{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

Det er bare ikke fair.. (langt) {{forumTopicSubject}}

Ja jeg starter lige dagen med at overvælde jer med en gang brok fra min side..

Men synes ikke at det er iorden!!!

Igår ringede min veninde og spurgte om hun måtte komme over da hun havde noget at fortælle, og selvfølgelig måtte hun det.. Hun kom så over og kunne så se at hun lidt havde fortrudt at hun havde sagt at der var noget hun skulle fortælle..

Endelige kommer det så HUN ER GRAVID, jeg bliver vildt glad (for et halvt år siden var hun også gravid med valgte at få en abort fordi det ikke var planlagt) for hun havde sagt at hun ikke ville have en abort igen, men nej.. Glæden var virkelig kortvarig for hun siger så hun ikke vil beholde den og jeg bliver faktisk pisse sur.. Hør her unge dame, du bruger ikke form for beskyttelse sammen med din kæreste, kan du så forvente andet end at blive gravid? Man kan sku da ikke gang på gang bruge aborten som prævension.. Nej siger hun så, ved hun også godt for hun ville begynde at tage hendes p-piller igen efter aborten..

Hun kom så med den lade undskyldning om hvorfor hun ikke ville have barnet, fordi at hun ikke føltet sig klar og var ikke parat til at opgive det liv hun havde nu (det skulle du da virkelige have tænkt over noget før, og når man er gammel nok til at lave et barn på en så uansvarlig måde kan man sku også tage konsekvensen) også lige tilsidst så bor de jo kun i en to-værelset og det var jo ikke sikkert at de kunne nå at finde en større lejlighed til barnet kommer.. Hmmm.. Er det ikke det mindste af det, barnet er da fuldstændig ligeglad med om den sover hos far og mor indtil den er et års tid eller hvor lang tid det nu vil tage dem at finde en større lejlighed..

Jeg er simpelthen bare så sur over at hun ikke selv kan se det.. Hun er 9 uger henne og det kan da bare ikke blive ved og ved med at lave børn også bare vælge den nemme løsning..

Det havde sku været iorden at gøre det hvis det havde været en upser på pillen, men at det er på den både gør mig bare sur..

Ja undskyld det skal gå ud over jer.. Men den undskyldning hun kom med var bare for flad!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det er bare ikke fair.. (langt)
  • #1   31. okt 2008 Hvis man kan have sex er man også moden nok til at passe et barn....

  • #2   31. okt 2008 Ja det er jo aå også min mening..!

  • #3   31. okt 2008 Nej det er ikke rimeligt at nogle tager så let på at lave nyt liv og afbryde det, hvor andre prøver i mange år og måske aldrig lykkedes at få den chance.

    Det er IKKE en præventionsløsning men en absolut sidste udvej at få abort.
    Kan godt forstå du blev lidt harm


  • #4   31. okt 2008 Hej.
    Jeg er helt enig med dig i at det ikke er i orden.. Når hun ikke tænker sig om og bruger prævention, så må hun altså enten lade være med at have sex med nogen eller tage det ansvar når hun bliver gravid. Det måtte jeg og kæresten gøre. Vi havde ikke været sammen mere end en lille måned da jeg fandt ud af at jeg var gravid. Vi havde godt snakket om risikoen før vi gik i seng sammen og var så enige om at blev jeg ravid ville vi selvfølgelig få barnet og det ville blive det dejligst barn i verden fordi det blev lavet af kærlighed. Synes bestemt at når man er gammel nok til at dyrke sex (uden at beskytte sig) så er man også gammel nok til at tage konsekvensen af det. Og det med at man ikke er kklar til det...Ja ja hvem er nogensinde helt klar til det? Det bliver man da i løbet af de 9 mdr man går og venter på det lille mirakel der kommer ud. Og mht pladsen så har du ret i at barnet da er totalt ligeglad med hvor meget plads der er de første par år... Så kan helt bestemt godt forstå du er sur.

    Mvh Majbrit


  • #5   31. okt 2008 Nåh jeg er da virkelig glad for at jeg ikke er den eneste.. Ja alle er da nervøse for om de kan klare at få et barn og de har en god økonomi, så synes bare at det er noget pjat..

