{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.642 visninger | Oprettet:

Abort ?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle..
Skal prøve og gøre det her så kort så muligt..
Jeg har ikkke haft min mens i 3 uger nu....

For nogle uger siden var jeg til en fest hvor det gik galt , var min mand UTRO smiley og er bange for jeg nu er blevet gravid med ham den anden !! Min mand ved alt og har tilgivet mig også vidre ved nogle sikkert tænker FUCK da hende men jeg elsker min mand mere en noget andet og har aldrig været ham utro før er virkelig så ked af det og bange..

Jeg har ikke på noget tidspungt haft ømmebryster eller været svimmel eller kastet op eller følt mig træt! Samtidig med det her har jeg også fået et nyt arbejde men føler mig ikke stresset..
Jeg to en test i sidste uge og den viste NEKATIV. Regner med og ta til lægen mandag og få taget en test der over.
Håber der lidt bamhjertig sjelle på tasterne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Abort ??
  • #1   10. jul 2010 er du gået 3 uger over tid?? eller?? og det er et par uger siden du var utro?? (2 uger) eller?? for så er det jo højest sandsynlig din mand der er faderen hvis du er gravid

  • #2   10. jul 2010 må jeg spøger hvad dit spøgsmål er?

  • #4   10. jul 2010 jeg faktisk gået 4 uger over tid helt precis..
    Lige nu er jeg bare så ked af det og bange for ville jo ikke være min mand utro...


  • #5   10. jul 2010 jeg syntes det meget når jeg ved hvornår den kommer osv... er bare så pisse BANGE

  • #6   10. jul 2010 hvis du var sammen med ham fyren da du var gået over tid så er chancen for at det er ham jo meget lille.. smiley

  • #7   10. jul 2010 kan godt forstå det er svært. men ville også vælge abort

  • #8   10. jul 2010 Hmmm Hvad var dit spørgsmål?

    Det er da noget træls noget at stå i, men kan/vil ikke sidde og ynke dig, da jeg har en klar holdning som sådan noget, som jeg self. nok skal holde for mig selv smiley

    Men ja tror det er en god ide at tage til lægen, lige og få det tjekket ihvertfald, men det kan også godt være du tænker alt for meget over det, og så det er det der udskyder det ?


  • #9   10. jul 2010 tror jeg har forvirret dig... vi var sammen ca 14-16 dag efter min mens var stoppet smiley

  • #10   10. jul 2010 jeg ved det Linda min holdning er akurat det sammen som din hader folk der er uto osv. Jeg lavede en KÆMPE fejl og det indrømmer jeg blankt og siger ikke i skal havde ondt af mig eller noget ..

  • #11   10. jul 2010 altså jeg ville finde ud a om den var positiv.
    og så ville jeg snakke med manden omkring det, og spørge hvad han synes ? PERSONLIGT! ville jeg ikke kunne få en abort.
    men det kun fordi jeg har den mening at:
    er man gammel nok til at have sex, er man også gammel nok til at tage konsekvenserne a det. (den gælder for mig, og det derfor jeg går efter den) der ud over ved jeg også bare jeg ikke ville kunne klare en abort rent mentalt (: da jeg knytter mig til barnet ligeså snart testen er positiv.


  • #12   10. jul 2010 Ja det er klart syntes bare det er skrækkeligt og har det ikke godt med det ..
    Tager til lægen mandag


  • #13   10. jul 2010 ved din mand at du måske er gravid?



  • #14   10. jul 2010 Nadiaa ... Hvis nu det viser sig at jeg er gravid med ham den anden vil jeg nok vælge en abort da jeg ikke vil være sammen med ham og min mand ville nok aldrig acceptere ikke og være "far" til barnet

  • #15   10. jul 2010 Dorthe Amalie.

    Det også kun et valg du kan tage.
    Men måske skulle du tage en snak med din kæreste om det inden? det kunne jo godt ske han kune acceptere det og gå i fader-rollen ? evt adoptere ?


