{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.126 visninger | Oprettet:

jordmor besøg idag.. {{forumTopicSubject}}

Ja, idag var jeg så til jordmor besøg..
de er nemlig startet op igen, og det er bare super dejligt..
det var bare det bedste besøg man kunne ønske sig..

som nogen af jer ved, så har jeg været afsted på fødegangen et par gange, heldigvis har det været ganske uskyldigt begge gange..

første gang jeg var til på fødegangen var jeg simpelthen så bange samt usikker og nervøs..
det var midt under strejken, og ville de nu tage en seriøst, eller ville der være stresset??
hende jordmoren der undersøgte mig var bare så sød, virkeligt beroligende..

jeg sagdet til min mor da vi gik der fra at hende ville jeg da smadder gerne ha som min jordmor..

nå, men tilbage til jordmor besøget idag..
jeg bliver kaldt ind af en jordmor studerende, som var smadder sød og smilende..
så jeg tænkte det skulle nok gå rigtig godt..
da vi er på vej ned af gangen støder en jordmor til som skal overvære besøget, og gæt en gang.. ganske rigtigt.. min jordmor som jeg havde haft da jeg var på fødegangen..

det var smadder rart hun også skulle være der da jeg allerede på fødegangen havde syntes godt om hende..

nå, men jeg bliver så spurgt om hvordan jeg synes graviditeten går, og jeg må da fortælle at jeg har smerter over skambenet og i lænden..
hun fortæller så at det er mit bækken der er belastet, og som har resulteret i bækkenløsning.. dette viste jeg godt, da de havde sagt det da jeg var på fødegangen anden gang..

hun vender sig så mod min kæreste jesper og fortæller så at frem over til jeg har født måtte han stå for husholdningen da jeg fremover hverken må tømme eller fylde vaskemaskinen, jeg må ikke hænge tøjet op, jeg må ikke fylde eller tømme opvaskemaskine, eller tage opvasken, jeg skal sætte mig ned og slappe af så snart smerterne forekommer, også skal jeg hvile så meget jeg kan..

så faktisk skal jeg bare slappe af og tage alt stille og roligt frem til fødslen, hvilke bare er SÅ fedt.. hihi..

udover det, så hørte vi hjertelyd, og de mente at han trives rigtig godt inde i maven, og hans hjertelyd var rigtig fin..
de skønnede at han vejede ca. 2 kilo hvilke var lige efter bogen.. så det var bare rigitg rart at vide..
endnu en gang fik vi så bekræftet at alt så fint ud med lillemanden..

nu mangler vi bare at han skal komme til verden, og nøj hvor jeg glæder mig :O)

ville bare lige dele mit lille jordmor besøg med jer andre..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jordmor besøg idag..
  • #1   22. maj 2008 Ja det må ha vært dejligt, hvor langt er du henne?

    Jeg har os vært ved min jordmor i dag ,efter hun er startet igen efter strejken.
    Jeg er i uge 36 og junior er skønnet til at veje 2300gram, og det skulle os være lige efter bogen, han følger hvertfald den der kurve rigtig fint smiley



  • #2   22. maj 2008 jeg er 32+1..
    på nuværende tidspunkt skulle de ligge mellem 1,5 - 2,0...
    i hvert fald i følge min jm..
    var bare så rart de er startet igen :O)


  • #3   22. maj 2008 Okay, ja det skal nok passe (:
    Ja det er dejligt de er startet igen, det er rart at blive tjekke og vide den bette har det godt.



  • #4   22. maj 2008 anne helt bestemt..
    jeg blev dog tjekket i uge 27 og uge 29 på fdegangen da jeg havde nogen komplikationer, så er tjekket godt og grundigt..


