vil ik kravle {{forumTopicSubject}}
sagen er den at min datter bliver 1 år om 14 dagen og hun kvaler ikke på nogen måde det har aldrig været et problem for os da hun godt kan skubbe sig frem og tilbage på numsen dog kommer hun ik langt men kommer dog lags. hun er nu kommet til en dagpleje mor der sys det er et meget stort problem da alle de andre bøårn enten kravler eller går selv men datter rejser sig sjældent op selv men hvis hun får en hånd at holde i går hun. jeg aner ik mine levede råd skal jeg træne med hendes kravleri eller med hendes gå? hun kan fint være i kravle stilling. hun har i de første 6 mdr haft en arm der ofte gik af led dog har det ik gjort det i snart 5 mdr kan det være derfor.? der ud over sys dagplejen os det er et problem hun ik spiser rugbrød selv med fingerene men hun har altid fået en gafel til rugbrød og til frugt stykke vil helst bare lade hende forsætte med den gafel men dagplejen ser gerne hun lærer det med fingerene ? jeg ønsker alle råd da jeg virkelig ik føler mig som en god mor efter alt det negative fra dagplejen. hun snakker meget og kan 5 ord klart og selv ta sko og sokker af og ved hvad det vil sige og dele ting og mad med andre
feb 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 98 Svar: 2.204
Lyder til at der noget med hende evt hybermobilitet, da det ikke er helt normalt at en arm ryger afled så ofte...
Tror end ikke vi voksne ville kravle med sådan en arm...
Vores søn gik først som 14 mdr. Han er 4 år idag og spiser som oftes med fingerne...
Tror det er lige så meget for at øve pincet greb og det at lære - føle - røre ved maden. Sanserne skal stimuleres..
Syntes ikke det er i orden at dp angriber dig sådan, men burde have sat sig sammen med dig og finde på muligheder til din datter. Dp har jo helt klart nogle tråde hun kan trække i, så din pige kan få koblet lidt hjælp på...
Det er ikke et svagheds tegn at bede om hjælp - men et tegn på styrke, at man er stærk nok til at bede om hjælp..
feb 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 98 Svar: 2.204
Så evt egen læge også sætter lidt hjælp på...
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 92 Svar: 1.128
Mht. rugbrød kan hun så ikke bare spise med gaffel derhjemme og med fingrene i dp? Det gjorde vores datter.... Synes ikke det kan være dit problem, men det må dpmor "lære" hende, at sådan spiser man rugbrød, når man er i dp!
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 101 Svar: 582
Han skubber sig bagud og uanset hvad jeg lokkede med, så kom han ikke fremad, kunne døg møve sig lidt fremad for at nå ting, men gav hurtigt op..
da han er født med en blødning i hjernen, mente min læge at en fys lige skulle kigge på ham og sådan en skulle jeg få igennem min dp.
Jeg snakkede med min dpmor om det og hun snakkede med hendes pædagog om det.
inden vi fik en fys ind over det hele, så synes hun at vi skulle lave nogle øvelser/lege, som at svinge blidt fra side til side i et tæppe, prøve balancen af på en gymnastikbold, lufte op i luften og dreje blidt rundt osv.
Vi skulle lege der hjemme og så ville min dpmor gøre det samme hos hende.
14 dage efter kravlede min søn på alle 4, han rejser sig op ved ting og er meget meget tæt på at tage sine første skridt selv..
nu har felix også lært at spise med fingerene først og vi er først nu begyndt at lære ham at bruge bestik, men det er jo vigtigt at de lærer princetgrebet..
men børn kan godt kende forskel på hjemme og dp, så hun lærer hurtigt at sådan spiser man i dp og derhjemme..
jul 2010
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 144 Svar: 1.749
Min kærestes lillebror (ja han er jo godt nok 22 i dag meen..) Har aldrig kravlet som barn.. han skubbede sig frem på røven, og senere begyndte han at rejse sig på af ting og så gå derefter.. men aldrig kravlet...
Har også en bekendt hvis datter bare ikke kravler hun møffer sig frem hun er lige blevet 1 år... hun rejser sig også op af få ting..
Men vil da sige som de andre prøv fys.. kan være der er noget smiler
jun 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 12 Svar: 46
men søn er fra den 10/08-11
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 44 Svar: 831
mar 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Emner: 53 Svar: 922
Jeg fik afvide af SP dengang at det var hip som hap om hun kravlede før eller efter hun begyndte at gå.. Bare hun på et tidspunkt fik kravlet
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 44 Svar: 831
mar 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Emner: 53 Svar: 922
dec 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
Det kan du jo fortælle din dp mor
Vores søn spiste rugbrød med fingrene hjemme og med gaffel i dagplejen, så det er noget vrøvl at de ikke må spise med gaffel. Ring dog til dp lederen og spørg, hvilke regler de har hos jer Hos os må de gerne bruge gaffel
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 101 Svar: 582
apr 2012
Følger: 1 Emner: 75 Svar: 477
apr 2012
apr 2012
vil ik kravle