{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hårfarvning under graviditeten
  • #3   12. jun 2012 Jeg har fået farvet hår en gang under graviditeten... Tror ikke at det skader hvis man gør tingene med måde... Alt afhængig af hvad der snakkes om

• #4   12. jun 2012 Synes det er et : NO GO !!

• #5   12. jun 2012 Jeg ville heller ikke gøre det. Kemikalierne kommer ind i dit blod og ind i et lille barn der er ved at blive "bygget" og en hjerne der er ved at blive opbygget.

desuden er det ret allergifremkaldende for så små skrøbelige væsner så jeg ville aldrig gøre det.

og ja mit hår så forfærdeligt ud da jeg var gravid. Havde en gammel afblegning fra før graviditeten jeg så måtte lade gro ud. Og inden graviditeten havde jeg faktisk farvet den over med brun naturhårfarve i håb om at det ikke ville gøre nær så meget skade på mit ødelagte afblegede hår..

men den der naturhårfarve begyndte langsomt at blive vasket ud så jeg havde brunt hår fra hovedbunden og ned til midten og så afblegning med underlige brunlige og grønlige plamager.

jeg tænkte bare at jeg måtte leve i hæsligheden og tage en extreme makeover bagefter. Jo hæsligere jeg så ud, jo større blev forvandlingen bagefter smiley så efter endt amning gav jeg mig selv en tur smiley det var ret sjovt at vente på en måde for forvandlingen blev meget bedre af det smiley

• #6   12. jun 2012
    Min lillesøster på 10, smittede mig med lus under min sidste graviditet, og i samråd med læge og apotek, besluttede jeg at farve mit hår en gang for at få dem væk, for det var bedre end at skulle behandles 2 gange med luseshampoo smiley

Så her gjorde jeg det 1 gang, min søn fejler intet, overhovedet, ingen allergi, eksem eller andet smiley Jeg gjorde det ikke under min første graviditet,

Men man kan aldrig vide, så jeg havde det rigtig dårligt med at tage chancen smiley

Dog vil jeg sige at jeg selv har ekstremt meget allergi, astma og eksem, så derfor har jeg lidt den holdning, at hvis jeg kan tåle noget, kan næsten alle tåle det smiley Jeg brugte også make up under hele graviditeten, parfume osv, men bruger KUN til som er lavet i samarbejde med astma og allergiforbundet, og ellers Nilens Jord osv, ..

Men ja, alt med måde, for der er ingenting som er sundt i overdrevet mængde smiley

• #7   12. jun 2012 Jeg kunne ikke selv finde på det men har en veninde jeg diskuteret det med i dag fordi hun nu for 3 gang har farvet sit hår. Under denne graviditet.

Og synes det kunne være sjovt at høre andres mening.

• #8   12. jun 2012 Jeg har farvet mit hår én gang, mens jeg har været gravid. Jeg havde egentlig tænkt mig at gøre det én gang mere - men nu er det efterhånden blevet så falmet af solen, og da jeg skal til Italien i to uger i juli, hvor det vil blive udsat for endnu mere sol og klor, har jeg droppet det igen. Jeg skal ikke udelukke, at det får en omgang, når vi kommer fra ferie, men jeg tror det ikke. Det kommer lidt an på, hvor trist det ser ud til den tid smiley

Nu ser jeg det bare som noget positivt, da jeg egentlig gerne vil ha' min naturlige hårfarve tilbage og så få nogle lysninger i, når jeg engang har født smiley

Men jeg er ikke så hysse med sådan noget. Selvfølgelig skal man tage Sundhedsstyrelsens anbefalinger alvorligt, men jeg tror, det er vigtigst at lytte til sig selv. Det nytter heller ikke noget, at man render rundt og er ked af sit udseende i de 9 måneder, man er gravid - efter min mening.

• #9   13. jun 2012 Jeg ville bestemt ikke gøre, selvom det måske ikke skader væksten af baby mens den er i maven kan det være dit barn kommer til verden og får allergi og skal døje med eksem osv.

• #10   13. jun 2012 Hvorfor?

