{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.514 visninger | Oprettet:

ved snart ik hva jeg skal gøre... {{forumTopicSubject}}

Ja jeg er jo gravid, 10+6 og jeg er egentlig allerede træt af det... det er sku lidt skidt... Ej selvf er jeg meget glad for det, men jeg har de sidste 3 dage ikke magtet andet end at ligge og sove ca 18 timer af dagen og så ellers se tv og slappe af resten af tiden.. Jeg er sååå træt, har kvalme konstant, og så er jeg ret svimmel hvis jeg går for meget rundt... jeg startede sidste onsdag på hf og ved seriøst ikek rigtig hvad jeg skal gøre... hvis det bliver ved sådan her bliver jeg vel smidt ud, (grunden til jeg startede på hf var at jeg var på kh og blev tvunget ud i uddannelse), så hvis jeg ikke gennemfører uddannelsen kan jeg ikke komme tilbage på kh... det skal også siges at vi har ekstremt lange dage i skolen... en dag 8-16,20, 2 til 15.20 og to til 14.20, syns det er lange dage når man skal sidde og på sin flade en hel dag, og så især når jeg har det sådan...

Ved ik rigtig hva jeg vil med det her, men aner bare ik hva jeg skal gøre... hvis jeg blir smidt ud af skolen pga fravær får jeg jo ingen penge... så er lidt trist over det her...

Nini 10+6


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ved snart ik hva jeg skal gøre...
  • #1   25. aug 2010 bare rolig - det vender- det er helt naturligt at være dødtræt de første måneder...

  • #3   25. aug 2010 Nini
    Pris du dig lykkelig for at du ikk har et fuldtidsjob. Stakkels dig. Synes det du skriver er rent til grin. Ja hårdt og kontant. Tænk på alle de andre der har det ligesom dig, men som har et 37 timers arbejde.

    Så spænd hjelmen og kom ind i kampen. Forklar skolen hvordan du har det og tag det afsted du kan holde til.


  • #4   25. aug 2010 ja det er bare sådan er være gravid dejligt og pisse hårdt til tider og jeg kender godt det med a være træt a det i alle mine dage har jeg haft nogen timer hvor jeg næsten kan fortryde eller bare ønske mig a man lige ku gi den til manden et par timer men det kan man ikk pg det bliver bedre efter etstykke tid.. er selv for 3 gang i uge 24 og det er først her i den sidts uge jeg har fået energi og nu jeg næsten helt speedet..

  • #6   25. aug 2010 Som nogle af de andre skriver, så vender det. Op med humøret smiley

  • #7   25. aug 2010 Du skal hive dig selv lidt i nakken. Da dette bestemt ikke er verdens undergang. Hvad ville du gøre hvis du havde et barn i forvejen? hvordan ville du få hverdagen til at fungere? Du er nødt til at se det positive og koncentrere dig om den uddannelse. Da dit barn har brug for stabilitet og en mor som har overskud.
    Dette er alt sammen sagt med et smil på læben. smiley


  • #8   25. aug 2010 Du ska stå op og tage i skole at blive liggende i sengen gør dig bare endnu mere træt.. Det er heldigvis ikke sådan hele vejen i graviditeten!! Og helt ærlig så sidder jeg lidt og griner - jeg kunne sku ikke bare ligge hele dagen på sofaen og slappe af.. Jeg havde et arbejde jeg sku passe og mine dage var da lige så lange og alligevel kom jeg igennem det.. Så det kan du også sagtens, det handler bare om at komme afsted så er det ik så hårdt når du først er kommet ud af døren.. smiley

  • #10   25. aug 2010 sys da også i er lidt hårde....
    man må godt pive lidt. jeg selv havde en virkelig hrd graviditet og måte sygemelde mig tidligt!
    det er hårdt, og nogle kaster op HELE tiden i gravid. det tager på kræfterne.
    hiv dig selv afsted om orgenen, for ved man bliver doven og mere træt af at være hjeme og fede den. du for oplevet meget på en dag, og det giver energi, frisk luft og sol i kinderne!


