{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.230 visninger | Oprettet:

Tatoo! {{forumTopicSubject}}

Jeg spørger lige på vegne af en veninde som er gravid og ca lige så langt henne som mig (23+4) og hun vil gerne ha lavet en tatoo, ikk nogen stor eller noget kommer max til at tage 15-20 min at få den lavet! ...
MEN MEN MEN.... Må man det når man er gravid?! Vi har snakket en del om det, og vi kan ikke blive enige! ...

Håber i kan hjælpe! ...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tatoo!
  • #1   12. jul 2008 hvis jeg var hende ville jeg vente til efter jeg har født...

    jeg ved ikk om der er nogle "regler" for det.. men heller være på den sikre side end at gøre det og finde ud af bagefter at man ikk må


  • #2   12. jul 2008 hmm man må da ikke farve hår og ikke få tatoveringer mens man venter sig?

  • #3   12. jul 2008 Ja det sagde jeg også til hende! ... Men problemet er at hun er sådan en lidt nærig en, og hernede koster selv de heeeeeeeelt små tatoo's 500 kr, og nu har vi Ringridningsfest i byen og der er der en af tatoovørene som laver små for 20 kr og store for 50 kr! Så hun er jo HELT vild! ... smiley
    Jeg kunne sq osse godt tænke mig en mere, men den forrige jeg fik lavet der tog det 15 min og jeg synes det gjorte så ondt at jeg var ved at besvime bagefter (skal osse lige siges det var osse MEGET varmt den dag, og havde nok ikke heeeeelt drukket så meget som jeg brude ha gjort) smiley


  • #4   12. jul 2008 Det er jo så ikke "besvist" nogle steder at det skader barnet, men kloge hoveder har jo fudndet ud af at noget af blækken kan altså gå lidt i blodet, hvilke jo ikke er særlig smart.
    Og i værste tilfælde kan den smerte du for når du bliver tatoveret (er jo forskellig fra person til person) stresse din krop så meget at den kan sætte en fødsel igang.....det samme når du har født og du ammer så kan smerten stresse din krop så meget at den kan stoppe din mælke produktion......
    desuden har din krop dannet 1/4 del mere blod så du bløder også meget kraftigere.....
    Og en sidste ting er at du har så mange homoner i kroppen imens du er gravid, så du kan lige pludselig blive meget træt og dårlig under tatoveringen.

    Jeg ville helt klart vente..


  • #5   12. jul 2008 puuha, den tatovør du siger som er i byen, hold jer for guds skyld langt væk, det har ikke noget med proff tatovør at gøre, så hellere give det mere for det, også det er ordenligt blæk osv.

  • #6   12. jul 2008 Pernille B: Det var et godt svar, det tror jeg lige jeg kopiere og får printet ud så kan jeg bevise hvad jeg sidder og forklare hende! smiley Hehe! ...
    Sagde osse til hende om hun ikke kunne nøjes med at få lavet en henna-tatoo mens hun var gravid, der jo nogen af dem der holder laaaaaang tid! smiley


  • #7   12. jul 2008 Pernille B: Jamen jeg skal skam heller ikke ha lavet noget som helst mens jeg er gravid! ...
    Har haft 2 spontane aborter inden denne graviditet så er RIGTIG forsigtig denne gang, altså ikke fordi jeg bare var ligeglad de andre gange, men nogen gange er jeg måske lidt for forsigtig, men hellere det end og miste endnu et barn! ...

    Men jeg håber min veninde vil lytte nu når jeg har printet dine svar ud


  • #8   12. jul 2008 sys virkelig det ville være forfærdeligt at få det gjordt også miste, jeg har læst om en pige som selv tror det var derfor hun mistede, hun fik lavet to tatoveringer og kort tit efter fik hun en spontan abort. :0(

  • #9   12. jul 2008 Pernille B: Ja helt sikkert! ..
    Men man må godt få en lavet med det der henna farve ikk?!! Det jo naturfarve, det må man jo også godt få farvet hår med når man er gravid! ... Har jeg hørt! ??

