{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
755 visninger | Oprettet:

Bange :/ {{forumTopicSubject}}

Jeg går denne gang og tænker meget over fødslen, når den tid nærmer sig :'/ Jeg er så bange for hvordan det nu skal gå osv. Da jeg fødte Oliver var jeg i livsfare pga. mit blodtab og efterfølgende kunne min krop ikk beholde det blod jeg fik i drop smiley Jeg fik i alt 6 poser, mens jeg var indlagt.
Fødslen varede fra Lørdag morgen kl 05 til Mandag aften kl 23.06, var tæt på at ende i AKS. På vej ud fik han revet hul på min livmoderhals, moderkagen sad fast og måtte på operationsbordet 5 min. efter han var ude.

Jeg er så bange denne gang. Gik jeres 2. fødsel hurtigere og bedre end den første ???

Håber i kan hjælpe en meget frustreret linda smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bange :/
  • #1   8. dec 2011 Med niklas, sad han fast og de truede med at klippe, da hans puls var væk et par gange, får tit afvide det var en let fødsel, men med Alex var der slet ikke noget. smiley så det går da bedre 2. Gang. Nu venter vi nr. 3, men je grøbler også på fødslen og bare der ikke går noget galt. Har fået afvide af JM at selv omman får 10 børn kan man stadig meget normalt have de tanker.

  • #2   8. dec 2011 Havde bare slet ikk de tanker da jeg ventede Oliver :'/ Det var virkelig den mest skrækkelige oplevelse ... self. ikk at få ham i armene smiley men alt det inden og lige efter .. aldrig har jeg prøvet noget så uhyggeligt

  • #3   8. dec 2011 Min første tog 17 timer, de tre næste tog fra 15 til 4 min, og havde kun veer en halv times tid...

  • #4   8. dec 2011 Har du overvejet planlagt kejsersnit???

    Min forgik meget godt..! Håber den er lige så nem denne gang og måsker nemmer ska ihvertfald ikke blive hjemme tror jeg.. Da jeg fik fortaget KEGLESNIT lige inden jeg blev gravid.. Så det er forkortet min livmoderhals.. smiley


  • #5   8. dec 2011 Min veninde skal have et planlagt KS d 4 feb, da hun også havde en grim fødsel første gang og har været vildt stresset, bange og ked af at skulle føde igen, så hun spurgte efter lange overvejelser om det kunne være en mulighed, og det blev det, nu kan hun slappe af og nyde sin graviditet til ende smiley

  • #6   8. dec 2011 ^^ Var os det jeg tænkte..


  • #7   8. dec 2011 var jeg dig ville jeg høre jm om jeg kan komme til at snakke med en jm med speciale indenfor traumatiske fødsler, det skulle være en kæmpe hjælp da de virkeligt kan berolige en, netop fordi de ved så meget om det.

    begge mine fødsler gik godt og ret nemt, anden gang gik det noget hurtigere end første gang..


  • *Maj* .
    *Maj* . Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 90
    #8   8. dec 2011 Min søns fødsel, var et mareridt! Blev indlagt med svangerskabsforgiftning, og var deraf meget svag, hele kroppen var gået i stå, og jeg ville ikke gå i fødsel påtrods af både piller og kraftigt drop med vestimulerende. Min søn var også meget påvirket af forgiftningen, og lægerne måtte konstant ind og tage skrab af ham, for at holde øje med at han fik ilt. Det i sig selv var ekstremt smertefuldt, og føltes som om de skar mig op i underlivet med en rusten sav. Veerne var et helvede fordi min krop modarbejde dem. Alt i alt en meget stressende og traumatisk oplevelse, og oveni det hele lå jeg og frygtede for mit barns liv, for lægerne kunne ikke skjule deres bekymring for ham:( Det mundede ud i at de valgte AKS, men gudskelov, mens vi ventede på en stue til indgrebet, fik jeg endelig presseveer, og ud kom min dejlige dreng:) Pludselig gik det bare hurtigt, og de nærmest hev ham ud af mig, for at få det overstået, og vi var begge meget afkræftede bagefter, jeg kunne ikke stå eller gå de første par dage, uden at knække sammen. Og jeg gik med mange kvaler psykisk i lang tid bagefter, for jeg havde svært ved at bearbejde hele forløbet. Da jeg skulle føde anden gang var jeg selvsagt et nervevrag!! Men det gik altså bedre end perfekt. Fik veer, kørte på sygehuset, gik over i presseveer meget hurtigt på vejen. Da vi nåede fg var jeg klar til at føde. Lå på stuen i 12 minutter så var prinsessen født, kl. 10.36. kl. 15.30 samme dag var vi hjemme igen og kunne præsentere lillepigen for hendes stolte storebror:D Og jeg var frisk og helt på toppen, kunne slet ikke mærke jeg havde født, eneste bevis var den lille baby vi havde med hjem;)) Jeg håber og tror på at denne gang bliver ligeså nem, men har da stadig noget af nervøsiteten med mig fra første gang.

  • #9   8. dec 2011 Har " kun" fået maya og her gik alt som det skulle.....Det hele tog 7 1/2 time. Kan da godt forstå du er nervøs/ bange efter sådan en oplevelse, så synes du skal få en snak med jm så du ikke går i panik.........håber alt går godt smiley

  • #10   8. dec 2011 Jeg tror jeg vil snakke med Jmd om det hele, der skete sidste gang smiley For det var egentlig lægernes "skyld" at jeg mistede så meget blod, fordi de startede med at prøve om de kunne sy flængen på min livmoderhals, med et par sting før de fandt ud af hvor meget af moderkagen som egentlig sad fast. Jmd ringede efter 3 mdr og spurgte hvordan jeg havde oplevet fødslen og jeg brød FULDSTÆNDIG sammen !!

    Jeg har haft meget svært ved at give slip på Oliver, da jeg ikke måtte se min søn fra da jeg kom på operationsbordet og indtil op af formiddagen dagen efter. De smed Olivers far ud (som boede 220 km væk fra sygehuset kl 3 om natten og i den tid og til jeg fik Oliver i mine arme igen, havde han stået på sygeplejerskernes kontor, mens de rendte rundt og lavede en masse andet smiley AV AV da jeg fik det afvide dagen efter .... Det gik lige i hjertet at MIN lille dreng bare havde lagt der helt alene i sin vugge og været rigtig ked af det, uden mulighed for at være sammen med sin mor eller far !!!!!!!!!!!!!

    Pks vil jeg helst undgå, vil gerne føde normalt, dog bare ikk være så bange


  • *Maj* .
    *Maj* . Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 90
    #11   8. dec 2011 Skal lige siges at på trods af min frygt for at føde anden gang, så er jeg rigtig glad for at jeg overvandt frygten og IKKE fik kejsersnit med min datter, men fødte hende naturligt. Det var nok den bedste terapi overhovedet, og det lukkede af for alt det dårlige jeg forbandt min søns fødsel med. Håber virkelig du kan få noget kompetent hjælp, så du kan nyde den sidste del uden nerver og dårlige tanker:)

Kommentér på:
Bange :/

Annonce