Er så ked af det :( {{forumTopicSubject}}
Er ved at gå helt ned af bakke, har termin d 7 sep, men har bare haft det så skidt hele graviliteten..
Nu har det taget til, har så mange smarter i læn og ryg, har ondt i maven og kvalme, er ikke sulten og er i det dårligste humør.. Brød helt sammen i nat..
Havde heldigvis en tid ved lægen idag, men hun kan jo ikk gøre noget, som hun siger
Skal også vælge mellem alm fødsel eller kejsersnit.
En alm fødsel skræmmer livet af mig, har lidt meget af angst og nu når det er så tæt på, er jeg hundered for fødslen, da jeg er så dårlig til mave smerter og ikke at have krontrol..
Kj ville jeg være mere tryg ved, da man får det hele planlagt, men igen så har man smerter og er patient i 8 uger
Er bare så irritabel og ked af det, og har tilmed lige fået ondt i halsen og er forkølet igen igen... Orker ikke mere :´(
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 51 Svar: 170
nov 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Babyer: 1 Emner: 22 Svar: 367
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 89 Svar: 1.240
Du må løfte svarende til baby's vægt, og alt hvad der hedder støvsugning, gulvvask og sådan er forbudt.
Så på den måde kan jeg godt følge at du tænker det lidt som at være patient...
Har selv lige fået besked på i dag at jeg skal have kejsersnit d. 7 august, hvis det ikke lykkes at få vendt lillesøster. Er virkelig ked af hvis det ender sådan, vil SÅ gerne have lov at føde hende helt normalt, så krydser hvad jeg kan for at hun vender sig...
Må indrømme jeg ikke forstår dem som frivilligt vælger et kejsersnit.
Ja, det gør da ondt at føde - men det er ganske "kortvarigt" i forhold til det man skal igennem efter et kejsersnit, som jo i øvrigt varer evigt.
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 89 Svar: 1.240
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 123 Svar: 958
okt 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 46 Svar: 973
maj 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 73 Svar: 447
jeg går og har det lige så dårligt som dig og jeg kan bestemt heller ikke mere, når jeg skal til joremoder om 4 uger skal vi snakke om og føde 14 dage før tid.. håber du kan holde hovedet oppe, selvom jeg ved det er svært(syndes jeg hvertfald
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 73 Svar: 1.557
Min alm. fødsel gjorde ondt de timer det stod på og så¨var der ikke mere smerte med det. Det sviede et par dage efter når jeg tissede som det eneste.
Du skal jo også lige huske du går glip af at få dit barn op til dig med det samme hvis du vælger kejsersnit hvilket jeg vil mene er den største oplevelse af det hele lige det sekund man kan mærke at nu er h*n ude og så får man sit mirakkel i armene.
Du må jo tænke dig godt om og vælge det du mener er bedst.
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 123 Svar: 958
jeg har stadig ondt i maven og mit ar er ømt og rigtigt grimt er så ked af det. vedd godt det lyder klamt men bare sådan en ting som og skide har jeg problemer med fordi jeg ikke kan presse eller hvad man skal sige, så tror det mht til smerte bagefter og hvor længe man er handicappet af det er meget forskelligt syntes du skal føle efter helt nede i maven om du gerne vil igennem en fødsel eller kejsersnit der er fordele og ulemper ved det hele
nov 2008
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 11 Svar: 278
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
ender det i aks er det jo bare fedt at man ville prøve - det er nu engang det pattedyr er skabt til (og der i blandt mennesket)
nov 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 16 Svar: 439
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 108 Svar: 1.315
Jeg har fået to, og anden gang var smerterne værre. Den nat jeg fødte gennemgik jeg et smertehelvede pga. efterveer og muskler der sad i spænd. Min livmoder ville ikke trække sig sammen, og endte med alt det smertestillende jeg måtte få, samt to poser blod.
Efter to dage tøffede jeg rundt med Storm, og efter en 14 dages mærkede jeg stort set ikke noget til det.
Det første KS gik glat, ingen smerter, faktisk nærmere ømhed. Det gik hurtigt over. Faktisk var det som om jeg ikke havde fået det.
