{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.734 visninger | Oprettet:

abort {{forumTopicSubject}}

Lagde en tråd for nogle dage siden, hvor jeg beskrev jeg var blevet gravid IGEN på p-piller. Manden og jeg er nu blevet enige efter flere timers snakken og gråd i weekenden at jeg skal have foretaget en abort.
Det bliver en ekstrem hård dag på torsdag når jeg skal have den foretaget kl. 11.30 smiley Men jeg véd vi nok skal komme igennem det sammen. Han står der 110% for mig til det sidste, og har fået fri fra arbejde torsdag, fredag og lørdag. så håber jeg er klar på mandag.
Nogle der har erfaring med den medicinske abort? smerter, symptomer, bivirkninger, blødning osv.? er godt nok nervøs smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  abort
  • #1   11. jun 2012 Jeg fik en medicinsk abort julen 2011 (ufrivillig abort). Jeg blødte ret meget, og havde også mange stærke smerter. Selve smerterne varede ca. en uges tid. Hvor langt er du henne?

• #4   11. jun 2012 jeg har fået en for nogle år tilbage, en del smerter på dagen, men der er der jo rig mulighed for at være smerte dækket, og så en mens lignende blødning i ca 1 måned derefter.
    bivirkninger, hmuuu ikke rigtigt nogen, udover mit hgc niveau var langtid om at falde, så der var ugentlige blodprøver men det er jo ikke så galt...

vil i øvrigt sige jeg forstår dit valg, og lad vær med at lytte til alle de negative indslag, jeg læste din tråd den anden dag:-)

• #5   11. jun 2012 jeg var 7 uger henne mener jeg.
    ..

• #6   11. jun 2012 michelle mor til lukas: jeg lytter bestemt ikke til de negative opslag, det er jo ikke disse kommentarer jeg leder efter. !
    men gynækologen mener jeg er 4-5 uger henne, hun er ikke sikker da hun havde svært ved at se det sidste torsdag.
    Er godt nok spændt smiley

• #7   11. jun 2012 hvorfor vælger du medicinsk abort egentlig smiley

• #8   11. jun 2012 gynækologen sagde det kun var den jeg måtte få, hvorfor ved jeg ikke'?

• #9   11. jun 2012 jeg fik en MA for et par år tilbage og har aldrig i mit liv oplevet noget så modbydeligt! Jeg havde mange smerter og blødte som et vandfald og 2 dage med smerter og styrtblødninger fik jeg en akut udskrabning...

• #10   11. jun 2012 man kan da selv vælge om det skal være udskrabning eller MA.. det kunne jeg hvert fald

• #11   11. jun 2012 det lyder mystisk alligevel smiley

Men held og lykke. og det skal nok gå! smiley

• #12   11. jun 2012 ma kan man få indtil uge 8 grunden til de bruger den, er at den er mindre belastende for kvinden, idet man ikke skal i narkose, og der var et par grunde mere, men kan ikke huske dem men det var havd jeg fik af vide.

• #13   11. jun 2012 og jeg mener hvis det skulle være kirugrisk skulle jeg vente til efter uge 8.

• #14   11. jun 2012 hmm jeg har fået et par udskrabninger pga babyen er død men kroppen ikk sel har ville udskele dem men jeg har på intet tidspunkt været over 8 uger henne.. Men jeg skal ikk gøre mig klog på hvordan reglerne er inde for det der smiley

• #16   11. jun 2012 jeg tror jeg tager en samtale med gynækologen på torsdag

• #17   11. jun 2012 Held og lykke med det. HUsk på du heldigvis ikke er så langt henne, det gør at forløbet højest sandsynligt vil blive mildere! Ja jeg har ikke selv prøvet det, så kan ikke komme med nogle kloge ord, men sørg for at vær der for hinanden. skal jeres søn ud og passes mens det står på? Jeg fik en kirurgisk abort noget senere i graviditeten pga det var siamesiske tvillinger, så om det helt er sammenligneligt aner jeg ikke, men op til det skal ske er ikke de sjoveste timer i dit liv. Husk at giv dig selv lov til at være ked af det selvom det er et valg i har taget..... Håber det kommer til at gå godt.

• #18   12. jun 2012 Du/I har (som tidligere skrevet) min fulde opbakning i forhold til jeres valg.

