{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.880 visninger | Oprettet:

At blive sat igang. {{forumTopicSubject}}

Efter en meget hård og trist graviditet, overvejer jeg at snakke med min jordemoder om at hvis jeg ikke selv er gået i gang inden termin, at blive sat i gang på min termin.
Men ville lige høre om der er andre der har haft en snak med jeres jordemoder om at blive sat i gang, uden at være gået over tid ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At blive sat igang.
  • #1   22. maj 2011 Theas mor: Øv øv, håber det simpelthen, kan slet ikke overskue at skulle gå længere end højest nødvendigt smiley

  • #2   22. maj 2011 tror nu de fleste har det sådan til sidst i deres graviditet , men det skulle være meget ubehageligt og føde når man bliver sat i gang.

  • #3   22. maj 2011 Jamen det tror jeg også, kan huske det fra sidste graviditet, men denne har bare været så hård ;(

  • #4   22. maj 2011 Altså jeg snakkede med min JM om det og hun løsnede hinder men ville ikke sætte mig igang ^^

    Men da jeg ikke havde mærket liv sendte hun mig videre til at køre en hjertekurveting. og den var egentlig fin, men da jeg stadig ikke mærkede liv blev jeg sendt videre til scanning.. Som også var meget fin.. Men lægen kunne kun puffe MEGET lidt liv i hende, altså hun reagerede men ikke meget (: Og så valgte han at sætte mig igang for det kunne jo ikke betale sig at jeg skulle gå at være nervøs når jeg var 2 dage over termin xD


  • #5   22. maj 2011 min jordmor ville heller ikke, men jeg tog op på sygehuset og fortalte hvor ondt jeg havde på min termin og vupti så blev jeg sat igang..

  • #6   22. maj 2011 Åhh... ja, jeg håber ved gud også at jeg ikke skal gå over... der er bare mange smerter forbundet med sådan en graviditet...


  • #7   23. maj 2011 Jeg er blevet sat i gang ved 38+0 ved begge mine fødsler, med stikpiller og ved den ene ve-stimulerende drop. Grunden hertil var at jeg havde så slem bækkenløsning at jeg var på krykker de sidste måneder og de ikke mente der var grund til at jeg skulle gå længere end højst nødvendigt, med fare for varige mén for mig.
    Det var begge gange min jordemoder der fik ordnet det hele og sat det hele igang, det var ikke mig selv der bragte det på tale.
    Jeg tror det kommer an på hvilken jordemoder man har, hvilket hospital osv. Jeg mener heller ikke at man skal sætte en fødsel igang, bare fordi det gør lidt ondt eller er lidt ubehageligt til sidst i en graviditet, men er da glad for at min jordemoder kunne se hvordan tingene stod til.

    Jeg har jo kun prøvet at blive sat igang, ikke at fødsel går igang af sig selv, men jeg havde nogle gode og hurtige fødsler. Første gang fødte jeg 4 timer efter de tog vandet, havde godt nok ve-storm med veer konstant i de 4 timer, men da hurtigt overstået.
    Anden gang ville veerne ikke komme af sig selv efter de tog vandet, så fik jeg ve drop og efter to timer med ve-storm fødte jeg med en enkelt presseve på to minutter.
    Så dejlige hutige fødsler for mig.


  • #8   25. maj 2011 Jeg blev sat igang denne gang og det gjorde sindsyg ondt da jeg åbnede mig 6cm på ½ time :o( Første gang gik jeg selv i fødsel og har aldrig prøvet så nem en fødsel så frygtede ikke nr.2 men tak skæbne av av av... ikke flere fødsler til mig... Ej har så også de børn jeg skal have ;oD

  • #9   26. maj 2011 Okay, kunne godt lyde som om jeg bare skal vente.
    Havde nemlig også en dejlig nem fødsel første gang, som ikke skræmte mig smiley og det vil jeg helst ikke ødelægge, selvom jeg ikke skal have flere børn smiley


  • #10   26. maj 2011 Syntes virkelig du skal vente ja :o)
    Det kan sagtens være du får en nem fødsel selv om du bliver sat igang men det kan som jeg prøvede også gå modsat :o(


  • #11   26. maj 2011 Det vil jeg helst ikke, lyder ikke rart, det skulle gerne være en god oplevelse jo.
    Men bare svært når man har så mange smerter man nærmest ikke kan holde ud og være til smiley


  • #12   26. maj 2011 Jeg forstår dig godt... Men håber du lige kan holde det ud, og tænk på at du selv går i fødsel :o)

Kommentér på:
At blive sat igang.

Annonce