{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.747 visninger | Oprettet:

Barsel? {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke helt hvor dette emne hører under, så det landede lige under graviditet smiley

Mit første spørgsmål er, hvordan faderen er stillet mht barsel...
Han har ret til 14 dages barsel, men kan han få de 14 dage forlænget og så bruge f.eks 14 dage af "min" barsel, så han sammenlagt får 4 ugers barsel i starten? og i så fald, hvornår skal han så varsle det på arbejdet, at han vil holde 14 dage ekstra orlov?

Andet spørgsmål er, nu hvor jeg er i højrisiko for at føde før tid, vil min kærestes barsel så blive forlænget hvis vi er indlagt i mere end x antal dage, ligesom min barsel vil blive?

og så det sidste spørgsmål.. jeg har kunnet læse mig frem til, at hvis man skal have barselsdagpenge, skal det meldes til kommunen senest 8 uger efter fødslen.. gælder det også når man har et halvt års barsel med fuld løn fra arbejde?

jeg synes virkelig det med barsel er en jungle at finde rundt i, så jeg håber at i kloge piger kan hjælpe mig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barsel?
  • #1   17. jan 2013 Hvor langt er det nu du er??? Altså jeg fødte 11 uger før tid, og der fik min mand 5 dags barsel ekstra fordi jeg lå på intensiv og det var meget så meget for tidlig, mener det afhænger lidt af hvor lang tid før det er om han kan få de 5 dage. Men min mand havde de alm 14 dage + 5 dage. Det andet ved jeg desværre ikke, min barsel kom jom pludselig så kunne ikke meddele det før.

  • #2   17. jan 2013 Da jeg fødte min søn i dec. 2006 havde vi meldt ud til hans arbejdsplads 3 mdr før tid at han ville holde 1 mdr barsel. De ekstra 14 dage tog de bare fra vores fælles barsel smiley

  • #3   17. jan 2013 jeg er præcis 34 uger henne i dag, så det vil kun være 6 uger før tid smiley hans arbejde har i forvejen ikke været særligt begejstret for de gange hvor han er blevet nød til at gå fra arbejde fordi jeg er blevet indlagt, eller tage fri fordi at jeg havde veer og jordmødrene/lægerne mente det var lige oppe over..
    det er virkelig svært det med arbejde, når man slet ikke ved hvornår man kan forvente det sker, hvor lang tid man kan forvente at være indlagt osv...
    hans chef sagde i dag at han faktisk helst så, at min kæreste slet ikke holder barsel :S

    men jeg tror at jeg prøver at ringe til kommunen i morgen, tror i ikke det er dem man skal spørge om sådan noget med barselsregler?


Kommentér på:
Barsel?

Annonce