{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.025 visninger | Oprettet:

blive sat igang før termin {{forumTopicSubject}}

ja skal op til næste joremoder samtale, jeg går med det brændende ønske om og føde før tid(bare et par uger) jeg har igennem hele graviditeten haft det grusomt dårligt, og det er bestemt ikke blevet bedre, tværtigmod. og de har flere gange været i tvivl om jeg har været i fødsel, da jeg har haft så ondt. bliver så spændt op og se om jeg kan få lov, ved det kan lade sig gøre..

Andre som har prøvet og bli sat igang før tid?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  blive sat igang før termin
  • #1   2. jul 2012 Hos mig var der 4 jm det mente jeg skulle sættes i gang, men i dag bestemmer de det ikke, det gør fødsels læger, og de gør det kun nu hvis der kan være skade til for barnet eller moderen.

• #2   2. jul 2012 De færreste har det godt op til termin , men synes det er spild at blive sat i gang medmindre mor eller bare er i fare!

• #3   2. jul 2012 Jeg havde en rigtig grum graviditet med Mikkel, men blev KUN sat igang fordi jeg fik svangerskabsforgiftning... elelrs havde jeg "fået lov" at gå tiden ud.
    Det er ikke noget de bare gør, eller man uden grund kan få lov til - og at man har det skidt er ikke en gyldig grund.

• #4   2. jul 2012 Jeg havde en rigtig sød JM som ville sende mig til igansættelse samtale med en læge hvis jeg ikke havde født mandag hvor jeg havde termin onsdag.. jeg døjer slemt med min ryg og kunne simpelthen ikke holde til mere.. men fødte lørdag morgen hvor jeg sk ha været til samtale om mandagen så kom aldrig så langt...
    er gravid igen og næste gang jeg ska til samtale med min jm, vil jeg lige gøre klart for hende at jeg døjer meget med ryggen og evt gerne vil sættes igang på termin hvis min ryg ikke er bedre end sidste gang

• #5   2. jul 2012 Jeg er blevet sat i gang før termin 2 gange. Første gang pga. bækkenløsning og fordi jeg ikke må føde børn over 3 kg, da jeg er født med meget slem hofteskred. Havde skinne på fra jeg var nyfødt til jeg var halvanden år. Blev sat igang 1 uge før termin. Anden gang jeg blev sat igang var pga. Blærebetændelse som gav meget slemme veer, og kan ikke tåle nogen former for penicilin eller antibiotika så man kunne ikke gøre noget og så fordi han var større end mine to første børn. Blev sat igang 3 uger før termin. De sætter kun igang hvis der er risiko for at barnet tager skade af at blive inde i maven længere, eller hvis der som i mit tilfælde var risiko for at moren tager skade af det.

• #6   2. jul 2012 nikker til frk.Nørhs indlæg...

• #7   2. jul 2012 Jeg blev sat i gang 38+0 pga a meget slem bækkenløsning! Den dag idag kan jeg stadig døje med det hvis jeg har lavet meget i løbet a dagen.. Lægen gik kun med til det fordi jeg er alene og i forvejen har en pige der dengang kun var 13 1/2 måned.. Jeg ville så gerne have gået i gang a mig selv da jeg også blev sat igang 1. Gang 40+1.. Men jeg bor på 1. Sal og kunne bogstavligtalt ikke holde til en skid men jeg gjorde det alligevel for min store pige så jeg var total smadret om aftenen og kunne vågne op om natten i fofærdelige smerter (:

Jeg tror ikke du skal håbe for meget på det, og synes også du skal gå tiden ud for det har baby helt sikkert bedst a!

• #8   2. jul 2012 Også helt enig med Fru Nøhr. Min Jm sagde der der skulle være alvorlig fare for mor eller barn for at blive sat igang før tid.

• #9   2. jul 2012 Man kan ikke blive sat igang, ''bare'' fordi man har det dårligt, har skide ondt, eller bare ikke orker mere... Niks niks - sådan er det ikke. Baby kommer, når baby vil komme, og ikke en dag før, medmindre der er fare for barnet, eller mor.

• #10   2. jul 2012 der skulle meget til før de ville sætte mig i gang og jeg har endda 2 diskus i lænden som ville gøre det svært for mig at føde.

så det er ikke bare sådan.

• #11   2. jul 2012 - det er ikke ment som skæld ud , men sæt ikke næsen op efter det
    ! Du risikere en meget lang og smertefuld fødsel fordi din krop ikke er klar!

• #12   2. jul 2012 Første gang blev jeg sat igang da jeg var 37+1, hun kom dagen efter. Denne gang skal jeg ha pks og det laver de når jeg er 37+0. Det gør de fordi jeg har sukkersyge og får store børn af den grund så de afbryder graviditeten inden børnene bliver FOR store.

