{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.316 visninger | Oprettet:

Ej jeg er glad! :) {{forumTopicSubject}}

Wihuu! smiley
Jeg er så glad.
Har ikke fået boligstøtte siden jeg flyttede ind i vores nye lejlighed den 1/7. Så jeg var nede på kommunen i fredags og høre hvorfor (da jeg har søgt i forvejen).
Men der var sket en fejl, så her den 1. får jeg udbetalt 6000 i boligstøtte. Og så har min sagsbehandler lige sagt god for at jeg kan få 3000 kr til en barnevogn smiley
Så nu har jeg alt hvad jeg mangler til betteprutten der kommer til januar.

Hvor er det skønt ikke at skulle bekymre sig over det.

Og en anden ting:
Jeg har fået praktik plads!
Jeg starter på mandag og skal være der indtil 1/12 smiley Og så går jeg på barsel bagefter.
Jeg skal være i den fedeste naturbørnehave med dyr, 5 min væk fra vores hjem, 30 timer om ugen! smiley

Weehuuu jeg er glaaaaaaaaaaaad!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ej jeg er glad! :)
  • #1   11. aug 2009 Eeeeej hvor er det dog bare DEJLIGT for dig...
    Tillykke med det hele.. smiley


  • #2   11. aug 2009 Tak! Sidder og griner indvendigt smiley Det er så skønt.. Det er godt nok det største lyspunkt i mit liv i lang tid udover vores lejlighed, og graviditeten og selvf min skønne datter smiley !! Iih..

  • #4   11. aug 2009 S & M - Hmm jeg har søgt i fredags og jeg får det udbetalt den 1.
    Mener at hvis man afleverer inden for den første uge i mdn, får man det udbetalt den første. Fordi de kører sagerne igennem efter den første uge af mdn.
    Mht. tilskud til babyting, så ringede jeg bare til min (højtelskede) sagsbehandler og spurgte hende om jeg ik kunne få nogle penge.
    Så spurgte hun hvor meget jeg skulle bruge (3000kr), og så sagde hun jo det kan jeg ik se noget problem i, og de vil blive udbetalt om, omkring 2 uger smiley Så det var nemt nok. Hun ville sende et ansøgningsskeme om engangsydelse (søg på det på google), og så ville det gå af sig selv smiley
    Har fået meget hjælp af hende, og har aldrig fået afslag. Fik 11.000 til møbler for 2 mdr siden smiley


  • #5   11. aug 2009 Isaa : Det kan jeg da godt forstå.. Jeg ville da osse være overlykkelig hvis jeg stod i din sitauation og alt bare kørte på skinner!! smiley
    - Og det lyder da godt nok som en sød sagsbehandler du har.. Gid min var så sød.. smiley


  • #6   11. aug 2009 Olivers moaar - Ja det er første sagsbehandler jeg har haft der er SÅ sød! smiley Vi snakker rigtig godt sammen og hun hjælper med alt, og behandler altid mine sager super hurtigt! Sidst jeg søgte om hjælp til møbler gik der 11 dage før pengene var på min konto smiley inkl weekend.
    Det sgu skønt! smiley
    Tak for at du forstår min glæde! smiley


  • #8   11. aug 2009 S & M - nej det er det ikke smiley det er det kun med boligindskudslån smiley

  • zzzz .
    zzzz . Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 323
    #9   11. aug 2009 Tillykke - hvor dejligt for det.. Læser du til pædagog eller hvordan?
    Uha naturbørnehave med dyr - dem skulle der bare være nogle flere af..


  • #11   11. aug 2009 Winnie . - Nej det gør jeg ikke men blev fyret fra mit job for nogle mdn siden pga nedskæringer, så jeg har gået på kontanthjælp siden, og nu ville de ha mig i aktivering. Det vil jeg slet ikke.. Så hellere have noget erhverserfaring et fedt sted smiley Mange tak!

    S&M - Du ringer til kommunen og beder om at snakke med børnefamilie-team. Og så spørger du hvem der er din sagsbehandler smiley


  • #13   11. aug 2009 S&M Selv tak ! smiley

  • #15   11. aug 2009 Nej ikke min sagsbehandler ihvertfald. Men jeg printer siden fra babysam ud, med tilbuddet og vedlægger det i ansøgningen så de kan se hvad jeg skal købe. Men gemmer kvitteringen, for de kan sikkert godt finde på at bede om at se den og så er man på røven hvis man ikke kan fremvise den smiley Nogen steder skal de se den ved jeg men ikk her..

  • #17   11. aug 2009 Nej der har jeg ik fremvist kvittering smiley
    Tror ikke du skal regne med at du kan få penge til det. Jo hvis der ikke er vaskeri i nærheden, ellers ikke. De giver kun penge til de nødvendige ting som køleskab og komfur osv smiley


  • #18   11. aug 2009 Isaa smiley termin 17/1-2010..... Hvilke møbler fik du tilskud til? det var måske bare til lidt af hvert ? smiley

    Jeg er også på kontanthjælp lige nu, så jeg vil også prøve at søge enkeltydelser.. Man kan højest få et afslag (:



  • #19   11. aug 2009 Linette - Ja det var bare alt indbo da vi flyttede fra 43 kvm til 93 smiley Så havde intet. Men lavede en liste fra Ikeas hjemmeside med de ting der var nødvendige, som vi ikke havde i forvejen, og sendte sammen med ansøgningen. Mener at listen var på 11300kr, og jeg fik 10900kr udbetalt smiley

  • #20   11. aug 2009 Okay, det er fordi vi også står og skal flytte, fra 70 til 120 kvm, og har næsten heller ikke nogen ting, i forhold til pladsen.. Og så mangler vi en fryser det nye sted.. Så jeg prøver da at søge.. smiley

    Men, der står man skal vedligge kvitteringer fra de udgifter man har vedrørende husleje, varme og vand. Men når man betaler over netbank, ska man så udskrive dem derfra?


  • #21   11. aug 2009 Ej hvor lækkert stort tillykke med det. Det letter en gevaldigt når sådanne ting er på plads:0)

  • #22   11. aug 2009 hvordan kan man søge om at få penge?

  • #23   11. aug 2009 skal man ikke være alene for at søge de penge, og være på kontant hjælp? ellers lyder det lidt vildt:)

  • #24   11. aug 2009 Jeg er alene .. smiley Mange tak alle.

  • #25   11. aug 2009 Linette - Nej, der skal du have en kopi af selve regningen. smiley

    Maria - Tak smiley

    bli nu min tur - Ring til kommunen smiley

    Christine - Jo man skal være alene, eller være to på kontanthjælp eller SU. I det hele taget være berettiget sådanne ting smiley Men jeg bor også alene med min datter smiley

    Mette J - Ja det er jeg smiley Det passer ikke det med boligsikringen, men man skal vidst tjene under 150.000 kr om året smiley Og være alene eller være to og have samme lave indkomst.

    Så fik jeg lige svaret alle smiley Hehe!


  • #26   11. aug 2009 Linda Brøchner H - Øv øv der har sgu altid hjulpet mig med alt når det har været nødvendigt smiley Men er ked af at det samme ik har været sket hos dig.. Tak!

Kommentér på:
Ej jeg er glad! :)

Annonce