{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

Er dette normalt? :O {{forumTopicSubject}}

Hejsa! smiley

Ja, vi har været til vækstscanning her i dag på sygehuset for, at se hvad den bette vejer!
Vi fandt så ud af at den vejer 3500g ud fra hvad hun kunne måle sig til i uge (36+5) smiley - Jeg synes det er helt ekstremt, hvilket jordmoren også synes... Hun var sgu ved at falde af stolen smiley
Så jordmoren bad os om, at komme igen om 14 dage, for at se hvad vægten så siger til den tid...

På nøjagtig 34 dage har den bette taget 1500g på, er det ikke meget?
Synes virkelig det er sindsygt!
Er virkelig helt chokeret smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er dette normalt? :O
  • #1   12. feb 2009 lyder godt nok vildt... men kan de ikke tage fejl til en vægtscanning også med et par 100g? ellers får du bare store børn ;-.)

  • #2   12. feb 2009 Pernille>> Jeg synes da det lyder af meget..

  • #3   12. feb 2009 men hvad min venindes børn dreng og pige vejede begge omrking de 5kg da de blev født, så det kan jo godt lad sig gøre..

  • #4   12. feb 2009 det afhænger jo også f forældrenes størrelse, men det lyder nu lidt vildt. nogle føder jo større en andre

  • #5   12. feb 2009 Jeg er også helt chokeret.. smiley
    Ligeså var jordmoren, hun troede sgu ikke på det.. Haha smiley
    Men tror sgu også hun har målt lidt forkert :S Også derfor de vil se os igen om 14 dage..
    Og var den bette blevet meget større til den tid, så belv vi sgu nok sat i gang smiley Hold da op smiley

    Mor til Frederikke
    Hvordan forældrenes størrelse? Altså du tænker på vægten, eller?



  • #6   12. feb 2009 tja generelt... men sys nu det lyder stor, nu du stadig har 3 uger t termin, men de ka jo ikk sige det med sikkerhed

  • #8   12. feb 2009 Jamen kan de tage så meget fejl når det er til en scanning? :S

    Og ja.. Det er sgu da en mega baby, eftersom det stadig er 3 uger til termin smiley Tør da ikke tænke på hvor stor den er til den tid smiley

    Mike&Mille S
    Hehe.. Nej det sgu ikke en baby smiley
    Men ja, hellere lidt i den gode ende, end lidt for lidt.. Men synes det er rigtig meget i den gode ende.. Hehe


  • #9   12. feb 2009 Det lyder af lidt meget men tror det kan være lidt svært altid at skønne, da jeg ventede min datter sagde de du får en stor baby og da jeg fødte vejede hun 2750 og var 49 lang, men jeg havde så også meget væske i kroppen da jeg ventede hende, plus moderkagen lå fortil på mig (den tykke del hvad man siger) og det har også kunne være med til at gøre det svært at skønne præcis sagde de til mig. :o)

  • #10   12. feb 2009

    min datter vejede 3300 gram da hun blev født 5 uger for tidligt... og hun havde ellers vejet hva hun skulle til alle scannigerne...

    mange sagde til mig, om jeg var sikker på om hun var for tidligt født... om de ikke bare havde regnet terminen forkert... argh.. det var til at blive sindsyg af... var jo ikke indlagt i 3 uger for sjov...


  • #11   12. feb 2009 Kristina
    Hehe.. Ja sådan noget har jeg jo ikke engang fået af vide smiley
    Har enormt meget væske i kroppen.. Så meget at jeg ikke kan have min forlovelses-ring på mere, samt er helt hævet i ansigtet + mine fødder og ankler er dobbelt størrelse.. smiley
    Samt moderkagen ligger også foran.. Hehe...
    Tror også de er helt galt på den smiley
    Men det vil tiden jo vise om 14 dage..


  • #12   12. feb 2009 Pernille

    hvorfor skulle de være gale på den... du får bare et barn der er lidt større end gennemsnittet...


  • #13   12. feb 2009 Danila
    Fordi jordmoren kunne ikke måle maven helt præcis sagde hun, da den bette også vare meget urolig...
    Så hun mente også at det var lidt fore meget, og hun var endda ved at falde af stolen, da hun udregnede vægten..
    Så derfor har hun bedt os om at komme til en ommer.. Hehe


  • #14   12. feb 2009 Pernille

    nåh ja... men der jo alligevel ikke noget som er sikkert før den lille er født... så er spændt på at høre til den tid... smiley


  • #15   12. feb 2009 Danila
    Nej det jo lige det.. Hehe.. Nu må vi se hvad den nye scanning siger om 14 dage så.. hehe smiley
    Jah, er sgu også selv meget spændt smiley - Mega baby.. Hehe smiley


  • #16   13. feb 2009 Hvad vejede du selv da du blev født?

    min mor blev fulgt meget gennem hele sin graviditet. Nok fordi hun var 43 og de sagde at min søster ca. vejede 3800 gram inde i hendes mave -så hun blev lidt større end gennemsnittet, men hun havde jo også graviditets sukkersyge som de sagde. Da hun kom ud vejede hun 2700 gram ! Tænk sig lige..