    Okay, det var ikk så godt, jeg skal ikk ofre noget! ... Tror heller ikke min veninde er klar på den tatoo mere når hun hører om alt der kan ske osv! ...


  • #10   12. jul 2008 Trine b: hvis de koster mellem 20 og 50kr, så ville jeg ski ikk gøre det.... for hvis det er sådan en der har slået et telt op og laver dem, kan du på ingen måde være sikker på hvor rent det er, og så er det først der der går betændelse osv i det.... jeg ville ikk gå hen og få lavet en bare fordi man kan få det billigt...

    så hellere vente og give 500 kr for og få lavet en ordenlig en....

    min den dyreste tus kostede 800 kr og ja det er dyrt, men det er jo fordi de skifter nål, handsker osv hver gang og blækken koster jo osse noget og så er der jo også arbejdslønnen oveni.... så 500 kr er billigt, hvis man ser sådan på det....


  • #11   12. jul 2008 nej håber virkelig hun venter, og det skal så siges at jeg er ikke imod tatoveringen så det er ikke derfor jeg skriver det, jeg har selv to og vil gerne have en mere.

  • #12   12. jul 2008 Henna tatovering er altså også lidt "kriminel", der er bevist der i nogle henna farver/blække at der er flere meget farlige stoffer der kan være allergi framkaldende.Skulle lige finde hvad det stof hed og det er dette her paraphenylendiamin, og det er det der kan give MEGET KRAFTIG allerigiske reaktioner.

  • #13   12. jul 2008 Nå for søren, havde bare hørt at det var helt rene naturfarver som ikke var farlige overhovedet! ... MEn det skal jeg da lige love for de er så smiley

  • #14   12. jul 2008 carina B: Jaah, jeg har osse selv givet 700 for min, men der er jo nogen mennesker som er nærige og synes det er meget for en lille tus! ... (Som min veninde ) smiley

  • #15   12. jul 2008 Trine B: ja det er der.... men jeg har aldrig hørt om et sted, hvor de vil lave en tus over 500 kr - hvis det altså er et ordenligt sted, med god hygine (staves)..... men så må hun jo bare spare op til en smiley det er der jo osse mange der gør, for så har man jo osse lidt og gøre godt med når man skal ha den lavet.....

  • #16   12. jul 2008 carina B: Ja lige præcis, kan kun give dig ret! smiley
    Men nu har jeg printet nogen af svarene her ud, så kan jo ikk gøre andet nu end og vise hende det, og fortælle hende jeg synes det ville være dumt! ... Og så må det jo være op til hende!


  • #17   12. jul 2008 Trine B: nej der er ikk andet at gøre.... men så kan man håbe at hun vil vente til efter hun har født og ammet....

    jeg ved at når jeg har født og ammet, så skal jeg have en til, men ikk før... for vil ikk resikere noget som helst smiley


  • #20   12. jul 2008 carina B: Jeg venter også til jeg har født og alt det! ... Jeg skal heller ikke risikere noget som helst! .. Og håber heller ikke hun vil risikere noget! ...



  • #21   12. jul 2008 Trine B: nej det må man håbe at hun ikk vil smiley

  • #23   12. jul 2008 jeg ville vente det kan man lige så godt, og 20 til 50 kr.. det er vist det billigste af det billigste han har fundet, og nok noget rigtig lorteblæk. Tænk hvis den bare kommer til at ligne en klat?

    da min kæreste skulle have skrevet sit navn på ryggen den er kun 3½ cm høj der besvimede han to gange og kastede op en enkelt gang. Tror ikke det er godt for kroppen og hvis man besvimer vad sker der så? selv de største og hårdeste gutter besvimer, man kan ikke selv håndtere det, pludselig går lyset bare ud nogen gange, min kæreste sagde at han ikke syntes han var ved at dø af smerte men pludselig kan han ikke huske mere, der besvimede han pludselig.

    min eks var jeg med da han blev tattoveret og han var sådan en hård negl (idiot) men han kastede også op hele vejen hjem. Når de kører over knoglerne rasler det jo nærmest helt og min kæreste sagde at da nålen kørte over hans rygsøjle raslede det i hele kroppen og det føltes som om han rykkede i rygsøjlen så ved ikke om den konstante raslen eller hvad man kan kalde det når ind i maven og gør noget?
    den er jo meget konstant og ikke kun i meget kort tid.

    men ved det ikke er aldrig selv blevet tatoveret. Det var kun en tanke


  • #27   12. jul 2008 man m¨ik få lavet tatto hvis man er gravid.. det har noget med hvis der går betændelse osv osv..!!!