Det bliver en hård dag, men er sikker på I nok skal komme igennem det sammen.... og ja det er helt normalt at være ked af det selvom man selv har truffet valget.

Har ikke selv prøvet det - men ønsker dig/jer det bedste

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #19   12. jun 2012 Jeg fik en medicinsk abort for 3 år siden (grundet medicinindtag da jeg ikk vidste jeg var gravid) Og synes det at ligge på sygehuset var det værste. Jeg valgte at blive indlagt imens. Jeg fik veer men jeg fik også smertestillende, så det var ikke sååå slemt igen. Da de havde konstateret at det vigtigste var kommet ud, kan ikk huske hvad de kaldte det, fik jeg lov at tage hjem fik smertestillende med. Derefter blødte jeg ikk engang en uge, og efterfølgende skulle jeg ha taget en blodprøve for at se om det hele var væk og det var det, ellers skal man ha lavet en udskrabning.

Jeg fik også at vide at jeg kun måtte få medicinsk grundet hvor langt jeg var henne. Under 7 uger...

Jeg vil ønske dig HELD OG LYKKE, det skal nok gå, jeg synes ikk det var så slemt, men alligevel det værste jeg har været igennem psykisk!

• #20   12. jun 2012 der er kommet nye regler. Du får medicinsk abort inden for de første 8 uger og derefter kan man vidst selv vælge.

Jeg har fået medicinsk 2 gange og jeg synes det er bedst sådan. og jeg havde ingen smerter kun en smule kvalme.

• #21   12. jun 2012 og du kan gøre det hjemme eller på sygehuset

• #27   14. jun 2012 Puha, tak for alle jeres indlæg! Det er nu i dag det sker kl 11.30 . Vores søn er i vg og kommer hjem som han plejer. Manden har lovet at tage over hvis det er. Så det er jeg glad for! Er lidt nervøs allerede nu. Reaktionen kommer nok først senere

• #29   14. jun 2012 Det skal nok gå. smiley Du skal nok klare det hele fint, selvom det er pisse fucking hårdt. :-)!

• #30   14. jun 2012 der er ikke noget lige nu. Fik en pille til at stoppe aborten hos gynækologen, nu kan jeg ikke fortryde. Først i morgen aften sker det hele, dér skal jeg have 2 stikpiller op som sætter gang i "fødslen'

• #32   14. jun 2012 Tror stoppe var en tastefejl.... Tror hun mener starte

• #33   15. jun 2012 Mente stoppe graviditeten smiley har lige taget de 2 stikpiller som sætter abortn i gang. Vil nu ligge mig til at sove hvis det kommer til at gøre for ondt. Så kan lige nå at sove lidt. Gynækologen sagde det godt kan virke som veer, så er derfor meget nervøs hvor ondt det kommer til st gøre og hvormeget jeg kommer til at bløde i nat. Har forberedt mig med en masse bind som er det eneste jeg må bruge. Håber jeg får noget søvn. Så sov godt bg

• #34   15. jun 2012 Jeg fik en medicinsk abort sidste år i uge 5-6!
    Det var en rigtig god oplevelse og ville vælge det igen en anden gang hvis man skulle være så uheldig(Gud forbyde det)!;)
    Da jeg havde taget de 2 stipuler om aften HIK jeg i seng og vågnede kl 2-3 stykker ved jeg ku mærke jeg bløde og havde mens smerter! Dog ik noget voldsomt!
    Gik på wc og fik skiftet mit bind og lige "blødt af"! Vågnede igen kl 5 og gik igen på wc! Der kom en masse små klumper og pludselig kunne jeg mærke en kugleagtig klump jeg pressede ud på str med en golfbold! Det var aborten!
    Det var en rigtig stor lettelse at mærke den forlod min krop da jeg på igen måde ønskede det barn!:)
    Jeg tørte mig, tog nogle flere piller og gik i seng igen..
    Blødte i 3 uger efter som normal mens.
    Den eneste ulempe ved medicinsk er alle de tjek man skal til hele tiden for at sikre alt er ude..

Tænker på dig og håber det hele går godt og du har en lige så "god" oplevelse som jeg havde..:) det skal nok gå, jeg klarede det hele selv! Alle de andre i huset sov og jeg havde ingen behov for at vække dem!

Knus

Kommentér på:
abort

Annonce