{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.205 visninger | Oprettet:

Lille baby :'/ {{forumTopicSubject}}

Så var jeg til jordemoder idag ( en vikar )
Var i uge 36+0 sidste gang jeg var der , og der blev baby skønnet til at veje 2600 g, det var jo super fint - og så skulle hun bare tag 200 g på om ugen indtil termin ( 3. september ) & så ville hun ca. veje 3400 g ved fødslen
Så idag uge 38+0 blev hun skønnet til 2800 g, det vil sige hun kun har taget det halve at det hun skulle på ;s og hvis hun så tager 100 g på om ugen indtil termin, vil hun kun veje 3000 g ;s

Blev lidt bekymret ;s
Desuden havde jordemoder ikke tid til en ny aftale før d. 10. september, altså 7 dage efter forventet termin ..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lille baby :'/
  • #2   20. aug 2008 Tjaa , sys bare det lyder som lidt ..

• #3   20. aug 2008 Ok, det var dejligt at hører , jeg er nok bare en pyller hoved

• #4   20. aug 2008 det med jordemoderens skøn af baby er jo sådan hip som hap og man kan ikke vide noget før fødselen ikke engang selv om man kommer til scanning
    da jeg ventede Johanne (mit mellemste barn), mente jordemoderen at hun vejede knapt 3 kg, det var et par dage før termin, og hun syntes det var lidt i forhold til min ældste som havde vejeet 3750, så jeg blev sendt til vægtscanning 2 dage før jeg født og den svingede imellem 2900 og 3200 så stadig ikke så stor 2 dage efter fødte jeg en stor dejlig pige på 3900.
    og med arthur min mindste, var der tre jordemødre der gættede vægt om morgenen da jeg kom ind til igangsættelse, den ene sagde 3200, den anden 3400 og den sidste 3800 og han vejede 3900.
    desuden er der jo også nogen der bare får små finde børn og det er der jo ikke noget galt med.
    jeg er lige blevet tante til en lille bitte fin pige på 2900 g helt sund og rask og lækker, og fin som en lille dukke, for 2½ år siden blev hendes storesøster født kun 2750 g og hun er en stor sund pige idag

• #5   20. aug 2008 nej det er da fint nok fordi mi datter vejede ved føselen kun 2966

• #6   20. aug 2008 Hehe okay, så det er bare mig (;

• #7   20. aug 2008 åh hver glad for dit barn er sund og rask.... pyt med det ikke vejer så meget. der findes jo små og store børn

• #8   20. aug 2008 Jaa det tænker jeg også , puha glæder mig ikke til veer, min kat har født idag og gud hvor hun pev under veerne , stakkels mis

• #9   20. aug 2008 det er da en vægt, min hun vejet 3030..

• #10   20. aug 2008 nej veer er godt nok ikke så sjove, men du husker dem kun for noget godt

• #11   20. aug 2008 Kan godt hører at jeg ikke skal bekymre mig, men er det ikke meget normalt så tæt på ?

• #12   20. aug 2008 jo det ville være mere mærkeligt hvis du slet ikke bekymrede dig ;o)

• #13   20. aug 2008 jo jo jo tro mig jeg var bange for fødslen lige fra starten af graviditeten.
    men den klarer du sku også..

• #14   20. aug 2008 Hehe okay, jeg bekymrer mig , det er lige om lidt jo ;s

• #15   20. aug 2008 ja det er det... er så spændt på hvordan det kommer til at gå dig

• #16   20. aug 2008 IIhhh også mig, er så spændt, det er helt vildt ..

• #18   20. aug 2008 Min lillesøster der blev født her for 4 mdr siden vejede 2700 gram og var 51 cm. Hun var ikke synligt mindre end andre nyfødte synes jeg. Og der var intet galt det gik virkelig fint hele fødslen så selvom hun vejede 2700 gram sagde de at min mor bare kunne tage hjem. Så to timer efter hun havde født tog hun sit tøj på, satte sit hår og så kørte vi alle hjem. Nogen er bare lidt mindre, nogen er lidt større. Min kæreste vejede omkring 5000 gram ved fødslen og hans mor vejer kun 70 kg og min kæreste selv vejer i dag kun 68 kg så tror bare de har forskellig størrelse uden det har noget at sige. 3000 er en fin vægt. Min veninde skal føde i næste måned her i starten af September og hendes pige i maven vejer 1900 gram! Så de skønner at hun vil komme til at veje 2300 - 2500 gram.

tænk ikke over det, det er en rigtig fin vægt, du ser også ud til at være en meget slank pige selv. Dit barn vil efter fødslen tage på hurtigt. Min søster vejede jo heller ikke så meget men vejer over 6kg nu

• #19   20. aug 2008
    Dina N ; Neeej jeg er ikke så stor, altså vægt mæssigt & har kun taget ca. 6 kilo på nu ..
    Jeannie H ; neeej jeg er ikke så stor, men det lyder godt (;

• #20   20. aug 2008 frederik vejet 2900 da han kom til verden:) så syntes den en fin vægt:)

• #21   20. aug 2008 Rikke S ; hvad str. tøj kunne han så være i ?

• #23   20. aug 2008
    Hehe ved det godt ;D det også godt nok

• #25   20. aug 2008 ;D nu må det også godt snart være ..

• #27   20. aug 2008 jeg vejede 2600g da jeg blev født.... min datter vejede 3000g og var 51 cm lang..... og vi er da begge sunde og raske....

