1.236 visninger
|
Oprettet:
Mor til Nikoline & Jonathan <3
15. aug 2008 Følger: 29 Følgere: 27 Babyer: 2 Emner: 426 Svar: 1.299
15. aug 2008 Følger: 29 Følgere: 27 Babyer: 2 Emner: 426 Svar: 1.299
Jer der har født før tid (før 38+) {{forumTopicSubject}}
Hvor langt henne var I, da fødslen gik igang..?
Hva var grunden til at fødslen gik igang før tid..?
Havde I haft nogle problemer m.m. i løbet af graviditeten..?
Havde i fået at vide af nogle fagfolk (Jdm. læge eller lign.) at der var mulighed for for tidlig fødsel..? -Hvis ja, hvorfor..?
Grunden til jeg spørger, er at jeg godt kan mærke på mig selv, at man kommer tættere på termin (Er begyndt at tænke en del mere på fødselen) og er selv født 5 uger før tid...
Karina *32+5*
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 22 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.881
Jeg kan godt forstå at du er begyndt at tænke mere på fødslen, det er jo også en kæpe oplevelse der venter :o)
maj 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 31 Svar: 320
Så efter 3 gange med stik piller ( tre dage i træk ) kunne de prikke hul på fosterhinden og ca 6 timer senere var Oliver født :o) Han blev skønnet til 3000 gram men vejede 4240, så heldigvis han kom ud før tid :o)
Havde været indlagt en enkelt gang med veer, de kunne både se og måle dem igemmen flere timer, men de gik i sig selv igen. .
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 10 Svar: 253
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
-og min mormor var ellers en halvstor dame. Både høj og kraftig.
Min mor har dog ikke selv prøvet at føde før tid. Vi er 4 børn og de 3 af os (inklusiv mig) blev født 3 uger over termin ved igangsættelse fordi man jo måtte gå 3 uger over tid dengang. Den sidstankomne blev dog født på terminsdagen hvor hun selv gik i gang for første gang.
Men da hun selv blev født var det ellers en normal fødsel med vandafgang og veer ligesom ved den anden søster der blev født før tid. Den sidste kom til verden ved kejsersnit (hold da op et stort vinkel-ar man fik dengang) men hun havde vist normalvægt og det var vist nogenlunde oppe ved termin alligevel. Ved så ikke hvorfor hun kom ud ved kejsersnit.
så kan da krydse fingre for at du ikke selv føder så tidligt.
Min veninde fra Jylland fik at vide af hendes jordemor at hun nok ville føde omkring uge 38 fordi hendes pige var så stor men hun endte med at gå 13 dage over og fødte selv en pige på 4400 gram.
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 126 Svar: 1.232
jun 2008
Følger: 21 Følgere: 20 Babyer: 1 Emner: 66 Svar: 608
2.gang blev det et akut kejsersnit 10 uger før tid (Sabina 1100 g) Vi var til rutinetjek og hendes hjertelyd dykkede pludseligt volsomt. Også denne gang var jeg ramt af blodpropper.
3.gang var det 16 uger før tid. Jeg blødte meget fra uge 17 og frem til uge 24 hvor fødslen pludselig gik igang.
nov 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Babyer: 2 Emner: 35 Svar: 381
Jeg har haft problemer hele vejen igennem med at han bla var for lille, havde hul i hjertet og vand omkring hjertet.. Flere gange fik vi også af vide at det ikk var sikkert at han overlevede inde i maven.
Og der var noget i vejen med navlestrengen også, der manglede blodkar, og der var for lidt fostervand i moderkagen.
Jeg var indlagt 2 gange til aflastning fordi jeg begyndte at åbne mig, og den ene gang havde jeg også veer i 6 timer som gik i sig selv igen.
En torsdag formiddag fik jeg lov at komme hjem, natten til fredag vågnede jeg ved at jeg sku tisse som endte i et kæmpe blodbad på badeværelset og 2½ time efter fødte jeg min dreng.. Som i øvrigt er sund og rask..
Vi lagde på neo i 17 laaaaange dage...
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 32 Svar: 435
Havde ingen problemer igennem fødslen, og ingen indikationer om at jeg kunne føde for tidligt.
Vi var indlagt i 10 dage, fordi han ikke kunne sutte ordentligt og derfor fik sondemad den første uge, og så skulle vi jo være sikre på, at han spiste nok ved mig, inden vi kunne tage hjem.
Vi slap heldigt fra en for tidlig fødsel, de eneste "problemer" der var, var at han ikke kunne sutte ordentligt.
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 90 Svar: 2.061
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 41 Svar: 446
Jer der har født før tid (før 38+)