{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.276 visninger | Oprettet:

Gravid og ryger???? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg ved godt at det er et gammelt emne, men er lige nødt til at ta det op igen..

Jeg starter lige anderledes..-Min storesøster har 2 dejlige piger på 11 og 6 år. Da hun ventede sig med den første, stoppede hun med at ryge. Hun var meget sur, tvær og rigtig irritabel under hundes graviditet(stakkels ægtemand). Under hendes anden graviditet, røg hun max ca 3-5 cigaretter under graviditetet..-Hun var så glad og hun kunne virkelig nyde sin graviditet.
Nu er de her piger så blevet store, og den ældste, hvor hun ikke røg og var sur og alt det, er bare den meste sure og tvære pige, hun var altid syg som lille, hvor imod den lille er glad og helt oppe på dypperne og har aldrig fejlet noget..

Jeg ryger og har nok ikke tænkt mig at stoppe, jeg vil derimod skære MEGET ned på mit forbryg, for jeg ville gerne kunne nyde min graviditet og ikke blive en sur kælling overfor min kæreste og mine nærmeste...

Ved godt det er forkert..-men hvad er værst???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gravid og ryger????
  • #1   2. dec 2008 Se det er jo også det jeg vil hen til.. Jeg ville ikke kunne finde på at drikke alkohol og vil selvfølgelig passe på med hvad jeg spiser..-derfor mener jeg også at det er LIDT okey at ryge lidt..-Jeg ville ikke gøre det hele på engang..

  • #2   2. dec 2008 altså hvis du gør det med måde... så kan jeg da ikke se der er noget i vejen for det.... altså de kloge hoveder siger også at man ikke må drikke kaffe osv. meen jeg tror da ikke at de store "kaffenarkomaner" kvitter kaffen....

    Så med måde, så skal det nok gå...


  • #3   2. dec 2008 nææh altså jeg ryger da også, og jeg er 26 uger henne nu, han vokser som han skal siger lægen.. og mit mål fra skamben og til toppen af livmoderen ligger lige over gennemsnittet.... jeg skar dog meget ned, 15 stk smøger, ryger gerne 5 smøger om dagen, men nogle gange kikser det og jeg har behov for flere, andre dage ryger jeg kun 1½ smiley så ærlig? rygning er skadeligt , men er det den last vi har ? ja det er det, den last vi lever med, andre gravide holder sig måske ikke fra kofein eller hvad ved jeg smiley vi ryger dog udenfor og har gjort det længe, da pasiv rygning gør mig dårlig smiley jeg nyder at ryge uden for og det fortsætter vi med, også når baby kommer... men min kæreste nyder det nu ikke smiley ikke nu hvor det er blevet koldt...

  • #6   2. dec 2008 Sexymama...-Jeg ved det godt, og det er jo ikke fordi jeg er uden følser og er en kold skid...

    Jeg vil bare ikke ende som en sur kælling i min første graviditet, jeg ville gerne være istand til at nyde den.. Kæresten er hold op med at ryge for længe siden.. Vi ryger og har aldrig røget indenfor.. Nu hvor det er rigtig koldt, står jeg under emhætten med max power på..

    Jeg har aldrig skoddet en smøg, så heller smidt den væk, kan ikke klare lugten af skodder..-men nu har efter jeg har fundet ud af at jeg er gravid har jeg ikke røget en hel cigaret, men har skoddet den op til flere gange..-tager 3-4 hiv og slukker den igen..


  • #7   2. dec 2008 Jge synes ærlig talt det er klamt, at ryge når man er gravid! Man suger en masse gifstoffer lige ned til baby og baby får nedsat ilttilførsel osv osv. Hvis man ikke kan stoppe med, at ryge må man lade være med, at blive gravid!
    Ps. Er selv ryger... smiley


  • #10   2. dec 2008 Synes heller ikke man skal ryge når man er gravid, Kan godt være barnet alifevel vokser som gemmensnittet men det betyder ikke at barnet ikke tager skade hvis man ikke havde røget kunne det være at barnet havde været blevet større end gemmensnittet, det ved man jo ikke? ved bare at se på størrelsen...

  • #11   2. dec 2008 Dina N...-Se den tanke har jeg også haft, men var nu ellers sikker på at jeg gjorde noget bedere ved at skodde..-men kan da godt se der er noget om det du siger..- Det er taget til efterretning...

