{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.206 visninger | Oprettet:

lisbeth h
lisbeth h
Tilmeldt:
23. apr 2012
Følger: 1 Emner: 75 Svar: 477

vil ik kravle {{forumTopicSubject}}

sagen er den at min datter bliver 1 år om 14 dagen og hun kvaler ikke på nogen måde det har aldrig været et problem for os da hun godt kan skubbe sig frem og tilbage på numsen dog kommer hun ik langt men kommer dog lags. hun er nu kommet til en dagpleje mor der sys det er et meget stort problem da alle de andre bøårn enten kravler eller går selv men datter rejser sig sjældent op selv men hvis hun får en hånd at holde i går hun. jeg aner ik mine levede råd skal jeg træne med hendes kravleri eller med hendes gå? hun kan fint være i kravle stilling. hun har i de første 6 mdr haft en arm der ofte gik af led dog har det ik gjort det i snart 5 mdr kan det være derfor.? der ud over sys dagplejen os det er et problem hun ik spiser rugbrød selv med fingerene men hun har altid fået en gafel til rugbrød og til frugt stykke vil helst bare lade hende forsætte med den gafel men dagplejen ser gerne hun lærer det med fingerene ? jeg ønsker alle råd da jeg virkelig ik føler mig som en god mor efter alt det negative fra dagplejen. hun snakker meget og kan 5 ord klart og selv ta sko og sokker af og ved hvad det vil sige og dele ting og mad med andre


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vil ik kravle
  • #3   20. sep 2012 Helt klart prøve en fys... Kan være hun også har noget i klemme i ryg/skuldre/læn der gør at det er smertfuldt for hende at gå - rejse sig op...

    Lyder til at der noget med hende evt hybermobilitet, da det ikke er helt normalt at en arm ryger afled så ofte...

    Tror end ikke vi voksne ville kravle med sådan en arm...

    Vores søn gik først som 14 mdr. Han er 4 år idag og spiser som oftes med fingerne...

    Tror det er lige så meget for at øve pincet greb og det at lære - føle - røre ved maden. Sanserne skal stimuleres..

    Syntes ikke det er i orden at dp angriber dig sådan, men burde have sat sig sammen med dig og finde på muligheder til din datter. Dp har jo helt klart nogle tråde hun kan trække i, så din pige kan få koblet lidt hjælp på...

    Det er ikke et svagheds tegn at bede om hjælp - men et tegn på styrke, at man er stærk nok til at bede om hjælp..


  • #4   20. sep 2012 Ville evt også nævne det ved 1 års undersøgelsen, for der tjekker lægen hende jo også motorisk mm.

    Så evt egen læge også sætter lidt hjælp på...


  • #5   20. sep 2012 Vil også sige, at hun måske skal have lidt hjælp af en fys.

    Mht. rugbrød kan hun så ikke bare spise med gaffel derhjemme og med fingrene i dp? Det gjorde vores datter.... Synes ikke det kan være dit problem, men det må dpmor "lære" hende, at sådan spiser man rugbrød, når man er i dp!


  • #6   20. sep 2012 min søn blev 1 år d. 6 sep. og da jeg var med 1 årsundersøgelse med ham, måtte jeg svare nej til følgende spørgsmål: Kravler han? rejser han sig op ad ting? går han? - nope, nej og nix...

    Han skubber sig bagud og uanset hvad jeg lokkede med, så kom han ikke fremad, kunne døg møve sig lidt fremad for at nå ting, men gav hurtigt op..

    da han er født med en blødning i hjernen, mente min læge at en fys lige skulle kigge på ham og sådan en skulle jeg få igennem min dp.

    Jeg snakkede med min dpmor om det og hun snakkede med hendes pædagog om det.

    inden vi fik en fys ind over det hele, så synes hun at vi skulle lave nogle øvelser/lege, som at svinge blidt fra side til side i et tæppe, prøve balancen af på en gymnastikbold, lufte op i luften og dreje blidt rundt osv.

    Vi skulle lege der hjemme og så ville min dpmor gøre det samme hos hende.

    14 dage efter kravlede min søn på alle 4, han rejser sig op ved ting og er meget meget tæt på at tage sine første skridt selv.. smiley

    nu har felix også lært at spise med fingerene først og vi er først nu begyndt at lære ham at bruge bestik, men det er jo vigtigt at de lærer princetgrebet..

    men børn kan godt kende forskel på hjemme og dp, så hun lærer hurtigt at sådan spiser man i dp og derhjemme..



  • #7   20. sep 2012 Det er altså ikke alle børn som kravler.. smiley
    Min kærestes lillebror (ja han er jo godt nok 22 i dag meen..) Har aldrig kravlet som barn.. han skubbede sig frem på røven, og senere begyndte han at rejse sig på af ting og så gå derefter.. men aldrig kravlet...
    Har også en bekendt hvis datter bare ikke kravler hun møffer sig frem hun er lige blevet 1 år... hun rejser sig også op af få ting..
    Men vil da sige som de andre prøv fys.. kan være der er noget smiley smiler


  • #8   20. sep 2012 min søn kravler heller ikke, han rejser sig sjælden op af ting men han elsker at gå med os i hånden.. han kan sagtens stå på alle fire, men så smider han sig på maven og møver sig frem eller ruller havde ham til kiropraktor i tirsdag hvor det viste sig og være mindre kræfter i venstre arm og noget i klemme i venstre albue men vil sige at allerede i dag er der sket frem skridt men at han vil spise med den arm og forsøger også mere nu at komme op af ting nu.. så ville måske får ham tjekket ved en kiropraktor..