Uuuuuhh vi vil gerne snart se den lille bebs smiley

• #28   20. aug 2008
    Dina N ; Jaa 9 mdr for 1 barn, min kat har gået 2 mdr og fået 4 killinger, så ville enlig ikke bytte - puhaa en omgang.. Vi har 11 mdr's dag 2 dage efter min termin & så + det løse .

Så vi har ikke været sammen ret længe, men det var jo heller ikke meningen vi skulle have et barn..

sashia H ; hehe jaa jeg glæder mig også helt vildt til at se hvad hun er for en lille en ..
    hvad str. brugte din datter så da hun blev født ?

• #30   20. aug 2008 str. 50.... brugte hun ca en 3 ugers tid.... hun er stadig ikk verdens største baby, hun bruger 62-68 nu, kommer an på mærket.... og vejer 6 kg... men hun er sund og rask, glad og en god appetit....

men hvorfor skulle jeg få verdens største baby, når jeg nu ikke selv er særlig stor, sagde min jordemoder til mig, til en af vores kontroller smiley

Kan virkelig godt forstå du glæder dig, jeg ku bare næsten heller ikke vente mere til sidst...

Det bliver jeres livs oplevelse, så bare glæd jer...

Krammer...

• #31   20. aug 2008
    Dina N ; Hehe, det er helt iorden, kan jeg godt forstå .
    Det var der enlig flere grunde til .

Den dag jeg tog en positiv test var Nicolai og jeg enlig gået fra hinanden.
    Jeg følte jeg blev nød til at snakke med ham om det og ringede og fortalte osv. vi snakkede om det og han ville gerne have jeg fik en abort, men han sagde så at hvis jeg ikke ville det ville han selvfølgelig stå til ansvar .
    Jeg valgte at tag den med min mor efter nogen dage ( hun vidste det nærmest før mig , hende der fik mig til at teste )
    Hun sagde det var mit eget valg, men at jeg skulle tænke mig godt om.
    Jeg var forvirret og fortvivlet . Følte både for det ene og det andet ..
    Er meget imod abort, medmindre der er helt helt unge piger, voldtægtofre mm.
    & alligevel føltes det lidt forkert at få et barn så tidligt .
    Jeg blev nød til at stole på mine indstinker, og de sagde at jeg blev nød til at beholde barnet . Så det valgte jeg (;

Nicolai og jeg fandt derefter sammen igen og flyttede sammen i en større lejlighed, tættere på vores familie osv .

• #32   20. aug 2008
    Så må jeg hellere købe lidt meere str. 50

• #34   20. aug 2008
    Der var enlig ikke nogen rigtig grund til at jeg valgte at beholde, det var bare en mavefornemmelse .

• #35   20. aug 2008 Dina N ; Jaaa det var dejligt, men det var hverken første eller sidste gang han er gået .
    Men jeg tager det ikke så seriøst mere, han bliver altid hurtigt god igen..
    Dog er der lidt knas i forholdet PT , men jeg håber&tror at vi løser det når han kommer hjem på fredag ..

• #36   20. aug 2008 Pas nu på ikke og køb for meget... for det gr så hurtigt, vi har pakket 2 st. fyttekasser ned hun ikk kan passe, og rigtig meget hun aldrig har haft på....

Men man kan jo ikke stå for ALT DET LÆKRE BEBSETØJ.... hehe

• #37   21. aug 2008 Tror der er mange der støder på knas specielt under graviditet. Det hele sker så lyn hurtigt og kvindens hormoner kan godt spilel et alvorligt puds samt at manden kan føle sig glemt eller at det hele pludselig drukner, eller nogle ting kan føles opslidende.

Min ene veninde havde også virkelig meget knas i deres forhold under hendes graviditet. Hun flyttede faktisk hjem til sin mor mens hun var højgravid og pakkede sine ting. men de fandt sammen igen og løste det selvom det så helt håbløst ud. Det var også gået så stærkt fordi hun blev gravid 2 uger efter de var startet med at komme sammen, men den dag i dag er de stadig sammen og bor sammen og har deres datter på 2½ år

• #38   21. aug 2008 Malik vejede kun 2680g og var 48cm lang da han blev født og han var en fin lille baby, sund og rask...

• #39   21. aug 2008 mit andet barn blev skønnet til maks 2700 i uge 36+5 og blev sat igang dagen efter og fik jeg en datter på 3350 og 54 cm.... min første barn kom på termnsdatoen og vejede 2910.... men 3000 er da en fin str....

• #41   21. aug 2008 Det lyder som en rigtig fin vægt når du selv ikke er så stor smiley
    Jeg er 36+5, har taget 25kg på... Jeg er temmelig høj også...

Min lille datter blev skønnet til at veje 2700g da jeg var i uge 32!
    Så jeg er lidt bekymret over om hun kommer til at veje enormt meget!

hun bliver nok en 4-5kg baby smiley

Men som andre også har sagt, så gætter jordemoderen sig jo bare frem til hvad hun tror bebsen vejer.

• #42   21. aug 2008 Bastian blev skønnet til at vej 4000 gram 1 dag før fødslen.. Da han kom ud vejed han 3250 gram.. Der er tit forskel på jordmødre, og på hvad de skønner de små til og veje.. Så du har ingen grund til og være bekymret smiley

• #43   21. aug 2008 Hejsa!

tag deres skøn med et gran salt! Her blev kia skønnet til at veje 2500-2600 g 1 uge før jeg fødte hende.. og ud kom en baby på 3500!! så lad være med at ligge noget i det.. smiley

Kommentér på:
Lille baby :'/

Annonce