{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.262 visninger | Oprettet:

Et spørgsmål om blodtryk ... {{forumTopicSubject}}

Hvad ligger jeres blodtryk på piger ???
Da jeg var hos lægen i Mandags, var mit for højt, har osse en del væske i kroppen. Han var dog en travl læge, som ikke havde tid til at måle min urin .. men jeg skal til jordemoder her kl 10, så håber da hun gør det ...
Er lidt bange for at det måake kan være SSF, da jeg tit har flimmer for mine øjne og hovedpine dagligt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et spørgsmål om blodtryk ...
  • Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 458
    #1   18. apr 2012 Jeg er 28+2 idag og var til lægen i mandags. Mit problem er omvendt, jeg har nemlig meget lavt blodtryk. Det lå i mandags på 90/60, det gør at jeg ofte er svimmel og har tendens til at besvime. Det har jeg gjort under alle mine graviditeter..

    Jeg ved at man kan få noget medicin mod for højt BT, men ellers ved jeg ik hvad man gør..


  • #2   18. apr 2012 Den læge du var inde ved burde have taget tid til at måle din urin hvis du tit har hovedpine og flimmer for øjne - det er nemlig de typiske tegn for ssf, som kan være farlig.

    Så jeg mener det er en skidt læge, hvis du ar fortalt hvordan du har det og ikke gjort noget ved det.

    Jeg selv lidt af forhøjet blodtrykkets i mange år og har også haft ssf.



  • #3   18. apr 2012 da du er 27+ ville jeg ringe til FG

  • #4   18. apr 2012 Da jeg var til jordemoder i sidste uge, da var mit blodtryk 155/88 og det var for højt.

    Normalt ligger det på 125-130/75 så jeg fik også at vide at jeg muligvis kunne være ved at udvikle svangerskabsforgiftning. Men jeg har ikke andre symptomer, så der er ikke gjort mere. Nu har jeg også termin på søndag.


  • #5   18. apr 2012 jeg havde forhøjet blodtryk ved min sidste graviditet og det endte ud i en voldsom ssf og fortidelig fødsel - så jeg ville kontakte fg og blive tjekket der

  • #6   18. apr 2012 takker piger, mit var på 150/90 ...

    Men jeg tror jeg venter og høre jordemoderen ad, da jeg jo skal derhen om 1½ time smiley


  • #8   18. apr 2012 Dina, kan ikke forstå hvordan det ikke kan være SSF, da dine symptomer netop er dem der kategorisere om man har SSF...


    Linda:
    Håber ikke for dig at det er det. Og syntes det er ganske for dårligt af din læge ikke lige at give dig en strips du kunne lave en urinprøve med... Han kunne jo bare udlevere den, og sige at hvis den blev grøn, så skulle du lige vente og så ind igen efter næste patient... Hvis han absolut skulle være SÅ fortravlet.


  • #10   18. apr 2012 Man kan godt have alle tegnene for det uden at have det smiley Derfor de tager blodprøver...

  • #12   18. apr 2012 Update !!

    Min urin var så fin, som den kunne være smiley Men skal til kontrol igen om 14 dage, for at få målt blodtryk og så tjekket urin igen ...

    Jeg skal (hvis prinsessens blodtype er positiv) om 14 dage, ind og have en indsprøjtning i mit lår - så min krop ikke begynder at danne antistoffer.

    Prinsessens numse, står stadig fuldstændig fast i mit bækken .... så det vil jordemoderen også lige holde øje med.

    Ellers var alt fint, dog meget øm i maven fordi jeg har så mange plukveer og så fordi prinsessens ynglingsbeskæftigelse er at ligge og sparke direkte på min urin leder ... avav sku jeg hilse og sige ... !!


  • #13   18. apr 2012 hejsa i min sidste graviditet havde jeg de sidste mange uger over 100 altså der hvor du har 90 jeg skulle kontakte dem hvis den var 105-110(du skal nok ikke have helt så højt som mig jeg ville ringe hvis den var omkring 100) og så skulle jeg ind til tjek igen igen vi købte et blodtryks apperat til 300 i føtex så vi selv kunne holde øje det var rigtig rart jeg ville ALDRIG tøve med at ringe til FG de siger det hele tiden til mig os denne gang når jeg er til mine ekstra tjek at jeg SKAL ringe hvis jeg har migrene agtig hovedpine høj blodtryk eller flimmer for øjnene jeg havde begyndene svangerskabs forgiftning sidst så de er meget obs denne gang

  • #14   18. apr 2012 Dejligt at høre urinen var fin, og glæderm ig at de vil holde lidt ekstra øje med dig smiley

  • #15   18. apr 2012 jeg får behandling for forhøjet blodtryk, og der skal jeg reagere hvis mit blodtryk begynder og ligge over 150/100, jeg måler det derhjemme, for den kan godt være højere ved lægen end hjemme i vante omgivelser.

    forhøjet blodtryk giver større baby, jeg har fået af vide der er risiko for jeg må sættes igang tidligere, hvis baby vokser for hurtigt.


Kommentér på:
Et spørgsmål om blodtryk ...

Annonce