så forvirret i denne graviditet {{forumTopicSubject}}
Heej Piger, Damer og eventuelle mænd.
Har brug for lidt gode råd, eller måske i virkeligheden nogle trøstende
men til jer der har mig på facebook, skriv intet om det her derinde .
Nårh meen sagen er den, at jeg som mange ved , er blevet gravid.. og det er jeg jo super glad for selvom det kom som noget af et chok ,
men det med hvor langt jeg er henne forvirre mig lidt under denne graviditet...
For som nogen ved så var jeg jo til gynækolog om mandagen hvor jeg havde testet posetiv,
fredag sen aften/ lørdag tidlig morgen..
og der ville hun skyde mig til at være 9+2 eller 10+2 ud fra at fosterets længde var 2,8 cm. langt,
og man kunne man se hvor arme og ben var begyndte at komme
..
men en ting hun ikke kunne forstå, det var at blommesækken kun var ca. 10-12 mm.
hvilke svarede til der kun var de 6 + henne..
men det passede ikke med udviklingen af fosteret .. wtf , tænker jeg som intet har forstand på det??????
Nårh men hun besluttede sig for at jeg var de der 10+2 inden jeg gik , hun sendte så en mail til mig dagen efter hvor hun siger at jeg nok egentlig bare var 9+2...
OKAY! og det også fint nok tænker jeg så og spekulerer ikke mere over det ...
nårh men jeg kommer så til ny tryghedsscanning i torsdags hvor det var den 26. januar, og der var blommesækken vokset en hel del men var nu kun som en på 7 uger + ..
og fosteret lignede sig selv ikke vokset ret meget. så nu var den 3,2 cm men med fuld hjerte aktivitet ...
så hun rykkede mig lidt tilbage så hun skød mig til at være der den 26. januar kun 9+5 dvs. blev rykket en uge yderlig tilbage så jeg faktisk kun var 8 + 2 da vi fandt ud af det!
Synes det er dypt forvirrende , for så siger hun at så var min termin ikke længere den 26. august men den 8. september..
meen det kan jeg slet ikke få til at passe ...
årrrh synes at det er totalt meget forvirrende at være gravid denne gang .. for aner jo faktisk ikke hvor langt jeg er henne lige nu ...
og altså så prøvede jeg jo den der terminsberegner på nettet og der fik jeg følgene resultater med:
Forventede terminsdato: 26, august 2012
så skete befrugtningen ca: 4. december 2011
Og så er jeg idag : 10 uger + 0 dage,
dvs. til scanningen: 8 uger + 1 dag
.... og ja jeg ved jo at mickey og jeg var intime den 4. december (hans fødselsdag - heeh så der var lidt hygge)
Og prøvede så med
Forventede terminsdato: 8. september 2012
Så skete befrugtningen ca: 17, december 2011
Og så er jeg idag : 8 uger + 1 dage
dvs. til scanningen: 6 uger + 2 dage , men passede jo iik med fosterets udvikling
...
ehm men det kan jeg ikke få til at passe for vi var iik intime før den 10. januar ..
såå der kan jeg jo ikke være blevet berfugtet--...
Igen ÅRH HVOR ER JEG FORVIRRENDE .. VED EGENTLIG IKKE HVAD JEG VIL MED DET HER ,
MÅSKE BARE HÅBE NOGEN KAN KASTE LIDT LYS OVER DET HER FOR MIG SÅ JEG KAN FINDE UD AF DET ..
Håber i kan forstå det jeg har skrevet og det iik er for rodet
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 95 Svar: 1.972
Men krammer til dig, håber snart du får lidt ro i hoved!:)
okt 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 15 Svar: 1.162
aug 2011
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 83 Svar: 1.058
jul 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 43 Svar: 697
Da jeg selv er blevet insimineret med Waldemar 1 september 2010 og fik jo afvide at jeg havde termin ca. 26 maj 2011 men da jeg så er til diverse scanninger, bliver min termin dato flyttede både en uge frem og to uger bagud... Til sidst gav jeg også op men fik en termin dato som hed 19 maj 2011 og vores dejlige dreng kom til verden 8 maj 2011...
Men så længe din bebse er sund så må du nok tage det sure med det søde
dec 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
Til den første nf var jeg- ifølge dem- 11+4, så det var for tidligt. Fik så en tud en uge efter og her sagde den 13 fulde uger, han sagde endda plus et par dage. Men han endte med at skrive en termin der sagde 12+4 og fulgte dermed bare den første nf' s dato...
