{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.464 visninger | Oprettet:

Barsel {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg må lige spørger jer om de barsel regler da jeg er noget forvirret

Forstår udemærket godt at man har ret til barselspenge hvis man har været i arbejde X antal uger inden fødsels

Og at faren har to uger mærket til ham og derudover kan han og moren dele 32uger

Mit spørgsmål er så når jeg nu er på su og får su klip så bruger jeg jo ikke nogen af de 32 uger gør jeg? Min mand vil meget gerne have lang barsel med vores søn og jeg regner med at tage mine su klip i 12 mrd dvs 1 års barsel til mig

Så kan han godt bare tage de to uger som er øremærket og så de 32 uger og jeg så mine su klip. Eller kan man ikke det


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Barsel
  • #1   6. jan 2014 De 32 uger gælder hvis ikke rigtig når man er på SU. Har lige været der og vi kunne ikke dele.

  • #2   6. jan 2014 følger lige med

  • #3   6. jan 2014 Jeg håber da ikke man kan dele det sådan, for så får du jo over dobbelt så meget barsel som andre, og det ville da ikke være fair. smiley

  • #5   6. jan 2014 Hmm det var ikke det jeg læste mig til må nok hellere ringe til. Nogen og få dét afklaret.nogen s der nogen der har et bud på hvem man skal kontakte


  • #6   6. jan 2014 Jeg er ret sikker på at faren kun kan få de 14 dage, når moren ikke har optjent barselsdagpenge til deling..
    Men du skal ringe til din fagforening, hvis du ikke er medlem af nogen skal din mand ringe til hans fagforening


  • #7   6. jan 2014 Eller så spørg din studievejleder han/hun burde også kunne hjælpe dig.

  • #8   6. jan 2014 Har lige snakket med udbetaling Danmark og hun siger at når jeg er på barselsklip fra su bruger jeg ikke af de 32 fælles uger uanset hvad. Så derfor vil min mand kunne bruge dem fx som vi ønsker han gør er at tage først de 14 dage og så de 32 uger . Dette er fordi barselsdagpenge og su intet har med hinanden og gøre så så længe jeg ikke er tilknyttet kontanthjælp eller arbejdsmarkedet men er på su kan han få alt

  • #9   6. jan 2014 Så vi kommer til at få en lang barsel sammen

  • #10   6. jan 2014 hold da op:-O det er der vist mange der ikke ved...

  • #11   6. jan 2014 ja det er der. som damen sagde så var det derfor en fordel for mange familier at få børn under uddannelse samt at der er mange bonusser når man er på su. syntes i hvertfald det er fint for os vi får lige omkring 8 mrd sammen mig og min mand omkring den lille nye og self.vores store dreng

  • #12   6. jan 2014 ja, jeg skal også holde barsel på su, så det er da rat at vide:-)

  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #13   7. jan 2014 Det lyder mystisk i mine øre

  • #14   7. jan 2014 Thea ja men den er skam god nok

  • #15   7. jan 2014 For det første, så ville jeg ikke tro på hvad udbetaling Danmark siger.. De har ikke styr på en rygende fis, det er ihvertfald min erfaring.. Hvis i vil være sikre på at i har fået korrekt information så bliver i nød til at ringe til jeres fagforening.. For det andet, hvis faren vælger at holde så lang barsel, skal i nok også tage højde for at der er stor sandsynlighed for at han bliver fyret, enten med det samme han melder ud at han vil holde så lang barsel, eller det øjeblik hans barsel er slut.. Mænd har slet ikke samme sikkerhed, når det gælder barsel, som kvinder har.. Især ikke hvis han er ansat hos en privat virksomhed..

  • #16   7. jan 2014 Jeg vil bare lige indskyde at det lyder helt usandsynligt, eller også er der blevet lavet nye regler.
    Da jeg fødte min søn i 2011 var jeg på SU, men faderen havde ikke ret til mere end de 14 dage.
    Desuden er jeg ret sikkert på at J og D har ret i sine antagelser om at din mand har ret stor sandsynlighed for at miste sit job, hvis det overhoved kan lade sig gøre med så lang barsel..


  • Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #17   7. jan 2014 Leanders mor. Jeg synes godt nok også det lyder helt hen i vejret.

    Tror ikk det er sådan det hænger sammen men glæder mig til at hører om det


  • #18   7. jan 2014 I lige vores situation ville han ikke blive fyres da han allerede har en dato for hvornår hans kontrakt udløber, og jo vil mene at udbetaling Danmark har styr på det da det emmervæk er dem som udbetaler barselsdagpenge,
    Min mand kommer til at have en lille mdr på barsel på sit job derefter ville han være arbejdsløs men der er han jo så på barselsdagpenge. Hvorfor skulle en person fra udbetaling Danmark lyve overfor mig og sige at hvis vi skulle have hjælp skal vi bare ringe igen.

    Mht barsel og mænd så har alle mænd ret til de 14 dage og et X antal uger af de 32 på arbejdet det kommer dog an på hvilken overenskomst som man har fx

    Hvis. Min mand ikke havde en dato for udløb af kontrakten ville han i følge sin overenskomst have ret til de14 dage og 6 uger, og ikke andet med mindre hans arbejdsgiver ville gå med til det. Så ja det kommer jo også an på ens jobsituation


  • #19   7. jan 2014 Forstår nu Heller ikke hvad udbetaling danmark skulle vide om den sag. De betaler jo ikke din su eller din mands løn. .

  • #20   7. jan 2014 Din mand skulle da gerne få almindelig løn under barsel...

  • #21   7. jan 2014 Han får alm løn fra sin arbejdsgiver den første mrd ca. Resten er barselsdagpenge hvor han kan overtage allede32uger

    Det noget med arbejdet sender ansøgninger ind til udbetaling Danmark osv. Den del fattede jeg ikke meget af.

    Og har desuden læst mig til flere steder på nettet at der er folk der også har denne ordning


  • #23   7. jan 2014 Meget. Han glæder sig allerede.både fordi han kan få lov at nyde vores store søn og den lille ny men fordi vi som familie får mulighed for at være sammen på en anden måde og hans plan er at søge arbejde så det passer med han måske hvis han er heldig at kunne gå direkte fra barsel i arbejd

  • #25   7. jan 2014 Ditte hvor længe før fødslen meddelte i det til hans arbejdsgiver at han gerne ville have barsel

  • #27   7. jan 2014 Ja okay hihi må ringe derind igen:-)

  • Mia M
    Mia M Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 154
    #28   7. jan 2014 Vi har også 32 uger til gode fordi jeg var på KH - dem må vi bruge som vil vil indtil Storm fylder 9 år. Så måske den er god nok smiley

  • #29   7. jan 2014 Min mand har også fuld rådighed over den barsel der normalt er delelig her, da jeg er på FP og derfor ikke bruger af barsel.. om det samme gælder SU ved jeg ikke, men helt hen i vejret lyder det altså ikke..

Kommentér på:
Barsel

Annonce