{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.001 visninger | Oprettet:

Mavesmerter {{forumTopicSubject}}

Hej alle..

Er der andre 2 gangsgravide der oplever MEGET ubehagelige mavesmerter (måske i tarmene) her i 14 uge??
Jeg har sådan en stikkende smerte i min mave som kommer og går hele dagen..
Kan godt huske jeg havde noget ligende i min første graviditet, men slet ikke så tidligt, og så slemt smiley

hilsen Malene 13+5

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mavesmerter
  • #1   25. maj 2010 jeg er godt nok 3 gangs gravid men tror det kommer tideliger og tideliger for for hvergang ..jeg er i uge og 12 og allerede fra uge 10 har min mave trukket sig sammen og bllevet hård og gjort lidt ondt ligesom begyndene pluk veer men har ikk ku li a skrive a spørge trode det var noget jeg bildte mig ind.. havde det oz andengang men kan ikk huske hvornår men mener ikk så tideligt..

• #2   25. maj 2010 følse ligesom om man har dårlig mave..

• #3   25. maj 2010 Ja jeg havde også lige omkring uge 14, det endte med en sygemelding for jeg kunne ikke stå oprejst så ondt gjorde det: ( Efter 3 ugers sygemelding fandt jeg ud af at det simpelthen var meget hård mave, og efter jeg fandt ud af det, gik der to uger før maven var i orden igen og smerterne forsvandt : )

• #4   25. maj 2010 Liane - Ja det føles præcis som når man har dårlig mave - og ja måske det er fordi det er forstoppelse..

Det må jeg lige have gjort noget ved..

Har i også bøvlet meget med hovedpine?

• #5   25. maj 2010 mit er ikk forstoppelse .. har hafr fin mave hele tiden .. det er toppen a maven som ligesom trækker sig sammen og bliver hård og så blød igen..
    men derfor kan dit jo godt være det.. du vel oz begyndt på jern og der er det jo meget normalt man kan få ldt forstoppelse..

• #6   25. maj 2010 hovdepine har jeg aldrig prøvet mens jeg var gravid..

• #7   25. maj 2010 Jeg har faktisk undladt at tage jern, da jeg fik forstoppelse af det, så tager dem kun hver 2-3dag..

• #8   25. maj 2010 jeg er heller ikkk begyndt a tag jern endu.. men når vi får penge gør jeg..
    men jeg tror det er meget normalt det du beskiver der sker jo meget med kroppen og forandringer så jeg ville nok se tiden an eller måske ringe og spørge lægen..

• #9   25. maj 2010 Ja, jeg tror også det er helt normalt.. Og har ikke drukket så meget da jeg har haft den vildeste kvalme.. Så måske derfor jeg har hovedpine..

Tusind tak for svar smiley

• #10   25. maj 2010 Jeg tog ikke jern da det netop kunne være med til at give hård mave, men vi fandt ud af at grunden til mine mavesmerter var fordi at jeg stoppede med at drikke cola : (

Men istedet for jern drak jeg appelsin juice til min mad, og spiste ekstra kød, og leverpostej. Juicen gør at kroppen nemmere optog jernet i kødet : )

• #11   25. maj 2010 anne j.. hva for noget kød er der meget jern i ? for sad og tænkte på i går om det i det helle taget var smart a jeg ikk var begyndt a tag jern endu og hvorfor man enlig sku ha det for så vidt jeg kan forstå så er det fordi man bliver træt som gravid eller er det vigtigt for barnet man tag det..

• #12   25. maj 2010 Anne J - okay, det er i hvertfald ikke pga cola jeg får mavesmerter, for drikker næsten aldrig cola..
    har ikke kunne fordrage det i graviditeten.. Og drak heller ikke meget før, men drak meget kaffe inden jeg blev gravid..

Måske man skulle prøve med juice i stedet for smiley

• #13   25. maj 2010 Alt kød der er lidt rødt er der jern i : ) Men især leverpostej er fuld af jern, da der er lever i, og det er i leveren at blodet bliver renset : )
    Jeg fik af vide af min læge at så længe jeg spiste kød og gerne en del, sammen med appelsin juice så var det ikke nødvendigt med jern tabletter, og hun holdte så også øje med mit jernniveau, men den lage pænt hele vejen : )

Jeg har været cola man, men er det heldigvis ikke længere : )

• #14   25. maj 2010 så det måske derfor jeg har lyst til rød kød og leverpostej smiley man siger jo a det man har lyst til er det kroppen har brug for..

uuuhhh kender godt det med colaen blev cola man under graviditet nummer to fordi jeg overhovdet i 9md ikk ku drikke kaffe så havde lyst til cola hele tiden.. men lige for tiden drikker jeg mest grape da jeg fandt uda det hjalp på min kvalme som jeg har lidt meget a..

• #15   25. maj 2010 Det kunne måske tænkes : ) Så bare klø på : ) Men pas på, det med meget kød har en tendens til at hænge ved, selvom det er 4 år siden jeg begyndte på at spise alt det kød, så hænger det ved endnu, elsker kød : )

• #16   25. maj 2010 en go rød bøf er alså oz det bedste ikk atl for rød men bare sådan medium.. eller roost beef.. uhhm.. godt det snart er penge dag:)

• #17   25. maj 2010 Jep det er bare mums : ) vi lavede en cuvette steg i grillen den anden dag, mums vi smovsede i kød : )

• #18   25. maj 2010 her for et stykke tid siden det var i starten a min graviditet før jeg blev dårlig og så noget var jeg alene hjemme min mand havde barnet med det havde vi en tyksteg bøf til bage for dagen før den stegte jeg og spiste uden tilbehør griner.. sagde ikk noget til nogen hi hi blidte mig ind det var oki når jeg var gravid:)

• #19   25. maj 2010 Uhh kunne jeg bare bruge den undskyldning : )

Kommentér på:
Mavesmerter

Annonce