Jeg har før født i 36 & 38 uge og det tror jeg at jeg gør igen, men da jeg skal have pks er jeg lidt bange for selv at gå i fødsel pga. To aks, der var hårde for mig..
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 63 Svar: 397
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.312
Det er SÅ frustrerende ikke at vide, hvor langt man er henne. Håber snart du får noget klarhed, så du kan få lidt ro i sindet og nyde din graviditet.
Held og lykke med det hele
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Da jeg var til NF sagde hun at jeg var et par dage længere henne, end min termin, men da jeg gjorde det ret klart, at det var jeg ikke, blev min termin som den var.
Til MD sagde hun ca. ti dage længere henne, og til ekstrascanning i uge 32, mente hun at jeg var 14 dage længere henne. dog ville de ikke rykke terminen.
Jeg havde kun haft sex een gang, så jeg vidste undfangelsestidspunktet med ret høj præcision, og derfor holdt jeg meget på terminen.
Men ja, det er kun vejledende, og de er nok lige så meget i tvivl.
Måske du kan komme tættere på en rigtig termin, til NF-scanningen.
okt 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 46 Svar: 973
aug 2011
okt 2011
aug 2011
aug 2011
okt 2011
aug 2011
Men til scanningerne tvivlede de også på om det er den 30 marts eller ej..
okt 2011
aug 2011
okt 2011
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 15 Svar: 48
Også fordi Familien jo også stiller spørgsmål til hvor langt, hvordan og hvorledes?
De synes jo lidt det var en dårlig idé med en til allerede også fordi min kæreste og jeg's forhold har været gennem en masse i det senest år + vi bor pt. Ikke sammen men gør vi igen fra 1. Maj da han lige har 3. Mdrs opsigelse. .,
Ehm så nej, familien sagde at de synes at var jeg under de 6 - 7 uger hvor man alligevel intet ku se så skulle jeg tage en abort ...
Og jeg frygter bare at min termin bliver rykket længere og længere tilbage så familien tror jeg bare har sagt jeg var så langt henne at jeg ku beholde det, men okaj har jo billederne hvor man kan se længden og forsters hoved, krop, arme og ben... Men alligevel frygter jeg lidt den bliver rykket yderligt tilbage selvom det ved jeg jo næsten godt den ikke gør...
Mor til dejlige Waldemar .: tak for dit indlæg også, glad for at se jeg ikke er den eneste, ehm men må jeg spørge der var intet galt med waldemar under resten af graviditeten eller fødselen?
Charlotte K: Også mange tak for dit indlæg, som jeg skrev oven over til waldemar's mor, så jeg super glad for jeg iik er den eneste i denne situation, jeg skal også selv til scanning igen her på torsdag håber jeg hun kan kaste lidt endelig lys over sig selv og baby,....
ACS - mor til Vito - 12. juli 2011 !: som skrevet til de andre, må du også have super tak for dit indlæg og det rart at vide man iik er alene. .
Ehm og nej lige som dig så ved jeg også hvornår jeg sidst har haft sex, og ved at mellem den 4. Dec. Hvor vi lavet noget sidst og til januar har vi ikke gjort det
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.312
Det kan da godt ske, at det ikke er det bedste tidspunkt (det er det bestemt heller ikke herhjemme!). Men det kan man nu engang ikke altid selv bestemme. Kvinder har født børn i tusindvis af år - også på uheldige tidspunkter! Men så får man det til at fungere, så godt man nu kan. Man kan ikke selv styre alting her i livet - og måske det er godt nok?
Jeg synes i hvert fald, at du skal sk*de hul i, hvad familien, vennerne og naboen tænker. Uanset hvornår, hvor gammel du er, hvor du bor osv., så er der altid én eller anden, der har en mening om, hvordan du handler - men det er DIN (jeres) beslutning. Hvis I har lyst til og mod på at få en mere nu, så er det dét, I skal.
Jeg læste engang et godt citat herinde engang: "Man fortryder ikke de børn, man fik - kun de børn, man ikke fik."
Det er IKKE ment, som at jeg skal overtale dig til hverken det ene eller det andet - for jeg kan udmærket godt forstå dig, hvad enten I vælger at gennemføre det eller ej. Men....for Guds skyld, lad ikke familien tage sådan en beslutning for dig/jer!
så forvirret i denne graviditet