{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

Maveskindet? {{forumTopicSubject}}

Hvad bruger I for at undgå strækmærker?..

Jeg vil meget nødigt have for mange strækmærker i løbet af min graviditet.
Og samtidig har jeg et meget stort ar allernederst på maven (minder en del om kejsersnit), og jeg ved at huden der er svagere og nemmer bliver strukket, derfor vil jeg gerne passe ekstra på..

Sidder og kigger lidt rundt på nettet, og er faldet over jojoba-olie. Har nogle af jer erfaringer med det?

(link fjernet)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maveskindet?
  • #1   18. nov 2010 Jeg prøvede ALT muligt forskelligt, cremer, olier osv osv, men jeg fik strækmærker over hele maven alligevel.
    Men det positive i det er at de stort set er væk nu, har her i min anden graviditet dog strækket de "gamle" strækmærker så det er dog tydeligt endnu, men han er også kun knap to mdr, så de forsvinder nok ligesom de gamle smiley

• #2   18. nov 2010 Sine,
    min mor har aldrig haft strækmærker, og min søs har ikke fået endnu.. men hun har tid nok til at få dem!...

Det er lige så meget mit ar jeg tænker på.. Jeg vil gerne beskytte det så godt som muligt, da det generelt ikke er noget jeg er så glad for, og altid har haft en "underlig" følelse i det, så tror ikke det ville være rart at det blev strukket alt for meget :S

• #3   18. nov 2010 Jeg havde ikke et eneste strækmærke igennem graviditeten og smurte og smurte flere gange om dagen med mave creme fra matas.

Men lykken var kort, for efter jeg har født, er jeg smæk fyldt med strækmærker over alt. Mave, lår, inderlår, bryster, ja over alt.

Og jeg var så glad hele vejen igennem over ikke at have nogen.

Men men men efter hva der er kommet ud af det, kan jeg godt leve med dem;-)

• #4   18. nov 2010 Jeg brugte disse to cremer under mine graviditeter, den ene tvillinger og jeg har måske 3-5 små strækmærker...

http://myaloevera.dk/mida/produkter/vores-bestsellere/aloe-vera-gelly
    http://myaloevera.dk/mida/produkter/vores-bestsellere/aloe-propolis-creme

Med hensyn til dit ar ville jeg vælge at bruge den første. Min datter på 1½ år er opereret 2 gange i hendes tarme og der sagde de på sygehuset at jeg skulle bruge den til hendes ar, den gør at aret bliver mindre synligt, man danner mindre arvæv og det bliver mere elastisk fordi cremen er meget cellefornyende...

• #5   18. nov 2010 Jeg bruger babyolie som jeg smørre maven med hver dag, tørre efter med et stykke papir..
    Både min mor og søster har fået MANGE strækmærker de gange de har ventet sig.
    Jeg ved ikke om olien virker, men jeg har ingen endnu. (har heller ikke noget imod dem som sådan)

• #6   18. nov 2010 Jeg forventer heller ikke nogen mirakelkur, men hvis jeg kan forberede min hud så meget som muligt, ville det være et hit..

Jeg snakkede også med lægen om mit ar, og hun mente helt sikkert at det ville gi' sig - og så kunne jeg jo evt. få lavet plastikkirurgi på det bagefter..
    Men jeg har for nogle år siden været til konsultation hos en plastikkirurg med det, og der var ikke rigtig noget at komme efter.. lang og besværlig helingsproces, og minimal chance for forbedring.. Så jeg ville så nødigt at det blev meget grimmere :S

Kommentér på:
Maveskindet?

Annonce