{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
925 visninger | Oprettet:

Hvorfor har jeg ondt? {{forumTopicSubject}}

Hej,
De sidste mange dage har jeg haft så ondt i min lysk at når jeg rejser mig fra stolen, kan jeg næsten ik gå. Jeg kan ik løfte mine ben ret højt uden at det snerre helt vildt. Jeg er meget øm i mit skamben.
Det er ligesom den gang hvor jeg ventede patrick, men der var der kun 1 uge til termin, og har stadig 4,5 uge til termin.
Nogen der har haft det sådan og evt kan fortælle mig om det bare er kroppen der er ved at forberede sig på at det snart skal være, selvom der stadig er 4,5 uge til.?

KnuZ Kristina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor har jeg ondt?
  • #1   14. sep 2008 lyder meget som det jeg også har.. Min læge siger jeg har bækkenløsning og at den lille ligger i hovedstilling, så de 2 ting sammen gør at jeg har så ondt..
    Har du ondt sådan lige under maven når du rejser dig ?
    smerten kan næsten sammenlines med at man har lavet 100 mavemøjninger og dagen efter skal prøve at lave en igen den er næsten umuligt og nøj hvor gør det ondet..


  • #2   14. sep 2008 jeg vil ik sige det er under maven. det er mere i lysken som om man har været ude og træne og man ik har fået strukket ud i benene. jeg har da lidt ondt under maven hvis jeg rejser mig for hurtigt op.
    men de sidste par dage har smerterne gået om til lænden i nogle minutter og så forsvinder det igen, men det kommer af og til


  • #3   14. sep 2008 Jeg vil give Christine W ret... det lyder meget som bækkenløsning. Mit sider dog i lænden, men nogle gange også foran i venstre lysken. Især hvis jeg skal vende mig eller rejse mig op. Krøller mig helt sammen af smerte. Du skal gå til din læge med det, så du kan få en henvisning til fys. Og så er det bare helt slut med at løfte noget som helst eller rengøring.

  • #4   14. sep 2008 jeg har snakket med lægen om det, men han siger ik rigtigt noget til det. men nu har jeg ik så lang tid tilbage, så mon ik jeg overlever. jeg må bare tage det roligt..

  • #5   14. sep 2008 Karina jeg har da ikke fået en henvisning til en fys ? hvorfor har du fået sådan en ? Altså hvad kan en fys gøre, spørg måske dumt men er lidt nys..
    Min læge har også virket sådan lidt lige glad.. Han sagde at jeg stadig skal gå rundt og sådan, skal selvf. ikke begynde at løfte en masse, og heller ikke lave hovedrengøring, men han sagde at jeg skulle holde mig igang..


  • #6   14. sep 2008 En fys kan give gode råd, give dig øvelser du skal lave for at styrke bækkenet uden at overbelaste, massér dig, støttebælte m.v. alt efter hvad lige præcis du har brug for.

    Jeg har fået en henvisning fordi jeg har ondt og det vil/nægter jeg at have. Fordi min/vores tilværelse ikke hænger sammen hvis jeg skal have ondt og ligge på sofaen hele dagen.

    Min læge sagde, at jeg ikke måtte vaske gulv eller støvsuge, løfte over 5 kg, skubbe og trække noget, skal undgå stød/skub fra f.eks hestene, hvile mig meget/holde pauser tit. lytte til min krop, når den gjorde ondt skulle jeg stoppe med det jeg var igang med.
    Bækkenløsning skal tages meget alvorligt! Du kan i værste fald blive invalid af det!


  • #7   14. sep 2008 okay forstå ikke at min læge så ikke har henvist mig, synes jeg da have været inlysendeat gøre hmm han er sku ikke for smrt ham min læge..
    Synes heller ikke det fungere her hjemme at jeg bare skal ligge på sofaen, kæresten kommer sent hjem næst hver dag, så det er mig som skal stå for alt det huslige, men stadig skla jeg passe på mig selv.. kæresten siger dog at jeg ikke skal lave noget, det skal han nok, men problemt er bare at det jo ikke bliver gjort, for han er for træt når han kommer hjem.. Og så er det jo at jeg selv gør det..


  • #8   14. sep 2008 Så må du jo ringe og sige at du ikke kan holde det ud længere, at han er nød til at give dig en henvisning til en fys.
    Derudover så synes jeg det er en god idé at læse om det på nettet, så er du mere forberedt og har noget at forholde dig til.


  • #9   14. sep 2008 Jeg havde præcis det samme. Siden jeg havde 4 uger tilbage, til termin...
    Og troede også det var bækkenløsning.
    Men min jordemoder sagde, at det var fordi at den bettes hovede lå oven på bækken bunden, og stødte i mod- da han ikke havde satte sig ordentlig fast... Så specielt når jeg gik, el. løftede benene så gjorde det ekstra ondt, for der hoppe hovedet nærmeste på bækken bunde...


  • #10   14. sep 2008 okay.. ja det tror jeg os det er derfor jeg har ondt..

  • #11   14. sep 2008 Det lyder i hvert fald som det er derfor.. For bækkenløsning skulle vist gøre ekstrem ondt, så ondt at man knap nok kan gå og nogle, siddder i kørestol..

  • #12   14. sep 2008 Så ondt gør det nu heller ikke at have bækkenløsning, man skal bare huske at lytte til sin krop og tager det stille og roligt.

  • #13   14. sep 2008 Det er forskelligt fra person til person, dem jeg kender der har haft det.. Har sagt at det var et helvede, og at det gjorde ekstremt ondt.

  • #14   14. sep 2008 ja dem jeg kender som os har haft bækkenløsning har heller ik ku rokke sig ud a stedet. de sku i hvert fald bruge mange mange kræfter

  • #15   14. sep 2008 Som sagt skal man lytte til sin krop og hvis man ikke gør det i tide, ja så er det ris til egen røv for at sige det på godt dansk. For så bliver det et helved.

  • #16   14. sep 2008 ja ku jeg godt forestille mig.
    jeg har ik haft bækkenløsning før. men får mere og mere ondt i lænden for hver dag, men kun i perioder.


  • #17   14. sep 2008 Jeg synes du skulle få en tid ved lægen/jordmoderen, så han/hun kan undersøge om det er det ene eller det andet, ellers er det lidt svært at tage sine forholdsregler.

  • #18   15. sep 2008 Det lyder lidt som ledsmerter? Men jeg synes bestemt du skal snakke med lægen om en henvisning så du kan få en mening fra en fys!

    Jeg er kun i uge 20 men jeg har faktisk ondt på samme måde, i hele understellet så jeg går som en and de dage det er værst.


  • #19   15. sep 2008 Puha, det har været hårdt idag.
    min mave har været hård hele dagen og det er som om jeg har sidestik hele vejen rundt om maven. går på barsel på onsdag og tager en fridag imorgen. så tror lige jeg klare den. får a vide på fredag hvornår jeg skal have kejsersnit, så jeg holder lige ud


Kommentér på:
Hvorfor har jeg ondt?

Annonce