{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kontanthjælp og barsel
  • #1   9. aug 2008 så det vil sige at hvis jeg går på barsel den 1/11 så får jeg det først fra 1/12 ?

  • #2   9. aug 2008 okay.... ja det var jo rart at vide.... ved ikk så meget om det, så det er dejligt at andre gør smiley


    tak for svaret smiley


  • #3   9. aug 2008 1 måned præcis før forventet fødsel er du berettiget til barsel, altså at få kontanthjælp uden at skulle være aktivt jobsøgende..
    ellers, selv om du er gravid i 7. måned, skal du søge job, hvis du får kontant hjælp..

    det var hvad jeg fk a vide...


  • #4   9. aug 2008 okay...

    jeg får ikk ret meget afvide af den kommune jeg bor i....


    men det var os mere hvornår man får udbetalt sin barsel første når man går på barsel


  • #5   10. aug 2008 ja din taks skal stige ca når du er 3-4 mdr henne så skal den stige så du får ca 6000 udbetalt.. og så når der er 1 måned til din termin så stiger du til førsøger status..

    du skal være efter kommunen. for de er er ikke meget for at hæve satsen når de skal..

    min veninde gik og fik kun de 35 hele graviditeten så det er lidt svært at få købt det inde til den lille som man skal når maningen ting får..
    så hold øje med din "lønseddel"


  • #6   10. aug 2008 jeg får de der 6000 udbetalt nu... det skete helt automatisk, da jeg havde været oppe med min vandrejournal....

    skal jeg bare ringe til kommunen når jeg vil gå på barsel eller ?


  • #7   10. aug 2008 jeg fik forsørgelsepligtig da jeg var 12 uger henne, dvs (dengang) 10500 før skat... når man er over de 12 uger så er barnet over abort grænsen og hermed levedygtig...

    hippentossen, forstår ikke den stiger så lidt efter 3-4 mdr og stiger igen 1 måned før fødslen.


  • #8   10. aug 2008 Laila N: okay... men nu er du osse over 25, så du får lidt andre takster end mig, da jeg kun er 20 smiley

  • #9   10. aug 2008 dengang var jeg altså 20 ( men regleren kan jo være lavet om siden)

  • #10   10. aug 2008 det må de være....

    for jeg får lidt over 9000 kr før skat om mdr nu.....


  • #11   10. aug 2008 mor til december
    man får samme taks når man er forsøger om man er under 25 eller over..
    men det skulle gerne også gå automatisk når der er en måned til barsel.. så 1 dec skal du ha den høje. ellers er det op og brokke sig. det gik automatisk dengang for 7 år siden da jeg skulle ha;-)

    men idag er taksten 12000 og et eller andet før skat..
    så du får imellem 8 og 9000 udbetalt.. det kommer an på hvor højt du har sat dit fradrag..


  • #12   10. aug 2008 okay..... så jeg skal ikk ringe op og sige at nu går jeg på barsel?

    det er første gang jeg er på kontanthjælp, så ved ikk så meget om det.... og når man spørger på kommunen, siger de at det ved de ikk lige.....

    så det er ikk nemt at spørge om noget der


  • #13   10. aug 2008 nej de ved aldrig noget. men du har ret til barsel en måned før termin..

    men uanset om du går på barsel der eller ej skal du stige så man kan nå at købe det sidste man skal bruge..


  • #14   10. aug 2008 okay....

    det var rart at vide.....

    nej det gør de nemlig ikk.... for 2 mdr siden, var de bøvl med min kontanthjælp... jeg fik den ikk udbetalt fordi der manglede en time (sådan en man har når man er i aktivering) men på det tidspunkt gik jeg sygemeldt og min sagsbehandler havde ordnet det sådan at den ikk skulle være der, men det havde de ikk forstået på kommunen, så jeg gik 2 uger uden penge... gaaah det tog lang tid for dem på ydelsekontoret og forstå det.....

    men så må jeg lige holde øje med bankbogen når det bliver 1 dec


  • #15   10. aug 2008 ja de fatter ikke en brik der oppe, ved ikke hvorfor at de ikke kan finde ud af at kommunikere.. har også prøvet at være foruden penge et par gange. fordi de ikke fatter at når man er sygemeldt skal man hverken i aktivering og ned på arbejdsormidlingen eller hvad den hedder idag..

  • #16   10. aug 2008 nej det gør de ikk og det væreste af det hele var at de sagde at nu var det i orden og jeg ville få penge 3 dage efter.... så går jeg ind og kigger på min netbank og de var stadig ikk gået ind.... så måtte jeg hele turen igennem engang til....


    ja det er noget af det de ikk har lært deroppe


  • #18   10. aug 2008 ja det er det... og de vil ikk gøre noget, før man har snakket med sin sagsbehandler.....

    og enten er de på ferie eller osse er de ikk til at få fat på.... eller osse ved de ikk hva de skal gøre....

    det er rigtig træls sådan noget...


  • #20   10. aug 2008 ggg de ved aldrig ret meget når man spørger eller når de laver bøvl, men når de skal ha penge så ved de alt og det kan ikke gå hurtigt nok

  • #21   10. aug 2008 ja det burde der være med det er der desværre ikk....

    jeg tror de er ligeglade med dem på kontanthjælp... for i deres verden, kan man jo bare finde et arbejde.... og det er jo ikk særlig nemt, når man gang på gang får afslag når man søger arbejde..... der er jo altid en grund til at man er på kontanthjælp.....


    ja det er rigtig laila n... så kender de alle regler og love omkring det... men glæder det alle andre ting, så ved de ikk en skid


Kommentér på:
Kontanthjælp og barsel

Annonce