    Min den lille i maven er kun vokset 200 gram på.. kigger lige efter.. 19 januar hvor jeg så var 37+3 så det er 25 dage.
    der vejede hun 3000 gram og nu vejer hun 3200 så det er over 3 uger. Hun tog ellers på med lynets hast indtil da -der var det 200 gram om ugen! -nu på 3 uger.

    så måske behøves den lille ikke vokse til mega størrelse fortsat, det gjorde min jo ikke. Der begyndte vægten at stilne af så hun ikke tog så voldsomt på mere, for troede at hun ville blive ret stor med den fart hendes vægt havde på førhen når jeg regnede ud hvad hun sikkert så ville ende på hvis hun fortsatte, men ender med at få en lille en alligevel selvom jeg er 41+0 uger nu.

    så måske tager baby ikke så meget på mere, det er ikke sikkert i hvertfald.


  • #17   13. feb 2009 Jeannie

    Jeg vejede kun selv 2600 :S Men er dog også født 2 uger før termin..
    - Hvad da?

    Okay.. 200g på 25 dage, det var da alligevel ikke meget smiley

    Hehe.. ja det kan også være, at det bare står stille nu og så frem til termin smiley - Hvem ved?
    Hihi.. Håber sgu ikke det bliver sådan en 5 kilos baby.. Håhå smiley


  • #18   13. feb 2009 Riehøne...

    Hahahahaha smiley Uuuups.. Ej det er jo først inden for den siste uge jeg har ædt dem smiley


  • #19   13. feb 2009 Hvem sig er at det er på de hele 35 dage baby har taget så meget på? du blev nok sidst scannet der, meeen måske har vægten steget langsomt som den skulle lige indtil for en uge siden hvor du åd herre mange Skittles og så tog den lille lige 1000 gram på på en uge XD


    synes bare ofte at ens baby ligger omkring samme vægt som man selv gjorde. Så var bare nysgerrig, men det gjorde det så ikke her.
    Du når nok heller ikke at få en 5 kg baby, men hvis den skulle blive en smule over gennemsnittet så gør det ikke mere ondt fordi baby er lidt større. Det har ingenting at sige om smerterne, så det skal ikke være det du er bange for.
    Min kæreste vejede også 5200 gram da han blev født -på normal vis af en tynd slank mor, ved fødsel til tiden. Han vejer 68 kg i dag og er en lille fis. Hans bror vejede 3400 gram (ja total mystisk) og hun sagde at hendes mest smertefulde fødsel var broderen -den trak ud og var bare den værste af de to. Hun sagde at min kæreste på de 5200 gram kom så hurtigt at det var som at smutte en mandel

    -gid jeg kan sige det efter min fødsel!!


  • #20   13. feb 2009 Tony og maria - Puha der reddede du lige min dag... For jeg vil ikke føde en der er lige så stor som jeg var, eller som faderen til barnet var...

  • #21   13. feb 2009 da jeg var i uge 36+3 var jeg også til væksscanningen og da målte de ham til 3400 g men da han kom ud 6 dage senere vejede han 3225 g så de kan godt tage fejl

  • #22   13. feb 2009 Pernille:

    Vi var til scanning i onsdags. Der fortalte jordemoderen at det kunne svinge helt op til 500 g.
    Vi troede nemlig også at det faktisk var en temmelig nøjagtig vægt, men det fik vi da lige at vide at det kunne vi bestemt ikke regne med.

    Baby blev scannet til 3126 (uge 36+6) så det var ikke så meget som dig - men hvem ved hvad der kommer ud, når det kan svinge så meget??

    Vi skal ikke scannes mere, så nu er det bare at vente.,

    Karina


  • #23   13. feb 2009 jeg vat til vægtsscanning med anton i uge 37 hvor han blev vurderet til 4000 gram , han er født nøjagtigt ugen efter og vejede 3980 gram.


    jeg tror bare dit barn bliver en helt almindelig stor dansk baby på ca 4 kg.....gggg......

    mit største barn var karoline der vejede 4450 gram - og hun var ikke en dyt sværere at føde enf.eks Anna der "kun" vejede 3600 gram ( født 1 mrd før termin)


  • #24   13. feb 2009 Jeannie
    Ja blev sidst scannet der for de 34 dage siden smiley
    Heheh smiley
    - Ja det nok de skide Skittles hva? Hihih smiley

    Hehe.. Neeej den vejer sgu allerede 1kg mere end mig da jeg blev født smiley
    - Så det er jo ikke helt til at regne med.. Hihih smiley

    Hihihi.. Som at smutte en mandel smiley Ja, gid vi ikke kunne sige det smiley smiley - Kunne da være dejlig nemt.. Hehe smiley


    Tony & Maria
    Okaj.. Super.. smiley Den teori holder jeg skam heller ikke på! Så det jo fint smiley
    Min mor var overvægtig med mig, men vejede kun 2600g ved fødsel.. Så det hænger jo heller ikke sammen.. Hehe smiley


Kommentér på:
Er dette normalt? :O

Annonce