{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.846 visninger | Oprettet:

For lav blod procent. {{forumTopicSubject}}

Hej piger

Jeg var ved mit sidste lægetjek for små 2 uger siden (troede jeg).
Men min blocprocent var for lav, så jeg skal derned igen i næste uge.
Problemet er at når jeg tager jern så får jeg rigtig ondt i maven, ikke forstoppelse som normalt, men krampe agtige smerter i maven, og det føles som om mit underliv krøller sig helt sammen. Jeg har dog alligevel taget de anbefalede 40-50 mg om dagen, trods store smerter.
Jeg fortalte selvfølgelig min læge det, men følte egentlig ikke rigtig han hørte det. Jeg har ellers normalt en super læge!
Men det kom sig også af at jeg er virkelig virkelig træt, jeg døjer meget med svimmelhed og pletter for øjnene og generelt utilpashed, og det mente han stammede fra det. Så han synes jeg skulle tage ekstra jern for at få den op.
Ja tak - bare det alm giver mig smerter, hvad vil ekstra så ikke lige gøre?
Nå, den første uge kørte jeg på 1 ekstra pille om dagen, og det hjalp ikke på mine symptomer udover jeg fik endnu mere ondt i maven, så nu tager jeg en ekstra hver anden dag.
Hvad sker der ved at blod procenten er for lav? Altså udover jeg får det som jeg har det nu, men tænker mere hvad med bøllepigen? Og fødslen.
Er der nogen som har siddet i samme situation?
Gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For lav blod procent.
  • #3   18. okt 2011 Jeg fik af vide af min jordemor at jeg skulle tage aminojern da de var mindst generende for maven og hun må ellers ikke reklamere for det.... men de var ikke slemme. OG ellers de fra apotektet der hedde Ferro duchetter eller sådan noget...de er også OK

  • #4   18. okt 2011 og fødevarene vil ikke give nok af det jern du skal have smiley både under graviditet og nu her stadig 3 år efter skal jeg tage jern

  • #5   18. okt 2011 Tania : Jeg får som sagt ikke hård mave af dem smiley Jeg kommer fint af med afføring i ordentlig mængde og konsistens.

    Anett : Jeg tager jo de gravitamin, som jo skulle dække vitamin og mineral behovet, samt jeg spiser okay sundt og varieret - så det burde ikke være derfor.
    Jeg har både forsøgt at tage dem med måltid om inden/efter - for at se om det kunne hjælpe. Pt tager jeg dem ca 2 timer efter måltid.

    Håber stadig .. : Dem jeg tager hedder Hemojern, de skulle være mindst generende for maven i følge damen på apoteket, da jeg i starten tog gravijern hed de vidst, men det gik heelt galt med dem. Så hun anbefalede hemojern, og det samme gjorde min læge ? smiley


  • #6   18. okt 2011 Jeg havde lav blodprocent under hele graviteten jeg skulle drikke Kräuterblut da det skulle være bedst sagde min JM. Da jeg fødte var min bloprocent lidt lav jeg minstede desværre en masse blod pga morderkagen ikke ville ud så min bloprocent blev eksrta lav den var nede på 5.1.. Så villr helt sikkert få fat i noget jern tilskud af en eller anden art..
    Kräuterblut skulle være godt det smager grim men er ikke hård mod maven..


  • #8   18. okt 2011 Nej tania det fik jeg også af vide de ikke var....

  • #10   18. okt 2011 Vil prøve at snakke med min læge om de der ferro duchetter så smiley
    Ellers må han jo komme med nogle andre alternativer. Det er ski ikke rart at gå og have så ondt i maven smiley føler lidt jeg vælger imellem pest eller kolera jo.


  • #11   18. okt 2011 nemlig smiley dem brugte jeg også... efter jeg havde født godt nok for imens var det aminojern

  • #12   18. okt 2011 Jeg har selv meget lav blodprocent, sidst var den på omkring 5, og mener at det KAN nedsætte fødselsvægten en anelse men ikke det store, jeg har aldrig selv været den store fan af jerntabletter da jeg får sort afføring samme dag.
    men jo jern hjælper da den lille, men du skal jo altså også give den lille jern når hun er blevet født, efter er det 10 eller 12 uger, og mine unger har intet fejlet hvad jern angår.
    Og som nogle af de andre siger, ring til lægen og sig hør her og så snak kun om de problemer dine jerntabletter giver dig, og bliv ved indtil du føler du har fået de svar du ville have.


  • #13   18. okt 2011 Jeg skal til JM på onsdag, og læge torsdag - altså i næste uge. Så tror lige jeg snakker med dem begge om det.
    Vi har hele tiden fået afvide at lillepigen ikke er så stor igen, men hun er ikke under gennemsnittet. smiley
    Men jeg er heller ikke selv særlig stor.


  • #14   19. okt 2011 Min datter var 3100g ved fødslen og 50cm.
    Og min søn var 3000g og 50cm.
    Dit barn bliver den størrelse du kan føde, ja lav blodprocent kan sænke størrelsen men de var ikke bekymrede for mine børn smiley
    Og jeg er heller ikke jordens største menneske smiley


Kommentér på:
For lav blod procent.

Annonce