  • #5   22. maj 2008 Jeg er hvis os blevet tjekket godt og grundig, fik tilbudt 2 ekstra scanninger udovre de normale i uge 12 og 20. Har vært til scanning i uge 30 og 35 også. Så har jeg selvfølgelig vært ved de normale tjek ved læge og jordmor.
    Skal til jordmor igen i uge 38 (:


  • #6   23. maj 2008 os mig.. hehe..
    er scannet 6 gange i alt..
    og tjekket mange flere end ormalt grundet komplikationer :O/

    men synes det har været super betrykkende de gange jeg har været der ude..
    eller sidst jeg var afsted var hun ikke så sød igen..
    hun virkede meget kold, og ikke så forstående for min situation..

    jeg skal til jordmor igen d.19/6, så det er når jeg er 36+1 mener jeg..

    hvorfor har du fået 2 ekstra scanninger?


  • #7   23. maj 2008 Det var bare for hyggens skyld som lægen faktisk sage sidste gang.
    Noget med at når jeg er så "ung" så ville de scanne mig for at følge den bette, og for at jeg kunne få lov at se at alt var godt der inde.
    I starten troede jeg det var pga. at jeg selv er lidt butte, og de så menet jeg ville få en stor baby, jeg måske ikke selv kunne klare at føde.
    De havde så travlt med min vægt i starten xD. Men jeg har kun taget 4kg. på i alt under min graviditet.


  • #8   23. maj 2008 Det var bare for hyggens skyld som lægen faktisk sage sidste gang.
    Noget med at når jeg er så "ung" så ville de scanne mig for at følge den bette, og for at jeg kunne få lov at se at alt var godt der inde.
    I starten troede jeg det var pga. at jeg selv er lidt butte, at de så mente jeg ville få en stor baby, jeg måske ikke selv kunne klare at føde.
    De havde så travlt med min vægt i starten xD. Men jeg har kun taget 4kg. på i alt under min graviditet.


  • #9   23. maj 2008 Hov troede jeg var kommet til at slette mit indlæg, da det var væk lige før, så skrev det igen xD.

  • #10   23. maj 2008 hihi.. det er helt ok..
    ejjjjj.. jeg er "kun" 2 år ældre end dig, jeg vil også ha to ekstra scanninger.. griner..
    jeg er/var også lidt buttet i forvejen, men de mener nu at lillemanden er den størrelse han skal være..
    jeg har så taget 13 kilo på, men har fået a vide det er ganske normalt..
    der er jo nogen der tager 25-45 kilo på.. det når jeg ikke.. eller det tror jeg i hvert fald ikke jeg gør..


  • #11   23. maj 2008 Hehe okay (:
    Ja bettemand her skulle os være den størrelse han burde, han er hverken for stor eller for lille.
    Det lyder os ganske normalt, jeg har hvis bare vært heldig ikke og ha taget mere på end jeg har nu. Men det er dejligt stadig at kunne passe sit normale tøj smiley
    Min mor tog 35kg. på med den første, og min søster tog 25kg. på med den første. Er da glad for jeg ikke skal døje med alle de kilo når jeg har født.


  • #12   23. maj 2008 er også glad for det ikke er mere end de 13 kilo indtil videre.
    tror heller ikke det kommer meget mere op med aller max 20 kilo..
    men nu må vi se..
    ja du er smadder heldig ikke at ha taget mere på, men synes det sjove ved at være gravid også er at man skal købe vente tøj og sådan :O)


  • #13   24. maj 2008 Ja, det er det da os. Jeg har os lidt vente tøj, men det er alt for stort så tror ikke jeg når at komme i det (:

  • #14   25. maj 2008 okay.. jeg kan absolut ikke være i mit efet tøj mere..
    jeg går kun i mit vente tøj..

    har du ikke nogen billeder af maven??
    bliver hent nysgerrig..


  • #15   26. maj 2008 Nej jeg har desværre ingen mave billeder. (:

  • #16   26. maj 2008 ihh.. så må du lige tage nogen :O)
    det er så spændende...


  • #17   27. maj 2008 Jeg må lige se om jeg kan få taget mig sammen til at tage nogen, når mit kamera kommer hjem igen. (:


Kommentér på:
jordmor besøg idag..

Annonce