{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.188 visninger | Oprettet:

ny gravid = mange spørgsmål ;) {{forumTopicSubject}}

hej med jer.

jeg oprettede mig herinde i går, da jeg der fik bekræftelse på at jeg var gravid og mit liv dermed ændres for evigt....Rimelig scary.

jeg har siden i går siddet meget og læst rundt i de forskellige tråde og det er så rart at se at der er mange som har de samme tanker/følelser og går igennem det samme som mig og jeg dermed ikke er alene. Pyha.
Jeg har et par spørgsmål, jeg håber i vil hjælpe mig med.

Jeg er kun interesseret i svar fra folk, der er sikker i sin sag. da jeg ikke ønsker at tvivle og dermed jokke i spinaten, pft. smiley

1. Må man spise Samarin ved graviditet?
2. Må man spise hovedpinepiller?

3. Hvor paranoide er I mht. kattebakker? Nogen som har oplevet på egen krop toxosplasmosis eller hva dælen det hedder?

4. Jeg måtte pr i går lægge smøger og alkohol på hylden.. Puha, det bliver 9 meget lange måneder. men nu er mit spøørgsmål så.... må man SLET ikke drikke? jeg mener end ikke 1 glas vin til maden om lørdagen eller?!

5. Hvad med de første 4 uger inden jeg opdagede jeg var gravid.... der festede jeg hårdt igennem hver weekend med godt af de våde varer. Vil det have påvirkning på om min bebs blir sund og rask?

6. er jeg unfair når jeg beder barnets far stoppe med at drikke og ryge også? Idet jeg mener det er et teamwork og hvis jeg skal lide, skal han gøre det med mig ;-S

Oki, det var lige alt jeg har på hjerte for nu, jeg takker på forhånd for jeres tid.

Hilsen Elisabeth





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny gravid = mange spørgsmål ;)
  • #1   21. sep 2008 Jeg ville svare det samme som mariane, bortset fra det med kattebakken. Jeg tømmer selv kattebakken, og tænker ik så meget over det. jeg gør det bare. holder selvfølgelig vejret når jeg tømmer den, men ellers gør jeg som jeg plejer.

  • #2   21. sep 2008 Tusind tak for dine svar Marianne smiley men Øv
    Hvorfor er jeg unfair.... jeg vil jo også ryge. Hvorfor skal han have lov, når jeg ikke må? Det er jo også hans barn?
    Det kan vel ikke kun være mig som skal fratages al det sjove, vi har jo været to om at lave barnet, ikk? smiley Øv altså

    Jeg er megt interesseret i at høre om der er andre som tager et glad vin til maden i ny og næ eller om det bare er pu ha bvadr og no go?


  • #3   22. sep 2008 Jeg har bedt min kæreste om også at stoppe med at ryge, alt andet synes jeg er unfair, da han venter barn ligeså meget som jeg, og desuden vil det kun hjælpe halvt at stoppe med at ryge hvis han ikke også gør for så bliver man bare udsat for en masse passiv rygning og røgskyer indenfor og som lægerne siger er det næsten værre.

    Vi skal begge være forældre, og han er lige så opsat på det så hvorfor er det kun mig der skal lave alt om og han så kan gøre som det passer ham? han bør være lige så engageret, det er sammen man gør det og ikke kun moderens arbejde.

    Desuden er det pisse svært at lade være hvis kæresten stadig fortsætter med at ryge, og han vil jo også gerne have barnet så han må tage det sure med det søde lige såvel som jeg må gøre det.

    Synes det er helt fair at du beder ham stoppe også.

    Jeg anede heller ikke noget da jeg opdagede at jeg var gravid for 3 måneder siden og lavede selv et indlæg som du for jeg anede INTET og vidste ikke havd jeg nu skulle gøre. Men ved at være herinde og læse og være med og efter lægbesøg og de ting man får der lærer man lyn hurtigt en masse ting så det skal nok komme. Starten kan være meget forvirrende og frustrerende.

