28. mar 2008 Følger: 28 Følgere: 29 Babyer: 2 Emner: 218 Svar: 858
Snøft :( {{forumTopicSubject}}
Ved ikke lige hvordan jeg skal udtrykke mig, uden at nogle nok bliver sure på mig og mener jeg er en dårlig person, men prøver...
Lørdag aften efter vi havde holdt jul hos min familie, kom manden og jeg lidt op at diskuterer/skændes om min nuværende graviditet og manden kom med en lidt hård sætning... han sagde at hvis jeg valgte dette barn, skulle jeg bare vide at han fandme ikke stod som far til det, da han bestemt ikke ønsker det..
Jeg blev sgu ked af det, nej barnet er ikke planlagt, men nu er det der og han ved hvordan jeg har det med en abort...
Tanken om en abort gør mig ekstremt ked af det..
Jeg snakket så med min mor i dag om det og hun sagde igen at hun syntes at jeg skal få det fjernet, da manden jo ikke ønsker det og det vil være synd for det at komme til verden, når faren ikke ønsker det...
Hun vil gerne tage med på sygehuset, når det skal væk og hun syntes bestemt at jeg skal ringe til lægen på mandag og sige jeg vil have det fjernet...
De begge siger jo også at det er med at få det fjernet nu, hvor jeg ikke har nogen "følelser" for det (altså barnet)
Hvad skal jeg gøre???
Ja ved det er et dumt tidspunkt at blive gravid, da jeg intet job har.... men sket er sket og for mit vedkommen er det lige så velkommen som min søn var/er (han var også en smutter)
mar 2008
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 39
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 29 Babyer: 2 Emner: 218 Svar: 858
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
Ingen kan eller skal tvinge/presse dig til noget !
Du bestemt dig for at beholde baby, og det synes jeg du skal holde fast i når du ønsker barnet !! Om det bliver med eller uden ham, det må være sådan det er.. det hans valg ligesom at beholde er dit..
Men du bliver også nød til at vide hvilke konsekvenser det kan få for jeres forhold.. og finde ud a om du villig til evt at betale prisen ?
mar 2008
mar 2010
jeg har 14 måneder mellem mine piger, og er på SU da jeg læser..
og Mila er godt nok kun fra den 20 december.. Men vil sige her fungere det fint, det ville være løgn hvis jeg sagde det ikke var hårdt, for der er meget at se til.. men det ikke mere end jeg personligt kan klare (:
Økonomisk prioritere jeg så det fungere for os, hvilket vil sige ingen dyre mærketøj osv. men vi lever, og vi mangler INGENTING (:
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 214 Svar: 2.187
men lad være med og lade dem præsse dig til det det er dig der skal leve med det!!
maj 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 29 Svar: 303
Gør hvad kun DU føler for.
Kæmpe knus til dig.
mar 2008
Han mener at jeg også har snydt ham med dette, for ellers ville jeg jo på ingen måde tvivle og så bare få det fjernet... men sådan hænger det bare ikke sammen...
Tror at hvis jeg beholder det, så skrider han, men vi vil også gå fra hinanden hvis jeg får det fjernet, for jeg vil nok gå ned på det og bebrejde ham for det
jun 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Babyer: 2 Emner: 144 Svar: 2.011
yderligere skal du så også ku acceptere hvorn din mand har det med det også må du håbe at hans følelser ændrer sig hen ad vejen hvis du vælger og beholde....
det er og blivet DIT valg og ikk deres....
mar 2010
Uanset hvilket valg jeg træffer her, så ender vi med at gå fra hinanden ! Enten fordi jeg beholder og du ikke vil have det, eller fordi jeg får det fjernet og vil hade og bebrejde dig for det resten a mit liv !
