{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.722 visninger | Oprettet:

Åh nej! - positiv test {{forumTopicSubject}}

Jeg var for en måneds tid siden sammen med en fyr og vi hyggede os lidt, der lå vist ikke rigtigt andet i det - ikke fra hans side i hvert fald.
Og eftersom lægen har sagt jeg ikke må tage mine p-piller så længe jeg ammer nøjedes vi med kondommet.

Men nu har jeg altså lige testet positiv og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, jeg ved ikke engang om jeg kan klare endnu en lille en lige nu - men samtidig ved jeg også at en abort bare ikke er noget jeg vil udsætte min krop for, og jeg vil da slet ikke slå et lille barn hjel..
Og uanset hvad ved jeg at jeg kommer til at være helt alene om ham/hende - faren vil nemlig overhovedet ikke kendes ved mig på nogen måde.

Nej hvor er det bare svært at finde ud af hvad jeg skal gøre...

Skal jeg prøve at tage kontakt til faren og høre hvad han siger eller skal jeg bare helt lade være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Åh nej! - positiv test
  • #1   18. maj 2012 Hvis faren ikke vil ha noget med jer at gøre, ville jeg ikke kontakte ham før jeg havde taget en beslutning. Og valgte jeg en abort, ville jeg nok slet ikk kontakte ham. Mener bare, skulle man ringe og sige: Hej, jeg ved godt du ikk vil snakke med mig, men synes du skal vide jeg er gravid, men jeg skal faktisk ha en abort! Øh nå smiley
    Håber du finder den beslutning der er bedst for dig smiley

• #2   18. maj 2012 Syns bestemt du ska kontakte ham, for selvom han ikk vil kendes ved dig kan det jo godt være han vil tag sit ansvar.
    Han har vel også noget og sku ha sagt smiley

• #3   18. maj 2012 Jeg ville se at få kontaktet lægen og få det be/afkræftet og så ville jeg personligt få det fjernet.
    Det er umådelig hårdt at have to små børn når man ER sammen med manden, så kan kun forestille mig hvor sindsygt hårdt det er alene.

Forstår dog ikke hvorfor din læge siger at du ikke må tage piller når du ammer....jeg fik minipiller....at jeg så ikke spiste dem er en anden sag og derfor vi nu også har Kristian.

Svær beslutning...i know.

• #4   18. maj 2012 T D - Jeg ved 100% med mig selv at det ikke bliver en abort, jeg kan bare ikke forholde mig til tanken om at jeg kommer til at slå mit eget lille barn ihjel ved det smiley

Martine Isabel - Det kan godt være at du har ret, men jeg kan bare ikke se hvordan jeg får fat på ham når han ikke tager telefonen når jeg ringer og jeg vil helst ikke bare skrive det til ham i en besked for jeg vil være 100% sikker på at han ved det hvis jeg vælger at fortælle ham det.

Anja - Jeg har allerede kontaktet ham, og har en tid i morgen tidlig.
    Han har sagt at jeg godt må få minipiller, men jeg var simpelthen så dum at jeg helt unlod at købe dem for "jeg skal jo alligevel ikke have sex den næste lange tid"

• #6   18. maj 2012 Jamen hvis du ved du skal have barnet, så skal du selvfølgelig kontakte ham. Jeg håber han vil være der smiley

• #7   18. maj 2012 svær situation, men håber du finder den bedste løsning for dig og din datter.. uanset hvad du vælger, er jeg sikker på det er det bedste for jer:) Held og lykke med det hele..

• #8   18. maj 2012 Syns helt sikkert du skal kontakte ham... Hvis han ikke tager telefonen bliver du nød til at skrive det til ham, han har fortjent at vide det... Det kan jo være han alligevel vil tage ansvar...