• #13   2. jul 2012 jo tak ville ønske jeg kan gå til termin, men kan ikke mere, 2 mdr endnu, og kan ikke gå på grund af bækkenløsning, og kan ikke få meget væske ned og mad er ikke længere en nydelse, og så får jeg konstant en forkøgelse:0(
    så tvivler desværre på resten af tiden bliver en nydelse,
    ønsker samtidig også bare hun kan komme ud, så jeg forhåbenligt får lyst til og få bare et barn mere, men lige pt sker det nok ikke, har ikke engang energi og overskud til mig selv, hvordan så med et lille barn ved siden også?

undskyld jeg er virker sur/negativ, men dagene er bare rigtig lange.

• #14   3. jul 2012 Du skal ikke regne med det. Jeg har haft et helvede til graviditet, har termin torsdag og de vil IKKE sætte igang. Skal til fødselslæge samtale da jeg har været nød til IGEN at have fat i min jordemor omkring det. Har meget slemt bækkenløsning og depression så nej vil mene det ikke kan lade sig gøre

• #15   3. jul 2012 og har rendt med plulveer mere eller mindre uafbrudt i 2 mdr.

• #16   3. jul 2012 jeg fortår bare ikke, at folk higer efter at skulle ligge på neo med deres børn, fordi det er hårdt at være gravid...

Undskyld det sure opstød, men det er ikke en dans på roser den sidste tid, det er det nok ikke for nogen af os der har gennemgået/gennemgår det, men der er lys for enden af tunnellen, man skal se på det nøjagtig som veer, smertern forsvinder igen og man for det mest fantastiske ud af det..

Jeg lå "kun" på neo i 5 dage, endda med en søn, som var født 11 dage OVER termin og det var noget af det hårdeste i mit liv, det var ikke det at gå 11 dage over tid, han kom lige på sin fødselsdag, det var ikke det akutte kejsersnit eller det at jeg ikke havde noget smertestillende, da vi blev overflyttet, det var ikke det at jeg ingen søvn havde fået efter 24 timer lang fødsel, men frygten for min søns fremtid der bekymrede mig, og som tog over og som sagt, dette var kun 5 dage, jeg fik en sund og rask baby med hjem...Mit hjerte græder for de familier, som skal bruge måneder på neo og for dem der ikke får deres baby med hjem...

prøver bare at sætte tingene i perspektiv...

• #17   3. jul 2012 Lillebror er 3700g ca nu fik jeg af vide og er klar til det siger de. Og min fødselslæge har jo "foreslået" det i uge 35 men sidst var jeg bare på barselsafsnittet. Ville heller ikke sættes igang 2 mdr før tid. Men jeg har termin torsdag så der er ikke længe til. De vil bare ikke lade mig gå over

• #18   3. jul 2012 frk. jylland...der er jo også forskel på dage og måneder og det er jo ikke forsi jeg har noget imod at folk bliversat igang, men de små skal jo også være klar, i dit tilfælde er det jo en god vægt, så mon ikke den er klar:)...

Men man kan blive grusom snydt, for det er jo kun en skønvægt, min veninde fik at vide få dage før fødsel at det hendes datter vejede 3600 gr. Men hun fødte en sund og rask pige på 2200 gr....

• #19   3. jul 2012 Enig med mor til Felix, der er bestemt ikke en dans på roser at føde før tid. Jeg havde det også a h til, men drømte så intet tidspunkt at afbryde graviditeten. Jeg endte med at føde 11 uger før termin da jeg fik ssf. Det er bestemt ingen selvfølge at tingene går nemt når de kommer gør tid. Jeg lå i 1,5 måned i Herning med vores søn, og det var ikke nogen selvfølge at vi fik ham med hjem. SÅ HOLD UD!!!!

• #20   3. jul 2012 smiley jeg har hele tiden sagt at jeg ikke ville føde en kæmpebaby så var ved at falde ned af brixen da hun sagde 3700 igår. For i onsdags var det 35 og torsdagen ingen 3200 så han gir den gas. Sidst skønnede hun Miks til 3500 og hanvar 3360. Jeg fik vandafgang tirsdag kl 3.15 og han kom først ud 45 timer efter (dagen før tiermin) og der måtte jeg have start hjælp . Og ja der er forskel på flere mdr og lige omkring termin. Jeg blir jo også tidligst sat igang torsdag hvor der er termin

• #21   3. jul 2012 Jeg blev KUN sat i gang fordi jeg ikke kunne vende mig i sengen, komme op af sofaen og næsten ikke kunne gå mere af smerter.

Og fødselslægen sagde til mig (41+0) at jeg måtte gå resten af tiden ud hvor jeg sagde at det kunne jeg ikke holde ud hverken fysisk eller psykisk (psykisk fordi jeg ikke kunne gøre noget for min søn når jeg var så bevægelseshæmmet, og det gjorde virkelig ondt inden i, at det efterhånden var på hans bekostning) og sagde også til hende at jeg blev siddende på sygehuset indtil hun fandt på noget bedre end det.

Og det resulterede i hun ringede til fødegangen med det samme og spurgte om de havde plads, hvilket de ikke havde, så jeg måtte vente til dagen efter.

Men jeg tror på ingen måde du bliver sat i gang før termin, medmindre du eller barnet er i fare. Så skal du virkelig have en MEGET god grund til at overbevise dem.

Kommentér på:
blive sat igang før termin

Annonce