    Jeg vil da gerne have et barn nu, men vi har p.t. ingen penge da vi begge er under uddannlese, men skulle det ske så har vi aftalt at vi får barnet og tager tingene som det kommer..


  • #6   31. okt 2008 Også fuld forståelse herfra...

    Hvad fanden er det for noget at sidde og lege gud og vælge liv fra på den måde... Havde det været min veninde så havde jeg fortalt hende at jeg ikke ville have noget med hende at gøre når vi ser så forskelligt på liv... Min veninde har en datter på snart 3 og blev gravid for 1½ år siden, hun opdagede lige da hun var gået fra børnenes far og valgte derfor at få en abort det havde været svært nok at tage sin udd mens hun havde den lille og hun var endnu ikke helt færdig med den så hun kunne ikke overskue det. Hun har brugt beskyttelse men det har bare kikset. Så blev hun gravid for 2 mdr siden og jeg frygtede hun ville vælge abort igen men næh nej nu har hun overskuddet og mener ikke hun har ret til ats slå ihjel to gange så hende tager jeg faktisk hatten af for smiley


  • #7   31. okt 2008 Nana.. Sys også det er flot af din veninde, og jeg synes også at det er helt iorden at man får abort hvis man er beskyttet..

    Men den anden måde kan jeg ik sætte mig ind i, men jeg vælger/fravælger ikke min venner på hvilken mening de har..


  • #8   31. okt 2008 tja synes da også det virker ret uansvarligt, og den med at de kun har en to-værelses lejlighed, rend og hop, det har vi også kun og vores lille vidunder er planlagt, det kan man sagtens et års tid..

    synes det er uansvarligt, men selvfølgeligt deres beslutning.


  • #9   31. okt 2008 prøv og vis hende de billeder der var herinde for et stykke tid siden,det viser små skønne væsner,som man har valgt og tage livet af,så kan det være hun begynder og tænke med hjernen,i sted for de nedre dele

  • #10   31. okt 2008 Undskyld, men din veninde er ikke for klog. Folk har pointeret det før i denne tråd. Er man gammel nok til sex, må man tage ansvaret for sine handlinger...

  • #11   31. okt 2008 Jeg blir så vred når jeg hører om sådan noget, synes det er at gøre grin med dem der ikke selv kan få børn! Min veninde har også lige fortalt at hendes 19 årige lillessøter er gravid og grunden? Det var at hun ikke lige havde råd til at købe p-piller!!! Jamen for f.... hvad sker der lige??? Hun burde have et odentlig los i r...., helt ærligt!!

  • #12   31. okt 2008 Nej selvfølgelig skal hun heller ikke have ansvaret for et lille barn, når hun slev er så uansvarlig, men det er da utroligt at abort er blevet til prævention!!! Men så må man sgu begynde at tænke lidt selv, og tage ansvar for sit eget liv!!

  • #13   31. okt 2008 åhh nej der er mange af jer der skriver er man gammel nok til at dyrke sex er man også gammel nok til at tage ansvar..

    men nej det er langt fra alle der er det men alligevel dyrker de sex og får børn og får tvangsfjernet dem eller netop bruger abort som prævention

    altså jeg sys det er dybt forkasteligt det hun gør men det brister da virkelig også mit moderhjerte tanken om at hun skulle sætte et barn i verden hun ikke gad

    jeg ved ikke hva man skal stille op med folk som er så ligeglad som din veninde men håber virkeligt der snart sker noget banebrydende der virkelig for de unge pigers syn på ansvar og aborter vendt drastiskt


  • #14   31. okt 2008 Ja det er sgu da sygt!!! selv amnge år før jeg overhovedet tænkte på at have sex vidste jeg at man altid skulle bruge beskyttelse! Hvor går det mon galt idag?

  • #15   31. okt 2008 Jacob: uhh ja du har desværre ret.. men vi er da stadig nogen stykker der grør vores bedste og elsker det overalt på jorden...;o)

  • #16   31. okt 2008 Jeg er helt enig i at hun ikke skal have barnet hvis hun ikke vil.. Men jeg forstår bare ikke hvor ens moral er henne når man ved at sandsynligheden for at blive gravid er der, men det tager man til den tid.. Og når så det sker ja så vælger vi at få den fjernet..

