{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.760 visninger | Oprettet:

Åååhh nej! - Måske gravid :( {{forumTopicSubject}}


Hej BG smiley

Ja overskriften siger jo nok det hele, og vil måske støde nogle herinde, men det tager jeg altså lige med - Og har man sagt a kan man vel også sige b smiley

Sagen er den at jeg er kronisk syg, og efter jeg fik min lille dreng for 2 måneder siden, startede jeg på nyt medicin, og fik at vide at jeg ikke må blive gravid de næste 5 år hvor jeg skal have medicinen, og når jeg er færdig med medicinen ville de stadig sige at jeg ikke skulle få flere børn, af hensyn til mit helbred..

Jeg er helt enig med lægerne, selvom det gør ondt. Men jeg skal ikke have flere børn, for jeg vil have energi og overskud til de to jeg allerede har, og jeg har ikke lyst til at få det så dårligt igen som jeg havde under sidste graviditet,... Jeg vil være en god mor for de børn jeg har, og det kan jeg simpelthen ikke være under en graviditet og måske heller ikke bagefter hvis sygdommen ville blive værre smiley

Jeg skal derfor have sat en spiral op, og har tid til det om en uge. Manden og jeg beskytter os så normalt selvfølgelig, men her forleden var vi i bad sammen, og ville så hygge lidt, (dog uden at aflslutte det) for lægen har sagt at så er chancen, næsten ikke til stede for en graviditet, da jeg også ammer smiley Men men men, manden kunne så åbenbart ikke helt kontrollere det den dag, så han kom oppe i mig smiley !

Og nu, er jeg bare sikker på at jeg er blevet gravid !! og her er hvorfor:

- Da jeg blev gravid de andre gange, fik jeg diarre dagen efter, hvilket jeg også gjorde denne gang.

- Jeg har blødt de sidste 9 uger, efter fødslen, men det er fuldstændig stoppet.

- Jeg har fået ekstremt meget udflåd, hvilket jeg også har haft under de andre graviditeter..

- De andre gange har jeg fået sådan en fornemmelse i kroppen, så jeg har ikke været i tvivl om at jeg var gravid, og den har jeg også denne gang..

- I dag har jeg haft kvalme, og det kom lige så hurtigt de andre gange smiley

- Min mave er blevet helt hård udenpå i løbet af det sidste dage,

Ja, jeg venter sådan set bare på at kunne teste om 9 dage, men jeg er så BANGE !!! Jeg er ikke i stand til at få lavet en abort, og jeg ved heller ikke om jeg kan klare endnu et barn, så tæt på de andre ! (min datter er 1,5 år, og min dreng som sagt 2 måneder)

Puuhhaaa, det var dejligt at få det ud, og forventer egentlig ikke så meget fra jer, .. Vi er selv skyld i at vi står her, men det gør det desværre ikke mindre hårdt smiley

God påske til jer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åååhh nej! - Måske gravid :(
  • #2   7. apr 2012 Jeg vil bare lige understrege , jeg forstår fuldt ud hvis du får en abort . For dit helbreds skyld men også lige så meget for dine børn smiley

    Kæmpe kram herfra , lad os håbe din krop BARE spiller dig et pus smiley


  • #3   7. apr 2012 Øv øv føler med dig. Hvad andre tænker, har absolut ingen betydning. Lyt til dig selv. Krydser fingre for du ikke er gravid.


  • #4   7. apr 2012 Måske alle disse symptomer bare kommer fordi du er bange for at være gravid og du ved chancen kan være der. Men selvom det er svært må du jo bare vente til du kan teste og tage den der fra. Der er jo ingen grund til at tage beslutninger før du ved hvad der foregår. Håber det bedste for jer...

  • #5   7. apr 2012 Æv sikke noget rod. Mht. aborten kan jeg godt forstå at det må være en svær beslutning hvis det bliver aktuelt, men ville udemærket kunne forstå dig hvis du gjorde det af hensyn til dine børn og din sygdom. Hellere end en god mor for to end en knap så god for tre.

  • #7   7. apr 2012 Hvad er det for noget medicin du får? Du har MC ikke sandt? Jeg har CU og får Imurel.

  • #8   7. apr 2012 ...også 100% forståelse for en eventuel abort herfra..... Du bliver jo nødt til ar tænke på dit helbred og de to guldklumper som er til.....

    xxxxx for ingen graviditet - held og lykke


  • #9   7. apr 2012 Jeg håber også at det bare er falsk alarm, og vil prøve ikke at male fanden på væggen;)

    Mor til Mike- jeg får både Imurel og remicade;) og har fået at vide at jeg skal have det de næste 4 år, og derefter skal der gå et år før jeg må blive gravid, og de vil stadig fraråde det:(


  • #10   7. apr 2012 Det får jeg også og jeg har fået af vide at hvis jeg ved et uheld ( har en kobberspiral) bliver gravid imens jeg får dette medicin skal jeg have en abort da medicin givetvis
    meget sværer foster skader. Jeg må heller ikke blive gravid de næste 3 år. Jeg har det helt fint med dette da jeg har en dejlig søn og jeg synes det er vigtigst
    at få styr på min sygdom. Nu skal jeg ikke bestemme hvad du skal gøre men er det ikke bedst at du får styr på din sygdom inden du får flere børn?