Jeg elsker det her barn, og vælger at beholde og være glad og spændt på hvad fremtiden bringer ! Jeg vil ikke ødelægge mig selv, for noget som jeg ikke ønsker ! -agtigt.
mar 2008
Det er pisse svært at finde et arbejde lige for tiden, har været ledig i snart 2 år og søger på livet løs... han mener så at jeg ikke gør nok for det, og nok ikke vil arbejde igen... så derfor skal jeg/vi ikke have barnet, da han ikke vil og kan forsørge os alle...
jun 2009
og det er stadig kvindens krop... sys bestemt ikk man som kvinde skal udsættes for den slags hvis ikk man ønsker det.,... selvfølgelig vil ts desværre være nødt til og leve med de konsekvenser det kan have for deres forhold men som hun selv skriver vil deres forhold jo nok heller ikk ha en stor chance den anden vej rundt såååå sys bestemt at ts skal følge sit eget hjerte og skide højt og flot på hvad andre sys
jun 2009
mar 2008
jeg tænkte over det nogle dage for kunne også godt selv se det ikke passede så godt ind, men alligevel vidste jeg med mig selv jeg ikke kunne leve med en abort.
Jeg sagde til kærsten at hvis han tvang mig til en abort så skulle han være forberedt på jeg ville hade ham for det og aldrig tilgive ham og om han kunne leve med det.
Det kunne han ikke og i dag er jeg præcis 27 uger henne og kæresten er med tiden blevet vant til tanken om han skal være far og glæder sig rigtig meget nu.
Tror du skal gøre op med dig selv om du er klar til og stå på egne ben med 2 børn. Men for mig lyder det ikke som om du ønsker den abort så synes ikke du skal gøre det.
mar 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 3 Emner: 70 Svar: 2.091
dec 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 155 Svar: 671
og hvis min mor ikke ville tage i mod det kunne hun rende mig et vis sted for at sige det mildt
jeg er modstander af abort på min krop så derfor ville jeg tage det valg.....
men synes som mange andre skriver at du skal gøre hvad du selv føler rigtigt
ønsker dig alt held og lykke
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 73 Svar: 1.557
mar 2008
jun 2009
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.104
Jeg håber du gør hvad der er bedst for dig og din mand.
Den her diskussion er altid svær, for lige meget hvad er der en der får presset noget ned over hovedet.
Må jeg spørger hvordan "uheldet" var ude?
Jeg tænker bare at når nu manden er blevet snydt før, så har han vel taget så mange forholdsregler at det var en umulighed igen?
(Jeg siger ikke at du har snydt ham, men han burde vel have tænkt sig lidt bedre om når han nu er blevet snydt en gang)
mar 2008
ja det gjorde jeg, men så må han jo bare være mand nok til at sige, ingen sex så... men det kan han jo heller ikke....
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 90 Svar: 2.061
apr 2008
Hold da op, det er da dybt uansvarligt det der... Har i ikke andre måder at beskytte jer på end kondom?
mar 2010
Er du på beskyttelse? (var)
jun 2009
nu er du gravid og så er det jo liiiie som det.... han må tage og blive voksen vil jeg mene.....
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
hvis din første tanke er "åh" og du får lyst til at ae for maven, så skid højt og helligt på alle de andre, og gennemfør.
Når man står med en uplanlagt graviditet, og ens omkreds ikke støtter, er det SÅ svært.
Jeg var 6 uger henne da jeg fandt ud af at jeg var gravid, alene, og havde lige fået en fyreseddel.
Jeg var aldrig rigtig i tvivl, og vidste at jeg skulle beholde, men jeg var SÅ bange. Jeg var rædselsslagen og lå vher aften i flere timer og tænkte "det behøver ikke ændre sig. jeg kan få det fjernet, og så vil alt være som før".. Men får man en abort man ikke ønsker, bliver intet som før.
Jeg nåede den magiske grænse på 12 uger, og SÅ kunne jeg slappe af i mit hoved. Nu var det sikkert og vidst, og jeg havde passeret point of no return.