• #9   18. maj 2012 Lig en besked på hans telefonsvare, så må han vel ringe tilbage når han har hørt den

• #10   18. maj 2012 Du kan godt klare det, at stå med to børn. Jeg har stået med to børn hvor der er et år imellem. Nu er de 3 og 4 og der er en mere på vej som jeg også kommer til at stå alene med.
    Det kan jo være at han ændre mening og godt vil være en del af det.

• #11   18. maj 2012 hvis du har det sådan med abort så er det vist bare tanken om et barn mere du skal begynde at vende dig til og så når du har født få en spiral i stedet smiley du skal selvfølgelig fortælle ham du er gravid og så sig du beholder barnet hvad hans holdning er jo egentlig lige meget men håber da for barnet han lever op til sit ansvar smiley hvis han ikke tager telefonen ville jeg skrive en sms eller ligge en besked på svaren

• #12   18. maj 2012 Har du en tid ved din læge i morgen? En lørdag? Det lyder underligt!! Nå men held og lykke med det hele smiley

• #14   18. maj 2012 jeg deler svar med luksen da i har beskyttet osv men men syntes osse tit mændene ikk er med til tage beslutninherne de må bare bøje sig slut prut

• #15   18. maj 2012 GUD! Er det lørdag i morgen? Så må min læge da have lavet en fejl han sagde til mig at jeg skulle komme ind i morgen, han var nu også noget forvirret at snakke med.. Jeg går ikke udfra at de har åbent om lørdagen, det plejer de i hvert fald ikke.

- Jeg har absolut ikke tænkt mig at tvinge ham til noget han ikke vil på nogen måde, men han har jo ret til at vide at han skal være far smiley

• #16   18. maj 2012 jeg mener heller ikk tvinge på den måde du tror med børnepenge og hva der ellers er

jeg tænker meree hans liv - han har måske andre tanker lige pt - og far tanken er jo lige som mor tanken vis det blir hans første vis du forstå mig?

• #18   18. maj 2012 Ja de fædre skal bare punge op uanset om de vil eller ej, har også lidt ondt af de mænd, men jeg har selv prøvet en abort og kan fortælle at det gør jeg aldrig aldrig nogen sinde igen. så havde også beholdt det hvis jeg var Line

• #19   18. maj 2012 Mor til Emma > Ja okay, nu tror jeg at jeg forstår smiley

Lukzen > Ja okay på den måde - troede du mente at jeg ville tvinge ham til at være en del af barnets liv eller sådan noget smiley

• #20   18. maj 2012 Jeg kan både se det fra den ene og den anden side af .

Kan godt forstå at du ikke vil have en abort, men kan også godt se det nok på ingen måde er fedt for ham at sådan en beslutning er taget udenom ham :s Det er jo ikke noget bare lige, det er jo stort at blive forældre..

Synes bestemt du skal kontakte ham og tage en snak med ham ..

• #21   18. maj 2012
    Især når han har beskyttet sig..

• #22   18. maj 2012 det kan som tider været svært og gøre sig forstålig på skrift udne man lyder sur/bestem/eller glad hehe .. men som christina skriver ja

• #23   18. maj 2012 først vil jeg lige sige !! Hvis man virkelig vil, så kan man sagtens klare at stå alene med to børn (: Det gør jeg, den ældste bliver 19måneder her den 28, og den mindste bliver 5 måneder på søndag (der er 14måneder imellem).. Hjemme hos os går det skide godt, og storesøster elsker lillesøster.. jo det sku hårdt i perioder, men det ikke værre end det er til at klare og jeg fortryder på ingen måde jeg har valgt som jeg har gjort..

