{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
796 visninger | Oprettet:

sker der med min krop? {{forumTopicSubject}}

Halløjsa.
Jeg er i 32. uge, men tror ikke på terminsdato...
Nu er det så sådan at jeg spiser sådan riiimeligt sundt, men kan godt synde en gang i mellem. Har lige for tiden et flips med riskager, smøreost og kakomælk - uhm.

Nåh men det er læææænge siden jeg har haft bumser og er slået ud.... Men her inden for de sidste dage er det blevet slemt.

Hvorfor nu det?? Det er jo irriterende... seriøst. Det er ved munden, men også på ryggen. Øv.

Ved mine hormoner løber løbsk med mig, men bumser? Og nu?? Hvorfor lige nu? Hvad sker der denne uge?

Har i hørt om at man bliver "mærkelig" få dage inden fødslen? Det har jeg nemlig hørt... og de sidste dage har jeg været totalt træt, og meget let til tårer. Lidt irritabel og generelt moody. Og jeg har været - jah - mærkelig...har i hørt om det?

Måske det bliver snart........?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sker der med min krop?
  • #1   21. sep 2008 Altså 2 dage før jeg fødte, havde jeg det bare underligt på en mærkelig måde ogå sov jeg hee tiden var kun oppe og tisse og spise også lige vågen 1 tmes tid ... fra det startede og til jeg fødte gik der næsten 3 døgn

• #2   21. sep 2008 Hmm...ok..tak.

Gider ikke være gravid mere...han må godt komme ud nu..

• #4   21. sep 2008 hmm.... men jeg tror jo ikke på at jeg for real er i uge 32..... jeg tror jeg føder engang i oktober, faktisk.....

vi opdagede det allerede inden pinse... faktisk nogle uger før pinse.. præcist regnede vi det ud til at jeg burde være føde midt i oktober, hvilket passer med hans vægt gennem det hele, min sidste mens osv... så derfor tror jeg han kommer i oktober

• Moster L
    Moster L Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 17 Svar: 33
    #5   21. sep 2008 at blive født for tidligt an have mange konsekvenser i det senere liv.. at være for tidlig født er nærmest en diagnose i instiutioner.

• #6   21. sep 2008 Kender en der er for tidlig født, hvad kan konsekvenserne senere i livet være?h

• #7   21. sep 2008 Jeg vil også gerne vide konsekvenserne af at være for tidligt født?

Vi kender en pige på et år, der er født 1½ mdr for tidligt.... der er da ikke noget galt med hende

• #8   21. sep 2008 nej men der er vel ingen tvivl om at et baby har bedst at være 40 uger i mors mave.....

sakset fra folkeskolen.dk

"På grund af tidlige forstyrrelser i udviklingen af det umodne nervesystem har de for tidligt fødte børn ofte vanskeligheder med motorik, sanseintegration, koncentration, hukommelse og hurtig opfattelse.
    Det betyder, at det er svært for dem at modtage beskeder og at lære i det hele taget. De kan derfor få problemer med især sprog og/eller matematik, men også med idræt og med det sociale liv i skolen.
    En del af disse børn er hyperaktive og impulsstyrede, andre er indesluttede og passive. Begge adfærdsmønstre har rod i samme årsag: manglende evne til at koordinere sanseindtryk og derved kunne opfatte og overskue en situation. Det enkelte barns personlighed afgør, om reaktionen bliver indad- eller udadrettet.
    Konstant kropslig uro er også et problem for mange for tidligt fødte børn. De har ofte en lav muskelspænding, hvilket betyder, at de ubevidst holder kroppen i konstant bevægelse for at holde den oprejst. Sad de for længe stille på en stol, ville kroppen falde sammen, og de ville hænge hen over bordet eller falde ned af stolen".

"Et overset problem er børnenes tidligt oplevede traumer i form af smertefuld behandling og adskillelse fra moren. Denne barske start på livet skaber en grundlæggende utryghed og et lavt selvværd hos børnene"

fra fortidligt.dk

"Flere og flere børn får diagnosen DAMP eller ADHD, og en af grundene til dette skønnes at være det stigende antal af tidlige fødsler"

"Depression, angst, indlæringsproblemer, DAMP, dårlig selvtillid. Listen over mulige psykiske senfølger efter at være kommet for tidligt til verden er lang"

• #9   21. sep 2008 hhm hold da op det var skræmmende jeg troede slet ikke det kunne have konsekvenser senere i livet. håber da ikke dem jeg kender får nogle problemer :o(

• #10   21. sep 2008 nu kender jeg en hel del for tidligt fødte , både igennem mit arbejde som spcielpædagog men også fordi jeg har en stærkt svagtseende datter.

jeg vil tro at halvdelen af de blinde/svagtseende børn vi kender ( og det er ret mange) er blevet synshæmmede på grund af for tidlig fødsel.

• #12   21. sep 2008 Nej, self er det ikke noget at spøge med, men hvis de nu har taget fejl af terminsdato, og han reelt set bliver født til tiden: hans rette dato. Er han så stadig for tidligt født?

Eller?

• #14   21. sep 2008 mette+morten: jeg er 36+2 idag, og jeg føler os jeg er 1-2 uger længere henne, da jeg bare har mega mange plukveer som virkelig gør ondt, næsten som veer. Men kan dog godt mærke forskel på en plukve og en rigtig ve.
    Men blev scannet i fredags og der sagde de os at terminen var stadig den samme selvom jeg havde en anden fornemmelse, men jeg skal så ringe imorgen og få a vide hvornår jeg skal have kejsersnit, så jeg går heldigvis ik tiden helt ud. Det er meget hårdt at være højgravid lige nu.

Jeg var på kræmmermarked igår og hver anden skridt jeg tog, var jeg nød til at stoppe op og puste ud som om jeg havde en ve. Puha det var hårdt!

Kommentér på:
sker der med min krop?

Annonce