Jeg tror aldrig du vil kunne tilgive dig selv for en abort - vil du kunne tilgive din mor og kæreste, for at tvinge dig til at give afkald på det lille liv i dit skød?
mar 2008
apr 2008
Manden har sagt han ikke ville have børn lige nu.
Konen vil ikke bruge kondom selvom manden siger det.
Manden er et fjols og knalder uden beskyttelse.
Konen er et fjols og knalder uden beskyttelse.
Der skal to til tango, men når man er fuldt ud klar over at man ikke vil have børn og at man SKAL bruge beskyttelse, så er det da fuldstændig hen i hegnet at opføre sig sådan der.
Jeg kan forstå du er ked af familiens reaktion, men hans kan vel næppe komme bag på dig??
jun 2009
mar 2008
Ja ved sgu godt at så må man undvære sex...
nov 2010
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416
Det er jeres barn og jeres liv, i ved bedst besked om hvad det rigtige valg er. Håber i får jeg en god snak om det, og i bliver enige om enten det ene eller andet. Husk at være åben overfor hans følelser og tanker, ligesom han skal være åben overfor dine..
jun 2009
mar 2008
apr 2008
Same shit different smell åbenbart...
Jeg trækker mig fra det her, synes simpelthen det er idioti at gamble sådan med sit eget og andres liv!!!
nov 2010
men det er jo omsonst at diskutere nu. Sket er sket, og the blame game hjælper ikke hverken til eller fra.
Nu ER hun gravid.
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 63 Svar: 397
Det tror jeg ikke jeg ville kunne komme igennem. Vil ikke sige noget negativt om din mand eller mor, men jeg ville nok have blevet lidt gal, hvis jeg havde fået den smørre.
Jeg synes du skal gøre det, du selv føler er rigtigt, på din krop. Lad ikke nogen presse dig til noget, hverken det ene eller det andet.
Du må lige skrive en update, når du har snakket med manden.
dec 2008
apr 2008
Anonym: Jep så hun er heeeelt uskyldig og kendte jo slet ikke mandens reaktion som åbenbart kommer som et stort chok for TS
ACS: Ja det er da rigtig det er omsonst, men jeg er bare så, undskyld ordvalget, pissetræt af at folk de ikke tager ansvar for deres handlinger og så sidder og tuder over det bagefter!
Jeg synes ikke der er nogen af parterne der har opført sig særlig smart her og ja, det er helt op til hende om hun vil have det her barn, men så skal hun fandme ikke sidde og tude over de reaktioner hun får fra manden, når hun kendte betingelserne!
jun 2009
nov 2010
jeg synes selv det er hamrende åndssvagt at dyrke sex uden prævention, hvis ikke man er enige om at man skal have et barn.. men altså, nu er det jo bare for sent..
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 54 Svar: 215
Jeg forstår godt hvis du ikke vil have en abort! men jeg mener i er to til at vælge dette barn, og for at barnet skal hvae et godt liv, skal det være valgt til af både far og mor.
Din mand har lige så meget ret til at vælge barnet fra, som du har ret til at vælge det til...
Jeg forstår godt hvis han føler sig ført lidt bag lyset, da han aldrig rigtig kan regne med hvornår du har pause og ikke - og at han insisterede på at bruge gummi.... Den er godt nok svær!!!
tror du bliver nød til at tage en meget seriøs snak med ham, og husk også at lytte til hans agumenter... men tidspunktet mellem jeres børn ville ellers være perfekt.
Held og lykke!
mar 2008
Havde faktisk sat og snakket med en veninde om det nogle dage før min positive test, hvor vi snakket om at det at få en abort nok ikke kunne gøres hvis det nu var...
Da jeg så stod med testen, blev jeg ekstremt forvirret da min mor og mand sagde at det skulle bare væk og sådan var det...
