{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægtøgning i graviditet
  • #1   25. jan 2013 Man kan sagtens tabe sig.. men man må ikke være på kur..
    her startede jeg på 108 kg, og nu er jeg 33+6, med små 6 uger igen, og vejer 108 kg..
    det eneste jeg har ændret, er jeg har ikke kunne lide pizza og sodavand gemmen forløbet..
    de efterfølgende spørgsmål kan jeg ikke svare på..


  • #2   25. jan 2013 Okay, men man kan altså sagtens leve ultrasundt. Hvad med kalorier? Må man spise omkring de 1300 kalorier på en dag? Det taber man sig nemlig normalt af smiley

  • #3   25. jan 2013 det tror jeg ikke du må, da det er slankekur så..
    men lev fornuftigt, så kan man nå langt..


  • #4   25. jan 2013 altså da jeg var gravid med min datter tabte jeg mig pga kvalme ingen appetit og forhøjet mavesyre..

    jeg startede på 83 kilo og på de første 10 uger tabte jeg mig ca 13-14 kg... og nåede kun efterfølgende og tage ca 5 kilo på igen.... det har så også været med til og gøre at min datter var en lille prut da hun blev født og det er hun stadig nu hun er næsten liie blevet 1 år


  • #5   25. jan 2013 Åh altså smiley jeg er bare rigtig nervøs for at tage på. Vejer 92 kg og ville bare så gerne undgå at tage mere på.

    Men tager baby ikke hvad den har brug for?


  • #6   25. jan 2013 Her vejede jeg ca 72 kg da jeg blev gravid. Tog vel ca 22 kg på, en del af det var vand men tabte kun 10 kg hed fødselen. Det tog mig derefter 1 år at nå til startvægten. Mest pga jeg havde svært ved at motivere mig selv til det. Så var først i august jeg virkelig gik igen ca 11 mdr efter fødselen. Og nu står det så stille igen pga mangel på motivation. Men vil gerne smide 8-10 kg mere.

  • #7   25. jan 2013 Selvom jeg tog så meget på, fødte jeg en lille dreng på 2600 g. Han havde været stresset og havde mørkegrønt fostervand. Havde en uge inden jeg fødte fået at vide at jeg ventede mig en stor dreng. Og jeg fødte 39+6.

  • #8   25. jan 2013 jo det gør den da, men som diana skriver, kan det gå ud over den bette på længere sigt.. med at de ligger under i vægt..
    her har jeg heller ikke taget på, og lægen var faktisk bange for den bette og her var alt for bette, hun mente den lå 20-25 % under, som muligvis kunne være pga vægten, men i scanning i mandags viste det sag den heldigvis kun ligger 5 % under normal. men inden for normal området..


  • #9   25. jan 2013 jooo det gør den teoretisk men jo mindre der er og tage af jo mindre ka det jo også lade sig gøre for den og tage... det er bedre og lade vægten stige for dit barn skyld selvfølgelig skal man da ikk proppe sig med alt hvad der er usundt men spis normalt... min datter var 2890 g og 48 cm og er kun født 11 dage før tid... idag er hun kun 8,4 kg og 73 cm sat op imod at d fleste børn på hendes alder vejeromkring de 10 kg og er ca 80 cm.....

  • #11   25. jan 2013 Med min datter tog jeg 9 kg på, hvilket er fint da jeg vejede lidt for meget.. Desværre tabte jeg intet ved fødslen..
    Nu er jeg så gravid igen (21 uger ) min start vægt var 8 kg højere end sidst, men smed 4 kg i starten, kunne simpelthen ikke spise ret meget af gangen.. Har så taget 2 kg på igen, så lige nu siger vægten -2 kg..
    Men man må ikke være på kur, altså heller ikke spise begrænset kalorie indtag, man skal spise det man normalt har behov for for at holde vægten + (mener det er) 300-400 kalorier ekstra


  • #12   25. jan 2013 Jeg har taget 8 kilo på på 34 uger smiley

  • #13   25. jan 2013 Jeg har med mine vejede mellem 56 og 59 før graviditet. Og har alle gange taget 20 kg på. De er faldet af af sig selv under barslen. Dog de sidste 5 kg da jeg stsrtede arb igen. Men det er jo forskelligt hvor meget man tager på og hvor hurtigt det ryger af. Men bare spis sundt og varieret. Kur er ik ideelt. Og husk kg jo ik kun er fedt. Det er baby det er væske. Patter osv smiley de fleste ryger hurtigt når først baby er ude og så er det som regel de sidste kg kun man skal bokse med smiley

  • #14   25. jan 2013 Jeg vejede ca 92 da jeg fandt ud af jeg var gravid, og tog ca 5kg på under hele graviditeten så vejede ca 97kg, man siger normalt at man ikke tager særlig meget på under graviditeten hvis man er overvægtig.
    og nu 4,5mdr efter fødsel vejer jeg ca 80, smiley


  • #15   26. jan 2013 Sidst jeg blev gravis vejede jeg 86 kg, og tog 4,4 kg på. :o)
    Min søn vejede 4225g.
    Men jeg tog lidt på efter fødslen... små 5 kg.

    Man kan god tabe sig når man er gravid, men giv barnet det bedste og lad det ikke sulte.


  • #16   26. jan 2013 Er i 22+5 i dag, og har taget 3 kilo på smiley

  • #17   27. jan 2013 Jeg er ikke gravid smiley men det var bare en af mine bekymringer. Men er nået frem til at vi først starter PB når jeg har tabt mig smiley

    Tak for alle jeres svar. Kan se det kan gå begge veje smiley


Kommentér på:
Vægtøgning i graviditet

Annonce