  • #11   25. aug 2010 hehehe!! :>D

  • #13   25. aug 2010 maria, mon du ike bare har dte bedre end hende? graviditeter er ike ens, og jeg kan sagtens huske min trods min dater er over to!
    nogle er neme, andre er svære at kome igenem.


  • #14   25. aug 2010 min comuter gik lige amok hehe. prøver at færdiggøre.
    tror bare det er skide hårdt for ale i starten, men vi glemer det.
    kan se mi computer intet vil, hav en god aften smiley


  • #15   25. aug 2010 ej alså kan sagens følge hende selv om jeg er 3 gangs gravid og ved det vender så har jeg alle 3 gang hørt til den gruppe som for det første er dødsyg og ingen ting kan de første 3 md og resten a tiden har jeg faktis flere dage hvor jeg fakis har det ret ubehaligt.. det kan godt gøre det svær a nyde det nogen gang.. og det værster er faktis når fokl som selv har været gravid men som har glemt hvordan det er faktis nærmest siger tag dig sammen.. det er jo heldigvis sådan alt er glemt når man har føst og husker kun det goe har tit spurgt mig selv hvorfor jeg gør det igen når jeg faktis ved hvor dårligt jeg får det men har da lykkeligt glemt de to første gange selv om jeg første gang faktis blev indlagt fordi jeg var så dehydret så syntes det er helt oki a pive nogen gange..

  • #17   25. aug 2010 vil oz lige sige nej det er ikk rigtigt sådan hva man kalder sygdom men syntes sku sagens man kan sige det er a være syg de første sådan ca 3 md som det som regl vare .. havde man det sådan og man ikk havde bebs i mave så var man sku da syg men fordi man har det så man ikk syg ??? hader virkelig det sætning ... når man er syg så kan man da i det mindts blive i seng et par dage og så det overstået når man er gravid så får man det jo overhovdet ikk bedre og 3 md eller hele 9md virker fuldkommen uoverskuligt..

  • #18   25. aug 2010 ja nemlig

  • #19   25. aug 2010 ja jeg havde nu ik lige brug for at blive hakket helt vildt på... men alle de trælse ord vælger jeg sku at ignorere....

    Jeg tager allerede jern, startede jeg med sidste torsdag... jeg ved godt jeg bare skal hive mig selv ud af døren om morgenen, men det skal siges at jeg igår altså tog afsted, men da jeg mødte op fik jeg så at vide at vi havde fri de to første timer, så jeg tog selvf hjem igen, og godt jeg gjorde det, for jeg nåede kun lige ind af døren så kastede jeg op, og havde det sinoelthen bare forfærdeligt...


    men ja, jeg håber sku det forsvinder....


  • #20   25. aug 2010 Pyha, synes godt nok jeg er mere træt, og mere plaget nu efter jeg har rundet 30+ (i denne graviditet)
    Synes godt nok det er ulideligt, hverken at kunne ligge eller sidde, eller sove for den sags skyld, så guuuud hvor er jeg misundelig på dig at du kan sove så meget.... bare det var mig.. hehe...

    Som de andre siger, så er det for det meste de første 3 mdr der er slemmest, og sådan var det også i min første graviditet... men vil dog lige samtidig advare dig at jeg i denne graaviditet, på intet tidspunkt har været kvalmefri, smertefri, eller træthedsfri...

    Håber snart det vender for dig...

    Sonne 33+0...