  • #16   10. jul 2010 Jeg giver Nadia ret, MEN du skal self. ikke have barnet hvis du ikke har det godt med det:)

    Jah undskyld, men har bare oplevet noget grimt ang. utroskab derfor denne mening :S Har heldigvis verdens troværdige mand nu smiley og han kan self. stole 200% på mig også smiley


  • #17   10. jul 2010 ej hvis du var gået over tid da du var sammen med ham den anden er det jo din kæreste der er faderen.. smiley

  • #18   10. jul 2010 ved jeg han aldrig ville har han sagt..!! så det er helt udelukket.

  • #20   10. jul 2010 jeg er jo ikke gået over tid... 14-16 efter min mens var hold var vi sammen og det er lige midt i ægg-løsnings tiden

  • #21   10. jul 2010 HMM måske er det heller ikke helt ufarligt at dyrke usikker sex med en mand du ikke aner om fejler noget !? Lige noget der slog mig, så sørg lige for at få det testet også når du skal til læge

  • #22   10. jul 2010 Camilla Tak det vil jeg gøre, men ved jo enu ikke med sikkerhed om jeg er gravid eller ej..!! Kan jo også være jeg bare er for bekymret og går og tænker for meget. Men vil værtfald gå til lægen

  • #23   10. jul 2010 Dorthe Amaile.
    Jamen det jo kun dig der kan dømme (:
    synes du skal snakke med lægen ? hvornår var det meningen du skulle have din mens ?


  • #24   10. jul 2010 Øhm ja tak det har jeg også tænkt på er skræk slagende og bange hele tiden faktisk.

  • #25   10. jul 2010 ja det har vi desværre hvis man kan sige det sådan ..!!!!
    HADER DET HER LIGE NU...


  • #26   10. jul 2010 smiley forstår dig godt, det er godt der ikke er helt så længe til mandag ! smiley

  • #27   10. jul 2010 Hehe Camilla ;D

  • #28   10. jul 2010 smiley Hehe du bar så sød, du pakker sgu ikke noget ind smiley

  • #29   10. jul 2010 ENIG ! ;D

  • #30   10. jul 2010 hehe nej man skal helder ikke pakke det ind man kan lige så godt være ærlig

  • #31   10. jul 2010 syntes oz du ska tag en snak med dim mand så han er forberet og støte dig uanset hva i vælger han elsere dig jo højt siden han har tilgivet dig det kan jo være han vil accpetre dit valg hvis du vælger a beholde det..
    men ja det er en rigtigt øv sitrtion du har sat dig og kan godt forstå din dårlige samvittighed men vi kan alle komme til a dumme sig.. ku ikk forstille mig a jeg ku finde på a være min mand utro men man kan jo aldrig være 100% sikker på noget her i livet..
    så trøste kram til dig herfra ihertfald.. er sikker på du træffer det rigtige valg..


  • #32   10. jul 2010 Håber det går for jeg som det skal, og at du ikke er gravid så i ikke skal alt det igennem os smiley

  • #34   11. jul 2010 Tania..
    ih endelig en a samme mening som mig i:


  • #35   11. jul 2010 Jeg vil ikke dømme dig, eller noget kan høre du angre og lider under dit ja dårlige valg......

    Jeg ville som udgangpunkt, tage til lægen, om du bryder dig om det eller ej.....få tjekket om du er gravid og om du har fået andet godt med fra denne fejltagelse......

    Hvis du så er gravid, ja så er der kun et valg i mine øjne, og jeg er ikke for abort......MEN i det her tilfælde ville jeg alligevel vælge en abort......hvis ikke barnet er din mands selvfølgelig.....og I ønsker det nu.....
    Nej barnet har ikke skyld, men det vil heller aldrig komme til at lide ved at du vælger en abort - tidligt og tage konsekvensen..... Men det vil helt sikkert komme til at lide, ved at vokse op som en total upser og da især hvis det vil blive svært for din mand at betragte det som jeres barm og ikke resultatet af din utroskab....... Og hvad vil du fortælle det når det selv en dag spørger til hvordan det kom til...for det spørgmål kommer sandsynligvis en dag......