    men søn er fra den 10/08-11


  • #9   20. sep 2012 Ja er med de andre på fys når nu hun har det med armen. Ikke alle kravler. Fætter hat af det med gaffel ? Har aldrig hørt de ikke må bruge gaffel i dp. Underligt. Det ville jeg også sige så må dp selv indfører fingerspisning hvis det er et problem for hende smiley

  • #10   20. sep 2012 Det med at kravle. Har en bonusdatrer der lige er startet i skole. Og så fik vi et skema til sundhedsplejersken, som vi skulle udfylde. Der skulle også svare om barnet havde kravlet.. Og det har hun aldrig gjort. Den SP de har i skolen er også den vi har fået tilknyttet til julian (dejligt praktisk :-D) så vi spurgte hvorfor med det med kravleriet, for har læst og hørt flere steder det faktisk er en vigtig del for dem at lære. Og dt bekræftede hun. Ved at de ikke lærer at kravle ført er der nogle motoriske færdigheder de går glip sf der kan påvirke senere motorisk. Og vi har undret os lidt over at hende på 6 er lidt bagud i nogle ting mht motorisk ifh til nogle sf dem hun fx går i skole med.. Og SP bekræftede at det sagtens kunne være derfor.. Og til den undersøgelse de skal til derovre vil hun lave nogle øvelser, og kan de ikke dem vil hun så kunne se det formodentlig er pga hun ikke har kravlet.. Vi fik at vide man kan øve ved at ligge baby/barnet på ryggen, tage venstr hånd og højre ben og trække mod hinanden på maven så de får den der kryds-fornemmelse som når de kravler så det vil styrke dem til at kravle.. Måske derfor din DPmor er OB's på det?? Sorry den lange smøre smiley men nogle gange er det ikke kun kritik, men der ligger noget bag smiley

  • #11   20. sep 2012 Da min datter blev 1 år kravlede hun heller ikke og hun rejste sig heller ikke op ad ting.. Hun skubbede sig afsted på måsen og det fungerede for hende smiley hun begyndte at kravle da hun var lidt over 13 måneder og gik da hun var 16 måneder smiley hun begyndte først at rejse sig op ad ting da hun begyndte at gå smiley

    Jeg fik afvide af SP dengang at det var hip som hap om hun kravlede før eller efter hun begyndte at gå.. Bare hun på et tidspunkt fik kravlet smiley


  • #12   20. sep 2012 Mor til villads: ja tror også det måske er ligemeget hvornår de kravler, bare de lære at kravle inden de psykisk er bevidste om det (så det ikk først er som teenager :D) for at færdigudvikle det motoriske punkt smiley

  • #13   20. sep 2012 He he Ninna, ja de skal nok helst kravle inden teenage årene smiley jeg mente også mere at det er ligemeget om de gør det før de går eller om de gør det i leg efter de har lært at gå smiley

  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #14   20. sep 2012 Det er ikke alle børn der kravler, så det er altså helt normalt smiley
    Det kan du jo fortælle din dp mor smiley

    Vores søn spiste rugbrød med fingrene hjemme og med gaffel i dagplejen, så det er noget vrøvl at de ikke må spise med gaffel. Ring dog til dp lederen og spørg, hvilke regler de har hos jer smiley Hos os må de gerne bruge gaffel smiley


  • #16   20. sep 2012 hverken min kæreste eller jeg har kravlet, sårh vi troede nu heller ikke at Felix ville, men det gør han nu:)

  • lisbeth h
    lisbeth h Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 75 Svar: 477
    #17   20. sep 2012 hun er afsluttet ved fys i august da hun ik fejler noget kiropraktoren har tjekket hende og gør det os ca hver 14 dag. hun kan skam sagtens spise med fingerene bare ik rugbrød det masser hun mellem fingerene i stedet for menm giver du hende frugt og majs ærter osv tager hun det fint og putter i munden. hun virker meget sur på min datter og sætter altid minus ved det hun kan hvilket gør mig i tvivl om jeg god nok mm. min datter er tjekket af egen læge og ondense uden at finde noget med den arm. hun har super balmce hun kan ride selv på hesten og vugge med gå når hun får en finger og holde i så for os er det jo ik et problem hun iok kravler men må prøve og spørge lægen tak for råd

  • lisbeth h
    lisbeth h Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 75 Svar: 477
    #19   20. sep 2012 jamen hun har jo kun været der i 3 uger og har faktisk aller meste lyst til at ta hende ud men vil bare heller ik lave for meget bøvl min datter virker jo glad når hun skal afsted og når hun kommer derop men bliver bare ked og skuffet over alt det negative jeg skal vide hverdag sys den anden var lort da hun ik kunne få hende til at sove men ofte havde hun en god dag. derudover har jeg os et problem der legestue hver fradag og da min nye dp mere det er for meget for min datter tager de kun der op 15 minutter og tager hjem hun har aldrig haft et problem med legestue og har ved tidligere været det hver frrdag fra 8 til 15 uden problemer så kan ik forstå det er et problem nu

  • lisbeth h
    lisbeth h Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 75 Svar: 477
    #21   21. sep 2012 ja hun har fået ny dp for 3 uger siden da vi er flyttet har været i dp siden maj. det med legestuen kan jeg ik forstå for hvis barnet nyder det og hun trives i store flokke ja så ta dog afsted men fik en anden forklaring eller en udskyldning mere hvorfor de ik tager afsted

Kommentér på:
vil ik kravle

Annonce