Vælg det du føler dig tryg ved, og lad ikke andre presse dig til noget andet..
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 108 Svar: 1.315
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Babyer: 2 Emner: 519 Svar: 5.581
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 24 Svar: 841
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
nu kan jeg kun tale for mig selv, men jeg vil til hver en tid gøre alt hvad jeg kan, for at få lov at føde selv.
jeg havde glædet mig SÅ emget til min fødsel, og det var uden tvivl det fedeste jeg nogensinde har prøvet. Og det var ikke fordi at jeg "efter smertene fik min søn" det var selve oplevelsen som var fed. Jeg følte mig bare SÅ sej og gennemfør, og som en hel urkvinde der i det øjeblik kunne ALT!
Jow, veerne gjorde skideondt, det gjorde de altså, men selve fødslen, selve det stykke hvor barnet kom ud, det gjorde ikke ondt. Det pressede, og det sved fordi jeg bristede en del. Men det var det. og jeg var SÅ høj på adrenalin at jeg ikke kunne sove i over et døgn bagefter!
Men hvor mange fødsler har du læst? Både her og på nettet kan man læse om en masse forskellige fødsler, og det syntes jeg personligt var fedt. Man kan læse om de lange og de korte, de smertelindrede og de naturlige. Man kan læse om fødsler som går godt og fødsler som går skidt. Jeg syntes selv det var en rigtig god måde at forberede mig på, og vil helt klart anbefale dig at gøre det samme
Så får du en bedre ide om hvordan en fødsel kan foregå, end ved blot at tænke dig til det, og så vide hvad du har set i film.
nov 2010
man skal da ikke nødvendigvis genptrænes bagefter en almindelig fødsel? Kun hvis man er bristet meget slemt og har fået en grim syning.
nov 2010
og selvom et ks kan være nødvendigt for barnet og moderens velbefindene, synes jeg det er lidt egoistisk at vælge, når der ikke er grundlag for det.
Børn har bedre af at passe fødsleskanalen. Der er vigtige bakterier, og rent motorisk giver det en bedre start.
Der er helt sikkert situationer hvor et KS er bedst for alle involverede, men at vælge det uden en medicinsk eller personlig årsag, synes jeg er lidt ærgerligt på barnets vegne.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 21 Svar: 395
Du har kun 1,5 måned igen til din øjesten kommer.. Kun lidt over en måned..
Begyndt at kigge på bebs ting og sig til dig selv: "Jeg er fadme en sej mor allerede"
For det er du !
Du ved allerede nu, at der ikk er den smerte du ikke gennemgår for din bebs ! Der er ikke det du ikke holder ud lige nu, kun for din bebs.. Din bebs..
Om du skal føde selv eller kejser skal du nok finde ud af, for hey.. Der er ikke det du ikke vil gøre for din bebs..
Og når du endelig sidder med din bebs i armene, vil alt andet være lige meget.
Når din bebs kigger på dig for alle første gang, vil du smelte og føle at alt det du er igennem nu, er det hele værd, bare for det første blik..
Din bebs er her snart og du er allerede en sej mor !
Hvad skal din bebs hedde ?
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 13 Babyer: 2 Emner: 72 Svar: 1.892
jeg fødte min datter selv. og hvis vi en dag skal ha nr 2 vil jeg helt klart os føde selv. min datters fødsels gik hurtigt og jeg bristet ikke eller noget selvom min datter blev taget med suge kop. så det kan også være en god oplevelse. og vi tog hjem 4 timer efter hun var født
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
har også en veninde der lige har fået ks som førstegangs og hendes mave er delagt af det, hun skal til organkirugisk om 6 mdr og have fikset hvad der kan fikses.
så forstår ikke folk ikke sys det er skræmmende og jo ville da også være skide bange for at føde, men igen der er jo også nogen der bare smutter dem som mandler
så jo man skal virkelig tænke sig om. ks er ikke nodvendigvis det bedste eller det letteste.
og det blir værre for hvert ks også både med efterveer og længden på selve forløbet, da der er arvæv der skal skæres igennem.
nov 2010
jan 2012
Tak for alle jeres råd... En af grundende til jeg oveni angsten helder til kejsersnit er at jeg har en sygdom i hovedet nærmere betegnet mine blodkar så jeg engang imellem får voldsomme anfald med lammelser, synsforstyrrelser opkast osv, det er små blodpropper.. Og det kommer oftes når jeg overanstrænger mig...