  • #36   11. jul 2010 Men jeg gentager lige jeg er ikke for abort, men der er bare visse situationer det er bedst efter min mening...... Da det ikke lider eller føler noget i det tidlige stadie men det vil det gøre ved at vokse op, som et problem eller ikke ønsket...

  • #39   11. jul 2010 Tania: det jeg mener er, at hvis en abort bliver foretaget i tide, så er der ingen følelser eller bevidsthed endnu....så derfor mener jeg ikke det lider .......men skal ikke få det foretaget forsent, når udviklingen er længere fremme.....


    Jeg har aldrig selv fået en foretaget og ser det bestemt heller ikke som en prævention løsning - aldrig..... Men jeg mener bare at vælger man at beholde et barn som man af den ene eller anden grund ikke magter eller ønsker kom - så kommer barnet da først til at lide, tænk at vokse op i et hjem med svigt og ja der er mange typer svigt både psykiske og fysiske og de skader da virkelig et lille væsen....... Og blive kastebold i systemet......at vokse op på et børnehjem fordi ens mor har gjort skade på en fordi hun magter en......











  • #40   11. jul 2010 Jeg siger ikke at trådstarter vil blive en dårlig mor, men nu forklare jeg bare eller prøver hvorfor jeg ser abort som en løsning i visse situationer.....



  • #42   11. jul 2010 Vil da også mene at hvis hun virkelig ikke kan elske barnet og give den et godt liv ? hvorfor så ikke bort adoptere det ? eller spørge faren om han vil beholde det ? en eabort er bare ingen løsning.

  • #43   11. jul 2010 Ja det skal være tideligt.....


    Ja man kan selvfølgelig også bortadoptere, men så vokser barnet stadig op uden en stabil baggrund.....Hvem er jeg - hvem er mine forældre - hvorfor ønskede de mig ikke osv.... Men ja det er bestemt også en løsning, men så er der bare risiko for at blive kastebold.

    Tania det er helt helt fint at du ikke kan se min pointe, vi behøver ikke være enige...... smiley

    Men nu er jeg altså generelt også imod abort, men tænker bare at i visse situationer kan det være et valg, som man kan tage.... Bestemt ikke et nemt valg.


  • #44   11. jul 2010 Dorthe Amalie: til dig vil jeg bare sige, jeg håber du får nogle svar, så du kan få lidt mere ro..... Og får overskud til at træffe de valg, som du mener er de rigtige.......

    Ønsker dig held og lykke.....


  • #45   11. jul 2010 venter tvillinger..
    Man kan jo fortage en lukket adoption ?
    og så det op til adoptiv forældrene hvornår barnet skal have det i vide (:
    så på den måde vil den stadig vokse op i en familie som var den født ind i det (: min moster er adopteret og hun har aldrig skænket det en tanke, selvom hun var 4 og fra korea ?


  • #47   11. jul 2010 Tania - hjertet begynder at blinke i uge 6, men det slår ikke på daværende tidspunkt.....

    -----------------------------------------------------------------------------------------
    TS fortryder tydeligvis sin handling, og hatten af for det..... Selv om jeg er imod en abort, og aldrig gudskelov selv har måtte tage den beslutning, så ville det nok også være den bedste løsning for mig i denne situation........


  • #48   11. jul 2010 Nadiaa: det jeg helt helt enig med dig i og det er bestemt også en løsning i nogen situationer.......kunne det også være i den her.....


    De visse situationer jeg tænker på er nok også graviditet som følge af incest, voldtægt eller hvis man ikke fysisk eller psykisk kan tage vare på sig selv eller andre......og ja måske også utroskab....

    Det skal ikke bare være en bekvemhedsløsning fordi muligheden er der.......bestemt ikke.......!!!!!

    Tro mig eller lad være - jeg tager generelt afstand fra aborter men jeg synes også bare man skal være realistisk.....

    Jeg elsker børn........



  • #50   11. jul 2010 Venter - OMG, vi er bare SÅ enige i det du skriver...... Har det på akkurat samme måde som dig...