Ja gu fanden er det uansvarligt at dyrke sex uden beskyttelse, men vi har været gift i 2 år, været sammen i 4, har en søn sammen som vi elsker over alt på denne jord så hvorfor skulle vi ikke også elske dette her? vi har før snakket om at der skulle komme en nr 2, men først når jeg havde fået arbejde... det skete så bare ikke, men muligheden for at få en nr 2 er her nu... så hvorfor ikke tage det med...
mar 2008
maj 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 607
Jeg vil helst ikke bruge kondom da vi er mand og kone???????????????
Æhm, jeg er også gift, har været det i seks år nu, vi har to piger sammen og skal ikke have flere. Nu kan jeg så heller ikke få flere børn, så vi slipper for prævention, men hvis ikke jeg var på noget og stadig kunne få børn, så er det da på med hatten, hvis min mand eller jeg eller os begge ikke ønsker flere børn.
Altså¨........kondom er ikke kun til engangsknald, det er til at undgå at få børn, uanset om man er mand og kone eller ej.
Ts, derudover synes jeg du skal beholde det, for du kan tydeligvis ikke leve med at skulle have en abort.
mar 2008
Jeg kan sagtens se det fra hans side, men det er bare ikke ham som skal leve med at få et lille væsen fjernet, det er mig... og det tror jeg ikke at jeg kan...
maj 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 607
dec 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
Da jeg blev gravid, var jeg netop blevet single efter en noget turbulent slutning på et langt forhold med mine drenges far. Jeg er imod abort og tager derfor konsekvensen. Jeg har før prøvet at være alene med mine drenge og det var nemmere end det var da jeg var i et forhold- da faderen ikke hjalp med noget overhovedet. Nu skal jeg så være enlig mor til tre. Faderen har netop fået det afvide og acceptere mit valg- men han er bestemt ikke lykkelig for det. Men jeg kan ikle få mig selv til at dræbe et andet menneske- og det er sådan jeg ser babyen i maven.
Gør hvad du føler er rigtigt, hvis han skrider fortjener han jer ikke, sådan ser jeg på det..
jun 2011
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 1 Svar: 55
Et forsigtigt tillykke med graviditeten.. Det hele skal nok komme til at gå ;o)
jun 2011
mar 2008
jun 2011
Vi lavede så en rigtig lille ønske barn og har nu en datter på snart 10 måneder =o)
mar 2008
vi har et barn sammen i forvejen og den gang var heller ikke planlagt og der fik han valget om at være far eller ej, da han boede i Holland og jeg her i DK... det gør han også nu, men vi er voksne mennesker som burde kunne snakke sammen om det og ikke bare lade en tage beslutningen...
mar 2008
Nope... som jeg har skrevet længere oppe vil jeg have en snak med ham om det, gerne i aften... så nu logger jeg af og henter ham ind til mig....
mar 2008
mar 2008
mar 2008
dec 2008
Forresten, hvordan er jeres snak gået? Kunne i snakke om det, og hørte i på hinandens tanker/følelser??
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 90 Svar: 2.061
jun 2009
apr 2008
Men min sympati med TS findes på et meget meget lille sted!!!
Jeg forstår fuldt ud mandens reaktion!
Moderens forstår jeg så ikke..
apr 2008
jun 2009
apr 2008
Jeg ved godt hun skriver at hun ikke ønsker klynk, men det er da klart manden som udstilles til at være en kæmpe idiot, når de i bund og grund har været lige dumme?
jun 2009
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 44 Svar: 606
mar 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Babyer: 2 Emner: 236 Svar: 1.763
Hvis min mand nogensinde sagde at han ikke ville være far til vores barn og at han hverken vil være der , eller støtte dig .. ja så havde jeg fanme smidt idioten ud, for så er han i mine øjne ikke værdig nok, til at liv med mig både med og uden barn !!! Sikke en nar, ja undskyld.
MEN jeg syntes også at det er for dumt at dig, ikke at ville bruge beskyttelse når du KENDTE din mands reaktion !! Hmm det virker ikke som om i er særlig gode til at snakke sammen.
Uanset hvad, så HUSK at det er liv i gambler med.
Snøft :(