    Men det er også kærestens job, det er jo "tilfældigvis" bare lige dig der bærer barnet indeni din mave, så mener også at de bør arbejde med så man ikke skal gøre og finde ud af alt selv kun af den grund at det jo er en selv der har barnet i ens mave.

    kan du logge ham til det vil jeg foreslå at det nok er bedst at han lige vipper kattebakken ud, det er ikke så svært for ham i forhold til at du jo skal bære barnet hele tiden og skal rette dig efter en masse så det er en lilel ting han skal gøre i forhold til. Katteafføringen udsender dampe lige omkring kattebakken der er giftige for fosteret at indånde men ikke dig, det kan blive hjerneskadet og få øjenskader mener jeg det er. Så det er en ærgelig chance at tage HVIS du skulle være uheldig at blive smittet med det.

    de fraråder nu helt at drikke. ting du også bør holde lidt igen med er koffein i form af kaffe, chokolade, te og cola. max 3 kopper kaffe pr dag.

    jeg ved at man må tage panodiler men døjer ikke med sådanne ting så vil ikke svare dig på de andre da jeg ikke ved det.


    Det med at du festede.. jeg tror at hvis du spørger mange herinde så festede og drak de også inden de fandt ud af det, og ugen inden jeg fandt ud af det havde jeg været på druk og i byen weekender i træk og alt ser fint ud men stoppede omgående, så du er ikke den eneste der har været på druk. Der sker nok ingenting hvis du stopper nu, så tror jeg ikke det har taget skade nej. Mit har ikke


  • #4   22. sep 2008 Jeg ville os spørger ham om han ville stoppe og hvis han gerne vil men ik kan, så må han jo få hjælp, ellers er der ik andet for at det må gøres udenfor.

    men der er lige så mange kvinder som ryger selvom de er gravide, som dem som stopper helt.

    Har heldigvis aldrig røget, så jeg ser det ik som noget problem, da jeg ik ved hvordan det er at være nikotin afhængig eller hva man siger


  • #5   22. sep 2008 mht. kattebakken, så har jeg selv 2 voksne katte og en killingog jeg tømmer selv bakken.... men vender hovedet væk når jeg ikke kan holde vejret længere og bruger engangs handsker for ikke at få kattebæ på hænderne..... og så vasker jeg hænderne bagefter alligevel he he.... men du må gerne selv tømme bakken bare du har handsker på og ikke indånder for meget af luften lige over bakken....

    mht. alkohol kan jeg selv godt lide en øl en sjælden gang imellem.... men min læge sagde at jeg måtte slet ikke drikke alkohol da det passere moderkagen og dermed barnet... er selv i 23. uge idag og fandt ud af det i 10. uge og drak også indtil da.... og alt er normalt hos mit lille barn på trods af at jeg også har lav blodprocent smiley

    hovedpine pillerne ved jeg at kodimagnyl må man tage i begrænset omfang indtil 3 mdr før forventet fødsel smiley


  • #6   22. sep 2008 Med hensyn til smertestillende sagde min læge at jeg påtte tage dem der starter med p. så som, panodil og pamol

  • #7   22. sep 2008 1. Må man spise Samarin ved graviditet? ja
    2. Må man spise hovedpinepiller? ja men det skal være panodil eller lign. ikke kodimagnyl

    3. Hvor paranoide er I mht. kattebakker? Nogen som har oplevet på egen krop toxosplasmosis eller hva dælen det hedder? det er totalt NO GO at ordne kattebakke, dit barn kan blive hjerneskadet

    4. Jeg måtte pr i går lægge smøger og alkohol på hylden.. Puha, det bliver 9 meget lange måneder. men nu er mit spøørgsmål så.... må man SLET ikke drikke? jeg mener end ikke 1 glas vin til maden om lørdagen eller?! nix intet overhovedet, der er ingen der ved hvor meget alkohol der skal til for at skade fosteret og det er noget af det mest skadende man kan indtage, jeg har intet rørt hverken når jeg har prøvet at blive gravid har været gravid eller har ammet (hvilket vil sige kun meget få gange de sidste mere end 7 år)

    5. Hvad med de første 4 uger inden jeg opdagede jeg var gravid.... der festede jeg hårdt igennem hver weekend med godt af de våde varer. Vil det have påvirkning på om min bebs blir sund og rask? det kan ikke siges med sikkerhed, men stopper du nu er riskikoen self. mindre

    6. er jeg unfair når jeg beder barnets far stoppe med at drikke og ryge også? Idet jeg mener det er et teamwork og hvis jeg skal lide, skal han gøre det med mig ;-S det ser jeg faktisk ingen grund til at han skal, men synes det er fair at bede ham ryge ude, så det ikke går ud over dig eller barnet, min mand er ryger, men har været forvist siden jeg blev gravid med den ældste. og så skal han self ikke være stiv hver weekend, han må jo leve op til sit far-ansvar


Kommentér på:
ny gravid = mange spørgsmål ;)

Annonce