{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.368 visninger | Oprettet:

Da marcus blev født 19 april 2009 {{forumTopicSubject}}

lørdag den 18 april 2009 (39+1) fik vi gæster til morgenkaffe, de havde været så søde at tilbyde at hjælpe os med at få alt hjemme klar til den lille skulle komme (hylder, en væg der skulle males, grundig rengøring og diverse..) så der bliver lagt en plan for hvem der skal gøre hvad, jeg selv havde onsdag fået besked på at nu skulle jeg holde mig i ro, så jeg skulle mest dele opgaver ud :o) men jeg kunne jo ikke helt lade være alligevel, så jeg er ude og aflevere alle vores mange flasker, købe ind, lave de forskellige måltider og støvsuge lidt, jeg har en del plukveer men ikke noget jeg tænker specielt over, ved 16.30 tiden er jeg lige ved at støvsuge under en radiator så jeg ligger på alle fire på gulvet, og pludseligt får jeg den ledeste smerte gennem ryggen og om i maven, men tænker ikke så meget over det, da min mor gik 3 uger over tid med os alle 3 og fik ks ved de 2. så jeg regnede ikke med at det var noget. dog bad min mor mig om at slappe af og lægge mig på sofaen mens de arbejder videre, kim er til fodbold og kommer først tilbage ved 18 tiden, jeg ligger og slapper af, men flere gange får jeg igen denne smerte dog synes jeg slet ikke de er regelmæssige, så tænker at jeg bare har arbejdet for hårdt, ved 19 tiden tager de hjem da jeg ikke har det så godt og har brug for lidt ro, kim synes vi skal tage tid mellem mine såkaldte smerter, og efter en halv time viser det sig at der ikke er mere end ca 3 min mellem hver, så kim synes vi skal ringe til min jordmor, jeg kan ikke rigtigt selv tage stilling til noget da jeg stadig ikke mener det er det og ikke synes jeg vil være en "pylrerøv" så han ringer, og får besked på at komme ind 20.30 hvilket vi jo så gør, jeg er overbevist om at vi nok bliver sendt hjem igen, men de vil ikke engang tjekke mig før jeg får en fødestue!!! efter jeg egentligt er indlagt tjekker jordmoren mig og til min store forbavselse er jeg 4 cm åben what!!! nå men fedt nok vi skal have en baby nu!!!
jeg klarer veerne super godt, og de tager hurtigt til, ved 22.30 tiden kommer jeg i badekar fordi jeg trænger til en smule lindring men ikke nok til at jeg vil have noget medicinsk, ca en time senere mærker hun på mig og jeg er 8-9 cm åben, men så begynder veerne at aftage lidt igen, jeg vil gerne op af badet da jeg ikke vil trække det i langdrag, og bare synes der skal ske noget, da jeg kommer op på sengen at ligge igen begynder veerne igen at tage voldsomt til, men den sidste halve cm vil ikke åbne sig, så jordmoren tager vandet som jo ikke er gået endnu, og waow det gør ondt lige pludseligt, hun lægger en finger op og beder mig presse, så er jeg helt åben og jeg skal presse, men jeg kan ikke finde en god presse stilling og presseveerne gør rigtigt ondt, da klokken er ca 00.15 kommer jeg op at stå lænet ind over fødebriksen, så kan jeg presse ordentligt, og kl 01.24 kommer vores dejlige søn ud, han er ekstremt blå fordi han er født med navlestrengen viklet omkring halsen, og har stået længe i bækkenet, udover det er han meget skæv i hovedet da han var kommet skævt ud, så derfor havde det også været så svært at få ham ud da han samtidig var en stor babydreng.. men alt ialt var det en god oplevelse og en super god fødsel, jeg vil klart gerne gøre det på denne måde igen næste gang :o)

alt ialt tog det 9 timer fra første ve.

fra jeg var i aktiv fødsel (4 cm og det de på sygehuset tæller fra) lige godt 4,5 time.

babydrengen målte 3826 og var 54 cm lang

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Da marcus blev født 19 april 2009

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce