{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.160 visninger | Oprettet:

Hvad holder i jer væk fra? {{forumTopicSubject}}

Hej

Ja jeg vil lige høre rundt. Man kan jo blive helt rundtosset af at læse på nettet om alt det man ikke må tage eller bruge når man er gravid.

Hvor meget af det overholder i og hvad har i evt. lavet om på? Her tænker jeg på alt fra make up, parfume, creme, madvarer, rengøringsmiddel, vaskepulver osv osv.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad holder i jer væk fra?
  • #2   26. sep 2012 Ja Alkohol gør jeg selvfølgelig også smiley Og ryger ikke. Har dog fået striber i som har lagt i sølvpapir og ikke ramt hovedebunden, men det var i starten og kun for at jeg kunne klare mig indtil jeg har født smiley

• #3   26. sep 2012 Holdte mig fra alkohol og hårfarvning smiley Men røg 3-5 smøger om dagen, spiste hvad jeg ville, brugte mine normale cremer og parfumer osv.

• #5   26. sep 2012 Grunden til jeg også spørg er - at jeg normalt godt kan lide at tage mig pænt ud. Dufte godt og sådan. Nu har jeg været i bodyshop og købe sådan noget bestemt make up, men synes altså bare ikke det er ligeså godt og pænt som det jeg plejer. Derudover bruger jeg stort set ikke parfume, hvilket jeg har meget svært ved at undvære og har købt en bodylotion uden parabener og div i. Der står også man ikke må bruge ting på spray som hårlak og sådan og må ærlig indrømme - at jeg føler ikke jeg snart kan kende mig selv mere og synes det er pinligt når jeg skal ud smiley

• #7   26. sep 2012 holder mig fra rygning, alkohol, hårfarvning og råtkød smiley ellers er jeg ikk så sart smiley

• #8   26. sep 2012 Jeg brugte altså bare mit almindelige make up og parfumer, ingen skade er sket her smiley

• #10   26. sep 2012 Jeg lever stort set som før. Bruger normalt kosmetik uden parfume, så bruger make-up som jeg plejer.
    Drikker ikke alkohol eller spiser rødt kød.
    Hm. Undgår spray produkter. Så vidt mulig passiv rygning. Ellers lever jeg som jeg altid har gjort smiley

• #11   26. sep 2012 holder mig fra, hårfarvning, crem med parfume, rygning, alkohol, make-up (går med makeup til særlig lejligheder, men det er kun mascara), og ingen rødkød.

Men hårfarvning, kød rød har jeg aldrig gjort, udover striper.. smiley
    Men har heller aldrig gjort så meget i makeup, kun når jeg går i byen, og gør jeg ikke når jeg er gravid.. smiley

Rengøringsmidler, er kun noget med ammoniak og andre ting der lugter meget, men det er nu mere fordi jeg ikke kan ha' lugten af det.. smiley

• #12   26. sep 2012 Det eneste jeg holder mig fra er alkohol og hårfarvning. smiley
    Jeg er i forvejen ikkeryger, såååe. smiley

Jeg bruger parfume, cremer, make up og alt som normalt.

• #13   26. sep 2012 Alkohol, rygning (så vidt muligt også passiv), rødt kød. Har i forvejen sart hud, så har altid brugt milde produkter.

Har farvet hår for 1 1/2 måned siden og gør det måske igen.

• #15   26. sep 2012 Jeg holdt mig fra alkohol og rygning. Farvede hår en enkelt gang, og brugte ellers de samme produkter som ellers. Madvaner ændrede jeg ikke på.

• #16   26. sep 2012 Ps. Det er farligere at spise IKKE økologisk end det er at bruge make up smiley

• #18   26. sep 2012 Stoppede med at farve hår.
    Skar ned på sodavand, drak sjældent kaffe i forvejen, og ikke alkohol. Røg ikke, men forsøgte at undgå passiv rygning.

Min søn er 14 mdr og jeg bruger stadig ikke parfume, udelukkende af hensyn til ham.

• Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
    #21   26. sep 2012 Hvad kan der ske ved at spise rødt kød? smiley det har jeg gjort gennem min graviditet og har snart termin.

• #22   26. sep 2012 Det er ikke et argument, det er en konstatering smiley For der er ingen skade sket ved at jeg brugte de produkter jeg normalt bruger.
    Men ja, det er op til folk selv at gøre hvad de føler for. Man skal ikke gå og have det dårligt med sig selv fordi man er gravid.

• #23   27. sep 2012 Sandra,
    hvor gammel er din datter? Hvis hun er under 25-30 år, ved du ikke om det vil føre til astma, allergi, og mange andre ting.

Det er ikke så meget de kemikalier vi omgiver os med i hverdagen - det er mængden af dem, og det faktum at fostre og babyer lettere optager dem, og har en dårligere fungerende og umoden lever.

Men hvor gammel er din datter? Er hun over 30?

• #26   27. sep 2012 Vil også sige det er op til en selv.. Men kan hører at der er nogle ting i andre gør som jeg aldrig vil gør imens jeg var gravid.. Men jeg vil også få ekstrem dårlig samvittighed over det, vis jeg så gjord det alligevel, men der er vi jo så forskellige.. smiley
    undergår også passiv rygning, men det mere fordi jeg ikke kan klar lugten af det.
    og har vel lige "ocd" når det gælder ting med parfume og hårfarvning, i forvejen så det er ikke noget med, at det bare er fordi jeg er gravid.. smiley

• #27   27. sep 2012 ACS: Nu kunne du jo kigge på min profil, og vel også lidt tænke dig til, at min datter ikke er over 30 smiley
    Men du har da ret, jeg ved ikke om det er noget som vil komme senere, men indtil videre fejler hun intet, og havde ej heller abstinenser da hun blev født, selvom jeg tog medicin under graviditeten
    Men vi har hver vores mening, og heldigvis for det.

• #29   27. sep 2012 Sandra,
    syntes ikke lige jeg havde tid til research smiley Tænkte bare at når du var så sikker, havde du måske også grundlag for at være det smiley

jeg fik også først astma som 16-årig, og min mor stoppede ellers med at ryge da jeg var 4 (og startede igen da jeg var 15-16 år!)..

Min pointe er bare at vi ikke aner hvordan vores børn påvirkes på lang sigt. og at vælge at tage den risiko er jo ens eget personlige valg.
    Min bekymring går ikke så meget på det enkelte produkt, men på summen af de kemikalier vi udsætter os selv og vores børn for. Måske har vi det alle fint om 40 år, og måske har vi endnu flere almindelige sygdomme end nu, som ikke burde være almindelige!

Jeg vil i hvert fald ikke bebrejde mig selv, hvis min søn får allergi og astma, for jeg føler at jeg har gjort hvad jeg kunne for at sikre ham mest muligt.

Kommentér på:
Hvad holder i jer væk fra?

Annonce