{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.751 visninger | Oprettet:

Lige opdaget idag at jeg er gravid {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er ny herinde. Jeg begyndte at føle noget anderledes ved min krop og tog en test. To faktisk og begge var positive.

Så er det så jeg tænker at hvis jeg regner ud hvornår det er fra, så er det fra da vi var på ferie i 22 (sidst i uge 22). Det betyder så at jeg er godt 4 mdr henne.

Min store bekymring er så at jeg jo både har festet, drukket og slet ikke passet på. Er jo bange for at det kunne have lavet skade smiley Men har ikke haft belæg for at opdage det tidligere smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lige opdaget idag at jeg er gravid
  • #2   3. sep 2012 For at svare ærligt så kan barnet godt have taget skade. Det er i de første uger der bliver dannet aller flest vigtige ting og det kan sagtens påvirke at man indtager alkohol og ryger eller hvad man nu gør.
    Har en veninde der ikke vidste hun var gravid før hun var 8 uger henne og hun røg og drak og hendes søn blev født med sammenklappet lunge og har idag astmatisk bronkitis. Om det er derfor vides jo ikke med sikkerhed men det er da værd at tænke over.
    Håber da din baby har det fint. Held og lykke.


  • #5   3. sep 2012 Først tillykke!!
    Jeg ville kontakte min læge hvis jeg var dig, og så kommer du evt, til en termins scanning for at fastsætte hvornår Du har termin. Og så ville jeg fortælle det med fester osv. Jeg drak også i min graviditet fordi jeg ikke vidste jeg var gravid dog ikke mere end nogle øl og lidt bayli. Og min læge kunne berolige mig med at det skulle jeg ikke være bekymret for. smiley Og min datter er sund og rask


  • #6   3. sep 2012 Har du ikke haft din mens i fire måneder? For hvis den er udeblevet, så har der da været massere af grund til at teste, og ja, baby kan godt have taget skade af druk og smøger.

  • #8   3. sep 2012 Ja det er klart at den KAN have taget skade, det er selvf ikke sundt.

    Men hvorfor først teste nu? Er mensen først udeblevet nu her eller hvordan ?

    Du har så ikke haft sex siden for ca 4 mdr siden ?
    (ja undskyld jeg spørger) mere for at være sikker og du måske så kan "regne ud" hvor meget baby har måtte udsættes for.


  • lisbeth h
    lisbeth h Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 75 Svar: 477
    #9   3. sep 2012 kan jo være hun har haft pco og derfor ik haft mens regelmæssig eller har været på p.piller og fået mens og derfor ik har tænkt på at hun kunne være gravid men ring til din læge og ta det derfra der fødes os sunde og raske børn fra mødre der har et alkoholmisbrug

  • #10   3. sep 2012 Først tillykke...:)

    Er også nysgerring, som de andre - Hvorfor har du ikke testet før?

    Men som alle de andre skriver, så er risikoen der, for at den lille kan have taget skade, men det kan du ikke lave om på nu...

    Men kontakt lægen, som kan sørge for en scanning, for hvis du er 16 uger henne, så er en NF jo også for sent - eller ikke for sent, men abortgrænsen er jo nået...

    Og så lige et bonusspørgsmål: Ved faderen det? Og er det ønsket?


  • #11   3. sep 2012 Jeg vil sige at min mens aldrig har været regelmæssig så defor kan jeg ikke regne med den. Og JO jeg har haft mens siden. Men igen - jeg kan ikke tælle dage med min mens. Grunden til jeg ved det er der er at min kæreste rejser og ikke er hjemme længe af gangen. Derfor! Og nej jeg ryger ikke og har aldrig røget en smøg. Og det jeg har drukket har været lidt øl ikke vild vild druk.

    Jeg ringer til lægen i morgen bare rolig - det har hele tiden været min plan, men skrev i håb om at man kunne få lidt feedback uden at man skal blive hugget ned.

    Ja faderen ved det og han er også glad, men nej det var ikke planlagt.


  • #12   3. sep 2012 Ja "desværre" kan du IKKE få abort, synd du ikke testede/eller havde mulighed for det lidt før, der er intet at gøre nu, du skal være mor.

    Og tillykke, ved jo ikke om du er glad eller ej for graviditeten smiley et barn er altid fantastisk smiley


  • #13   3. sep 2012 Der er ikke nogen som vil hugge dig ned smiley men tror det er fordi mange på siden her prøver eller har stået og prøvet og lave en baby, og somregl plejer og vente på den såkaldte "test-dag" og ser frem til dagen med længsel smiley så mange tænker nok, hvorfor du har testet så sent smiley så ingen huggen smiley

  • #14   3. sep 2012 Har ikke testet da jeg på INGEN måde havde i tankerne at være gravid da jeg jo som sagt har haft mens. Det var først fordi jeg begyndte at have det lidt underligt i kroppen og synes mine bryster var vokset.

