3.211 visninger
|
Oprettet:
NF scanning EFTER uge 12, hvad så hvis dårlig? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har lige et spørgsmål. Jeg har fået tid til NF når jeg er 13+3. Det er jo EFTER abortgrænsen.
Mit spørgsmål er derfor; Regner man et barn med kromosomfejl (gud forbyde den har det) som en med alvorlig misdannelse, så man alligevel kan nå en abort?
Jeg ved godt risikoen er ekstremt minimal ud fra min alder (23) vores genetiske familieforhold osv., men hvad nu HVIS?
Vi er på ingen måde interesserede i et handicappet barn hvis vi kan undgå det (håber ikke jeg støder nogen ved en sådan udmelding).
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
mar 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Babyer: 2 Emner: 236 Svar: 1.763
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
feb 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 184 Svar: 987
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 9 Svar: 660
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 168 Svar: 2.135
Christina - jeg er lidt i chok over at man får tilbudt abort pga læbe/ganespalte.. De er jo vildt gode til at operaere sådan noget idag..
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 73 Svar: 1.557
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
fik du tilbud abort for læbe-ganespalte???
Det synes jeg godt nok er vildt. Både i uge 12, men især i uge 20! Det er da slet ikke grundlag nok for en sen abort!..
Hvor er det grotesk!
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 7 Svar: 938
jan 2012
Ej, det var der jeg mærkede min dreng første gang ca. Det er da ikke til at holde ud at tænke på... Jeg fik en lille mave på der.
Hvorfor er den så høj???? Det er da vildt.
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 5 Emner: 28 Svar: 239
Det blevet "populært" blandt kvinder der får afvist en sen abort..... Og tilsyneladende også folk der ikk fik drømmekønnet
jan 2012
I uge 18 er barnet jo... et lille levende rigtigt menneske.. Forstå mig ret. Mener bare, at det jo allerede er halvvejs igennem en graviditet. (sådan da)
Og at man kan skille sig af med sit eget barn pga. køn. Det er bare klamt. Om du så har 10 børn af samme køn.
Puha
feb 2011
Følger: 3 Følgere: 5 Emner: 28 Svar: 239
nov 2010
I nogle lande sydpå, kan man få aborter helt frem til uge 24, 26 og endda 28 mener jeg.. Det er fuldstændig vanvittigt :S
Sådan et barn er jo levedygtigt, og skal aktivt dræbes
Jeg er glad for de strenge grænser i DK, og mener kun at man bør få godkendt sen abort, hvis der er en god grund!
okt 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 46 Svar: 973
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 73 Svar: 1.557
Tænk at slå et levende væsen ihjel fordi det er et "forkert" køn eller bare fordi man ombestemmer sig så sent i en graviditet. Det er så modbydeligt og håber fandme der bliver lavet om på det snart. Tænk at være så et modbydeligt menneske indeni og tænk på de læger der overhovedet kan få sig selv til at være med til det. FØJ!
jan 2012
EJ det kan jeg simpelthen ikke have inde i hovedet.. Og op til uge 28?
Hvordan kan man overhovedet få lov til det. Bliver et barn født der, vil det højst sandsynligt leve. Hvordan kan man slå det ihjel?..
nov 2010
mener han var spansk, men er ikke sikker,
Han blev heldigvis dømt for mord!! men hvad med mødrene????? Hvordan kan de GØRE DET!
mar 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Emner: 53 Svar: 922
nov 2010
var det ikke en dansk artikel, om de mange sene aborter her i landet?
Sidste år var der en artikel med præcis samme ordlyd.
Flere og flere kvinder får jo abort helt frem til uge 20 herhjemme, dog er det oftest grundet alvorlige sygdomme, men også af og til grundet sociale tilfælde. og nogle af de børn lever og skriger og dør helt alene
Og jeg troede indtil nu, at de børn som blev aborteret så sent, var syge, men er godt nok chokeret over at høre at man kan få det tilbudt for læbeganespalte!..
nov 2010
hehhe, det kender jeg godt.
Kan bare tydeligt huske det med skyllerummene, og det er alligevel ikke et sååå almindeligt dansk ord..
Det er bare så tragisk. Een ting er at få foretaget en sen abort grundet nødvendighed, det kan jo være aktuelt. Men grundet mindre ting som f.eks læbeganespalte? Eller fordi barnet ikke er ønsket?
Og jeg forstår især ikke at man så ikke vil have sit barn hos sig..
Hvis jeg nogensinde kom i sådan en tragisk situation, ville jeg helt klart have barnet hos mig. Ingen bør dø alene og bange
mar 2012
Følger: 1 Emner: 24 Svar: 167
Det indgår godt nok ikke lige i termen handicap i min verden - det er nærmere hjerne- og hjertefejl, rygmarvsbrok, manglende lemmer eller sådan noget vildt noget.
Hørte også i radioen i dag at 8 ud af 10 forældrepar vælger abort, hvis de venter en dreng med klinefeltersyndrom - fordi få drenge med dette syndrom ikke kan producere sæd.
Det synes jeg godt nok også er lidt absurd, hvis det er eneste begrundelse når risikoen er ret lille og det ellers ikke påvirker drengen...
mar 2008
Ja det er arveligt, men kan også komme alligevel, men så ses det oftets sammen med en kromosom fejl.
Alle i andre skønne kvinder
Vi blev også helt choket over at hun kunne komme i tanke om at spørge om abort. og tror også nok at hun fandt ud af at det syntes jeg ikk lige var et passende spørgsmål. Spurgte hende om hva hun selv troede, og sagde at nu havde jeg kunne mærke Marie siden uge 15 og at jeg faktisk var 20 uger hen.
Nej hun er netop ikk syg og de er virkelig dygtige over på rigshospitalet
nov 2010
selvfølgelig kunne du da slet ikke overveje det!.. det er jo ikke et lille foster, men et rigtigt barn, og et barn som i kender og elsker. Læbeganespalte er da så "lille" en ting nu om dage.
Selvfølgelig er det ikke sjovt for nogen at barnet skal opereres, men kirurgerne nu om dage er så gode, at det vil have minimal betydning senere i livet.
Godt I ikke var i tvivl
men vidste I ikke i forvejen at hun havde det, eller sås det først til MD? Jeg undrer mig over at det ikke blev opdaget til NF?
mar 2008
Der skal godt nok være noget meget meget grusomt i vejen før jeg ville få en abort!!!
Vi fik det først og vide til 20 ugers scanning, tror måske ikk det er så nemt og se til nf, men ved det ikk
mar 2008
Tusinde tak skal du ha
Jeg ligger lige nye billeder ind af hende lige om 2 min. hendes næse er nemlig ikk lavet på de billeder der er her inde nu c";)
NF scanning EFTER uge 12, hvad så hvis dårlig?