Det er så svær en beslutning for der er fordele og ulemper ved begge dele.. Selvom jeg ved at kvinden er født til a føde børn
jan 2012
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
jan 2012
Så var jeg til egen læge idag og hun siger jeg skal vælge det jeg har det bedst med.. Men som hun sagde vil alle læger altid anbefale normal fødsel pga de smerter de siger man får efter et kejsersnit..
jan 2012
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 7 Svar: 938
Men jo, er der et ordentligt grundlag for KS, så er der slet ikke noget at diskutere. Overhovedet!
Men de der ikke vil føde selv, fordi det gør ondt og så vælger KS, det kan jeg sgu ikke helt forstå. Duh, det gør ondt! Men det gjorde det også for 1000 år siden, og det klarede kvinderne sgu fint.
Derfor der bliver udløst en masse stoffer i hjernen bagefter, så man glemmer alt om, hvor ondt det gør. (Nej, man glemmer det ikke, men i ved hvad jeg mener!!!)
Man svæver jo nærmest i en følelse af komplet eufori. Jeg gjorde i hvert fald, og jeg kan så også kun tale for mig selv.
Er enig med ACS.
Gitte - jeg synes du skal prøve, og går det helt af helvedes til, så er det jo bare pisse fedt, at der er en anden mulighed, så du og dit barn forhåbentligt får en rigtig, rigtig god fødsel.
Lige meget hvad, så håber jeg at det kommer til at gå rigtig rigtig godt.
nov 2008
Jo det gør så sinsygt ondt som man ikke kan forestille sig før man har prøvet det. Men den følelse når det er ovre af at hold kæft hvor er man sej man gjorde det. Det er den fedeste afslutning på 9 måneders graviditet.
Og den lykke og kærlighed når man får sit få sek. gamle barn i sine arme den er ubeskrivelig og man bare kan ligge der er kigge på sit mirakkel, jamen altså jeg glæder mig SÅ meget til at gøre det igen trods jeg udemærket husker hvor ondt det gjorde - op i røven med de smerter jeg gør det gladeligt om og om igen for det er så fedt bagefter og det er det hele værd.
Sådan er min oplevelse af fødsel i hvert fald.
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 8 Babyer: 1 Emner: 135 Svar: 484
Men min svigerinde som ellers selv er læge var skrækslagende ved at skulle føde, men hun har gennemgået 'smertefri fødsel' og det gav hende vild meget ro omkring det at skulle igennem en fødsel, og jeg har også andre veninder hvor at det har vendt deres angst til power og glæde ved tanken.
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 30 Svar: 249
Ved den yngste blev det i samråd med lægen besluttet at jeg skulle have et planlagt kejsersnit, og øv en oplevelse.. Jeg følte mig møg forkert når jeg ikke havde haft veer og ja det var bare underligt, så skulle jeg vælge igen så ville det klart blive at føde selv.. De er heldigvis gode til at sige i forløbet at det skal være kejsersnit hvis tingene ikke går som de skal, og man bliver snydt for en vild oplevelse ved ikke at prøve og føde selv.
Nu skal jeg ikke have flere børn, men skulle jeg det, så ville jeg ikke pga de 2 kejsersnit kunne føde selv, så det skulle også være planlagt kejsersnit.
Smerterne ved de forskellige ting, er jo netop forskellige, nogen brister andre gør ikke, nogen for meget ondt i deres ar, andre ikke osv osv, så det skal ikke være derfor man vælger det ene frem for det andet.
For i bund og grund ville det være som at prøve at få samme smag ud af en pære og et æble.
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 30 Svar: 249
Er så ked af det :(