  • #51   11. jul 2010 Ja det er sørme en forfærdelig situation du er endt i.
    Jeg vil ikke komme ind på det, at du har været din mand utro, men derimod din tanker omkring graviditet og abort. Jeg er meget STOR modstander af abort - tænk på alle de kvinder som ikke kan få børn, og så er der andre som lige laver en "upser", og får bare en abort. Jeg kan udemærket se, at det ville være meget upassende med det barn, som ikke ville være din mands. Men tænkt dig rigtig godt om. Held og lykke herfra!


  • #52   11. jul 2010 Rigtigt nok, som sagt er det op til trådstarter selv at vurdere hvad der er bedst for hende.. synes bare ikke man skal vælge abort fordi det er den nemme løsning ?

    Og jeg kan jo kun snakke ud fra hvad jeg ville have gjort.
    og jeg ville ikke få en abort, uanset hvordan og hvr ledes barnet er udfanget ville jeg elske det alt jeg har drømt om (:


  • #53   11. jul 2010 Sonne .... smiler .....

  • #54   11. jul 2010 'Tania - det vil sige at et "barn" født i uge 6 = levedygtigt.... :S Det er da først "mord" hvis man gør som nogen klinikker i spanien, laver aborter frem til hvor barnet med hjælp rent faktisk er levedygtigt, OG måden man foretager aborten på er at sprøjte en væske ind i hjertet der får det til at stoppe med at slå... Ja, der kan vi snakke om en abort er totalt yde for rækkeviede... nogen gange er det sku iorden at være realistisk!

    Et barn skal ikke til verden for en hver pris.... Stakkels de der bliver gravide ved en voldtægt, i en meget meget ung alder, som opdager det når de er over 6. graviditets uge, for så må de jo ikke få en abort, trods de slet ikke er opgaven voksen.... gud fader bevares....

    Det er meget muligt det er din holdning, men en abort er ALDRIG noget der er nemt, også nytter det ikke at skulle punkes fordi man tager det svære valg!


  • #55   11. jul 2010 Sonne: ja vi er enige....

  • #58   11. jul 2010 altså må indrømme, folk der er blevet voldtage der forstår jeg altså godt en abort... folk der frivilligt dyrker ubeskyttet sex må altså ta det ansvar som følger med det...
    og jo TS har været utro, og det skulle hun jo som sagt aldrig ha gjort, men hvis man er utro burde man da alligevel dyrke beskyttet sex smiley det undre mig en del smiley
    men tror det vil være rigtig svært hvis hun er gravid, og så gå i 9 mdr, føde et barn og så gi det fra sig, selvom det ikke er manden der er faren, man knytter jo et eller andet sted bånd til barnet...
    men vil også mene at det var et bedere alternativ end abort.. smiley


  • #60   11. jul 2010 Tania - nu du da helt ude hvor ingen kan bunde.... bort adoptere et barn.... det sku da lige så svært, hvis ikke mere svært!!!!
    Jeg kunne aldrig bærge et barn i min mave i 9 mdr, mærke det sparke, knytte et moderligt bånd til barnet, for derefter at skulle give det væk... det er da totalt hjerteløst at sidde og sige folk bare kan bort adoptere et barn....

    Det er meget muligt det er din mening, og fred være med det, men for helvede, behøver det være det første du nævner i hver eneste emne der omhandler nogen der må tage det svære valg??! husker også den gang en var blevet gravid, og måtte udsætte det at blive sterilliceret fordi hun måtte få foretaget en abrt, da hun mod alle odds desværre var blevet gravid, og denne graviditet, sandsynligvis kunne slå hende ihjel, og efterlade 2 små børn uden deres mor.... den første og eneste sætning du kom med der var "godt du ikk er længere end 3 uger henne"...

    Nogen gange skader det altså ikke at holde sin mening for sig selv...
    Og seriøst, tror du så ikk TS har fået "tæv" nok over sin dårlige beslutning, både af sig selv, sin mand og omgangs kreds? tvivler på hun er gået smertefrit igennem det....