  • #12   2. dec 2008 Min morvhar røget gennem hele hendes graviditet med mig, og jeg lever da i bedste velgående.. Har hverken astma, allergi, dårligt syn eller dårligt immunforsvar.. smiley Så tror man skal lade være med at være så hys. Tror det skader baby ligeså meget at man render rundt og er fuldstndig opkørt og stresset fordi man er holdt op med at ryge.. Mener bare, ja, det er bevidst at det skader - meeen.. Så må du heller ikek trække vejret i storbyer, for der er der fyldt med CO2, du må ikke spise konserves, ting med E-numre osv osv.. Det har jo ingen ende hvad du må/ikke må.. Jeg tror helt bestemt det er "bedre" for baby at mor har det godt, selvom hun ryger 3 cigaretter dagligt..

  • #13   2. dec 2008 Jeg kan nu kun tage udgangspunkt i mine søsters børn, de er begge højere end alle de andre i klassen, de er langt mere foran de andre i skolen... Ja.. man vælger jo selv i den sidste ende..-men derfor må man gerne ha sine forskellige meninger..

  • #14   2. dec 2008 Bare fordi man kender et barn og heller ikke selv har taget skade af det betyder det ikke at det er sådan det forholder ved alle børn.. Nogle børn er mere såbare over for røg end andre så hvorfor tag chancen?? Jeg røg ikke da jeg var gravid men min barns far gjorde og bare fordi jeg sov i et rum hvor han røg i da jeg var gravid var der noget af min moderkage der ikke havde fungeret kunne man se efter jeg havde født den.. prøv at tænk fordi han røg gik det udover min moderkage.. synes det er vildt... og de spurgte mig også om jeg havde røget..

  • #15   2. dec 2008 Og har det virkelig dårligt med det Ida at bare for hendes far skulle ryge så kunne hun ikke få 100 procent optimalt ilt og næring inde i maven, selvom jeg ikke engang selv røg.. men har heldigvis lært det til næste gang..

  • #16   2. dec 2008 hvis nogen så den udsendelse på tv2 ( praxis) hvor de scannede et mor mens hun røg så vil jeg a sige at den burde sætte nogen tanker igang.

    følgene sakset fra tv2.dk

    Umiddelbart så det ikke ud til at betyde så meget for det 14 uger gamle foster - men pludselig faldt iltoptaget til barnet - og fosteret reagerede synligt på giftstofferne.
    Billederne af det lille foster der led under sin mors rygning påvirkede Majbritt - der indvilligede i at søge hjælp til rygestop. Hendes forbrug var mellem 25 og 40 daglige smøger - flest når hun følte sig stresset og under pres på sit job. Det svarede til at babyen dagligt var uden tilstrækkelig iltmætning i ca 3½ time - hvilket kan betyde risiko for ADHD og for drengebørn nedsat fertilitet.Desuden kan rygning medføre moderkage løsning - ligesom moderkages svækkes og barnets ernæring reduceret - med børn med lav fødselsvægt som konsekvens...





  • #17   2. dec 2008 Ja det var det der skete med min moderkage!

  • #18   2. dec 2008 Hun vejede så 3395 til fødslen hvilket er fint men tror godt hun kunne havde lagt højere hvis det ikke var sket da jeg vejede 3800 og hendes far 4000 da han blev født og de siger at fødsel vægten ligger et sted mellem forældrenes fødselsvægt...

  • #19   2. dec 2008 jeg er barn af en ryger og vejede ca 3000 gram da jeg blev født , mine børn har til gengæld vejet mellem 3600 ( født 25 dage før termin på grund af svangerskabsforgiftning) og 4450 gram.



  • #20   2. dec 2008 vil lige sige at jeg er 22 og min søster er 19. min mor røg som et svin da hun var gravid med os. hverken min søster eller jeg har døjet med sygdomme eller allergi af nogen salgs. jeg er i uge 28 venter en lille dreng og jeg ryger da også lidt. stoppede de første par mdr men blev meget irriteret og det synes jeg ville være værre for barnet og kæresten.
    Men jeg drikker ikke, hverken alkohol eller kaffe/the. spiser sundt og dyrke lidt motion smiley


  • #21   2. dec 2008 jeg røg under begge mine graviditeter, første gang prøvede jeg at stoppe, men blev virkelig sur og tvær så snakkede med min daværende læge om det og røg ca gennemsnit 5 cigaretter om dagen og gjorde jeg også anden gang, og ingen af mine børn er syge... men syntes det er op til den enkelte hver i sær, at finde ud af hva man syntes er iorden...

  • #22   2. dec 2008 Når man ryger under graviditeten så når man ryger kommer der ikke nok ilt til fosteret; jeg stoppede selv da jeg fandt ud af at jeg var gravid, jeg kunne slet ikke forstille mig at ryge med et lille barn i maven.

