{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.822 visninger | Oprettet:

Er så ked! (flytte dagpleje) {{forumTopicSubject}}

Hej I søde babygalleribrugere smiley

Ja, jeg har bare lige brug for at komme ud med det her til jer, da jeg simpelthen har det så skidt med det.. smiley

Men sagen er, at vi jo har fundet et hus i Skørping, og flytter dertil her til februar. Det er jo i og for sig rigtig lækkert, og vi glæder os smiley

Men, da vi stadig skal ind til Aalborg hver dag havde vi tænkt os at beholde vores søns nuværende dagplejer, som vi er SÅ glade for, og det samme er Malthe! smiley

Han har allerede haft 1 skift fra en anden dagplejer, som var ung og havde sit mindste barn hos sig selv, og vi kunne bare mærke Malthe ikke var glad for at være der..

Men hun blev så gravid med hendes 4. barn og fik bækkenløsning, og kunne derfor ikke arbejde længere.
Vi fik så hende vi har nu, som er ældre, har været dagplejemor i mange år, og har voksne børn, og med det samme kunne vi se en stor ændring på Malthe, ja faktisk fra dag 1 af smiley

Det er jo skønt, MEN da vi bor i Aalborg kommune nu, og flytter til en ny kommune (Rebild kommune) har vi self. snakket med Rebild kommune og Aalborg kommune om muligheden for at han kunne blive ved hende så han ikke skulle skifte igen, plus vi kan risikere vi får en som han ikke kan med igen..

Men, da det er billigere at betale dagpleje i Rebild kommune, end det er i Aalborg kommune, skal vi udover dagplejepladsen også betale den forskel der er fra Rebild til Aalborg..... Og det er ca 800kr udover om måneden, og det kan vi ikke skaffe med bil og alt det smiley

Så nu står vi og skal alligevel ha ham skiftet til en ny dagplejer, og jeg er bare så ked! smiley Tænk nu hvis han bliver snotforvirret over det hele, eller hun også bliver gravid eller et eller andet.... Han har det jo så godt hos hans nuværende..

Nå, men jeg måtte bare lige ud med det, nøj hvor ville jeg bare ønske vi stadig kunne beholde hans dagplejer, for det bliver jo både en flytning og så lige oveni det hele et skift, og han forstår det jo lidt da han snart er 15 mdr smiley

I må have en fortsat god dag smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er så ked! (flytte dagpleje)
  • #2   10. jan 2012 Avs kan godt forstå du er ked af det.

Håber det hele falder godt på plads :o)

• #3   10. jan 2012 Er sikker på han nok ska klare den.. smiley Det er ulempen ved dagplejer.. i forhold til vuggestue der er altid 1-2 pædodgoger de kender.. Men dagplejer komme de vel os i gæstepleje osv???

Og når han starter i børnehave os.. smiley Er sikker på i nok ska klare den..

• #4   10. jan 2012 føler med dig men heldivis er det oftes nemmer for børnene og akseptere omvendnger end for forælderne

• #6   10. jan 2012 Ja, det er så træls! smiley Og tænker hele tiden på, om han bliver rigtig ked eller andet med de to store omvæltinger..

Malthe er os en meget forsigtig dreng, og da han var ved den første dagplejer, fik vi altid negative ting af vide når vi hentede ham.. Så havde han været meget ked, så kunne han ikke sidde selv uden og græde hvis hun lige skulle i køkkenet, og hendes egen datter måtte helst ikke nærme sig ham (hun rev ham så også i håret konstant, så nok ikke så mærkeligt) og han var jo "kun" 9 mdr da han startede der.. smiley Så er jo bange for han bliver indelukket det nye sted, ser hun hans behov ligesom han nuværende gør, og kan han med de andre det nye sted?

Puha, det er træls ligenu smiley

• #7   10. jan 2012 Og vi har jo kun mulighed for at besøge en anden dagplejer én gang hvis i forstår smiley Jeg kender ikke dagplejerne i Skørping, så ved ikke hvordan de er, og deres ry smiley Så det er også min bekymring, at vi kommer en dag og kan lide hende og hjemmet, og så starter han og så er hun en helt anden, sådan skete det jo ved hans første, så står han jo og skal skifte 3. gang hvis det er....

• #9   10. jan 2012 Ja, det er jo nok ikke vild mange penge for mange, men når man begge er på su og har hus og bil, så er det ret meget og skulle finde ekstra udover den alm. betaling på dagpleje smiley

• #10   10. jan 2012 tænker at nu hvor SKAL flytte igen var det så ikke en ide med vuggestue så er der flere voksne at vælge mellem hvis man kan sige det sådan og så skal han ikke flytte igen om lidt over et år til bh

• #11   10. jan 2012 Vi tænkte på vuggestue inden han startede i dp, men der var ingen ledige pladser i Aalborg, nu hvor vi ved hvordan Malthe er, er jeg ikke sikker på det er noget for ham når han er så forsigtig smiley Og nu tør jeg slet ikk, hvis det så ikke er noget for ham, så skal han jo skifte igen smiley

• #13   10. jan 2012 Ja lige præcis, tror han ville blive mere forvirret hvis han så også skulle skiftes over til en vuggestue faktisk..

• #14   10. jan 2012 Jeg tror ikke han ka mærke forskel på vuggestue eller dagpleje.. Husk når han starter i børnehave er der flere børn en i vuggestuen!!

• #16   10. jan 2012 Ja I know smiley Men der er han også lige det ældre, plus det er ikke både en flytning og et skift oveni hinanden smiley

• #17   10. jan 2012 Så lære han dem i børnehaven og kende hvis han ryger i vuggestuen.. Så det måske ikke så fremmed for ham og starte til den tid???

• #19   10. jan 2012 Altså jeg kan jo ikke sidde og sige med sikkerhed han ikke ville synes om det.. Men nu kender jeg ham jo trods alt smiley Og tror os det ville være lidt for megen hurlumhej for ham smiley Og ja, ved godt at de også går hen i bh engang i mellem hvis den er integreret, men stadig har han kun prøvet én voksen nu og så 3 andre børn..

• #20   10. jan 2012 kan godt forstå i er kede af det. vi flyttede også kommune og dp da victor var omkring de 2 år og jeg var også meget bekymret, da han ikke er så god til forandringer osv. men det gik rigtig godt og han kom altså også i børnehave med en af dem fra den nye dp og de er stadig bedste venner smiley

dagplejebørn skal jo også i børnehave smiley så mon ikke der er nogle han kender fra feks legestue osv smiley

• #21   10. jan 2012 Åhh dejligt at høre Carina smiley Håber også meget at Malthe ikke bliver så mærket af det, og kommer hen til en rigtig sød dagplejemor, det ville være det allerbedste! smiley Så kunne jeg ikke ønske mig mere..

• #22   10. jan 2012 ja, men vi var også heldige de tog hensyn til ham, for odense komune havde simpelthen kastede ham rundt mellem dpér og gæstehuse :s så i samarbejde med hans gamle dp gamle kommune og den nye fik vi bevillegede han optog 2 pladser. men så blev hun akut sygemledt hende som han skulle have været hos. smiley men vi fik så en plads hos en rigtig god dp der ikke havde gæstebørn, så der kun var de børn der var der at forholde sig til. det gav ham rigtig meget ro smiley

Kommentér på:
Er så ked! (flytte dagpleje)

Annonce