{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.690 visninger | Oprettet:

Kontanthjælp og barsel ? {{forumTopicSubject}}

Hej BG, er lige kommet på kontant hjælp, da jeg ikke kan nå at gør min eksam færdig inden fødsel..

Når men spørgsmålet kommer så, skal man søge barsel? Altså udfyld et skema?
Eller sker det bare automatisk?

Det første gang jeg er på andet end SU, så ved virkelig ikke noget om det..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kontanthjælp og barsel ?
  • #2   17. sep 2012 Kan du ikke tage eksamen efter barsel?? Så du går fra din uddannelse over på barsel og så kommer tilbage året efter og gør uddannelsen færdig..

  • #3   17. sep 2012 Dina: Er det bare det?? Så er det ordnet.. smiley

    Malena: Det er også det jeg gør, starter bare på næste semester. Da jeg ikke vil tag det sammen, to gange.. når jeg stadig ikke kan nå eksamen..
    Vis jeg hoppede over eksamen og skulle tag den efter barsel er jeg tvunget til at få på "barsel" i 1 år og 2 mrd. (ved godt barsel kun er 1år) og vil kun på barsel i ½ år. også starte på det semester jeg er kommet til..
    ved ikke om det er til at forstå, mit tastatur driller, så kan ikke uddybe det.


  • #5   17. sep 2012 Okay.. smiley For jeg kommer ikke af min su før jeg er færdig.. Men jeg er så oss sygemeldt, så der er det nok noget lidt andet.. smiley

  • #6   18. sep 2012 enig med dina :O) jeg er os på kontanthjælp og hun har skrevet det som jeg gjorder smiley

  • #7   18. sep 2012 De har lavet det om til at alle på dagpenge og kontanthjælp går fra 6 uger før (barsel) hvilket vil sige 10 uger før termin !!!! smiley for mig har det ingen betydning da jeg er sygemeldt, men ja, nye regler, og som de siger, det er fordi de har erfarring med, at de gravide alligevel har utrolig svært (næsten umuligt) ved og finde job så sent i graviditeten.

    Men så ved du det smiley


  • #8   18. sep 2012 Du skal på "på vej på barsel" om en uge allerede!! smiley så snak lige med dem
    Engang ;p din "barsel" begynder liige om lidt smiley


  • #9   18. sep 2012 Jeg er forresten 22+2 og skal på barsel om 7 1/2 uge !

  • #11   19. sep 2012 Dina. Haha så har du sku travlt med og planlægge og lægge den rigtigt så ikke det ligger oven i hinanden, du skulle nødig miste hverken ferie eller barsel jo, men gerne få det hele af begge dele ;p

  • #12   19. sep 2012 Christina: Hvor/hvem skal jeg snakke med? Jobcenter? Eller?
    Sidst jeg var inde på rådhuset fik jeg af vide at de overhovedet ikke havde med noget med barsel at gør, men at hun lige ved et tilfælde kunne svar på det spørgsmål jeg nu havde.. smiley


  • #13   19. sep 2012 Altså hvis du er på Kh er du også igang med akrivering nu ikke?

    Så ringer du bare til din konsulent på jobcenteret eller snakker med ham/hende når du er i aktiveringen om dagen, og spørger til det med barslen , og at gå fra 6 uger før (barsel)=10 uger før termin. Og spørger om hvornår du går på "på vej på barsel" hedder det vist.

    Måske kan du nå og ringe idag, du skal jo gå hjemme allerede fra du er 30+0, og det er lige om lidt. Så det er fint og få styr på det inden det er "for sent" - for det er et ekstra tilbud og mister du noget af din "på vej på barsel" får du den ikke i den anden ende. smiley


  • #14   19. sep 2012 Er på Kh, og har gået til noget aktivering for nogle uger siden, men de var ikke rigtig intresseret i at få mig ud i arbejde som du selv sagde i tidligere opslag.. smiley og ja har ikke hørt noget fra dem, men er da stadig inde og melde mig aktiv hver uge..
    Og går da udfra jeg ikke skal melde mig aktive søgende imens jeg er på barsel.. smiley

    Nårh, har fundet et nr. så må jeg ringe og hører dem i morgen.. smiley Ellers tak for tippet.. smiley


  • #15   19. sep 2012 Nå oki smiley ja altså jeg tror ikke man skal trykke aktiv hver uge når man går på "på vej på barsel" men ved det ikke, har ikke prøvet det før smiley men under den "rigtige" barsel ved jeg da at man ikke skal smiley

    Man ja snak med dem så må du se hva de siger smiley


Kommentér på:
Kontanthjælp og barsel ?

Annonce