  • #28   12. jul 2008 Jeg ved også at mange tattoovøre absolute ikke vil tattoovere gravide. Mange indenfor tattoo-branchen har denne holdning.

  • #29   12. jul 2008 men mener ik at man ik må blive tattoveret når man ammer..!!! Mener ik det går i mælken.. Men ved at hvis man er gravid og bliver tattoveret det må man ik og det gør tattovøre ik..

  • #30   12. jul 2008 Jeg fik lavet en tatoo da jeg var gravid... Og min søn fejler bestemt ikk noget.. :O)

  • #31   12. jul 2008 katja

    Nej jeg har helle rik haft infiktion i mine tattó´s men det kommer jo an på hvordan man er sart osv.. ligesom nogle ka ik tåle navlepir eler tunge osv..!! Men jeg vil ik råde at gøre det.. og i mens ku jeg sidde og følge med i hvor mange strækmærker min tatto har fået smiley


  • #32   12. jul 2008 Nadia S .... Ja det kommer slf os an på hvor henne på kroppen man får dem lavet... jeg fik min lavet på skulderen, så der sku ikk så gerne komme nogle strækmærker af at være gravid, hehe...¨
    Men hvis jeg sku have lavet en på maven eller omkring overkroppen så ville jeg bestemt heller ikk gøre det mens jeg var gravid...


  • Tori
    Tori Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #34   12. jul 2008 Jeg skal ikke gøre mig klog på om det er skadeligt for barnet eller ej. Men hvis det ikke er skadeligt, vil Jeg bestemt aldig tage til en hvor det koster omkring de 20 kr. Sådan en nål skal jo være steril osv, og det tror jeg næppe de er på sådan et marked. så tal din veninde fra det, hun kan vel vente til hun har født og ammet?

  • #36   12. jul 2008 Trine B--- Og så glemte jeg lige at skrive det som jeg egentlig os ville sige, Få aldrig lavet hverken tatooveringer eller piercinger på et markede eller festivaller.. Og slet ikk ved en der lavet det så billigt, for det ka umuligt være så sterilt og i orden, til den pris lige meget hvor lille tatoo'en så er..
    jeg har selv fået lavet en piercing på en festival for nogle år siden, og av for H*****... hvor gjorde den ondt og der gik sindsygt meget betændelse i... Såå lad for guds skyld være med det.. hvis hun absolut skal have en tatoo, så må hun ikk være nærrig på det område..
    Bare lige et lille råd fra mig af..


  • #38   13. jul 2008 Jeg ville nu vente alligevel, kan man ikke ligeså godt vente? hvorfor skal det absolut være lige nu mens man er gravid? så synes jeg man kunne lave den før hvis det var planlagt, ellers altid vente, hvorfor tage chancer?
    jeg får nok høvl nu, men man er jo gravid hvorfor så være egoistisk og tænke på sig selv fremfor barnet og gå imod rådet om at lade være når man lige så godt kan vente til bagefter?
    man kan altid vente med at få en tatovering men når man er gravid kan man ikke udskyde sit barns sundhed


  • #39   15. jul 2008 Katja H: Nu kendte jeg ham tatoovøren, og han er ikke sådan en snusket en overhovedet, det er min venindes far, og han forbander selv alle de der snuskede festivals tatoovører, han er meget renlig og viser dig gerne hvordan alt bliver gjort rent osv inden han tatoovere dig! ... smiley

    Men men men, jeg fik ikke talt min veninde fra at blive tatooveret, meen han nægtede at gøre det på hende, så det blev ikke til noget alligevel, han ville ikke have noget hængende på sig så fald der nu skete noget! ...


Kommentér på:
Tatoo!

Annonce