{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.872 visninger | Oprettet:

Afkortet livmoderhals? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Har været til undersøgelse på herning sygehus, pga reglmæssige plukveer, min livmoderhals er kun på 1 til 1,5 cm sagde de og de kunne ikke afslå jeg var på vej i fødsel.
Er 34 + 2.
Andre der har haft det og hvor længe gik der inden i fødte?
Hvis man føder 34+2 skal man så være længe på sygehuset?
De sagde lillepigen havde det fint og hun blev skønnet til 2500g

Håber virkelig på nogle posetive historier smiley
God weekend knus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afkortet livmoderhals?
  • #1   1. feb 2013 Jeg var indlagt fra mandag til tirsdag med reglmæssige veer. Min livmoderhals var først udslettet, men da veerne stoppede, fandt de ud af den er 0,5 cm.. Jeg er 2-2,5 cm åben og er 34+4 idag. Har de sidste par dage haft reglmæssige veer on/off, men de er indtil nu ikke så effektive at jeg åbner mig mere. er sendt hjem og fået ordre på total afslappelse. Har fået afvide at jeg kan gå i fødsel når som helst, men jeg kan også være heldig at gå tiden ud.

• #2   1. feb 2013 Ift lillemanden blev han skønnet til 2400 gram. De har fortalt mig at han muligvis skal have lidt starthjælp, men at han jo fint kan klare verden. Ellers havde de stoppet det, og det gør de ikke efter uge 34. Han skal formodentlig have sonde, men hvis han klare vejrtrækningen fint vil han kun skulle ligge på varmemares og ikke i kuvøse. Derudover er der chance for han skal have lysbehandling,
    Da mange for tidlig fødte har gulsot. Og ift indlæggelse, så kan det være fra alt mellem 8 dage eller indtil termin. Kommer an på hvor godt de klare sig

• #3   1. feb 2013 håber virkelig på hun bliver der inde i hvert fal til 37+0

• #4   1. feb 2013 Jeg prøver at tage en dag af gangen selv om det er skide svært. Sætter nogle delmål. Mit var 34+4. Mit næste er 35+0. Osv. Men det er dejligt at vide at man er over den kritiske grænse, og at lungerne er færdig udviklet, og at chancerne for varige meen er sååå små. Men man kan sagtens gå i flere uger og være åben og have afkortet livmoderhals. Har læst at mange flergange fødende har tendens til at åbne sig en smule. Men håber at vi er heldige og at vores marts babyer først kommer i marts!:)

• #5   1. feb 2013 jeg føde da jeg var 34+6 og hun vejde 2360g og vi lå på sygehuset i 5 dag hvor hun fik sonde og lå på varme

• #6   1. feb 2013 jeg har været indlagt to gange med afkortet livmoderhals.. første gang i uge 29, min livmoderhals var 0,7 mm, jeg havde regelmæssige veer og blødte meget kraftigt. der fik jeg lungemodner og vehæmmendedrop for at stoppe veerne.. 5 dage senere havde min livmoderhals gendannet sig lidt igen, så den var 1,7 cm, og jeg fik lov at komme hjem..
    blev så indlagt igen i uge 32 efter en kontrolscanning, der viste en livmoderhals på 0,5 mm, og der var jeg indlagt til uge 34 hvor jeg skulle være totalt sengeliggende, måtte ikke engang sidde op at spise...
    men nu er jeg 36+1 og har stadig baby inde i maven smiley
    men så længe du er over uge 34, så skal du ikke være så nervøs.. baby er færdigudviklet og de sidste 4 uger bliver brugt til at tage på i vægt, så hvis den skulle komme nu skal det nok gå smiley

• #7   1. feb 2013 Jeg var både indlagt i uge 28, og igen i uge 31 hvor jeg fik lungemodner, da den var nede på 1,5.. Blev sendt hjem efter nogle dage, men jeg måtte også kun ligge ned, indtil jeg var 34 fulde uger, og kun stå op for at gå i bad og på toilettet. Var til en kontrol scanning igen i uge 34 hvor den var blevet en smule længere.. Passede meget på hvor meget jeg foretog mig indtil jeg var 36+0. Men derfra begyndte jeg også igen at leve "normalt".. Fødte først i søndags, 39+0 smiley

Du skal tage det alvorligt, men hvis du slapper en masse af, og sørger for at aflaste, så tror jeg chancerne for at baby bliver hvor den skal indtil du er lidt længere.. Jeg tror stadig lidt på den teori at der mangler meget viden indenfor området, men eftersom man ved at der er øget risiko for at føde før tid, når man har en afkortet livmoderhals, tager lægerne altid deres forholdsregler..

Krydser fingre for dig!! smiley

Kommentér på:
Afkortet livmoderhals?

Annonce