  • #23   2. dec 2008 Jeg er stoppet med at ryge begge gange dag 1 jeg vidste jeg var gravid, har mange veninder som har røget mens de har ventet sig nogen en del og andre har skåret kraftigt ned. Personligt ville jeg ikke udsætte mine børn i maven for at jeg havde den dårlige last og som sexymama & Bonnie siger så påvirker det jo babyen derinde hver gang man suger i den forbandede smøg. Så kan man diskutere hvorvidt kaffe er sundt, ting vi spiser osv. Men man kan jo gøre meget selv for at passe på sig selv og den lille. :o)

  • #24   2. dec 2008 Men vil så også sige du siger jo at du vil prøve at skære ned og det i sig selv er jo også også fint, det er jo ikke alle der har lige nemt ved at stoppe og at reducere smøgforbruget er jo bedre end slet ikke at gøre noget. :o)

  • #25   2. dec 2008 Min momor røg også da hun ventede min mor og min mor blev født til tiden med en vægt på 2400g...

  • #26   2. dec 2008 min mor røg under alle os (3 børn) og vi fejler ikke noget, der er grundet det, men med min lillebror stoppede hun og det gik helt galt, han er født i uge 26 og var meget syg de første 3 leveår..
    jeg sys sku selv man bestemmer... og som du selv siger så hellere glad og liodt røg en skide sur hele tiden=)


  • #27   2. dec 2008 Nemlig.. for det er jo ikke fordi, jeg ikke ved hvad der er bedst...

  • #28   2. dec 2008 ´Jeg har osse været ryger i mange år, men jeg synes fandma ikke man kan udsætte sit ufødte barn for alt den gift.. Jeg stoppede den gang jeg blev gravid med den første. Jeg har heller ikke drukket alkohol eller kaffe i mine graviditeter.. Lysten har simpelthen ikke været der..

  • #29   2. dec 2008 Jeg er stoppet for 2 dage siden,er i uge 32,men det var også meget nødvendigt,fik en blodprop her i weekenden,jeg har røget 10 - 15 smøger,gennem gravidten.
    Vil bare lige fortælle at ens blod er tykker når man er gravid,og hvis man ryger samtidig,bliver det mere tyk,så man øger riskoen for blodpropper,uanset hvor lidt du ryger,og det er ikke særligt sjov og få den her meling,man tænker at det altid går ud over andre,meeen det kan også være en selv


  • #30   2. dec 2008 folk der ryger under graviditeten er godt nok egoistiske !

  • Julie K
    Julie K Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 44
    #31   2. dec 2008 Den der med at jeg kender nogen , som har fået sunde og raske børn selvom de røg er en røvdårlig undskyldning , der er jo ingen garanti for at det også lige kommer til at være sådan for netop ens eget barn.

    Kan man stoppe helt , er det supergodt gået men hvis ganske enkelt ikke kan stoppe - det er sværere end man umiddelbart tror , så syntes jeg man som minimum må skære ned på antallet af cigaretter.

    Jeg røg selv (...) under mine graviditeter fordi jeg ikke formåede at stoppe , holdte det dog så langt nede som muligt. Det er jeg IKKE stolt af , og røg ALDRIG offentligt som gravid .. det gør jeg faktisk heller ikke efter jeg har født , synes det ser så forkert ud at komme trillende med barnevogn og en smøg i hånden.


  • #32   2. dec 2008 selvfølgelig er det noget man selv bestemmer, men man tager jo et valg for ens barn - ligesom jeg tog et valg når jeg valgte at drikke et glas vin el. to da jeg ventede Anton selvom jeg ved alkohol er forbudt.

    men man skal ikke stikke sig selv blår i øjnene og tro at det er uden konsekvenser uanset at vi alle kender sunde rygerbørn eller ej.


  • #33   2. dec 2008 Hør lige her Sexymama..-jeg er ikke herinde for at blive høvlet ned, med spydige bemærkninger..-Jeg kan jo kun forholde mig til de ting jeg ser og høre..-og jeg har ikke set eller hørt noget negativt..-det er jo derfor jeg sætter spørgsmålstegn ved spørgsmålet..-men er sku ikke meget for at blive høvlet ned på den måde..

    Hvad så med folk der er svært overvægtige, pumper sig med piller og endda silicone...-har det ikke nogle konsekvenser??????