No go!

• #12   13. jun 2012 Jeg fik farvet hå en gang da jeg ventede Emma , og det var inden vores bryllup smiley

• #13   13. jun 2012 Jeg kunne ikke finde på at gøre det.. hvad nu hvis...
    Lignede selv lort med mit hår. Kæmpe enorme udgroninger, og så knald sort resten af håret.. OMG.. Det var virkelig slemt. Så sådan halv lysbrun og halv sort. Ejnejnej.
    Efter endt amning røg det hele af, og jeg fik krøller. smiley Har ikke farvet det siden, de der udgroninger skræmte livet af mig. !

• #17   13. jun 2012 Sætningen "jamen mine børn har aldrig taget skade..", høres ALT for ofte i forbindelse med rygning, alkohol, og hårfarve under graviditet. Bivirkningerne kan sagtens komme i løbet af barnets liv - og behøver derfor ikke komme straks fra fødslen. Det er vel også et spørgsmål om hvor individuelt bivirkningerne er fordelt. Alle kæderygere får fx heller ikke lungekræft. Men hvorfor udsætte sit lille ufødte barn for noget som kan betegnes for alt andet en sundt? Tja her er det i hvert fald et no go!

• #18   13. jun 2012 Du sammenligner vel ikke alkohol og rygning med farvning af hår???

Sorry, den er sku for langt ude...

• #19   13. jun 2012 Læs lige mit indlæg ordentligt, tak! Jeg hentyder til den evige sætning "Mine børn har aldrig taget skade..", og dette både i forbindelse med rygning, alkohol og at farve hår under graviditet. Og ingen af delene er skulle være sunde i forbindelse med en graviditet! Hvorfor ellers denne debat?

• #21   13. jun 2012 Det er da overhovedet ikke det samme...

Hårfarve kan udvikle allergi, rygning kan foråsagde hjerneskader og det samme kan alkohol...

mor til... eftersom det stod lige efter hinanden så jeg det som en sammenligning... Er enig med dig i at det der "mine børn har aldrig taget skade" er en dum udtalelse..

• #23   13. jun 2012
    Jeg er ked af at sige det, men man kan virkelig også blive for hysterisk ! Jeg fik at vide at der var en MINIMAL chance for at Oskar ville udvikle allergi pga. at jeg farvede hår, og hvis han gjorde det, ville det komme hurtigt !! Vi passer på med ALT andet, han har f.eks. ikke fået MME osv, for at undgå astma og allergi, .. Jeg ved godt hvad det vil sige at være syg, jeg har som sagt selv astma, allergi, eksem OG en kronisk mavesygdom !! Og dette hænger helt sikkert sammen med at min røg som en skorsten, at vi aldrig fik sund og varietet kost, og at der ikke blev taget hensyn med rengøring og kemikalier osv, ..

MEN MEN MEN - Jeg gider virkelig ikke passe på med alt ! For så kan man jo knap nok prøve forskellige madvarer, som f.eks. tomat, da det også kan give udbrud smiley Jeg farvede ikke mit hår af lyst, men af nød ! Og jeg gjorde det jeg, var overbevist om var det rigtige !!

Og derudover vil jeg sige at der er forskel på at farve hår 1 gang i graviditeten og 1 gang om måneden ! OG jeg vil også sige at jeg syntes det er LANGT værre at ryge, (OGSÅ PASSIV RYGNING), drikke alkohol (også bare en lille smule), bruge masser af skønhedsprodukter, shampoo osv, med kemikailer og parfume i, rengøringsmidler osv, og hvis der skulle lyttes til ALLE råd, kunne man jo knap nok leve smiley

Vi gør hvad vi kan, og mere end de fleste, MEN jeg syntes stadig at nogle folk er for hysteriske smiley Men det er jo blot MIN mening smiley

• #24   13. jun 2012
    min mor røg som en skorsten*

• #25   13. jun 2012 Jeg er helt enig i, at det kan blive for hysterisk. Men hvornår er man egentlig det? Jeg tænker, at man skal gøre 100 % som man SELV føler for - først når man stiller krav til andre, kan man blive FOR hysterisk, synes jeg.

