5.601 visninger
|
Oprettet:
Hjerteblink, NF og MD? {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige et par spørgsmål
Har forsøgt at google det men synes ikke jeg kan noget brugbart om det. Så ville høre nogle af jer eksperter herinde
- Hvor stor er risikoen for abort hvis man har set hjerteblink i uge 7?
- Hvor stor er risikoen for downs når begge forældre er under 25?
- Hvor stor risiko er der for at der er noget galt til MD typisk?
Bare sådan i grove træk så vi har lidt at forholde os til, og ikke behøver gå og bekymre os for meget
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Babyer: 1 Emner: 72 Svar: 3.459
Jo yngre man er, jo mindre chance er der for den har down..
Jo længere man kommer hen i graviditeten jo mindre chance er der for abort, men chancen er der hele tiden, især indtil 12. uge er ricikoen ret høj
Jeg ved ikke hvor stor chance der er for der er noget galt med barnet ved MD
Men tag det rolig og lad være med at bekymre dig alt for meget Bekymring giver stress, stress kan fremprovokere en abort
maj 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 196 Svar: 1.442
Når man når 8. uge og man har set hjertet slå, vurderes det at der en chance for 95-97 % at graviditeten gennemføres.
Hvis graviditeten alligevel skulle ende ulykkeligt skyldes det i langt de fleste tilfælde, at barnet fejler noget. Det kan være svære kromosomafvigelser eller misdannelser af organer, som betyder at barnet ikke vil være levedygtigt efter fødslen - og så formår kroppen selv at sortere fra. Det lyder hårdt, men biologisk set er det praktisk.
Det med ds er rigtig svært at svare på ud fra alder. Går i klasse med en pige på 19år og hendes mand er 25år og de fik et risikotal på 1:22 og hun har lige fået en sund og rask lille pige
Ved heller ikke lige med MD
jan 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 284 Svar: 1.306
Men det siges, at når man har set et hjerte slå, er det så lille en chance for, at der går noget galt, men det menes at det skal være efter 8 uge...
mar 2008
Down syndrom kan man regne sig frem til, hvis den mangler en legemedsdel eller dens indvolde sidder forkert kan man også se det..
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 148 Svar: 583
mar 2008
Hjerteblink, NF og MD?