Sygdom under graviditet {{forumTopicSubject}}
Hej piger.
Jeg er idag 3 måneder henne jeg har indimellem haft en rigtig grim kvalme, men det har mest været i perioder.
F.eks. Var jeg 'syg' fra d. 1/11 til den 8/11 pga af grim kvalme og hvad der dertil hører.
Jeg var ikke til lægen for det er jo ret naturligt at have kvalme !
Nu har jeg lige modtaget et brev fra kommunen - en attest vedr. Sygdom i forbindelse med graviditet eller risiko for fosterskader hedder den.
Synes bare det er ret upassende at jeg skal gå op til min læge og be ham underskrive den, når han ikke ved jeg har været 'syg'.
Ja synes det er lidt voldsomt.
Jeg er forresten kontorelev.
Andre der ved mere om
Graviditet og sygdom ( i dette tilfælde mild sygdom da kvalme jo er ret naturligt)
jan 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 284 Svar: 1.306
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 22 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.881
Jeg har været ved min læge og fået udfyldt en mulighedserklæring fra mit arbejde,
Det krævede de og det fik de
Tror ikke din læge vil stille spørgsmål til din sygemeldinger og jobbet ber sikkert bare om det fordi de kan refusion når du er syg pga graviditet.
jul 2008
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 100 Svar: 694
Men jeg har jo ikke taget kontakt til lægen pga kvalme.
- skal jeg så gå op til ham og bede om en underskrift alligevel. ??
For hver sygedag jeg har haft efter jeg er blevet gravid (selvom det kun har været en enkelt dag) så modtager jeg sån nogle erklæringer fra kommunen jeg skal underskrive og sende retur. - så min arbejdsplads kan få refusion.
Kan det virkelig passe for 1 sygedag?
maj 2009
Følger: 33 Følgere: 31 Babyer: 1 Emner: 39 Svar: 651
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 100 Svar: 694
jul 2008
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 68
Der er jo intet galt i det - det er bare så din arbejdsgiver holder styr på dine sygedage.
Sygdom under graviditet