Jeg plejede at farve hår en gang om måneden cirka - det gør jeg bestemt ikke mere, det kunne jeg aldrig drømme om! Men at man gør det 1-2 gange i løbet af en graviditet, det kan jeg ikke få ondt nogen som helst steder over. smiley

Min filosofi er, at det er mere skadeligt at man som gravid går rundt og er stresset og ked af det (f.eks. pga. udseende) - og det ville jeg komme til, hvis jeg f.eks. droppede alt makeup og lignende. Hatten af for dem, der hviler så meget i sig selv, at de sagtens kan undvære makeup - men det gør jeg altså (desværre) ikke. Ja, man kan købe makeup og lignende uden parfume og parabener; men hvis vi skal skifte alt ud, så må junior altså gå rundt med r*ven bar. Dér tror jeg nok, at jeg sætter grænsen. smiley

Desuden bor jeg inde midt i Aalborg - byen, der netop er blevet kåret som den by i Danmark med den mest forurenede luft! Adr. smiley

Det skal så også lige siges, at jeg aldrig har døjet med allergi, astma eller nogen form for sygdomme (7, 9, 13), og det er der faktisk ingen, i min familie der har - og det til trods for at både mine to brødre og jeg har fået MME, fra vi var cirka en måned gamle, fordi min mor ikke kunne amme alligevel. Havde jeg døjet med noget af ovenstående, er jeg da også overbevist om, at jeg ville være mere "på vagt" under min graviditet.

• #26   13. jun 2012 *den by i Danmark med den ANDEN mest forurenede luft. smiley

• #27   13. jun 2012
    Charlotte - Jeg er helt enig smiley Og Adr det viste jeg ikke? .. Men jeg vil sige at det kommer an på hvad krav man stiller til andre smiley Mine børn kommer ikke hjemme hos min mor, fordi hun ryger eller hos 2 af mine søstre, så de kommer her i stedet, men ryger selvfølgelig udenfor! Jeg stiller også krav til at hvis de passer mine børn, er det specielle ting de ikke må få, f.eks. drikker min datter ikke almindelig mælk, spiser ikke tomat osv, så sådanne krav ser jeg intet problem i at sætte smiley

• #28   13. jun 2012 Marie: Jeg tænkte også mere på krav man sætter som gravid. F.eks. at folk ikke må have parfume på, når de kommer i ens hjem, at de ikke må have røget osv.. Eller at man blander sig i, hvorvidt andre må ryge, når man er på besøg hos dem. Så må man sgu blive hjemme smiley

• #29   20. jun 2012 det er 9 mdr af din tid... men det er altså barnet der skal døje med det i de kommende 70-80 år fordi du ikke kunne ofre de 9 mdr for alle de år.

min mor tog ikke hensyn til noget under graviditeten med mig. Hun brugte parfumeret vaskemiddel, farvede hår og tog ikke hensyn til skadelige stoffer.

Jeg er smækfyldt med allergi, har børneeksem i voksenalder jeg aldrig slipper af med og har haft astma. Og jeg bliver bare allergisk overfor alt der er allergiprovokerende som jeg er i kontakt med over længere tid.

min datter kan jeg heller ikke give kæledyr da jeg er allergisk overfor hunde og katte i slem grad og begynder at slå ud med eksem af det.

og jeg elsker bare dyr..

der er også super mange jobs jeg ikke må uddanne mig til fordi jeg ikke ville kunne tåle dem over længere tid såsom frisør, klinikassistent, mekaniker, pædagog, noget med dyr eller jobs hvor man er udendørs. Kun "tørre jobs"

så tænk jer om for hvis det kunne have været undgået sparer I jeres barn for mange besværligheder og rigtig rigtig mange tårer!!

• #31   14. jul 2012 økologi er ikke lig med at det ikke er stærkt allergifremkaldende..

mange økologiske cremer er f.eks rigtig skrappe sager som ikker til folk med sart hud

Kommentér på:
Hårfarvning under graviditeten

Annonce