{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.864 visninger | Oprettet:

Iskias nerve! {{forumTopicSubject}}

Hilfen.... Nogen med erfaringer ? -

Jeg er 18+3 og har i mange uger haft begyndende smerter i min iskias. Nu den sidste uge har det taget meget til og pga jeg har taget en del på og er begyndt at gå anderledes (åbenbart) har min iskias sat sig i klemme.

FOR HEEEELVEDE DET GØR NAS.
jeg knækker sammen med tårer i øjnenen ind imellem.
Nogle med erfaringer og øvelser jeg kan lave???
Frygter at det kun blir værre og værre jo mere rund jeg blir.

Pft.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Iskias nerve!
  • #1   21. dec 2008 hvad er en iskias?

• #2   21. dec 2008 da jeg ventede mathilde havde jeg også store problemer med iskias nerven. jeg gik til fysioterapi hvor jeg først lå med varme på og derefter blev masseret i ballen ryggen og nedaf låret.
    jeg tror jeg var afsted ca 10 gange.

• #3   21. dec 2008 Bonnie, tak fordi du deler din erfaring smiley
    Jeg har desværre ikke mulighed for en fysioterapeut. Æv........
    Måske, jeg kan købe en varmepude og få kæresten til at massere?
    Tænkte bare om ikke der var nogle stræk øvelser man ku lave?

har det noget at gøre med hvordan (hvilken side) man sover?
    Eller ER det udelukkende pga gangarten?

Tanja: http://www.sundhedsguiden.dk/article.aspx?categoryId=15&article=2386#2

• #4   21. dec 2008 okay smiley Jeg ved ikke om det er den der stikker i engang imellem her..

Nogle gange (i sær hvis jg har gået meget) får jeg sådan en stikkende smerte aller øverste på det inderste af låret (lige ved side af skeden)

Det er først begyndt efter jeg er blevet gravid, så jeg tror det bare er baby der siger det er motion nok smiley

• #5   21. dec 2008 hos mig var det en smerte dybt inde i ballen som ligesom strakte sig ned af baglåret - det gjorde hammer ondt.

jeg fik henvisning fra lægen til fysioterapeuten.

uden at være skide klog på det så mener jeg det hænger sammen med en anderledes måde at bevæge sig på når man er gravid , jeg har dog kun haft 1 ud af 4 graviditeter.

jeg tror godt massage vil kunne hjælpe........

• #6   21. dec 2008 Jeg plejer også at gnuppe ligesom hvis man slår sig hvis det kommer hjemme (det er ikke lige et sted man gnupper sig i offenligheden :p) og så plejer det at hjælpe, men ellers går det væk efter få minutter og så kan der gå timer eller dage ingen det kommer igen, så tror ikek mit er så alvorligt at jeg skal til fysioterapi mod det smiley

• #7   21. dec 2008 der skal en erfaren til at hjælpe dig af med de smerter... i know, alt for godt. desværre.. : ( piller kan hjælpe lidt, men dem må man jo ikke tage i vores nuværende situation... prøv at få manden til at lindre det lidt med massage men det kan jo desværre også blive værre... : (

• #8   21. dec 2008 lav stræk øvelser... til ballen. (læg dig på ryggen, tag om knæet og træk hold strækket 20-30 sek hvis du kan og gentag nogle gange, lav gerne øvelsen flere gange om dagen eller efter behov.)
    det kan gøre nas, men kan mange gange hjælpe.

I øvrigt siger min JM at mange gravide døjer med iskasnerven.

• #9   21. dec 2008 Tanja, jeg ved ikke om det er det som er galt... tror du ikke det er kløe pga udvidelse af huden? Min smerte er som Bonnie nævner langt inde og jeg kan banke løs på toppen af min balle uden noget sker.. Det gør bare forsat nas. men smerten strækker sig kun i lower back og balle. går ikke helt ned i benet. HELDIGVIS. Jeg tror måske det er fordi jeg er så svajrygget og sover på ryggen. Og min mås er blevet dobbelt så stor efter jeg er blevet gravid, så jeg ligger jo helt anderledes. Jeg har størst smerter når jeg sætter mig, rejser mig, bukker mig ned efter noget eller går (tager venstre ben foran mig) Det giver et jag og knæk og jeg føler jeg blir låst fast af smerten... tudede flere gange i går. fy føj det gjorde nas. Godt min mor er på besøg fra danmark her i julen og kan give mig lidt omsorg hehe smiley

Jannie, jeg er en af dem som haaaader massører og gynækologer og andre fremmede som skal i nærkontakt med min krop, så jeg gør helst alt for at undgå det... Bare det at jordmoderen skal røre ved min mave / bukselinding er grænseoverskridende :o)

MIchelle det vil jeg prøve - tusind tak for rådet! smiley

• #10   22. dec 2008 Jannie, jeg er en af dem som haaaader massører og gynækologer og andre fremmede som skal i nærkontakt med min krop, så jeg gør helst alt for at undgå det... Bare det at jordmoderen skal røre ved min mave / bukselinding er grænseoverskridende :o)
    så har du ikke ondt nok... ha ha .. men det lyder som om din krop bare ikke elsker den nye vægt, og som du måske skriver årsagen med svajet...?? men er ikke læge... god bedring. : )

• #11   22. dec 2008 mamasita * - det er ikke en kløe, det er en stikkende smerte, og jeg tror ikke at huden omkring skeden udviger sig endnu, syntes hvertfald det føles som før jeg blev gravid

Kommentér på:
Iskias nerve!

Annonce