Nu ''tvang'' jeg selv min mindste pige's far til at blive far. Jeg kunne ikke gå igennem en abort og det ville jeg ikke uanset hvordan jeg så blev gravid længere er den ikke ! Han ville ikke have noget med hende at gøre, dog har han skiftet mening heldigvis (: .. Min situation skiller sig dog ud fra din, for han var klar over hvordan og hvorledes det hang sammen med mig, og vi brugte ingenting +jeg sagde nej til sex flere gange og alligevel endte vi der.. men han vidste det og min holdning til abort, derfor og kun derfor bad jeg ham betale børnepenge uanaet hvad.. (:

Havde jeg stået i din situation havde jeg ringet til ham og sagt det som det var.. at jeg var gravid og havde valgt at beholde! Men han skulle også vide han Økonomisk ikke ville komme til at hænge på noget som helst med mindre han ville være en del a barnets liv.. vil han ville jeg forlange børnepenge for så har han taget beslutningen.. vil han ikke? men skifter mening senere hen ? Så ville jeg lade ham betale der (dog ved jeg ikke om det muligt men det tror jeg det er?)

• #25   18. maj 2012 min bror har prøvede det samme og han har altid sagt ingen børn .. men uheldet var ude og han var beskyttede og hun tog ppiller( som hun så ikk tog men lkod som om de brugte kondom), og hun sagde intet før det var for sent for ham og være med til vælge eller #forsvar# sig,

min bror mente jo han var nød til tage ansvar for barnet og købte en hus hvor de kunne bo også håbede han på den store kærlighed selvom han viste det sikkert ikk ville komme da han ikke elskede damen. hun elskede derimod min bror så alt var jo lykken for hende..

de fik barnet og boede sammen hun lånte penge hist og her. hun var min bror utro og til sidste kunne han ikk mere så de gik hver til sit længe fant pigen damen mænd der ikk var gode hverken for hende eller barnet hun har endda boede i en bil med barnet og selv der fik min bror afslag på forældremyndigheden, han har søgt mange gangen.

han er gift i dag og har to drengen med en dame og så den første pige på snart 7 år..

men hans liv de første år har kostede ham meget

penge
    svigt
    en datter der ikk vil være ved sin mor som han ikk kan hjælp på nogen måde

det har virkelig været hårdt og se min bror hvordan det og har taget på ham da hun kom og sagde 5 mdr efter hun var gravids og han var faren..

det ikk gøre dig sur på nogen måde.-.

• #26   18. maj 2012 Nu ved de fleste mennesker jo godt, at et kondom ikke er 100 % sikkert, det er kun afholdenhed. Han vidste, der var en risiko for at sex kunne føre til babyer. Det er jo ikke noget nyt. Man kan forsøge at undgå det, ved at bruge beskyttelse men chancen er der stadig, selvom den er stærkt reduceret.

TS havde ikke ligefrem planlagt det og står selv i en svær situation. De må begge være voksne mennesker og tage konsekvenserne af deres valg. Abort er også et "no go" for mig, så jeg ville vælge det samme.

• #27   18. maj 2012 Christina: Jeg har bestemt ikke tænkt mig at han skal betale børnepenge hvis ikke han selv ønsker det. Han har jo taget de forbehold han kunne smiley

Anna: Har sendt ham en besked hvor der står at han godt lige må give lyd fra sig, så må vi se om han gør det. Ellers ringer jeg til ham når jeg har været ved lægen. Jeg tvivler dog på at det er en falsk-positiv, for med 5 positive tests fra 5 forskellige tidspunkter burde det da næsten være umuligt at de alle er falsk-positive.

Mor til Emma: det er helt sikkert, der er tit hvor jeg helt undlader at svare fordi jeg ved at det vil blive opfattet forkert smiley

Mor til 2 skønne tøser: Jeg tvivler slet ikke på at man sagtens kan klare det hvis man er alene med dem, jeg ved bare ikke om jeg har energien og/eller overskudet til det, men der er da heldigvis lige nogle måneder til endnu - og når det kommer til det, så er jeg jo bare nødt til at være der for dem begge to lige meget hvor hårdt det end må blive smiley

XXX var også godt klar over at skulle jeg blive gravid så var jeg langt fra villig til en abort og det sagde han så at han godt forstod og valgte så pænt at spørge om ikke jeg havde et kondom og at hvis ikke jeg havde kunne det være ligemeget så måtte vi jo tage det som det kom - så jeg håber lidt at det stadigvæk gælder.

mht. børnepengene så tror jeg at det er muligt, ved at en af mine kammerater først lige er begyndt at betale hans søn er vist lige fyldt 3 år smiley

Lukzen: Jeg synes også det er synd for ham, for han gjorde jo hvad han kunne for at det ikke skulle ske, og af den grund vil jeg heller ikke bede ham om børnepenge med mindre han vælger at han gerne vil være der for ham/hende som far.

• #29   19. maj 2012 Husk også dit barn skal vokse op med en far der ikke vil ham/hende ...
    Og det gør ondt , rigtig ondt og vide man var uønsket ! Det var jeg nemlig selv , jeg skulle bare have været en "plet på lagnet" ...
    Og jeg har manglet min far mange gange .. Vi fik kontakt med ham da jeg var 15 .. I 1 år var alt godt , de efterfølgende år så jeg ham engang imellem ... Jeg har ikke set ham siden min datters barnedåb i 2009 ..
    .
    Han har ønsket tillykke med min fødselsdag 1 dag forsent inde på facebook .. Sidste år fik jeg slet ikke nogen hilsen .. Nu ved jeg at han har valgt mig fra igen ...
    Så virkelig tænk dig om ! Det er ikke kun nu det handler om , men også fremtiden smiley

Håber alt lykkedes for dig smiley

• #30   19. maj 2012 Synes godt nok det noget fis det der med man ikke skal have et barn fordi det kun er ønsket en vej rundt !!

• #31   19. maj 2012 Uheld sker, og I var jo to om det. Du voldtog ham ikke, så selvom han ikke har ønsket en graviditet, kan det næppe komme bag på ham at det altså kan ske.

Du ønsker ikke en abort, så det er jo ret klart hvad der skal ske nu smiley

Var jeg i dine sko, ville jeg være lige så forvirret, for jeg ville bestemt ikke vælge en abort, men samtidig ville jeg være meget ked af at skulle have to børn så tæt på hinanden, og endda alene.

Har du overvejet af bortadoptere? Jeg ved godt at det er et tabu, og ikke noget de fleste overvejer, men det er jo den sidste mulighed, hvis man ikke ønsker at abortere, men heller ikke er sikker på at man har plads og råderum til endnu et barn allerede.

• #32   19. maj 2012 Den smukke,
    man bør netop heller ikke have sex, før man kan overskue konsekvensen.
    Og medmindre man inden sex er enige om en abort, så kan man simpelthen ikke forvente det!!!

ALLE ved at man kan blive gravide af sex.

Og mænd aner ikke om de vil have børn, før barnet er der.

• #33   19. maj 2012 Den smukke,
    hun har da beskyttet sig, de brugte kondom?

Du kan jo mene hvad du vil, men kendsgerningerne er at man let kan blive gravid af sex, og at abort IKKE e rprævnetion. og at du kan mene det er det, er da totalt langt ude.

Abort er en mulighed, men en nødløsning og en sidste udvej som kan have store psykiske og fysiske konsekvenser.

Vi kan diskutere det en million gange (hvilket også er tilfældet på dette forum) men det ændrer ikke på at verden er uretfærdig, og at ingen kvinde bør tvinges til at vælge en abort mod sin vilje. Og så er det bare sur røv for mændene, men sådan er verden altså indrettet.
    Til gengæld "hænger" kvinden på barnet, og manden kan jo vælge ikke at deltage.

Det er nu engang sådan biologien har besluttet at vi er indrettet.

• #34   19. maj 2012 Abort er IKKE prævention, og bør ikke bruges sådan.

Kondom og hormonelle midler er prævention, men har kun en virkning på 97-99%. Ergo kan man ret let blive gravid, hvilket alle jo ved.

At dyrke sex er en kalkuleret risiko.