  • #11   7. apr 2012 Mor til Mike - det har jeg også fået at vide;) og hvis du læser hvad jeg har skrevet, er jeg også helt og aldeles afklaret med ikke at skulle have flere børn, men det gør der jo ikke nemmere, desværre smiley Jeg tror ikke at jeg kan klare en abort, hvis det bliver nødvendigt, men som du selv siger så vil det højst sandsynligt ikke være et rask barn, og jeg vil ikke kunne holde til en graviditet,.. Men jeg håber virkelig ikke at jeg er gravid, for tanken skræmmer mig virkelig meget smiley

  • #12   7. apr 2012 Jeg kender desværre de tanker og bekymringer som du går og slogs med. Jeg fik en abort i sommers og det var en meget svær beslutning og tiden efter var også hård. Men efter at jeg havde fået lidt afstand kan jeg godt se at det var den bestemte beslutning selvom jeg aldrig nogensinde håber at skulle det igennem igen.

  • #13   7. apr 2012 Må jeg være fræk at spørge hvilken sygdom det er ??

    Jeg har også forståelse for abort.. Heller abort end en hel familie der går i opløsning smiley Kram herfra..


  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #14   8. apr 2012 Kan slet ikk forstå du tager chancen med den sygdom og så en på 2 mdr... Synes det er en smule ansvarsløst når du jo ved at det er sådan det er hvis du bliver gravid.

  • #15   8. apr 2012 Syntes din mand er selvisk, ved at sætte dig i denne situration. Bare for egen nydelse skyld.
    Syntes du skal tage en alvors snak med ham.
    Når det så er sagt håber jeg naturligvis at alt det hele ordner sig uden for mange følser i klemme..


  • #16   8. apr 2012 Min mand gjorde det ikke bevidst, og det er slet ikke hans skyld!' han ville aldrig sætte mig i den her situation bevidst!! Han ved hvad jeg gik igennem under sidste graviditet, og ønsker ikke at jeg skal det igen;)

    Ja, jeg ved godt at det virker en smule ansvarsløst, og vil ikke gøre det igen!! Så nu venter vi til spiralen er sat på plads!;) Mange tak for jeres svar, jeg opdatere når jeg har taget en test, som forhåbentlig er negativ;)


  • #17   8. apr 2012 Termin 2/10. Han kom oppe i hende.. Og nej der skal ikke altid 2 til tango..

    *marie-mor. jeg læste det som han bare gjorde det sorry..


  • #18   8. apr 2012 årh, det er træls, forstår dig og du skal tænke på dig selv og dine børn..krydser alt for at det er falsk alarm...

    Ej, slap nu af, det er da ikke mandens skyld, som de andre skriver så er man jo 2 om det...og til den kommentar om at det er ansvarsløst - øhm, knalder I ikke også når I er på prævention?? Der kan man altså også blive gravid, når man knalder, så er der risioko/chance for en graviditet uanset om det er med/uden prævention..synes og ts gør klart at der er sket en fejl, fejl vi alle kan begå.. Men jeg skal da lige huske at fortælle manden, at til trods for at vi beskytter os, så er det slut med sex, til vi skal have en mere..come on altså!


  • #19   8. apr 2012 Nu håber jeg ikke det lyder forkert for det er ikke ondt eller surt ment men har du overvejet at blive steriliseret så du er helt sikker på ikke at komme i denne situation igen?

  • #20   8. apr 2012 Madsen: det er TS der skriver at det er ansvasløst og ingen andre.. Jo men nu er der forskel på at forsøge at beskytte sig og det ikke lykkes og bare gør det..


  • #21   8. apr 2012 Ninna jo en anden bruger skriver det ansvaretløst derfor Marie nævner det ..

    Marie vil kun sige held og lykke ..


  • #23   8. apr 2012
    Jeg har overvejet sterilisation, men i Danmark skal man være 25 år før det NORMALT kan lade sig gøre,. Jeg er 21 år, men kan godt blive sterileseret pga. min sygdom.

    Men igen, jeg er KUN 21 år, og jeg er ikke klar til at muligheden ikke skal være der, så derfor vil jeg hellere have spiral de næste 5 år, og så derefter blive steriliseret. Hvem ved om jeg ændre mening, for der er jo lang tid til at jeg ikke "kan" få flere børn, og hvis jeg om 10 år har det fint, og min sygdom er under kontrol, kan det jo godt være jeg skifter mening,. Dog tror jeg det ikke, for har ikke umiddelbart lyst til at få flere børn, og slet ikke når jeg til den tid er færdig med natteroderi, bleer, gylp osv. smiley

    Men nu må vi se, hvad tiden bringer..


  • #25   9. apr 2012
    Dina - Ikke hvis man er kronisk syg, og lægerne vurdere det er det bedste i forhold til ens helbred smiley


  • #26   9. apr 2012 Alle kvinder som er fyldt 25 år, og har bopæl i Danmark, kan vælge at få foretaget en sterilisation.
    Er du under 25 år kan du kun steriliseres såfremt en graviditet vil være til fare for dig eller barnet. Sterilisation er den mest sikre form for prævention, og hvert år benytter op mod 5000 danske kvinder sig af denne mulighed.
    BEMÆRK: Fra 1. januar 2012 er det igen gratis for kvinder at blive steriliseret.


  • #28   9. apr 2012 Men selv hvis man er 25 år, er det virkelig virkelig svært at få lægerne overtalt, til at man bliver steriliseret. Medmindre man har en masse unger.

    Jeg synes at spiral i 5-10 år, inden du træffer så stor og endegyldig en beslutning, lyder som en rigtig god ide.

    Og så håber jeg at alt falder i hak, i forhold til en mulig graviditet.

    En løftet pegefinger er der vist ingen grund til at komme med, for det læser jeg mig til at du allerede har fået.


Kommentér på:
Åååhh nej! - Måske gravid :(

Annonce