{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.163 visninger | Oprettet:

Øv hvor er det træls at være skruk! {{forumTopicSubject}}

Hej piger.
Ja som nogen af jer ved, blev jeg gravid for 2 år siden, og mistede hurtigt igen... Og i den tid har jeg færdiggjort min HF, været ude på arbejdesmakdet og købt stor lejlighed med min kæreste og påbegyndt pædagog uddannelsen.
Vi har været sammen i 4,5 år nu og føler snart ikke jeg kan vente mere... Det tomrum jeg fik efter jeg tabte barnet er på ingen måde blevet mindre, og det er så dybt fustrerende at mange af mine veninder og bekendte har fået børn.. Min kæreste blir 25 her til juni og siger selv han mener han er klar, men at det er smartest at vente til jeg er færdiguddannet om 3,5 år!! Det er altså lang tid synes jeg.. Og han har et godt job og tjener en del penge så det er ikke grundet i økonomi... (Undskylder for den lange tekst )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv hvor er det træls at være skruk!
  • #1   28. mar 2010 øv ja hvis jeg var jer skulle min udd ikke stå i vejen, det har den heller ikke gjort da jeg ikke har nogen endnu *Gg* skal tage den nu her.

    hvis økonomien er stabil er det fint, føler man sig ´klar hvorfor så vente smiley ?


  • #2   28. mar 2010 Se det er jo også sådan jeg siger... Også fordi vi snakker lidt om bryllup og faktisk er begyndt at spare op til det.. Så det er ikke fordi der er usikkerhed mhs til om det skal være mig og ham... Vi har et fantastisk forhold og lige købt dejlig lejlighed med et ekstra værelse ( Børne vær) Og har en sød lille fælles kat osv.. Så vi har det dejligt og jeg synes jo netop det ville være oplagt at tage et år orloov i pæd uddannelsen, da det er en af de udd. hvor man kan komme tilbage igen og starte der hvor man slap:)
    Så forstår det virkelig ikke.. Og er så dybt fustreret:(


  • #3   28. mar 2010 Det jo det... Han er ikke med på at det skal være nu fordi jeg er i uddannelse.. Men tror virkelig ikke jeg kan vente 3,5 år og mine argumenter til at gøre det nu frem for når jeg er færdige, er desværre ikke stærke nok til at han kan se det "smarte" i det:(

  • #4   28. mar 2010 Har prøvet at snakke mange gange med ham omkring det, men mine argumenter er ikke stærke nok til at overbevise ham om at tiden er nu.. Og kan jo ikke rigtig tvinge ham.. smiley

  • #5   28. mar 2010 jeg synes det lyder som om at I fint kunne få en. Det lyder da til at I er ret stabile. Jeg havde lige meldt mig på HF da jeg fandt ud af at jeg var gravid, så måtte melde mig af igen for den design HF jeg havde meldt mig på kostede 10.000 kr i alt om året til materialer, og jeg ville skulle føde et par måneder inden eksamen så ville bare smide 10.000 kr direkte ud af vinduet.

    Efter jeg fødte og barslen var slut har jeg genoptaget min HF og er godt i gang med den nu uden problemer.

    Og din kæreste har jo fast arbejde og du har noget at tage dig til efter barslen, så kan ikke se at det skulle være den store hindring smiley

    Min mor gik også i gang med sin gartneruddannelse efter hun fik mig, og gjorde den færdig og startede som gartner og jeg har haft en rigtig god barndom som lille. Jeg har i hvertfald ikke manglet noget, og min mor havde tid til mig da jeg var lille så der var mere "åbent" end ved nogen af de andre af mine veninder der havde karriereforældre der aldrig var hjemme og ikke havde tid til lige så mange ting.


  • #6   28. mar 2010 Lige præcis.. Det er sådan på hillerød seminar hvor jeg går, at der er meget selvstudie, og får fri mellem 12-14 hver dag og der er 1 dag om ugen der er læse dag.. Så jeg tænker også at det positive er, at der er masser tid til den lille, da jeg vil kunne læse om aftenen.. Der er jo mange unge piger i min klasse som snakker om hvor dejligt det er at have børn mens de læser, i forhold til da de havde fuldtids arb, netop pga af de får flere timer med deres børn

  • #7   29. mar 2010 hvad er hans modargumenter andet end at du er gået i gang med din uddannelse?

  • #8   29. mar 2010 Hans nmiodargument er at han mener det bliver svært at starte på uddannelse igen, når barsel er slut.. og det forstår jeg ikke rigtig, da jeg altid har været lidt af en "stræber" og altid har fået gode karaktere osv.

  • #9   29. mar 2010 hvis i har lyst til det begge 2 og ved i har noget at tilbyde et barn, hvorfor så vente, en uddannelse kan man altid få jo ;o)

    det der med at nogen siger man SKAL have en uddannelse er jo fjollet, ja vel er det da rart at have iorden, men det er da ikke det der skal afgøre sådan en ting som det, på den anden side siger de kloge jo også at man skal få børnene mens man er ung da chancen er størst og risikoen for sa og misdannelser er mindre jo yngre man er ;o)

    vi snakkede også førhen om at vi skulle have uddannelser, fast arbejde, stort hus, god bil og stabil økonomi før vi skulle have børn, men pudseligt var lysten der til det, og ja 4 mdr senere ventede vi Marcus ;o) og det hele går da meget fint alligevel, jeg kan ærligt talt ikke se hvorfor man skulle vente....


  • #10   2. apr 2010 Jeg synes ikke at det var svært at komme i gang med uddannelse igen efter barslen var slut. Jeg startede bare hvor jeg slap og er godt i gang. Jeg syntes det var meget rart at komme ud og være sammen med andre mennesker igen så det var intet problem for mig

Kommentér på:
Øv hvor er det træls at være skruk!

Annonce