• #36   19. maj 2012 Lene,
    men barnet er jo ikke uønsket hvis moderen beholder. for moderen ønsker barnet.

Mange børn er voksede op, fravalgt af en forælder. Hvis man så får lov at vokse op og føle sig decideret uønsket, så vi jeg mene at den anden forælder har tacklet situationen på en ikke hensigtsmæssig måde.

• #38   19. maj 2012 Den smukke,
    de har da brugt prævention. De har brugt kondom. Det er jo ikke "Hans" eller "Hendes" ansvar at bruge prævention, det er fælles og de har brugt kondom.

Du mener at abort er på lige fod med prævention og det er det altså ikke.

• #39   19. maj 2012 Den smukke.
    hun HAR beskyttet sig!!

Det er jo ikke som om at hun troede de ikke brugte noget, og han brugte kondom. DE brugte kondom.

Prævention er ikke den ene parts ansvar, men et FÆLLES ansvar, hvor de har valgt at bruge kondom.

Det andet er totalt volapyk.

• #40   19. maj 2012 Det bliver jo ikke ødelagt.

DE HAR EBSKYTTET sig, og nogle gange svigter prævention.

Der står på pakken at det dækker 99% så helt overrasket kan han næppe blive.

• #41   19. maj 2012 Den smukke,
    hun HAR beskyttet sig. Hun har brugt kondom.

Nu har jeg skrevet det fire gange, hvor mange gange mere skal jeg blive ved, før du fatter det?

Hun har brugt beskyttelse.

Nu må du lige komme ind i kampen, og læse hvad der står.

Hvilken slags beskyttelse man bruger er et valg, ikke alle kvinder bruger hormonel prævention, og TS's læge har endda frarådt det!

• #42   19. maj 2012 Den smukke,

en af de kvinder???

mener du en a de kvinder som bruger prævention? Ligesom TS er? Ja, jeg er en af de kvinder som bruger prævention..

Det irritere mig bare helt vildt grænseløst at du ikke er i stand til at læse og forstå hvad der står. Men måske du bare ikke kan forstå?

At påstå at TS ikek ahr brugt prævention, når det er en direkte løgn, er pisse unfair af dig!
    Du burde faktisk tage og skamme dig.

• #43   19. maj 2012 Men når man ikke har et aktivt sexliv, er der jo ingen grund til at tage hormoner. det er spild og unødvendigt, især når vi ved så meget om risikoen for blodpropper.

• #44   19. maj 2012 Den smukke,
    eller vælge at bruge kondom, som jo også beskytter mod seksuelt overførte sygdomme smiley

Jeg tror faktisk at de fleste vil anbefale at man bruger kondom. især når der som her, er tale om en ny sexpartner.

• #45   19. maj 2012 Og en "Ikke ret stor risiko" er jo stadig en risiko.
    Spild af penge, når man ikke har regelmæssigt sex.

• #46   19. maj 2012 Ej piger, hold nu lige

Hun skriver jo at hun havde sagt til ham at hun ikk være på piller også spurgte han om hun ikk havde et kondom, og skete der noget måtte de jo tage den der fra

• #47   19. maj 2012 Det står i den sidste bedked hun har skrevet

Jeg syntes faktisk nogle af jer havler hende ned, hun har det da svært lige pt, da der er mange tanker hun render med.

• #48   19. maj 2012 UPDATE: Nu har jeg snakket med ham, og han vil komme over i løbet af dagen. Han ved ikke helt præcis hvornår men han kommer.. Jeg fortalte ham at jeg er gravid og at jeg altså ikke føler abort er nogen udvej for jeg vil simpelthen ikke udsætte min krop for det - Det forstod han så godt og spurgte om ikke han lige måtte komme forbi så vi kunne få snakket lidt om hvad vi gør nu.
    - han virkede meget positiv, så jeg håber det bedste nu!