  • #21   26. aug 2010 Årh jeg kender det alt for godt smiley
    Oveni min træthed døjer jeg med kvalme, og voldsom opkast ! smiley
    Men ja lige at hive sig selv i nakken om morgenen, og komme afsted - det hjælper sku smiley Skal lige siges at jeg har fuldtidsjob i en vuggestue, og derudover er jegmor til en skøn dreng på 16 mdr når jeg kommer hjem hver dag står han jo og skal have opmærksomhed, så jeg har ganske enkelt ikke "tid" til liiige at ligge mig smiley Og det er det jeg syntes der holder en oppe smiley


  • #22   26. aug 2010 Jeg synes også denne grav. har været fuld af meget mere bøvl en sidst... da kunne jeg alting, men nu er jeg konstant træt - hele vejen igennem...
    Men håber da det vender når jeg kan komme lidt mere ud og gå og få lidt luft - døjer så meget med plukveer for tiden.

    Så det vender sikkert for dig, om ikke andet i nogle måneder og så kommer det nok tilbage når du bliver lidt "tungere" og mere besværet. Men kvalmen forsvinder nok snart.


    Jeg undrer mig lidt over du skriver at du er nødt til at gøre uddannelsen færdig for at komme TILBAGE på kontanthjælp......... er det dit mål??
    Vil du ikke tage en uddannelse og have et arbejde i stedet? Det lyder da lidt trist hvis du vil fortsætte på hjælp synes jeg :o/

    Håber snart du får det lidt bedre :o)


  • #23   26. aug 2010 Hov. Nogen kan jo blive sygemeldt hvis de har det rigtig skidt med opkast mv hvis de ikke kan passe deres arbejde.
    Du må jo prøve at forklare det på skolen hvordan det står til så de kan forstå hvorfor du ikke er der når du har det skidt.


  • #24   26. aug 2010 nu handler det altså bare ikke altid om at man SKAL hive sig selv i nakken og komme afsted, man skal stadig lytte til sin krop, jeg blev selv sygemeldt i uge 12 med marcus, pga hyppige opkastninger og dehydrering, jeg kunne stort set intet, jeg er overbevist om at mange mente jeg klynkede, og at jeg overreagerede, men jeg kunne mærke på min krop at den ikke kunne klare det meget fysisk krævende job jeg har, jeg besvimede flere gange pga dehydreringen og havde det bare generelt rigtigt skidt, jeg kom aldrig igang igen, for da det endeligt blev lidt bedre begyndte mine hofter at drille og igen ville jeg ikke kunne klare jobbet... idag har jeg det stadig skidt over så meget fravær, men alligevel har jeg accepteret at jeg jo ikke gjore noget galt, jeg lyttede skam bare til min krops signaler....

    ikke at jeg siger at du skal sygemeldes, men at det er okay at have det som du har det, jeg vil ikke sige det bliver bedre, for det er ikke sikkert, man kan jo kun håbe poå det. jeg håber da det bedste for dig.

    at nogen kan være forarget over at man synes man har det hårdt, dem om det, du ved hvordan du har det, og det er jo det der tæller...

    selv håber jeg på at kunne gå tiden ud denne gang, men sansynligheden er ikke ret stor, da kun meget få indenfor mit job kan det, men staser da hvertfald på at kunne gå noget længere end sidst ;o)


  • * Mama1304 *
    * Mama1304 * Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 113 Svar: 259
    #25   26. aug 2010 Nini 10? !

    -Det er virkelig synd for dig, og synes ikke du skal tage dig af de svar som folk giver.

    Er selv i uge 7, og har kvalme hele tiden, jeg kan kun spise noget bestemt mad ellers får jeg virkelig kvalme og så kan jeg ikke spise særlig meget.
    Er heldigvis så heldig at jeg er på dagpenge lige nu og hjemmegående smiley

    Men kan du ikke snakke med din sagsbehandler? Spørge om du måske kan "droppe" uddannelsen, og så komme på et kursus i stedet som ikke er med så lange dage?
    De må da vide at det er menneskeligt at man kan få det så dårligt.
    Du skal jo ikke gå og ha det dårligt over du er gravid, men i stedet være lykkelig og glæde dig.
    Prøv og snak med din sagsbehandler smiley Håber du får det bedre


Kommentér på:
ved snart ik hva jeg skal gøre...

Annonce