sker der med min krop? {{forumTopicSubject}}
Halløjsa.
Jeg er i 32. uge, men tror ikke på terminsdato...
Nu er det så sådan at jeg spiser sådan riiimeligt sundt, men kan godt synde en gang i mellem. Har lige for tiden et flips med riskager, smøreost og kakomælk - uhm.
Nåh men det er læææænge siden jeg har haft bumser og er slået ud.... Men her inden for de sidste dage er det blevet slemt.
Hvorfor nu det?? Det er jo irriterende... seriøst. Det er ved munden, men også på ryggen. Øv.
Ved mine hormoner løber løbsk med mig, men bumser? Og nu?? Hvorfor lige nu? Hvad sker der denne uge?
Har i hørt om at man bliver "mærkelig" få dage inden fødslen? Det har jeg nemlig hørt... og de sidste dage har jeg været totalt træt, og meget let til tårer. Lidt irritabel og generelt moody. Og jeg har været - jah - mærkelig...har i hørt om det?
Måske det bliver snart........?
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 20 Babyer: 2 Emner: 187 Svar: 1.478
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 66 Svar: 782
Gider ikke være gravid mere...han må godt komme ud nu..
aug 2008
vi opdagede det allerede inden pinse... faktisk nogle uger før pinse.. præcist regnede vi det ud til at jeg burde være føde midt i oktober, hvilket passer med hans vægt gennem det hele, min sidste mens osv... så derfor tror jeg han kommer i oktober
sep 2008
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 33
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 42 Svar: 902
aug 2008
Vi kender en pige på et år, der er født 1½ mdr for tidligt.... der er da ikke noget galt med hende
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
sakset fra folkeskolen.dk
"På grund af tidlige forstyrrelser i udviklingen af det umodne nervesystem har de for tidligt fødte børn ofte vanskeligheder med motorik, sanseintegration, koncentration, hukommelse og hurtig opfattelse.
Det betyder, at det er svært for dem at modtage beskeder og at lære i det hele taget. De kan derfor få problemer med især sprog og/eller matematik, men også med idræt og med det sociale liv i skolen.
En del af disse børn er hyperaktive og impulsstyrede, andre er indesluttede og passive. Begge adfærdsmønstre har rod i samme årsag: manglende evne til at koordinere sanseindtryk og derved kunne opfatte og overskue en situation. Det enkelte barns personlighed afgør, om reaktionen bliver indad- eller udadrettet.
Konstant kropslig uro er også et problem for mange for tidligt fødte børn. De har ofte en lav muskelspænding, hvilket betyder, at de ubevidst holder kroppen i konstant bevægelse for at holde den oprejst. Sad de for længe stille på en stol, ville kroppen falde sammen, og de ville hænge hen over bordet eller falde ned af stolen".
"Et overset problem er børnenes tidligt oplevede traumer i form af smertefuld behandling og adskillelse fra moren. Denne barske start på livet skaber en grundlæggende utryghed og et lavt selvværd hos børnene"
fra fortidligt.dk
"Flere og flere børn får diagnosen DAMP eller ADHD, og en af grundene til dette skønnes at være det stigende antal af tidlige fødsler"
"Depression, angst, indlæringsproblemer, DAMP, dårlig selvtillid. Listen over mulige psykiske senfølger efter at være kommet for tidligt til verden er lang"
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 42 Svar: 902
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
jeg vil tro at halvdelen af de blinde/svagtseende børn vi kender ( og det er ret mange) er blevet synshæmmede på grund af for tidlig fødsel.
aug 2008
Eller?
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Babyer: 2 Emner: 154 Svar: 1.216
Men blev scannet i fredags og der sagde de os at terminen var stadig den samme selvom jeg havde en anden fornemmelse, men jeg skal så ringe imorgen og få a vide hvornår jeg skal have kejsersnit, så jeg går heldigvis ik tiden helt ud. Det er meget hårdt at være højgravid lige nu.
Jeg var på kræmmermarked igår og hver anden skridt jeg tog, var jeg nød til at stoppe op og puste ud som om jeg havde en ve. Puha det var hårdt!
sker der med min krop?