  • #61   11. jul 2010 Det kan bare genere mig lidt, at man kan vælge og vrage på den måde. Man må tage de konsekvenser der kommer ud af ens handlinger! Jeg kan kun give Tania ret. Og jeg er klar over, at vi alle har forskellige holdninger til dette emne. Men der er ikke noget facit, eller står skrevet hvem der har ret. Så lad os lige respektere hinandens holdinger uden at blive grove.
    Ja jeg har bare denne holding i forbindelse med abort, fordi jeg har så ondt af de kvinder, de familer som ikke kan få børn. det kan ødelægge et helt liv. TRO mig jeg ved hvad jeg taler om. Og så får jeg bare myrrekryb når jeg hører hvordan folk pga "dårlig timing", "upser" og andet kan få en abort.
    Men ja vi bliver nok heller aldrig enige om, hvornår det er noget "rigtigt" inde i maven. Men bare det at et lille hjerte slår, er for mig nok.


  • #62   11. jul 2010 Sandra - spiser du op hver eneste dag? smider du nogensinde mad ud, fordi det er blevet for gammelt? Tænk en gang, at alt det mad du levner, og smider ud, det kunne fødre en hel landsby i afrika nærmest... der dør mennesker dernede af sult.... det kunne DU have forhindret ved at sende resten af din aftensmad derned.... Det er da lidt det samme som det du siger... Fordi nogen familier ikke kan få børn, skal andre tvinges til at beholde deres upser, ellers er det mord, og svineri og jeg ved ikke hvad....

    Du kan på ingen måde stille det op på den måde som du gør... For en hver handling stort set kan ændre livet for et andet menneske....

    Når det er sagt, så er jeg fuldstændig enig i at man skal være varsom med aborter... slet ingen tvivl om det, og min første søn er ud af e, one nigther, som er blevet til mere, og nu skal han være storebror til en lille dreng til oktober, og begge drenge har samme far... jeg fortryder ikke vi beholdte min søn, og ville godt nok være ked af at han ikk var her idag, fordi jeg havde valgt abort.... men en abort for mit eget vedkommende var bare ikke svaret....

    Men selv om jeg personligt har det sådan, så er jeg da den sidste i verden der skal sidde og dømme andre mennesker, fordi de får en abort.. Alle, og jeg mener vitterligt ALLE der får en abort har jo deres personlige grund til hvorfor de får en abort.. og som du selv siger findes der ingen facitliste for hvem der har ret, og hvem der ikke har, men hvorfor findes der så en facitliste for hvem det er iorden at få en abort for?


  • #65   11. jul 2010 Tania - nej gu er det da ej, men synes det er træls at du gang på gang på gang føler ret til at punkt folk for de skla ha en abort, for som sagt er det i forvejen ikke et let valg, og det er ikke noget der særlig sjovt for vedkommende.. så er det sidste man har brug for en der sidder og skal væretotalt bedre vidne, og prøve og fratale en, den svære beslutning man netop har taget...!!
    I din verden virker det til at alle der får foretaget en abort, om så det kan slå vedkommende ihjel at gennemføre aborten, gør folk til mordere.. det jo ikke sådan at de har været ude og slå et andet menneske ihjel...

    Som du skriver har du ret til at have din mening, og som du også skriver, kommentere jeg selvfølgelig de indlæg jeg vil... men jeg pådutter fannneddeme ikke folk at få et barn, som ikke er ønsket, ellers er de efter min mening en morder!... Og det er jo det du sådan set i realiteten siger...

    Hurra for du ikke har stået i den situation at skulle have foretaget en abort.... Men desværre er verden ikke lige så perfekt som dig, og realiteten er at folk får foretaget aborter ja faktisk hver eneste dag, og det er folk selv som skal leve med valget....
    Ergo forstår jeg ikke din træng til at skulle understrege over for folk at der og der slår hjertet mv... igen, det er forhelvede svært nok i forvejen.... Og det sidste man har behov for at høre er folk som dig der skal sidde og belære...