  • #34   2. dec 2008 JA, jeg stoppede med, at ryge da jeg fandt ud af at jeg var gravid. Jeg kan udemærket forstå, at det er mega svært at stoppe men så må man trappe ned mens mans planlægger graviditeten og så stoppe helt når man er blevet gravid.
    Jeg synes også man skal droppe de dårlige undskyldninger med, at "jeg kender en vis mor røg og hun er rask i dag" eller et glas rødvin og en smøg skader ikk". I dagens danmark er vi jo så oplyste, at vi VED det skader og ærlig talt kan man da sige sig selv, at det er mega skadeligt for sit ufødte barn, at ryge!


  • #35   2. dec 2008 Nu er det jo heller ikke fordi jeg ikke ved at det kan gå galt, jeg er jo ikke helt dum...

    ...-men jeg er vel for#¤%&% ikke den eneste der stå i dette her dilemma??


  • #36   2. dec 2008 Hvad har du med silicone at gøre?? jeg hentyder bestemt ikke til nogle som helst..-ja, jeg har spurgt efter meninger..-Ikke moralprædken..-det har jeg sku en mor til.. Har ikke brug for at blive ponket oven i hovdet.. Jeg har for pokker da lige fundet ud af jeg er gravid..

  • #37   2. dec 2008 Hør nu her.... jeg ryger jo ikke 25-30 cigaretter om dagen, jeg ryger max 3... Tilgengæl fylder jeg mig ikke med slik og søde sager.. jeg drikker vand og gnaver gulerød og agurk...



  • #38   2. dec 2008 Hvorfor er det når man bringer en lidt ømt emne op, så skal det gå ud over den ordenlige tone..-hvorfor kan man ikke "snakke" pænt, stille og roligt om tingene...

  • #39   2. dec 2008 Er du ikke glad for at du kunne nyde din graviditet??

  • #40   2. dec 2008 Hvordan mener du med vuggedød og rygning??

    Jeg ryger jo som sagt ikke inden for...-medmindre jeg står med hovdet oppe i emhætten... Sååååå???


  • #41   2. dec 2008 Se... jeg ville ikke ønske jeg for en graviditet som dig, derfor er jeg og jeg kender jo mig selv bedst, nødt til at ryge de max 3 om dagen, for jeg ved hvordan jeg bliver og jeg har ikke lyst til at skulle stå uden tag på hovdet fordi jeg har været den største kælling over for min kæreste og mine nærmeste, samtidig med at jeg ikke har nydt min grviditet.. Jeg er gået fra 20 til 3... Come on....

  • #42   2. dec 2008 Baby kommer ikke til at indtage røg herhjemme...-det er jo trods alt et ikke ryger hjem..

  • #43   2. dec 2008 jeg synes ikke det er ok at ryge eller drikke alkohol når man er gravid

  • #44   2. dec 2008 Det har jeg jo gjort med de 17af dem :o) De sidste 3 gør jo netop at jeg ikke fare i flit over ingenting..

  • #45   2. dec 2008 Nåååå :o) så fik jeg dig alligevel blødt dig lidt op og fik dig ud af den hårde skal...

  • #46   2. dec 2008 Det kan jeg også godt sætte mig ind i.. Nu er det jo heller ikke sådan at jeg styrter huset rundt med armene i vejret og jubler ovar jeg ryger, det må du ikke tro..-jeg er da super flov over det..

    Men hva så med kaffe?? det kan jeg jo heller ikke undvære, men det er vel ikke slemt når det er koffeinfri jeg drikker...


  • #48   2. dec 2008 Kaffe/koffein
    Du bør højst drikke 3 kopper kaffe om dagen. Andre koffeinholdige fødevarer bør også begrænses, f.eks. te og cola


    Ja, men hvad så når det er koffeinfri?? det står der ikke noget om..


  • #49   3. dec 2008 anna, hold dog tonen... egoist, ja måske, men går du i sol ? på dit billede ser det da sådan ud, det er sq også usundt for barnet ...

    dina, kan se du retter henvendelse til mit indlæg oppe i toppen, og jeg kan ikke andet end at give dig ret, men som jeg kan se ryger jeg mindre end en der skrev 10 smøger om dagen ,, oftest ryger jeg kun 1-5 smøger.. ja det er også usundt, og det ved jeg godt, men ved at skære 15 smøger ned (det tager ikke den dårlige samvittighed nej) men jeg syntes jeg har gjort en del, ryger uge , ryger ikke meget og ryger guld... (mindre nikotin osv står der på pakken. hvem ved om det passer)

    MEN DET ER USUNDT ST RYGE smiley


Kommentér på:
Gravid og ryger????

Annonce