    Jeg er vel stadig en af dem som går under betegnelsen unge piger, og hold da helt kæft hvor vil jeg bare have det dårlig med at fortælle til min kæreste og forældre at jeg er gravid fordi jeg ikke tog p-piller, men vælger at få den fjernet..

    Jeg tror det er det der hedder samvittighed og ansvar der mangler idag i disse pigers opdragelse? Men jeg ved det.. Håber bare aldrig at jeg får sådan en flok tøser som ikke kan tage ansvar!!!


  • #17   31. okt 2008 mette: jeg kan sagtens følge dig men selvom du siger det med opdragelsen så er det nok ikke der det helt går galt min mor blev opdraget i et godt hjem og fik altid at vide at man skulle tage ansvar osv alligevel blev hun gravid enda som 21 årig drak og røg gennem hele graviditeten uden at opdage hun var gravid fødte mig og afviste mig med det samme..

    og alligevel selvom jeg har det liggende i baggrunden og mine gener har jeg jo selv den dag i dag 4 lækre unger og er lige fyldt 23 og manden punker allerede for èn til

    jeg tror bare ungdommen er for egoistisk helt ærligt..!!

    jeg har en veninde der gør præcis ligesom din hun har fået abort 6 gange og hun siger bare at nå ja det jo ikke et barn endnu hun vil ikke bytte sin tilværelse med druk og hor hver weekend ud med en skrigende unge og lorte bleer..:S


  • #18   31. okt 2008 Camilla.. det kan godt være det ikke er opdragelsen, men tror også det har noget med samvittighed at gøre.. Jeg tror sku ikk eat jeg har samvittighed til at få en abort, men det er også fordi at jeg gerne ville have en famile nu..

    så jeg største delen af det er helt sikker egoisme, men hold kæft hvor er det bare en forskruet verden.. smiley


  • #19   31. okt 2008 jacob
    jeg tror folk mener at man skal være ansvarlig og passe på,og ikke blive gravid,når man alligevel ved at man ikke vil ha et barn nu,og at passe på menes ikke ved ikke og bruge noget.
    synes heller ikke et barn skal sættes til verden,for en hver pris


  • Tori
    Tori Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 1 Emner: 167 Svar: 1.732
    #20   31. okt 2008 Jeg støtter på ingen måde op omkring hendes valg for en abort.
    Men der kan også være at andre som får abort har andre grunde til det, Jeg selv har fået 2 aborter, den første gang fik vi afvide at det vil være multi handicappet og jeg vidste med mig selv at jeg ikke vil kunne ta mig af barnet. Jeg har stor respekt for dem som kan, jeg er desværre bare ikke en af dem. Den anden gang fik jeg afvide at der var 2 forstre og det ene var død og der vil ikke gå lang tid inden det andet foster vil dø også,
    Derfor har jeg valgt abort, og mener ikke at det er dårlige undskyldninger, det har taget mig rigtig lang tid og komme mig over disse aborter.


  • #21   31. okt 2008 Line: Okay... Så tænker jeg bare på, om ikke aborten fik din venindes psykiske helbred til at bryde ned...?

  • #22   31. okt 2008 Anita, det er da noget værre vås i mine ører?!.....
    så børn på 12-13 år er modne nok til at blive forældre?


  • #23   3. nov 2008 helt ærlig....

    det at det ikke er et "barn" endnu er jo løgn...

    hvis det var min veninde der kom og fortalte at hun var blevet bravid efter ikke og have beskyttet sig, og ville have abort, så havde jeg smækket mit scanningsbillede fra min NF scanning på bordet, og spurgt om ikke dette var et foster????
    for det er da tydeligt at man kan se det er et foster, og NF scanning laves bedst når man er mellem uge 8-13, så når man er 9 uger henne viser billedet alllerede et foster, hvor man kan se det er et lille barn...

    måske sygehusene skulle lave sådan en scanning inden de foretager en abort, det tror jeg ville give dem som får abort noget stof til eftertanke og give dem en ekstra overvejelse om de virkelig vil ta livet af sådan et lille individ...


Kommentér på:
Det er bare ikke fair.. (langt)

Annonce