{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  holder i ørene.
  • #1   25. maj 2012 Jeg synes det er for tidligt..

• #2   25. maj 2012 Holder..? :S hvad er det,?

• #3   25. maj 2012 Mener du huller i ørerne? Altså øreringe? Det syns jeg er altfor tidligt.

• #4   25. maj 2012 ja. huller .

• #5   25. maj 2012 Jeg ville nok vente til den vilde tid i børnehaven var forbi og så måske give lov når hun når skolealderen.

• Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
    #6   25. maj 2012 Jeg synes det er for tidligt. Men det er jo en smagssag. Jeg tænker bare at jeg ville frygte at kun fik hul den ene side, da det jo gør ondt på nogle at få lavet. Det gjorde det på mig, jeg græd selvom jeg var 12 år gammel. De fleste siger det ik gør ondt, men hvad hvis det gør det på din datter?
    Hun er kun 3 år, vil hun være i stand til at få lavet i det andet øre, hvis hun har smerter i det ene?

Det er i hvert fald noget, du skal have tænkt igennem. Hvis du mener hun er stor nok til det, så er hun det smiley

• #7   25. maj 2012 kan du ikke ellers sige til hende at når hun er en stor pige og skal i skole så må hun, eller hvornår nu det lige passer ind

• #8   25. maj 2012 Jeg fik huller i ørene da jeg var 5 år:) og jeg kan faktisk slet ikke huske episoden. Du kender din datter Best, og jeg syns du skal gøre hvad du selv føler er rigtigt:). Min mor har sagt at jeg ikke sagde noget til at få lavet hullerne, men det gjorder min lille søster hun græd og der skulle MEGET overtagelse til for at hun fik lavet den sidste hul (hun fik lavet dem da hun var 9)

• #9   25. maj 2012 Jeg fik huller i ørene da jeg var fyldt 4! Og jeg var SÅ lykkelig. Husker det som var det igår, kæmpe oplevelse!
    Og jeg græd eller pev ikke. Vidste at det ville gøre ondt, men havde jo selv valgt det. smiley synes faktisk ikke det var så slemt. smiley

• #10   25. maj 2012 mange tak for svarene.
    tro jeg vil se tiden an.

• #11   25. maj 2012 Jeg ville selv have det da jeg var helt lille, men min mor sagde at jeg først måtte når jeg skulle starte i skole.. Så i dn sommerferie hvor jegbskulle i børnehaveklasse fik jeg dem lavet.. Jeg var mega glad for havde glædet mig, og det var ligesom om at det var et skillepunkt, fra at være i børnehave og til at starte i skole! smiley

• #12   25. maj 2012 Jeg fik samtidig min søster var omkring de 4 år og fik lavet sæt nr. 2 da jeg var 14

• #13   25. maj 2012 Puh synes det er svært min egen datter på 3,5 vil også gerne have det og enlig synes jeg det var for tidligt, men efter at have tænkt lidt synes jeg. Det er fint hvis bare det er noget hun selv vil.... Bryder mig ikke om at folk få lavet huller i ørene på de børn som ikke selv har sagt ja.
    Og så skal Ban sørger for at give børne ørestikker i og ikke ringe, for i tilfældet af at de skulle sidde fast så folder stikkerne bare ud.

• #14   25. maj 2012 sys det er for tidligt.. jeg fik selv huller i ørerne da jeg var 6 år.. og det gjorde så ondt og jeg bøvlede rigtig meget med betændelse i lang tid..

jeg var dog alligevel glad for dem smiley

• #15   25. maj 2012 Synes det er for tidligt ..

• #17   25. maj 2012 Synes også det er for tidligt.
    6-7 år er mere passende.

• #18   25. maj 2012 Jeg var i hvert fald mega glad. Og jeg elskede mine forældre for at give mig dem. Var mega stolt og følte mig som en meget stor pige, trods mine kun 4 år.
    Men jeg kan heller ikke snuppe det, når der kommer nogen gående med et barn under 1 år med huller i ørene. HVORFOR, gør man det?!
    Det gør jo ONDT på barnet, og de forstår det jo ikke. Ej det kan jeg slet slet ikke have.

Selvom jeg kun var 4, havde min mor gjort sig umage og fortalt mig længe før, at det altså ville gøre ondt.
    Hun gjorde det i hvert fald godt, for jeg synes ikke at det var slemt. Jeg var bare stolt over de smukke røde sten i mine ører!.. smiley

• #19   25. maj 2012 synes også at 6-7 år ved skolestart er mere passende.
    det virker for pyntet og folk kan opfatte det forkert når det er lavet på så små børn.

jeg fik det da jeg var 5 år og jeg græd heller ikke. Kan sagtens huske det og min mor havde sagt at det gjorde vildt ondt og at jeg ville begynde at græde. Lovede så ikke at græde hvis jeg fik dem lavet. Og jeg græd ikke, men skulle også tage mig sammen for at gå normalt bagefter for følte mig så svimmel da jeg gik ud. Og jeg syntes det gjorde ondt men græd ikke. Holdt det inde og sloges lidt med den underlige svimmelhed jeg husker.

sagde dog intet til min mor fordi det ville være pinligt husker jeg

• #20   25. maj 2012 hov når jeg siger "så små børn" så er det fordi jeg tænker på de der der ikke selv har sagt ja, men hvor det er mor der har bestemt det og barnet ikke forstår det.Synes det er synd

• #22   26. maj 2012 det er alt alt alt alt alt alt for tidligt !

min søsters børn fik det først da de var 8-9 år og det synes jeg er passende ..... forstår ikk de folk der giver deres små børn hul i ørene ?

• #23   26. maj 2012 fx i Spanien får de det allerede de første dage i deres liv, de bliver bedøvet med noget creme, det er åbenbart noget der høre deres kultur til. Har familie i Spanien og fik set på et billed at deres lille datter har det og spurgte selvf ind til det.

Må indrømme at jeg selv har gået med tanken om hvornår mercedez skal (og selvf. Ikke nu) - og jeg tror jo mindre de er jo mindre ondt gør det . Var selv ni år og gjorde slet ikke ondt var dog svimmel efter. Vores søn på tre år vil også gerne men det bliver nok først ved skolestart. Synes det set sødt ud på de helt små (1 års alderen +} men ved ikk hvornår mercedez skal men min. Et år, og synes ikke din datter er for lille.

• #24   27. maj 2012 Syns ærligt det er helt vildt upassende at give en etårig baby huller i ørerne!
    De kan jo blive revet ud mega nemt i de små ører, og når de skal i VS eller BH kan et andet barn komme til at rive den ud.

• #25   27. maj 2012 *Der er mange børnehave børn der har huller i ørene. og faktisk støste delen af pigerne har det !

• #26   27. maj 2012 Angående det med at de kun får skudt 1 hun og ikke nr 2 fordi det gør ondt, har de ordnet i en guldsmed i silkeborg der få du lavet begge huller samtidig. Det synes jeg er smart. Spurgte dem der hvor gamle børn skulle være og de sagde at så længe barnet selv ville var det ok.

• #27   27. maj 2012 Jeg synes det er så klamt at lave huller i ørene på et etårigt barn! Wtf... Man påføre bevidst barnet smerte, (både ved selve handlingen, men også ophelingstiden bagefter!) fordi at det ser "sødt" ud. Hvad sker der!?
    Jeg bliver så sur hver gang jeg ser det på gaden! Puha.

• #28   28. maj 2012 Har aldrig skrevet at hun skal have det når hun er et år. Men ser ikke et problem i det. Men fortrækker osse at hun selv har et ønske om det. Det et jo ikke jordens undergang at få det.

• #29   28. maj 2012 Det gør det ikk mindre forkert at størstedelen af pigerne i BH har det. Tværtimod!!!

• #30   28. maj 2012 Personligt syntes jeg det er for tideligt, men vi er jo forskellige, og ser forskelligt på tingende :). Gabrielles tante er udd. guldsmed og har allerede sagt at når Gabby fylder 7år, så har hun et gavekort til et par huller i hendes øre. 7 år syntes jeg er meget passende. Hvorfor 7?-Det aner jeg ikke!!!! :D. Jeg tror også selv jeg var 7år da jeg fik det lavet. Jeg kan huske episoden, og var rigtig glad for at have fået hullerne. Jeg husker ikke at det gjore ondt :).

• #31   28. maj 2012 Michelle- jeg fik også mine lavet på min 7 års fødselsdag. Og jeg var SÅ stolt. smiley Clara får lov når hun når samme alder.

• #32   28. maj 2012 Pernille C *MOR*- Jeg ved ikke hvorfor, men jeg syntes det er en meget passende alder...for ikke at sige den helt rigtige alder, hvis Gabby selv ønsker huller i ørene smiley

• #33   28. maj 2012 jeg var 3 år da jeg fik lavet mine smiley og var vidst 8-9 år da jeg fik lavet andet sæt og 11 da jeg fik lavet i øverste del a øret smiley 0g 13 da jeg fik piercing i navlen

Kommentér på:
holder i ørene.

Annonce