    Og jo jo barnet er skam ønsket


  • #15   3. sep 2012 Hvis du ikk har drukket tæt, så tror jeg ikk du skal være så nervøs.. Men sig til lægen at du er usikker på hvor langt du er henne, da din mens er meget uregelmæssig og du har haft den efter det tidspunkt du mener at bebse skal være undfanget... Så er jeg næsten sikker på at lægen henviser til en scanning.. smiley

    Og stor tillykke.. smiley


  • #16   3. sep 2012 Ja er jo helt rundt på gulvet idag for det havde jeg ikke i min vildeste fantasi troet. Og min kæreste er stadig i udlandet så han fik den over telefon hehe

  • #17   3. sep 2012 Louise - Hvornår kommer han hjem igen?? smiley Ville jo være dejligt hvis han var hjemme hvis i blir sendt til scanning.. smiley

  • #18   3. sep 2012 Han kommer på søndag og så er han hjemme i en uge smiley

  • #19   3. sep 2012 Hvis du har haft din mens og i har haft sex (selvom han rejser meget) så tror jeg du som udgangspunkt skal regne ud fra din sidste første mens dag (:

    Det vil lægen nok også sige (;


  • #20   3. sep 2012 Hov og tillykke smiley

  • #21   3. sep 2012 Så må du høre lægen om h*n evt kan finde en tid til jer i næste uge når han nu kun er hjemme der.. smiley

  • #22   3. sep 2012 Ih hvor spændende! Tillykke smiley

  • #23   3. sep 2012 Jeg drak også et par gange i starten af min graviditet. Anede ikke jeg var gravid. Og hun har ikke taget skade..
    Men stort tillykke smiley


  • #24   3. sep 2012 jeg har ikke haft sex siden for da han var hjemme sidst havde jeg mens.

    Men jeg ringer til lægen i morgen så må jeg tage den derfra.

    Ville bare lige snakke med nogen om det for jeg vil ikke sige noget til forældre eller noget endnu, før vi er sikre


  • #25   3. sep 2012 Hvor meget må man drikke når man er gravid?
    Undersøgelserne viser at der skal et relativt højt og vedvarende indtag af alkohol til for at udvikle egentlig FAS. Her nævner forskere 6-8 genstande pr. dag. Sandheden er dog formentligt at tilstanden kommer i forskellige grader, og at mindre også kan give skader på fostret. Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor at gravide overhovedet ikke anbefaler alkohol.

    Fandt lige det her. Det giver mig lidt mere ro i maven, men stadig ikke smiley


  • #26   3. sep 2012 Først skal du have et tillykke herfra!

    og når det så er sagt, så JA, der ER en risiko forbundet ved at du har drukket og røget under første del af din graviditet. At sige andet ville være at lyve.

    Men det er en risiko - ikke en dom, og det er ikke sikkert der er sket noget.

    Jeg synes du skal ringe til din læge i morgen, så vil du hurtigt komme til nogle undersøgelser og samtaler, hvor I kan snakke forløbet igennem, og du kan få talt om dine bekymringer vedrørende barnets helbred smiley


  • #27   3. sep 2012 Tillykke:-) tror ikke du skal være bekymret!

  • #28   3. sep 2012 Stort tillykke smiley og sikke da en overraskelse smiley

  • #29   3. sep 2012 Jeg er død misundelig over at du højst sandsynligheden kan få kønnet af vide med det samme smiley

  • #30   3. sep 2012 Stort tillykke - det bliver da vildt spændende! smiley

    Som der bliver nævnt tidligere, så KAN der jo være sket skade. Men det kan der jo også, hvis du blot havde været i byen en enkelt gang. Det kan ikke nytte noget at gå og være bekymret for - nyd du hellere din graviditet. Det sker jo dagligt, at kvinder først finder ud af, at de er gravide meget sent i graviditeten, også uden at barnet har taget nogen form for skade smiley
    Jeg kender en pige, der først fandt ud af det, da hun var 7,5 måned henne, og hendes datter er sund og rask.

    Kontakt du lægen i morgen og fortæl ham om dine bekymringer - og glem alle negative kommentarer. Dem kan du ik bruge til noget alligevel smiley


  • #31   3. sep 2012 Jeg vidste først jeg var gravid da jeg var 18 uger henne og jeg var i byen hver weekend, men min søn er 4 år nu og sund og rask:) tillykke:)

  • #32   3. sep 2012 tillykke smiley

    du skal også ringe til lægen i morgen så du kan få en scanning. for NF scanning skulle du have haft da du var 3 mdr. MEN hvis du ringer i morgen kommer du sikkert til en scanning hurtigt smiley


  • #33   3. sep 2012 Dina: RO på!!
    Lad hende lige forklare sig inden du drager nogle forhastede konklusioner. smiley
    Hun kan da sagtens have haft sin mens, men stadig vide at barnet måtte være lavet i uge 22. Hvis nu hun som i tilfældet ikke har været sammen med kæresten siden jo...


  • #34   3. sep 2012 Til TS

    tillykke. smiley håber det bedste for jer. smiley


  • #36   4. sep 2012 Først stort tillykke smiley

    Og så syntes jeg du skal nyde de to streger - tror alle har gjort noget i deres graviditet som "man ikke burde gøre" - du har jo ikke gjort det bevidst!!!!!!!



  • #37   4. sep 2012 oki kan godt være det bare er mig der ikke fatter det du skriver ordentlig, men du siger barnet er lavet i uge 22 og du er sikker for da han næste gang var hjemme havde du menstrution??? det fatter jeg simpelthen ikke en brik af så havde du jo mens så var du vel ikke gravid men først efter??? men stort tillykke er da dejligt...

  • #38   4. sep 2012 Sabrina, Viktor og Maja's Mor: Nu kan man jo stadig godt have sin mens selvom man er gravid smiley ..

  • #39   4. sep 2012 ja det ved jeg må jo være derfor:-)


  • #40   4. sep 2012 glæder mig til at hører ikke opdatering og tillykke.. smiley

Kommentér på:
Lige opdaget idag at jeg er gravid

Annonce