    Som jeg skrev til dig før også, så fatter jeg ikk din træng til at understrege hvornår barnets hjerte slår, for det var som sagt det første du også kommenterede i den tråd med hende der ville ha risikeret sit liv mod at få barnet, frem for at få en abort og være der for den datter hun havde i forvejen....

    Desuden, så kommentere jeg ikke det samme og det samme og det samme i hvert eneste indlæg.... Også undres jeg over man kan hidse sig så voldosmt op som du gør over folk får aborter, men alle de mennesker, børn der dør hver eneste dag som rentfaktisk er startet livet, det er ikke nær så vigtigt som alle de børn der kunne ha været sat i verden....


  • #69   11. jul 2010 Tania: "og alle børns liv er vigtigere for mig både dem i maven og dem der er sat i verden..."

    Det hænger da ikke sammen med at du ville gøre dine børn, dem som er født, moderløs for ikke at gennemgå en abort, - hvis en graviditet kunne slå dig ihjel......

    Nå tøser skal vi ikke bare lade den ligge her og så lad os have hver vores synspunkter.....Det er jo ikke vores tråd og den handler jo ikke om abort generelt men om TS dilemma......


  • #71   11. jul 2010 Ja leve men alle børn uden en mor og den sidste uden at kende sin mor - men vide at den var årsagen til at den selv og dets søskende ingen mor har længere..... hmm....

    Ja det er korrekt det er TS dilemma og hun kan jo at stå til ansvar på flere måde end den som du synes er den eneste rigtige......

    Over and out....


  • #72   12. jul 2010 Hey Alle ...

    Tak for alle svar og gode råd, jeg kan åndelettet op da jeg vågnede søndag morgen og gik på WC , fik jeg mine sager er så glad og lettet over jeg ikke er gravid!!
    Jeg tror det hjalp mig meget lige og få løftet og smidt mine ting ud til jer da jeg helt sikkert har gået og tænkt alt for meget over det og hvor den blev af osv.!!!
    Er lykkelig for vi ikke skulle igennem en uønsket graviditet..
    Under alle omstendigheder hvis jeg havde været gravid med ham den anden havde jeg valgt en ABORT jeg ved at man skal ta de konsikvenser der følger med ved ubeskyttet sex, men jeg ved også bare hvis jeg skulle havde det barn ville jeg aldrig blive 100% lykkelig da det ikke er med min mand, og ja at adobtere barnet væk er nok lige så svært som og vælge om man skal fortage en abort eller ej.
    Jeg er meget glad for at i gad og lytte lidt på mig og hinanden.
    Tak skal i havde..


  • #74   12. jul 2010 Dorthe - skønt der intet var.... godt du slap med skrækken... og undskyld jeg vist fik spammet dit indlæg...

  • #75   12. jul 2010 Dorthe Amalie: Det var dejligt for dig/jer.....nu kan du/I komme videre.....Jeg er helt lettet på dine vegne, da det uden tvivl ville have lavet mere rod i det hele......

    Tania: Nu skriver jeg jo sådan set også bare - "end den som DU synes er den eneste rigtige...." DU er er nøgleordet...... smiley Så ja jeg tager udgangspunkt i det du skriver.....og du skrev også tidligere at du til en hver tid ville tale folk fra abort.....

    Men hul i det.... der skrevne ord kan være svært...... smiley

    Og nu fik TS jo ro på igen og det er jo det vigtigste - da det er hendes tråd omhandlende hendes dilemma........

    Min absolut sidste kommentar......!!!!!!!!


  • #77   12. jul 2010 Tania : Tak ja jeg har lært af min fejl, det skal aldrig gentage sig igen.. Jeg vil naturligvis få et tjek ved lægen for og se om alt er som det skal være..

    Vente: Puha det er jeg også, det lige som om der er en tung steen der er faldet fra hjertet og man kan ånde lettet op igen, det ville helt klart havde lavet mere rod i lagkagen en nødventig.!!


Kommentér på:
Abort ??

Annonce