5. nov 2010 Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Ventetid på ekstra scanning? {{forumTopicSubject}}
Ja, de af jer som har været til sådan en, hvor længe har I ventet?
jeg var til 3D-scanning i onsdags og igen i fredags, da han lå lidt skidt.
Jordemoderen fra klinikken var lidt utilfreds med hvordan hans hjerte så ud, så hun mente derfor at jeg burde komme til en ekstra scanning på mit eget hospital, hvor en læge kunne vurdere hjertet. Hun fik derfor mine data (fulde navn, cpr. osv) så hun kunne kontakte Roskilde Sygehus..
Det var jo i fredags, så jeg ved at der har været nogle dage hvor der ikke sker noget, men nu er jeg utålmodig.. Jeg er jo bekymret, så ville gerne snart vide noget.
Har lige snakket med min JM, for at høre hvor længe man normalt venter, men det vidste hun altså ikke, så hun foreslog at jeg ringede til den afdeling der laver scanninger, i morgen engang. Evt. kunne jeg ringe til den klinik vi havde købt 3D-scanningen hos..
Hvis nogle af jer har været til ekstra scanninger, hvor længe har I så ventet fra I fik at vide I skulle ind, til I rent faktisk blev indkaldt?..
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
mange tak.. Jaa, det håber jeg også.. Prøver at berolige mig selv med at HVIS der er noget, er det fundet tidligt.. Og at mange mennesker lever med hjertefejl..
Og der er stadig god mulighed for at det bare er lidt skygger..
Men ja, ville bare gerne ind til den scanning snart, så de kunne komme med deres vurdering, og vi så kan tage den derfra..
nov 2010
jeg håber du har ret at det kommer snart.
det er jo også typisk at det er lige op til en weekend! For det er jo klart at der ikke sker noget lørdag og søndag, men for mig er det jo stadig ventetid :S
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 77 Svar: 1.315
Jeg håber godt nok og krydser fingre for alt er ok med din lille dreng, den scanning må gerne snart overståes ikke..
Vil tro du bliver indkaldt i løbet af denne eller næste uge.
Du giver os lige en update ikke!
nov 2010
selvfølgelig
Jamen, jeg har det også tæt på her.. min venindes søn havde desværre fejl på både hjerte og nyrer da han kom til verden, så jeg har været meget bekymret under hele min graviditet.. og ja, nu kom det lige tæt på igen..
Det kan jo sagtens være ingenting, og er det noget er det i det mindste fundet i god tid.. men jeg blir bare SÅ bekymret altså.. Vil gerne have det overstået, så jeg ved om jeg skal forholde mig til noget eller ej..
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
Men kan godt forstå du vil ind - men altså hvis de ikk har set noget til NF og MD scanning - mon så den er hel gal - måske hun bare har fået en skygge henover og ikk rigtigt har kunne se det helt rigtigt.
Håber du får en tid inden weekenden !!
dec 2008
Vi håber din søn er ok, chancerne er da gode da de ikke så det ved MD, men det er jo ikke alt de kigger efter der desværre.
Ja ring og hør om ikke de har en tid eller hvornår de har, det er sgu hårdt at gå og vente på.
nov 2010
det var en god ide.. nu skal jeg mødes med min søster og niece, men tror jeg vil ringe ind i morgen og forklare mig ad, og høre om de kan se mig..
Nej, de så ingenting til MD. og til NF sagde hun også at hjertekamrene så rigtig fine ud.. Men jeg var jo til scanning i to timer til 3D, og når jeg kigger dvd'erne, kanjeg tydeligt se den "ekstra streg" hun taler om.. Men hans hjerte er lige under min navle, og det giver en del skygger.
Men igen, Joshuas fejl kunne ikke ses på scanningerne og hun var ellers til en del ekstra scanninger.
Mor til,
min venindes søn klarede den desværre ikke dog var det ikke pga. hjertet men grundet nyrerne..
Og selvom det måske er en smule egoistisk at tænke så meget på sig selv, så skræmmer det mig bare en del :S
dec 2010
Synes du skal tage det helt roligt - selvom du har haft det tæt på livet - du må ikk stresse dig selv eller lillemanden
Altså det vil sige der er 5 strenger ??? altså 5 rum ??
dec 2008
nov 2010
ja, det er som om at der på den ene streg, er en lille ender flagrer i takt med at hjertet slår.. hvis det er det rigtige jeg kigger på..
Vi var der jo to gange, og første gang kiggede hun rigtig meget på hjertet. Da vi så var der anden gang og han stadig lå med ansigtet gemt kiggede hun videre på hjertet og fortalte at det var den ekstra ting der hun syntes var lidt "anderledes". Hvis jeg har forstået det rigtigt (jeg kan jo nemt have misforstået noget) men det var den der faldt mig i øjnene..
men som sagt ligger hans hjerte lige under min navle, hvilket giver en hel del skygger på scanningen..
dec 2010
Men altså jeg ville ringe og få presset mig ind eller på FG - du kan jo ikk gå og være nervøs indtil lægerne kan tage sig sammen. nogle gange tager sådan noget nogle dage og så er det først næste uge - og der kan du gå og stresse dig selv og lillemand mere end hva man lige regner med.
hvis det var mig ville jeg ringe med det samme - sige tingene som de er og så kræve at komme til i denne uge !!! så du kan få at vide hvad der er galt hvis der er noget galt.
i værste tilfælde kan det jo være at han skal ud - hvis der er noget som skal laves eller sådan noget. ikk for at gøre dig mere bange. men altså man skal sku ikk være nervøs om der er noget galt og hvis hun sagde at det så anderledes ud - ville jeg kræve at komme til !! Jeg ville gå og være nervøs helt vildt
Ventetid på ekstra scanning?