• #49   19. maj 2012 Line,
    det lyder rigtig godt. Jeg håber I kan få en god snak om hvad der skal ske nu så smiley

• #50   19. maj 2012 ACS :
    Vi har snakket lidt om det, men så valgte Merle at hun lige ville larme så meget at det var umuligt at føre en samtale, så lige nu sidder de på gulvet og leger mens jeg prøver at skrive en indkøbsliste og så vil han have vi skal ned at handle smiley Men vi er blevet enige om at beholde babyen og at han super gerne vil være der for ham/hende som far smiley

• #51   19. maj 2012 Line,
    det er jeg glad for at høre smiley

at have støtte fra faderen vil nok have rigtig stor betydning for dig, når nu merle ikke er ældre hun er.

STORT tillykke så! Det er vist på sin rette plads nu smiley

• #52   19. maj 2012 det er da super godt at høre det hele endte positivt smiley

• #53   19. maj 2012 ACS : Mange tak! smiley
    Jeg er også bare super glad lige nu, og jeg er sikker på at han nok skal blive en god far, han sidder allerede nu og remser navne op smiley

Lige pludselig virker det slet ikke så uoverskueligt at skulle have en mere smiley

• #54   19. maj 2012 Synes fandme godt nok nogle a jer burde skamme sig !! Men jeg er åbenbart
    Også en a dem der bliver kategoriseret som
    Egoistisk og alt det fis der smiley

Man er sku aldrig sikker! Min store piges far ville gerne beholde men er ikke en del a det den dag idag, min mindste piges far ville ikke men skiftede mening?
    Man kan sku aldrig vide sig sikker og det sku vores opgave som
    Forældre til de børn at give dem vished om at de er lige så elsket og ønsket som et hvert andet barn.. Alt andet ville være en dårlig
    Forældre!! Om man er 1,2 eller 5 om det så tager vi sku et ansvar for at de vokser op i tryghed, med kærlighed osv den dag vi vælger at få et barn !! En kan klare det ligeså godt som et par !

• #55   19. maj 2012 Ts dejligt i fandt ud a det sammen

• #56   19. maj 2012 mor til 2 skønne tøser.. : SYNES GODT OM!!!

• Nanna Marie
    Nanna Marie Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 340
    #57   19. maj 2012 TS: Hvor er jeg glad for, at I fandt ud af noget! Det rører mig så meget.. smiley

• #58   19. maj 2012 Den smukke !
    En ting er man ikke selv ville beholde et barn hvis det var, og du er fri til at have din holdning men der fandme ikke fair at i beskylder andre for at være egoistiske, ikke tænke på barnet og jeg skal give dig ! Det rammer rigtig mange og det kan i sku ikke være bekendt ! Et barn kan have det ligeså godt med bare en forældre som et barn med to ! Det hele afhænger sku a den ene forældre !! Så synes det noget fis og synes ikke det fair at generalisere og dømme på den måde ! Så jo nogle a jer burde skamme sig smiley

• #60   20. maj 2012 Hold nu helt op man !! Og jeg troede at jeg var hormon fyldt ??? Hehe det er vist ingenting ................

TS : super at i har fundet en god løsning smiley Og stort tillykke med graviditeten !!

• #62   23. maj 2012 Linda! Men der er sku også forskel på at bevist gå bag om ryggen på en og så det sker ved et uheld !! Og så vidt jeg husker er jeres situation anderledes!

Og jo begge parter er klar over hvad der kan ske!
    Havde jeg ikke advaret mila's far og sagt jeg ikke var på prævention osv så havde jeg heller ikke bedt om børnepenge! Men det gjorde jeg og derfor vidste han det kunne ske !!

• #63   25. maj 2012 Fordi han skiftede mening? Nena ser ikke sin men han betaler stadig (: de har begge vidst det var ubeskyttet sex (:

• #64   26. maj 2012 godt i fandt ud af det sammen, så lækkert at hører både for dig og blyp

Kommentér på:
Åh nej! - positiv test

Annonce