{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.312 visninger | Oprettet:

Flere spørgsmål....... :-) {{forumTopicSubject}}

Thomas:

Hej BG.

Sidder lige med et par spørgsmål, som i måske kan besvare smiley

Hvornår gik jeres vand i jeres graviditet, og hvordan oplevet i det?
Og opdaget i det, og vidste med sikkrehed at det var det?
Og hvor lang tid efter lå i og var igang med at få den lille til verdenen? smiley

Og så et lille side spørgsmål, havde i en baby alarm fra dag 1 af? el. købte i først en efterfølgende?
Vi har ikke lige fået købt en endnu, både da vi har prioteret til andre ting til den lille, men også da vi har svært ved at finde den rette. Og der er mange delte meninger om hvad for en der er god + vi overvejer købe en med et indbygget kamera også smiley

Og har nogle af jer købt sådan et via. Amazon ?

Og så liiiiige et spørgsmål til smiley , Vores sundhedsplejerske kommer her d. 12 Sep, hvordan havde i det med hende, og hvad blev der snakket om? smiley

I alle må have en forsat god dag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flere spørgsmål....... :-)
  • #3   31. aug 2012 Første gang fik jeg taget vandet efter 15 timers veer, for lisom at komme videre i forløbet.
    Anden gang gik det selv efter 5 timers veer, lige da jeg var hoppet i fødekaret, så har ikke set det gå nogen af gangene, og heller intet mærket på nogen måde, nogen af gangene.
    Ved min første datter ejede jeg ikke en babyalarm, med nr to fandt jeg ud af at den var ganske handy (køb en der viser temperaturen ved baby, det guld værd)
    Elskede min Sp.. Har altid bare spurgt hende til råds når der var noget jeg var i tvivl om, og ellers har hun bare målt og vejet baby, tjekket om hvor gode de er til at holde øjenkontakt osv osv smiley


  • #4   31. aug 2012 Vandet gik kl 11.30
    Lidt over 12 fik jeg veer og kl. 14.33 kom min søn. Så her gik det relativt hurtigt.

    jeg havde ingen tegn før vandafgang.

    men husk at kun 10% af fødsler starter med vandafgang smiley

    Jeg købte ret hurtigt babyalarm, men først efter fødsel. Selvom min lejlighed er lille, kan nemt overhøre ham når han sover, det er kun hvis han skriger/råber jeg hører det, knirk hører jeg ikke.

    Min SP er sød nok smiley ikke så glad for dyr som jeg er, men flink og sød.


  • #5   31. aug 2012 Nååårh ja, HVORDAN vandet gik.

    jeg lå i min seng og havde ondt af mig selv (var gået ti dage over tid). Da jeg pludselig mærkede en lille utæthed. Skyndte mig på toilettet hvor vandet gik. Der kom ikke så meget, måske 2-3 dl, men jeg var ikke i tvivl. Vandet var rent, men lidt hvidligt i det.
    Derefter tog jeg bind på, og den næste time fyldte jeg tre natbind, så resten kom hurtigt ud også.


  • #6   31. aug 2012 Her gik vandet sidste mandag kl 11.15. Troede egentlig jeg havde tisset, (var lige gået ud i køkkenet, da det rendte ned af mine ben) gik på wc, og ds jg rejste mig kom der lige en pøl mere under mig. Kontaktede min veninde og hun sagde det var vandet. Ringede så til fødegangen, og kom ind til tjek, havde nemli ikke veer. Skulle så sættes i gang dagen efter (tirsdag) hvis ikke det selv kom i gang over natten.. Havde lidt muren men ikke noget der generede. Fik en tid og kom på fødegangen kl 15.30 tirsdag, og de tjekkede mig, der var jeg så alligevel 3 cm åben, så de mente de ville give mig to timer mere for at se om jeg åbnede mig en cm mere, og det gjord ejet, og så stille der kl 18 begyndte der t komme mere hyppige veer. Kl 00.52 kom han til verden..

    Mht alarm, der havde vi købt. Vi fik et godt bud, så vi slog til. Og er glad for vi har dem, for nu må han godt sove udenfor idet han ikke havde tabt sig rigtigt, så nu bruger jeg den smiley Vi har en neonate. Den er fantastisk. Den er lille og smart/handy. Der er temp i, og indikator for bat. Og alarm for lav batteri, og signal. En masse kanaler, og så går biler og sådan ikke i den. Plus det er med lithium batteri, og med to ladere til så de begge kan stå i lader samtidig smiley en fantastisk køb smiley

    SP : hende fik vi først belæg af her efter fødslen. Og vores er helt fantastisk. Hende er vi glade for! Hun spurgte ind til vores "liv", hvordan vi havde det med fødslen og graviditeten osv. Og hvordan nu efter. Og så mælede og vejede hun ham kg tjekkede reflekser osv. Og så ville hun gerne se mig amme hvis jeg ville og det fik hun lov til smiley



  • #7   31. aug 2012 Mit blev taget lige før jeg fødte med nr 1.

    Og nr 2 gik kun få minutter inden presseveerne startede og fødte lige efter. Har altid startet med vee-storm og vand til aller sidst.



  • #8   31. aug 2012 Jeg ved intet om noget af det du spørger om, men tænkte at jeg ville nævne at min mand meget ofte køber bøger fra amazon.. smiley

  • #9   1. sep 2012 Tusinde tak for alle jeres svar smiley
    Det er da lidt spændende at læse om, også nu hvor man selv glæder sig, og fik svar på nogle spørgsmål også smiley
    Ja, jeg er altid lidt usikker mhs køb af internationale sider såsom Amazon, men den er sikker nok, og hvornår fik han det udleveret efter køb?

    Det lyder til vandet tit først går til aller sidst. Så det bare signalerne man må holde øje med smiley


  • #10   1. sep 2012 Thomas og Julie - Prinsesse på vej - 31+

    Det går en lille uge før pakken dukker op.. Der har aldrig været problemer hos os med at få varene hjem, og heller ikke den ene gang jeg var usikker på om jeg havde gjort det rigtigt. Det var op til jul, men det gik og pakken var lidt mere end en uge om at komme, pga tidspunktet.

    Min mand er ret nazi når det kommer til at bestille fra udlanske sider, så hvis jeg er i tvivl om at bestille fra en, så tjekker han den op, og giver grønt eller rødt lys smiley

    Amazon har grønt lys og vi har bestilt derfra i mange år smiley


  • #11   1. sep 2012 Amazon har vi osse købt en del på, og der er altid super god og hurtig service. smiley

    Vi har Philips avent alarm og er rigtig glade for den! Den fungerer bare, og vi har ikke oplevet at andre alarmer er gået i den. Heller ikke i mødregruppen hvor de står lige ved siden af hinanden udenfor. smiley

    Vi har denne:
    (link fjernet)


  • #12   1. sep 2012 ah okay fedt smiley

    Havde set en babyalarm på amazon, med det hele i og kamera til 1000,,- danske kroner cirka. Og det lyder ret billigt. Og så kommer transport selvfølgelig oven i.
    Men til den pris kan man ikke gøre herhjemme.
    Så er spørgsmålet bare om den er god til det der står påskrevet smiley


  • #13   1. sep 2012 Hvad er det for en hvis man må spørge? smiley

  • #14   1. sep 2012 Kan se om jeg kan finde et link imorgen smiley er lige på telefonen smiley

Kommentér på:
Flere spørgsmål....... :-)

Annonce