{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.589 visninger | Oprettet:

louise s
louise s
Tilmeldt:
22. nov 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 48

Hjerteblink, NF og MD? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige et par spørgsmål smiley
Har forsøgt at google det men synes ikke jeg kan noget brugbart om det. Så ville høre nogle af jer eksperter herinde smiley

- Hvor stor er risikoen for abort hvis man har set hjerteblink i uge 7?
- Hvor stor er risikoen for downs når begge forældre er under 25?
- Hvor stor risiko er der for at der er noget galt til MD typisk?

Bare sådan i grove træk så vi har lidt at forholde os til, og ikke behøver gå og bekymre os for meget smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjerteblink, NF og MD?
  • #1   11. mar 2011 Risikoen kommer an på kvindens alder, om forældrene ryger, om kvinden har en normal vægt og hvordan nakkefolden ser ud..

    Jo yngre man er, jo mindre chance er der for den har down..

    Jo længere man kommer hen i graviditeten jo mindre chance er der for abort, men chancen er der hele tiden, især indtil 12. uge er ricikoen ret høj

    Jeg ved ikke hvor stor chance der er for der er noget galt med barnet ved MD smiley

    Men tag det rolig og lad være med at bekymre dig alt for meget smiley Bekymring giver stress, stress kan fremprovokere en abort


  • #2   11. mar 2011 Fandt dette på nettet smiley

    Når man når 8. uge og man har set hjertet slå, vurderes det at der en chance for 95-97 % at graviditeten gennemføres.

    Hvis graviditeten alligevel skulle ende ulykkeligt skyldes det i langt de fleste tilfælde, at barnet fejler noget. Det kan være svære kromosomafvigelser eller misdannelser af organer, som betyder at barnet ikke vil være levedygtigt efter fødslen - og så formår kroppen selv at sortere fra. Det lyder hårdt, men biologisk set er det praktisk.

    Det med ds er rigtig svært at svare på ud fra alder. Går i klasse med en pige på 19år og hendes mand er 25år og de fik et risikotal på 1:22 og hun har lige fået en sund og rask lille pige smiley

    Ved heller ikke lige med MD smiley


  • #3   11. mar 2011 Jeg har læst på nettet, at hvis der er noget helt galt med fosteret fra sortere naturen det selv mange gange allerede inden du ved du er gravid... Men ellers siger man jo de første 12 uger er det væreste, og min læge sagde når man er 11+0 til 11+6 altså 12 uge, er det der fosteret skal bestå sin endelige prøve, om dets kredsløb fungere... Efter 12 uge er det 98,6% sikkert du står med et sund og rask barn ved fødslen... Har læst, ved meget slemme misdannelser kan de for det meste allerede se ved NF, men da det hele er mere udviklet ved MD scanningen kan de se flere ting og tjekke de organer og kropsdele som de skal ved MD...

    Men det siges, at når man har set et hjerte slå, er det så lille en chance for, at der går noget galt, men det menes at det skal være efter 8 uge...


  • #5   11. mar 2011 ADHD kan ikke ses på NF og det er et fysisk handicap..

    Down syndrom kan man regne sig frem til, hvis den mangler en legemedsdel eller dens indvolde sidder forkert kan man også se det..


  • #6   11. mar 2011 Katja. Husk og skriv risiko, for når man skriver chance er det noget man håber.

  • #8   11. mar 2011 Jannie - Chance kan være både positivt og negativt.. Riciko er kun negativt..



Kommentér på:
Hjerteblink, NF og MD?

Annonce