{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.193 visninger | Oprettet:

Er det her normalt... {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Jeg har i går og i dag med jævne mellemrum fået sådan nogen stik omkring underlivet i dag... De gør simpelthen så ondt jeg kan sætte mig til at tude... Jeg kan ikke holde ud at sidde ned, men det gør så ondt at stå op...

Tidligere i dag lagde jeg mig i sengen og fik lidt søvn også var det væk, nu er det der igen... Nogen der har det samme eller evt. ved hvad det er...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det her normalt...
  • #1   13. apr 2010 jeg har ofte stik og jag i underlivet, mest stik når jeg rejser mig for hurtigt eller ligger helt udstrakt i sengen - så hjælper det at krumme mig lidt sammen. Jagene kommer når jeg løfter noget der er tungt (jeg har et hårdt fysisk arbejde, med mange træk, hiv, slæb og løft) og så ved jeg, at jeg er nødt til at holde igen og slappe af! Jeg har fået at vide, at det skyldes de tråde der holder fast i livmoderen, som giver sig og at dette er helt normalt, men også er et tegn på, at jeg skal tage lidt lettere arbejdsopgaver og holde nogle flere pauser i løbet af dagen..

    Men synes du skulle tage fat i din læge eller jm og få deres vurdering af dine smerter.


  • #2   14. apr 2010 Mange tak begge to for jeres svar...

    Det er første gang jeg er gravid, så jeg aner ikke hvad der er normalt og hvad der ikke er... Det er en smule forvirrende nogen gange synes jeg :Dq


  • #3   14. apr 2010 Jeg synes også det er meget forvirrende, med alle de ting der sker med kroppen og hvad der er normalt og ikke normalt og hvordan f... man skal forholde sig til alle disse ting.. Men sådan har alle vi førstegangs gravide det sikkert smiley
    -Så er det godt vi har hinanden smiley


  • #4   15. apr 2010 Puha jeg bliver mere og mere i tvivl om hvad jeg skal gøre... Nu er det tredje dagen jeg engang i mellem har så ondt... Er ved at være en smule nervøs for hvad pokker det er der sker...

  • #5   15. apr 2010 synes også du skulle kontakte fg eller bare din læge til en undersøgelse, så de kan kigge ordentligt på dig.. Og forhåbentlig er det bare "normale" smerter, som forbindes med graviditeten, men det er dejligt at få det bekræftet. Så afsted med dig!!

  • #6   19. apr 2010 Mette... Jeg har besluttet jeg ringer næste gang, hvis der bliver en næste gang... Jeg har haft enkelte jag hvor det gjorde rigtigt ondt, men slet ingenting i forhold til de andre dage... Men nu ser jeg lige tiden an...

    Synes bare det er meget svært at vurdere hvornår man er pylret og hvornår det er det rigtige at gøre...


  • #7   19. apr 2010 jeg synes også det er svært at skelne, men plejer at se tiden lidt an og så tage en dag af gangen.. nogen gange synes jeg f.eks. ikke at jeg har mærket baby i løbet af hele dagen, men så lægger jeg mig halvt på maven og så bliver der ellers sparket igennem smiley Har jeg meget ondt i ryg/lænd/baller eller ben, lægger jeg mig og slapper af og får lidt massage af kæresten, så plejer det at blive bedre efter en dags tid..
    -men hvis jeg virkelig bliver urolig, kan jeg ligeså godt snakke med en der ved noget reelt om det. Det tog 4 samtaler med dvs. læger og jm før jeg kunne få en ordentlig undersøgelse omkring mine ryg og mavesmerter..


  • #8   19. apr 2010 Mette... Jeg har også en del problemer med ryggen, men jeg kan ikke få dem til at undersøge om der er noget eller hvad jeg kan gøre for jeg ikke skal have det sådan... Nogle dage er jeg en smule træt af det hele...

  • #9   19. apr 2010 jeg fortalte også min læge, jm og en anden læge om mine smerter og det eneste jeg fik igen, uden at de gad kigge på mig, var at det var normalt og smerterne skyldes at det hele giver sig.. Først den sidste læge, som jeg skulle se i forbindelse med NF-scanningen, tog mig seriøs daj eg stortuede og vrælede ud, at det kunne bare ikke være rigtigt at det skulle gøre så ondt, uden nogen læge gad kigge ordentlig på mig. Så undersøgte hun mig og kom frem til det samme som de andre. Men jeg følte bare, at det var et meget mere seriøst svar, da hun gav sig tid til mig og ikke fejede mig væk som en uvidende førstegangs gravid..

    Så synes du skulle mærke på dig selv, hvordan du har det. Jeg har fået det bedre med ryggen og maven, da jeg slapper mere af og hvis det er slemt, tager jeg et par smertestillende piller, som hjælper så jeg ikke spænder så meget. Så bank i bordet og insisterer på en undersøgelse. Også selvom de kommer frem til ingenting.. De har jo en masse gode råd, til aflastning osv.


  • #10   20. apr 2010 Hold da op, dejligt du fik fat i en der tog dig seriøst... Jeg synes det er svært specielt når man er førstegangsfødende, de kan jo bilde mig hvad som helst ind... Og oven i det synes jeg de har været enormt dårlige til at fortælle mig tingene undervejs... Specielt i starten...

Kommentér på:
Er det her normalt...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce