han får dog ikke lov at være alene med Noah da vi stadigvæk er ved at teste om han er aggressiv...
    Men med ham, som så er kommet efter Noah, er der faktisk heller ikk noget med.. han skulle bare lige vide rangordnen, og at jeg bestemmer og ikk han...

• #9   27. jan 2009 Da vi fik Nanna havde vi 3 hunde, alle pekingesere : ) vi gjorde det da vi kom hjem blev Nanna sat ned på gulvet i sin autostol og hundene fik lov til at snuse til hende i ro og meg, dog stod vi jo lige ved hende. Vi snakkede de lyse toner hele tiden og roste dem når de snusede, og et par gange da de slikkede hende, og siden har der aldrig været noget : )
    Og samme måde med Jeppe, der var de to af pekingeserne skiftet ud med andre, men aldrig har vi haft problemer : )

• #10   27. jan 2009 vil helst ikke stille barnet højt, da de for mig skal møde ham. og i kravlegråden kan de sagtens komme til at snuse til ham og se ham, bare uden at de kan komme til at træde på ham (tror overhovedet ikke sådan noget ville ske, men det betyder bare meget at de får den bedste start.

Og i kravle gården ville de jo ikke være lukket væk, eller blive skældt ud, så kan de snuse og kigge lige så meget de har lyst til.

Men kan godt være det er en dårlig idé`?

• #11   27. jan 2009 Jeg tror at hvis i lader den ene hund møde barnet alene også den anden så blir de nok for spændte fordi de kan mærke at der skal ske noget ... Jeg tror os at det er en go ide at du sidder med barnet i sofaen eller så noget .. smiley Men mange hunde er mere forsigtige med små børn , lidt lige som om de godt ved at de skal være rolige smiley

• #12   27. jan 2009 tror nu ikke mine har tænkt sig at underkaste sig vores baby smiley men er helt sikker på de nok skal fatte at han er vores baby og de ved jo stadig godt det er os som bestemmer smiley
    og vi har tit passet børn i 3-9 års alderen og dem hygger de sig bare med smiley men igen er den belgiske meget glad for børn. men han var meget forsigtig da han mødte en på 3 mdr, i virkede lidt bange for det bette pus smiley

• #13   27. jan 2009 Hmm det lyder sgu da egentlig som en smart ide det med kravlegården har nemlig selv gået med tanker på hvordan og hvorledes vi lige skal gribe det an... smiley

• #14   28. jan 2009 jeg er 100% sikker på at de ikke vil træde på barnet lige meget hvor glade de er for hunde er ikke dumme men meget fintfølende og kan altså godt mærke at den der baby i liften/autostolen er lille og skrøblig så den skal man være forsigtig ved, jeg synes bare i skal enten stille liften/autostolen på gulvet/sofaen eller sidde med barnet på armen. jeg synes det er en dårlig ide at stille barnet i kravlegården

• #15   28. jan 2009 Den rigtig måde er at sætte barnet i autostolen eller sætte sig ned på hug og lade jeres hunde komme hen :0) alle de andre metoder kan skabe konflikter imellem hundene og barnet.... Har selv 2 hunde

• #16   28. jan 2009 og så lad hundene være med så meget som muligt.....

• #17   28. jan 2009 Vi har en ambull på 2½ år, og han er meget vild og kender ikke sine grænser ordentligt. Dog er vi ved at træne hvor hans grænser går, og at nej betyder nej.

Men når jeg har født, så kommer den lille bare ned i liften eller autostolen på gulvet og så får hunden lov til at hilse alt det den vil.

Mener ikke helt det er optimalt at sætte den lille i kravlegården, da den lille så stadig vil være sat lidt væk og det får man efter min mening og erfaring med hunde intet godt ud af.

Jo mere hemmeligt og beskyttet man gør barnet overfor hunden, jo mere interessant bliver det for hunden. Og man skal passe på at hunden ikke oplever barnet som en dårlig oplevelse.

Lad også hunden være med når man ammer og skifter ble, hunden skal vide at den er velkommen til at deltage i alle aktiviteter som den gjorde inden den lille kom.

Og det med at hunden skal sættes højere op end barnet er ikke noget jeg vil støtte op om overhovedet. En hund skal kende sin plads lige meget om jeg ligger mig på gulvet foran hunden eller om jeg stiller mig op. Og det samme gælder overfor barnet, for det andet vil i mine øjne kun give problemer.

Hvis barnet skal være højere end hunden, vil man ikke kunne ligge barnet på gulvet, eller på anden måde lade barnet færdes på gulvet. Da barnet vil være mindre end de størrer hunde racer.

Lær hunden fra starten at barnet er en del af familien, og at den skal respekteres og passes på lige som de øvrige familie medlemmer.

Kommentér på:
Lille Baby og hunde?

Annonce